Al·legories

Taxonomia

Codi

Nota(es) d'abast

Nota(es) sobre l'origen

Mostra la nota(es)

Termes jeràrquics

Al·legories

Termes equivalents

Al·legories

Termes associats

Al·legories

158 Descripció arxivística results for Al·legories

158 resultats directament relacionats Exclou els termes específics

Las canteras. Casa consistorial de Zeitz

  • ES ES MDB 3-404-04-02-BAD-0137-001
  • UDS
  • [ca. 1926]
  • Part of Antoni Badrinas

Fotografia amb imatge d'un home amb el tors nu, treballant amb una eina a la mà. En la seva ubicació original. En el revers conté la inscripció "Museum ? / 14 1/2 / fondo negro" i el segell del fotògraf Max Fischer de Dresden. La imatge està publicada en un article d'Antoni Badrinas sobre Otto Gussmann, en el qual se li atribueix la decoració mural de la casa consistorial de Zeitz, a Alemanya i d'on s'ha obtingut el títol.

La enseñanza. Casa consistorial de Zeitz

  • ES ES MDB 3-404-04-02-BAD-0137-002
  • UDS
  • [ca. 1926]
  • Part of Antoni Badrinas

Fotografia amb imatge d'una dona amb túnica, amb nen amb ales i llibre a la falda. En la seva ubicació original. En el revers conté la inscripció "Museum ? / 14 1/2 / fondo negro" i el segell del fotògraf Max Fischer de Dresden. La imatge està publicada en un article d'Antoni Badrinas sobre Otto Gussmann, en el qual se li atribueix la decoració mural de la casa consistorial de Zeitz, a Alemanya i d'on s'ha obtingut el títol.

La agricultura. Casa consistorial de Zeitz

  • ES ES MDB 3-404-04-02-BAD-0137-003
  • UDS
  • [ca. 1926]
  • Part of Antoni Badrinas

Fotografia amb imatge d'un home assegut amb arpiots a l'espatlla. En la seva ubicació original. En el revers conté la inscripció "Zeitz / Museum ? / 14 1/2 / fondo negro" i el segell del fotògraf Max Fischer de Dresden. La imatge està publicada en un article d'Antoni Badrinas sobre Otto Gussmann, en el qual se li atribueix la decoració mural de la casa consistorial de Zeitz, a Alemanya i d'on s'ha obtingut el títol.

Los oficios. Casa consistorial de Zeitz

  • ES ES MDB 3-404-04-02-BAD-0137-004
  • UDS
  • [ca. 1926]
  • Part of Antoni Badrinas

Fotografia amb imatge d'un home treballant en un banc de fuster. En la seva ubicació original. En el revers conté la inscripció "Museum / 14 1/2 / fondo negro" i el segell del fotògraf Max Fischer de Dresden. La imatge està publicada en un article d'Antoni Badrinas sobre Otto Gussmann, en el qual se li atribueix la decoració mural de la casa consistorial de Zeitz, a Alemanya i d'on s'ha obtingut el títol.

Casa consistorial de Zeitz. Dona i nen

  • ES ES MDB 3-404-04-02-BAD-0137-005
  • UDS
  • [ca. 1926]
  • Part of Antoni Badrinas

Fotografia amb imatge d'una dona amb túnica eixecant una mà i nen amb ales al costat. En la seva ubicació original. En el revers conté la inscripció "Nº 269 / Auf 14 cm. / Auf gracien Thertergrien `lectura dubtosa] stellen" i el segell del fotògraf Max Fischer de Dresden. La imatge té la mateixa forma que les atribuïdes a la decoració mural de la casa consistorial de Zeitz, a Alemanya, segons l'article d'Antoni Badrinas sobre Otto Gussmann.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb la representació de la deessa Victòria o Niké

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení, la deessa Victòria o Niké. La figura va vestida a la manera clàssica, sosté a les mans els seus atributs: la corona de llorer, i la palma. Es troba sobre una forma esfèrica que es la part superior d'una ornamentació de copa amb motius vegetals i florals d'estil clàssic.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb la representació de l'al·legoria de la nit per al Sr. Samma

