Barcelona

Taxonomia

Codi

Nota(es) d'abast

Nota(es) sobre l'origen

Mostra la nota(es)

Termes jeràrquics

Barcelona

Termes equivalents

Barcelona

Termes associats

Barcelona

235 Descripció arxivística results for Barcelona

235 resultats directament relacionats Exclou els termes específics

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de la reina Maria d'Aragó per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de la reina Maria d'Aragó per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona. Aquests vitralls van ser destruïts el 19 de juliol de 1938 al caure una bomba als peus de la Catedral. Les obres van anar a càrrec de l'arquitecte August Font i Carreras

Dibuix de santa Clara d’Assis

Dibuix de vitrall que representa a santa Clara, religiosa italiana, col·laboradora de sant Francesc d’Assis, fundadora de l'Ordre de les Germanes Pobres de santa Clara. És representa amb un dels seus atributs habituals la custòdia. Imatge tipus escultòric.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb la representació de l'al·legoria de la nit per al Sr. Samma

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení que representa l'al·legoria de la nit. La figura va vestida a la manera clàssica, porta un ampli xal que l'emmarca per la part superior, en la mà esquerra sosté una torxa encesa i al cap una mitja lluna. En la part superior a llapis: Diputació 321 pral / Sr. Samma lectura dubtosa, en la part inferior hi tornem a trobar escrit: Sr. Samma lectura dubtosa i la paraula NIT en referència a la figura representada.

Dibuix de vitrall per a finestra per a la casa Ferrer Vidal amb el motiu del tapís del Berenar al riu Manzanares de Goya

Dibuix de vitralls per a les finestres interiors del primer pis que donen llum al pis principal de la casa Ferrer-Vidal. En aquesta finestra hi ha representat un fragment del tapís del Berenar. Veiem el dibuix de vitrall d'una noia vestida como una goyesca que mira de cara a l'espectador, penjat del braç un cistell, al darrera al camper altres figures, l'escena passa al camp . El dibuix de vitrall està dividit en quadrícula per ser traspassat al cartró.

Dibuix de vitrall per a finestral amb la imatge de la presentació de la Verge nena al temple pel convent de la Presentació de Barcelona

Dibuix de projecte per a finestral amb la representació de la presentació de la Verge nena al temple, pel convent de la Presentació de Barcelona. En la part inferior, el text "B, Escala 1:10". En la part posterior un text a llapis de lectura dubtosa.

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de l'al·legoria de l'estalvi per a la Caixa d'estalvis i Mont de Pietat de Barcelona

Dibuix de vitrall per a finestral per a l'edifici de la Caixa d'estalvis i Mont de Pietat de Barcelona de la plaça sant Jaume obre de l'arquitecte August Font i Carreras. L'escena està presidida per la figura femenina de l'al·legoria de l'estalvi asseguda en un tro amb tendal i sobre d'una peanya que porta escrita la paraula "Ahorro", la figura està presentada imitant una escultura. El camper és una vista de Barcelona des del mar. Als seus peus diverses figures, a la dret a un pare amb el seu fill vestit de mariner dipositen una moneda en una guardiola que l'al·legoria té al seu costat. En la banda esquerra una àvia asseguda sembla que li dóna una moneda a una nena, al seu darrera una figura femenina dreta que alça el seus braços cap a l'al·legoria. Segurament aquest dibuix devia de formar part del conjunt de vitrall que decoraven la caixa d'estalvi, s'han conservat en vitrall els altres dos que representen la Fe i la Caritat, dels que no hi ha el projecte. Els vitralls conservats porten la signatura del taller A. Rigalt, la de l'arquitecte August Font i la del dibuixant Apel·les Mestres, es per això que deduïm que aquest projecte també déu de sortir de la mà de Mestres. Aquest dibuix així com els dos vitralls conservats tenen molts paral·lelismes iconogràfics i estètics amb el vitrall de l'Al·legoria de l'Exposició de 1896que s'exposa al Museu del Disseny de Barcelona

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de la Mare de Déu i el nen per a l'església del Col·legi de les Dominiques de la Presentació de Barcelona

Dibuix de vitrall per a finestral. El motiu del vitrall figuratiu es distribueix en dues llancetes, en una hi ha representat el nen Jesús i en l’altra la Mare de Déu i el nen en braços. Es troben emmarcats dins d’una arquitectura gòtica de formes lobulades. Als peus de les figures hi ha decoració geomètrica.

