Fons 3-511 - Pedro Rovira

16 Àlbums

(1921-06-21 / 1978-08-17)

Història biogràfica

Pedro Rovira i Planas va néixer a Badalona l'any 1921. De bon principi, i per influència de la seva família, va iniciar-se en els estudis de medicina, però aviat va començar la seva dedicació al món de la moda com a aprenent de sastreria.

L'any 1948 va obrir la seva pròpia casa de moda al número 11 de la plaça Gal·la Placídia de Barcelona. Tot i ser un renovador de la moda barcelonina, no va ser fins l’any 1964 quan la Cooperativa d’Alta Costura li va obrir les seves portes per formar-ne part com a membre. A partir de 1960 va començar a presentar les seves creacions arreu del món amb gran èxit.

Pedro Rovira no només va ser un creador d’alta costura sinó que, a més a més, va encetar una línia de moda prêt-à-porter a la dècada de 1970. També va crear la marca PR Difusión, associada a l’empresa Tejido Cadena.

Pedro Rovira va morir l'any 1978 i la seva firma va intentar continuar, encara que va tancar el 1979.

Donació de Providència Rovira al Museu Tèxtil i d'Indumentària de Barcelona el març de 1986.

El fons està format fonamentalment per documents relacionats amb la firma d'alta costura Pedro Rovira. Conté materials gràfics produïts per la pròpia empresa així com retalls de premsa i publicacions recollides en diferents mitjans, tant especialitzats com generals. Els documents estan organitzats en àlbums dins dels quals hi ha dos tipus de documents: fotografies i retalls de publicacions.

Les fotografies contenen imatges de les diferents creacions de la firma Pedro Rovira. Possiblement estaven destinades a la creació de catàlegs i publicacions pròpies i també a la difusió en els mitjans de comunicació. També es recullen testimonis de la participació en esdeveniments com passarel·les, salons, etc.

Els retalls de premsa estan extrets de publicacions d’arreu del món, on sortia mencionada l’obra de la firma Pedro Rovira.

Tots els documents del fons són de conservació permanent.

Els retalls de premsa i les fotografies de les creacions de Pedro Rovira estan agrupades per anys. Dins de cada àlbum estan agrupades, d'una banda, les fotografies de les peces de roba i, d'una altra, els retalls de premsa.

Lliure accés, segons els termes establerts en la normativa d'accés del Centre de Documentació del Museu del Disseny de Barcelona, amb possibles excepcions derivades o relacionades amb l’estat de conservació, d’acords presos amb el donant en el moment de l’ingrés o de l’existència de dades protegides per la legislació vigent.

Qualsevol persona pot obtenir reproduccions dels documents que siguin de lliure accés sempre que aquest no estigui limitat per l’estat de conservació, per acords presos amb el donant en el moment de l’ingrés o per l’existència de dades protegides per la legislació vigent. La reproducció es farà d’acord a l’establert en la Llei de Propietat Intel·lectual en els documents en que aquesta sigui d’aplicació. Per a la reproducció de qualsevol tipus de document, tant per a ús privat com públic, es requereix la sol·licitud prèvia de l'interessat i l'autorització expressa i per escrit del Centre de Documentació del Museu del Disseny de Barcelona.

Tot el fons es va registrar com a peça del Museu Tèxtil i d'Indumentària de Barcelona sota el número de registre MTIB 144.431 (març 1986).

Número de registre MDB

MTIB 144.431

Punts d'accés de gènere

Norma de descripció arxivística de Catalunya (NODAC). Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament de Cultura, Subdirecció General d'Arxius, 2007.

Esborrany

Data de creació: abril de 2013.

"Pedro Rovira" [recurs electrònic]. En: Col·lecció tèxtil Antoni de Montpalau. [Consultat el 09/04/2013] Disponible a internet: http://antonidemontpalau.com/pedro-rovira/

Museu Tèxtil i d'Indumentària. Exposició moda segle XX. Barcelona : Ajuntament de Barcelona Serveis de cultura, 1982. [10] p. + 1 f. pleg. Catàleg de l'exposició realitzada del 22 de setembre al 22 de novembre de 1982.

"Pedro Rovira". En: Espanya, 50 anys de moda. Barcelona : Ajuntament de Barcelona. Àrea de Cultura. Publicacions, [1987?]. p. 52-55.

Barcelona alta costura : col·lecció tèxtil Antoni de Montpalau = Barcelona haute couture. Josep Casamartina i Parassols, editor ; Jordi Puig, fotografies ; Margarita Rivière, Rosa M. Martín i Ros, Josep Casamartina i Parassols, textos. Sant Lluís (Menorca) : Triangle Postals, 2009 ([La Palma de Cervelló] : Sanvergrafic).

Casamartina i Parassols, Josep. Pedro Rovira : 1921-1978. Badalona : Museu de Badalona, 2021. https://catalegbiblioteca.museudeldisseny.cat/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=68869

Area de drets Objecte digital (URI extern)

Area de drets Objecte digital (Referència)

Area de drets Objecte digital (Thumbnail)