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení que representa l'al·legoria de la nit. La figura va vestida a la manera clàssica, porta un ampli xal que l'emmarca per la part superior, en la mà esquerra sosté una torxa encesa i al cap una mitja lluna. En la part superior a llapis: Diputació 321 pral / Sr. Samma lectura dubtosa, en la part inferior hi tornem a trobar escrit: Sr. Samma lectura dubtosa i la paraula NIT en referència a la figura representada.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb la representació de la deessa Diana Caçadora

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení que representa la deessa Diana Caçadora. La figura porta un carcaix ple de fletxes amb el seu arc, al seu costat un gos. No va vestida a la manera clàssica com és habitual sinó amb un vestit que recorda la moda del segle XVIII. A banda i banda hi resten les marques així com fragments dels segells de l'empresa de vitralls.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb la representació de la deessa Diana Caçadora

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení que representa la deessa Diana Caçadora. La figura porta un carcaix ple de fletxes amb la mà esquerra fa el gest d’agafar-ne una, en l'altra té agafat un cérvol per la cornamenta. La figura va vestida a la manera clàssica. En la part superior dreta hi ha un dibuix de la mà que agafa la fletxa del carcaix, i en la part inferior les anotacions: S. Samma lectura dubtosa / Que sobresalga el carjac por encima de la mano.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia la representació del déu Bacus amb la figura d'un nen

Dibuix de vidre a l'àcid per a mirall, hi ha la representació del déu Bacó com un nen. La figura es troba asseguda sobre un llit d'herba i sobre una peanya d'estil barroc, porta al cap una corona amb pàmpols de ceps i a les mans sosté un gotim de raïm, al voltant fruita i més branques del ceps amb fulles o pàmpols.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia la representació del déu Bacus.

Dibuix de vidre a l'àcid per a mirall, hi ha la representació del déu Baco. La figura masculina, va semi nua, amb una corono de pàmpols de ceps al cap i branques amb gotims de raïm en la mà dreta i una copa alçada en l'esquerra, té la cama dreta aixecada en actitud de ballar. Al voltant i ha representat el contorn de la cornucòpia i part de la decoració vegetal que envola el mirall. En la part inferior hi ha un text a llapis il·legible.

Dibuix de motiu decoratiu per a cornucòpia amb escena mitologia amb nimfa de l'aigua i tritó

Dibuix de motiu decoratiu per a mirall amb escena mitologia amb nimfa de l'aigua i tritó. Estan dins d'una gruta vora del riu, la nimfa asseguda a la vora d’una closca de la que surt aigua, el mateix fa el tritó que està al seu costat, a primer terme d'esquena un nen a sobre d'un peix. L'estil de l'escena és rococó.

Fotografia de vitrall per a finestral per una empresa, en el centre el monograma AM i el text S. en C. Córdoba Barcelona Madrid

Fotografia de vitrall per a finestral amb obertura en la part inferior i tarja en la part superior per a una empresa, en el centre el monograma AM i el text S. en C. CORDOBA BARCELONA MADRID emmarcat i envoltat de formes vegetals i florals els peus del marc són dos corns de l'abundància. En la part superior del marc el casc alat d'Hermes, símbol del comerç. A banda i banda obertures amb decoració de candelieri. En la tarja la representació d'una construcció en el centren amb una àncora en un costat i un paquet en l'altre, al voltant voletegen papallones. Hi ha encunyat el segell del fotògraf: Estudi Sala Barcelona.

Dibuix de vitrall per a finestral per a la companyia d'assegurances Reddis

Dibuix de vitrall per a finestral per a la companyia d'assegurances Reddis de Reus. El finestral és d'acabament semicircular, el dibuix de vitrall ens mostra al centre una forma arquitectònica on en la part superior hi h a representat l'escut de reus amb la rosa vermella coronada, en la base la inscripció: Reddis sociedad de seguros mutuos contra los accidentes del trabajo. A banda i banda dos Déus, Hermes i una deessa no identificada.