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de la Verge nena amb santa Anna pel convent de la Presentació de Barcelona

Dibuix de projecte per a finestral amb la representació de la Verge nena amb santa Anna per al convent de la Presentació de Barcelona. En la part superior, a llapis: "Sr. Riera, 2 ventanals convent Presentación" [lectura dubtosa]. En la part del darrera "Raventós (?) Aragó, 92 [lectura dubtosa] / 8012 escuts".

Dibuix de vitrall per a porta amb figures al·legòriques femenines de la tardor i l'hivern, possiblement per a la casa Heribert Pons de Barcelona

Dibuix de vitrall per a porta. L'estructura de la port de d'arc de ferradura, la part decorada són les polseres i la tarja corba de la part superior, tot és un mateix motiu decoratiu, a banda i banda dues figures femenines en un paisatge, la de l'esquerra representa l'hivern i la de la dreta la tardor. Per la forma de l'obertura i de les figures sembla que formaria part de la decoració del pis principal de la casa Heribert Pons de Barcelona, és conserva una fotografia d'època on hi ha una obertura igual que aquesta i també decorada amb dues figures en aquest cas l'al·legoria de la primavera i de l'estiu, que són molt semblants a les del projecte.

Dibuixos de motius decoratius per a vitralls amb tres representacions femenines que fan referència al es al·legories per una banda de les estacions (primavera, estiu i tardor ) i també a la música i al teatre per a la Villa Hispano àrab de Barcelona

Dibuixos de motius decoratius per a vitralls amb tres representacions femenines que fan referència a les al·legories, per una banda de les estacions (primavera, estiu i tardor ), i també de la música i el teatre, per a la Villa Hispanoàrab de Barcelona. En la part posterior a llapis l'anotació de l'arxiu Granell, text manuscrit d'Eduard Blanxart.

En el Polo de Casa Rabia. Mamá con Pilina Mata. Primavera 1918

  • María de las Mercedes Mata Juliá i Pilina Mata Milá, muntades a cavall, a les instal·lacions hípiques conegudes com de Can Ràbia, a Sarrià, Barcelona.
  • Inscripcions: "Tarjeta postal / Unión Postal Universal. España" (imprès). Pilina (Pilar) Mata Milá era filla de Juan Mata i Miguelina Milá i neboda de María de las Mercedes Mata.

Fotografia de vitrall per a porta del menjador de la casa Comalat amb la representació d'una figura femenina passejant per un jardí arquitectònic.

Fotografia de vitrall per a porta del menjador del pis principal de la casa Comalat amb la representació a primer terme d'una figura femenina passejant per un jardí arquitectònic. Al camper es veuen d'esquena dues figures femenines més. Al camper un templet i a primer terme una font amb dos angelets.

Fotografia de vitrall per a vitrall amb la representació de la Mare de Déu del Cobre, per a la capella de les Verges americanes de l'església del Sagrat Cor del Tibibado.

Fotografia de projecte per a vitrall amb la representació de la Mare de Déu del Cobre, per a la capella de les Verges americanes de l'església del Sagrat Cor del Tibibado. En la part posterior la imatge ha estat retallada per la meitat. A llapis el que semblen dos zeros.

Fotografies de vitralls amb la representació de la Mare de Déu de Guadalupe i la Mare de Déu d'Antipolo, per a la capella de les Verges americanes de l'església del Sagrat Cor del Tibibado.

Fotografies de projectes per a vitralls amb la representació de la Mare de Déu de Guadalupe i la Mare de Déu d'Antipolo, per a la capella de les Verges americanes de l'església del Sagrat Cor del Tibidabo. En la part posterior a llapis el número: "400".