Fotografia de vitrall per a finestral amb motius decoratius d'una lira sobre una peanya i a banda i banda dues sirenes amb fulles d'acant

Fotografia de projecte de vitrall per a finestral amb acabament en arc carpanell. El finestral està dividit en tres badius, en el central es troba una peanya de la que surten tiges vegetals i flors que s'enrosquen sobre sí mateixes. Per sobre de la peanya la representació d’una lira i per sobre decoració vegetal i llaços. A banda i banda dues sirenes. Aquestes en una mà es sostenen la cua i amb l'altra una vara per la que s'enrosca diversos motius vegetals. Hi ha encunyat el segell del fotògraf: Estudi Sala Barcelona.

Dibuix de Cupido

Dibuix de Cupido. En el marge inferior dret posa a llapis la paraula: Cupido

Fotografia de vitrall per a finestra amb amoret per a la casa Dolors Vidal de Rambla Catalunya, 104

Fotografia de vitrall per a finestra amb acabament semicircular. En la part central es troba un medalló amb un amoret Cupido, al voltant una bordura amb elements ornamentals extrets dels repertoris renaixentistes, fets a base de cadelieris. En la bordura inferior formes vegetals i en el centre una màscara femenina al sobre una copa a vessar de flors. El camper és una retícula rectangular amb cibes en les interseccions. En el marge inferior dret del vitrall es troba la signatura del taller: Rigalt, Granell y Cia. Aquest vitrall es va fer per la casa projectada per l'arquitecte Enric Sagnier com a habitatge familiar, i es coneix amb el nom de la seva esposa, Dolors Vidal. Hi ha encunyat el segell del fotògraf: Estudi Sala Barcelona. Fotografia en sèpia. En la part posterior escrit amb llapis de color blau: Rigalt Granell.

Dibuix de vitrall per a finestra amb el signe del zodíac de sagitari

Dibuix de vitrall per a finestra rectangular apaïsada en la part central es troba la representació del signe del zodíac de sagitari dins d'un marc. Al voltant la representació dels vidres del camper tenen formes geomètriques hi van dibuixats amb les diferents textures que han de tenir. Sembla el projecte d'un vitrall emplomat però la part figurativa que tingui que ser executada amb la tècnica de l'àcid.

Dibuix de vitrall per a finestra amb el signe del zodíac de cranc

Dibuix de vitrall per a finestra rectangular apaïsada. En la part central es troba la representació del signe del zodíac de cranc dins d'un marc. El camper representa una retícula de vidres rectangulars amb peces romboïdals en les interseccions de les línies que representen els ploms. Al voltant una bordura de motius seriats. Als quatre angles dibuix de forma vegetal (fulla).

Dibuix de vitrall per a finestral amb tarja superior amb la representació de l'al·legoria de la indústria tèxtil. Finestra de dos batents amb decoració ornamental en la part central amb els símbols del comerç i de la indústria

Dibuix de vitrall per a finestral amb tarja superior amb la representació de l'al·legoria de la indústria tèxtil. Finestra de dos batents amb decoració ornamental en la part central amb els símbols del comerç i de la indústria

Fotografies de vitralls per a finestres amb escut i figures al·legòriques

Fotografia de vitrall per a finestral amb tres badius amb les seves targes corresponents. La decoració de la tarja són motius vegetals i florals, al central h i ha una copa amb flors. En les obertures inferiors la decoració la trobem en el centre a banda i banda dins d'un medalló les figures de Neptú i Venus, en la part central un escut. El camper és una retícula de peces rectangulars

Fotografies de vitralls per a finestres amb escut i figures al·legòriques

Fotografia de vitrall per a finestral amb tres badius amb les seves targes corresponents. La decoració de la tarja són motius vegetals i florals, al central h i ha una copa amb flors. En les obertures inferiors la decoració la trobem en el centre a banda i banda dins d'un medalló les figures de Neptú i Venus, en la part central un escut. El camper és una retícula de peces rectangulars

Dibuix de vitrall per a finestra amb la representació de Leda i el cigne

Dibuix de vitrall on es representa la escena mitològica del rei Zeus convertit en cigne visita a Leda amb intenció de seduir-la quan caminava pel riu Eurotas. En aquest cas l'escena està modernitzada, la figura de Leda és una noia nua amb els cabells curts, a la moda dels anys 30, i no passeja per un riu sinó que es banya en un estany d'un jardí amb elements arquitectònics. El dibuix de vitrall central està envoltat per una bordura de motius seriats (palmes). En la part inferior centre hi ha escrit a llapis la lletra B (segurament hi havia diverses propostes de projectes).

Dibuix de vitrall per a claraboia amb al·legoria a la caça, la pesca, la indústria i l'agricultura

Dibuix de vitrall per a claraboia. Dins d'una forma rectangular amb els extrems superior i inferior amb arc carpanell i trobem una forma d'ull de peix amb dos triangles afegits als extrems. Dins d'aquest ull de peix trobem dues al·legories una en la part superior i l'altra en la inferior. La de la banda superior és la de la caça, amb un home amb escopeta envoltat d'ocells i amb un gos, en l'altre extrem oposat hi ha la de la pesca, amb un pescador amb les xarxes plenes de peixos. En la part central de l'ull de peix un rectangle amb les inicials SIC. En els altres dos triangles laterals en un hi ha representat un gerro exuberant de fruites en referència a l'agricultura i en l'altra un compàs i una roda dentada en referència a la indústria. Per les representacions sembla que la ubicació ha de ser un edifici institucional. Al marge inferior dret E 1 x 10

Fotografia de vitrall per a finestra amb un marc central circular amb la representació d'una sirena

Fotografia de projecte de vitrall per a finestra apaïsada amb un marc central circular amb la representació d'una sirena, el camper és una retícula de formes rectangulars amb peces circulars en les interseccions del que han de ser els ploms. Hi ha encunyat el segell del fotògraf: Estudi Sala Barcelona. Fotografia en sèpia

Fotografia de vitrall per a finestra amb un medalló central amb la copa d'Higia, símbol de les farmàcies

Fotografia de vitrall per a finestra amb acabament en arc apuntat, en la part central un medalló amb la copa d'Higia amb la serp i un llibre obert, símbol de la farmàcia. Aquest medalló central va envoltat d'una arquitectura clàssica amb arc de mig punt coronat amb una copa flanquejada per dos formes amb cos i cap d'animal i extremitats vegetals. L'arc el sustenten dues pilastres amb decoració de candelieri i en la part inferior una màscara femenina. En la part inferior dreta del vitrall el nom de l'empresa Granell y Cia. Barcelona.

Dibuix de vitrall per a portes amb motius medievalistes i al·legòrics

Dibuix de vitrall de projecte de portes amb tarja en la part superior. Les portes van decorades amb motiu geomètric (hexàgons amb cibes en la part central), al centre de la finestra de la dreta hi ha una figura femenina amb vestuari medieval, que sembla que subjecti un colom en una de les seves mans. A la tarja hi ha una peça circular que conté un perfil masculí (un déu) amb un casc amb forma de au (podria ser Hermes).

Dibuix de vitrall per a finestra amb figures al·legòriques de l'abundància

Dibuix de vitrall de finestra de forma quadrangular amb un coronament semicircular en la part superior central. Hi ha 6 figures humanes al·legòriques 3 homes, 2 dones i un infant. En la part superior un escut amb una roda, símbol de la indústria, a sota una filactèria amb la inscripció: LABORT EST ABUNDUM (el treball és abundància). Les tres figures masculines: La central aguanta un gran corn de l'abundància el tractament d'aquesta imatges es diferent dels de la resta ja que representa una escultura mentre que les altres semblen figures reals, les figures masculines que es trobem als laterals sostenen diferents plateres plenes a vessar de fruita, als seus peus dues dones una acaricia un xai mentre que l'altra té un infant. Tots els personatges van vestits a la manera clàssica. El conjunt va completat amb diferents elements arquitectònics clàssics i al camper arbres amb abundoses fruites. L'escena la completa una garlanda en la part superior i sanefes florals i vegetals que envolten el conjunt. En la part inferior dreta sobre el cartró hi ha escrita la lletra B i en l'esquera esc. 1/10.

Dibuix de vitrall per finestra amb fons reticulat rectangular amb tres obertures amb la simbologia al·legòrica del comerç, la navegació i la indústria.