Mercedes Bertrand i un grup de dones en un hipòdrom

  • Mercedes Bertrand i un grup de dones en un hipòdrom, probablement el de Can Tunis, on han assistit per presenciar una competició hípica. Al fons, es veu la part posterior d'una graderia
  • Inscripcions: A l'anvers: "Sagarra / Reporter / Fotografo / Barcelona" (segell sec)

Mercedes Bertrand i un grup de dones en un hipòdrom

  • Mercedes Bertrand i un grup de dones en un hipòdrom, probablement el de Can Tunis, on han assistit per presenciar una competició hípica.
  • Inscripcions: A l'anvers: "98" (manuscrit). "Tarjeta Postal / (Unión Postal Universal) / España" (imprès)

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, amb un braç recolzat en una balustrada i amb un decorat com a fons que representa un jardí amb un templet.
  • Inscripcions: al revers: "Taller de Fotografia / de / Rovira y Durán, / Plaza de Palacio, 6, / Barcelona." (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, recolzada en una cadira.
  • Inscripcions: a l'anvers: "D. Corbin, Director Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotografia Universal / Taller de / Rovira y Durán / Calle de la Ciudad Nº . 5. / Barcelona." (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de tres quarts, dempeus, darrera d'una cadira i amb un llibre en una mà.
  • Inscripcions: a l'anvers: "D. Corbin, Director Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotografia Universal / Taller de / Rovira y Durán / Calle de la Ciudad Nº . 5. / Barcelona." (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de tres quarts, dempeus, probablement anomenada Felicia de Rispa.
  • Inscripcions: a l'anvers: "D. Corbin, Director Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Felicia de Rispa" (manuscrit). "Fotografia Universal / Taller de / Rovira y Durán / Calle de la Ciudad Nº . 5. / Barcelona." (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus.
  • Inscripcions: a l'anvers: "I. Busquets / Fontanella, 16 / Barcelona" (segell sec). A l'anvers: "I. Busquets / Fontanella, 16 / y Ronda S. Antonio, 30 / Barcelona / Unión Postal Universal (. . . )" (imprès). "1912" (manuscrit)

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, probablement anomenada Maria Ruiz, amb una mà recolzada en una cadira.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Franck y Wigle" (imprès). Al revers: "Maria Ruiz" (manuscrit). "Medalla de oro / Fotografía / de / Franck y Wigle / Rambla del Centro, 18 / Barcelona / Casa en París / Rue de Vivienne nº 18" (imprès). "I. López Editor / Barcelona" (segell humit, amb un 5 manuscrit en el centre).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de tres quarts, dempeus, recolzada en una cadira.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Franco-Hispano-Americano" (imprès). Al revers: "Establecimiento fotográfico / Franco-Hispano-Americano / calle de la Unión Nº 9 " (imprès).
  • Darrera del nom comercial Franco-Hispano-Americano, al carrer de la Unió núm. 9 hi va haver, entre 1862 i 1869, Jean Oscar Audouard i Felipe Kieger, i entre 1870 i 1875 aproximadament, només Felipe Kieger.
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Franco-Hispano-Americano" (imprès). Al revers: "Establecimiento fotográfico / Franco-Hispano-Americano / calle de la Unión Nº 9 " (imprès).
  • Darrera del nom comercial Franco-Hispano-Americano, al carrer de la Unió núm. 9 hi va haver, entre 1862 i 1869, Jean Oscar Audouard i Felipe Kieger, i entre 1870 i 1875 aproximadament, només Felipe Kieger.
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Mariné / Pelayo-58-Barcelona" (segell sec). Al revers: "Carte Postale / Tous les pays étrangers n'acceptent pas la correspondance au recto (…)" (imprès). "Société Lumière - Lyon" (imprès). "98" (manuscrit)

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus.
  • Inscripcions: al revers: "Fotografia / Sobre el Café Cuyas / Piso 4º / de / G. Larauza / Ex operador de los Establecimientos Disdéri Ken y Nadar de Paris. / Rambla del Centro 36 y 38 / Barcelona / No confundir mi establecimiento con el de la casa del lado" (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, recolzada en una butaca.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Moliné y Albareda" (imprès). Al revers: "Moliné y Albareda / Fotógrafos de la Real Casa / Calle Arolas 16. 3º . / Barcelona." (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, recolzada en una cadira, davant d'un decorat de motius vegetals.
  • Inscripcions: al revers: "A. F. dit Napoleón é hijo / Fotógrafos de SS. MM. Dª Isabel II, D. Alfonso XII, Reyes de Portugal, SS. AA. RR la Princesa de Asturias é Ynfantas y D. Amadeo de Saboya / Comendador de la distinguida orden de Carlos III / Premiado en varias exposiciones / Salones y Galeria situados en el pº pral 19 Rambla Sta Mónica, 19 / Expon. Catalana, Expon. Aragonesa (imprès)

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, recolzada en una cadira.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Fernando Napoleon Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotógrafía de M. Fernando y Anaïs Napoleon. / Rambla frente Sta. Mónica / Nº 17 piso 2º " (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, amb les mans recolzades sobre un llibre situat damunt d'una taula, davant d'un decorat que simula una columna i un edifici al fons.
  • Inscripcions: a l'anvers: "A. F. Napoleon / Fotóg. de SS. MM." (imprès). Al revers: "Fotografia Real / de / A. F. dit, Napoleon / Primer Fotógrafo de Cámara de S. M. el Rey D. Alfonso XII. y de D. Amadeo 1º de Saboya / Comendador / de la distinguida orden de Carlos III. / Premiado en varias Exposiciones. / Gran Galeria / Situada en el 1er Piso. Rambla Sta Mónica, Nº 19 / Barcelona / Lit. Bages. S. Pablo 17" (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, amb una mà recolzada sobre un llibre situat damunt d'una taula.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Fotografia Española" (imprès). Al revers: "Fotografia Española / Pasaje Colon nº 2 / Barcelona" (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, amb un braç recolzat en una balustrada i amb un decorat com a fons que representa un jardí amb un templet.
  • Inscripcions: al revers: "Taller de Fotografia / de / Rovira y Durán, / Plaza de Palacio, 6, / Barcelona." (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, amb una mà recolzada en una balustrada i amb un decorat com a fons que representa un jardí amb un templet.
  • Inscripcions: al revers: "Taller de Fotografia / de / Rovira y Durán, / Plaza de Palacio, 6, / Barcelona." (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de tres quarts, dempeus, darrera d'una cadira sobre la que recolza una mà.
  • Inscripcions: a l'anvers: "D. Corbin, Director Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotografia Universal / Taller de / Rovira y Durán / Calle de la Ciudad Nº . 5. / Barcelona." (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de tres quarts, dempeus, darrera d'una cadira sobre la que recolza una mà.
  • Inscripcions: a l'anvers: "D. Corbin, Director Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotografia Universal / Taller de / Rovira y Durán / Calle de la Ciudad Nº . 5. / Barcelona." (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer excepte els peus, dempeus, amb un ventall tancat en una mà.
  • Inscripcions: a l'anvers: "D. Corbin, Director Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotografia Universal / Taller de / Rovira y Durán / Calle de la Ciudad Nº . 5. / Barcelona." (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, probablement anomenada Cecilia Genové, de cos sencer, dempeus, de perfil, amb un paraigües a les mans i amb un decorat al fons que simula vegetació.
  • Inscripcions: a l'anvers: Audouard y Cia / Barcelona" (imprès). Al revers: "Cecilia Genové" (manuscrit)

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Franck y Wigle" (imprès) . Al revers: "Medalla de oro / Fotografía de Franck y Wigle / Rambla del Centro, 18 / Barcelona / Casa en París / Rue de Vivienne nº 18" (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, recolzada en un moble.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Emilio Morera" (imprès). Al revers: "Morera / Artista, Pintor y Fotógrafo / Escudillers nº 10 / Barcelona." (imprès). "Foto cedida per Montserrat Buyé" (manuscrit). "113" (manuscrit).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de mig cos.
  • Inscripcions: a l'anvers: "G. Larauza". Al revers: "G. Larauza / Fotografo, sobre el Café Cuyas / G. Larauza /ex-operador / de los establecimientos / Disdéri, Ken y Nadar de Paris / Rambla del Centro, 36 y 38. / Barcelona" (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, recolzada en una pilastra, amb un decorat al fons que representa un paisatge amb un edifici.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Targeta Album / G. Larauza / Escalera del Café Cuyas Piso 4º / Barcelona" (imprès). Targeta cabinet

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, recolzada en una cadira.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Moliné y Albareda" (imprès). Al revers: "Exposición de Portugal / Medalla de Plata / Moliné y Albareda / Fotógrafos de la Real Casa / Arolas, 16. / Barcelona." (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, amb una mà recolzada en una pilastra.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Moliné y Albareda" (imprès). Al revers: "Exposición de Portugal / Medalla de Plata / Moliné y Albareda / Fotógrafos de la Real Casa / Calle Arolas, 16 3º / Barcelona." (imprès).
  • Targeta de visita
Resultats 1 a 100 de 235