Dibuix de vitrall per a finestra amb camper reticulat rectangular amb tres obertures amb la simbologia al·legòrica del comerç, la navegació i la indústria. En la part superior a llapis: Ph 4650, en la part inferior també a llapis: sesa cenefa y vidre antic / Agricultura Tema / E. 1-10

Dibuix de vitrall per a finestral amb l'Al·legoria de la Indústria i el Comerç amb el lema Labor omnia vincit

Dibuix de vitrall per a finestral de forma rectangular apaïsada amb arc carpanell, en la part central dues figures una femenina i l'altra masculina representant les al·legories de la indústria i del comerç, totes dues van vestides a la manera clàssica i porten els seus atributs, la indústria la roda dentada una escultura de la deessa Niké en la mà esquerra, el comerç va vestit com un guerrer amb un casc alat, al camper un veler i una fàbrica. Als peus el lema: LABOR OMNIA VINCIT. A banda i banda els escuts de la ciutat de Lleó i de la ciutat de Barcelona. En la part superior a llapis el dibuix d'una greca. En la part inferior l'anotació: Escala 1:10 / Granell y Cia.

Fotografies de vitralls per a finestrals un amb el detall de dos caps corresponents a l'al·legoria del comerç i de la indústria, i l'altre és el projecte sencer dels finestral on apareixen aquestes al·legories.

Fotografies de projectes de vitralls per a finestrals un amb el detall de dos caps corresponents a l'al·legoria del comerç i de la indústria, i l'altre és el projecte sencer del finestral on apareixen aquestes al·legories. És un finestral de forma rectangular apaïsada amb arc carpanell, en la part central dues figures una femenina i l'altra masculina representant les al·legories de la indústria i del comerç, totes dues van vestides a la manera clàssica i porten els seus atributs, la indústria la roda dentada una escultura de la deessa Niké en la mà esquerra, el comerç va vestit com un guerrer amb un casc alat, al camper un veler i una fàbrica. Als peus el lema: labor omnia vincit. A banda i banda els escuts de la ciutat de Lleó i de la ciutat de Barcelona. En la part superior a llapis el dibuix d'una greca. En la part inferior l'anotació: Escala 1:10/ Granell y Cia.

Dibuix de vitrall per a finestral amb l'al·legoria de la Indústria i el Comerç amb el lema LABOR OMNIA VINCIT.

Fotografies de projecte de vitrall per a finestral de forma rectangular apaïsada amb arc carpanell, en la part central dues figures una femenina i l'altra masculina representant les al·legories de la indústria i del comerç, totes dues van vestides a la manera clàssica i porten els seus atributs, la indústria la roda dentada una escultura de la deessa Niké en la mà esquerra, el comerç va vestit com un guerrer amb un casc alat, al camper un veler i una fàbrica. Als peus el lema: LABOR OMNIA VINCIT. A banda i banda els escuts de la ciutat de Lleó i de la ciutat de Barcelona. En la part superior a llapis el dibuix d'una greca. En la part inferior l'anotació: Escala 1:10 / Granell y Cia.

Fotografia de vitralls per a finestres amb la representació d'un àngels músics i d'una escena mitològica amb un tritó i un cavall amb cua de peix

Fotografia en la que hi reproduïts dos projectes de vitralls per a finestres en el de la dreta la representació d'un àngels músics i en el projecte de l'esquerra es pot veure una escena mitològica amb un tritó i un cavall amb cua de peix. En la part posterior la numeració: 182100

Fotografia de vitrall per a finestral amb la representació de figures al·legòriques

Fotografia de projecte de vitrall per a finestral de tres obertures amb la representació de tres figures femenines vestides a la manera clàssica cada una en una obertura. La de la dreta de front a l'espectador està envoltada d'ocells, la figura central es troba girada cap a l'esquerra i porta una gran safata amb fruites recolzada a l'espatlla. La tercera figura està dreta girada cap a la dreta. Totes tres figures tenen un tractament escultòric. Al lateral dret hi ha dibuixada la bordura feta mitjançant elements extrets dels repertoris renaixentistes (fulles d'acant, palmes...)

Resultats 1 a 100 de 158