UDS RIG-U0043 - Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de sant Jordi amb la princesa Sahabra

ES ES MDB 3-401-02-05-01-03-01-RIG-U0043

• 1907 (creation)

2 Dibuixos, paper sobre cartró, 350 x 248 mm. (suport), 250 x 810 mm. (els 2 Dibuixos mesures igual), tinta, aquarel·la i llapis, (3 unitats reprogràfiques)

(1887 / 1984)

Dibuix de vitrall per a finestra amb la representació del cavaller sant Jordi, clavant-li la llança al drac mort als peus. Enfront la princesa Sahabra, de genolls pregant agraïda per haver-la salvat. En la part superior el text "sant Jordi, Patró de Catalunya" acompanyat pel dibuix de la Cimera Reial. El vitrall es va exposar a la V Exposició Internacional d'Art de Barcelona, celebrada l'abril de 1907. Aquesta peça presidia la sala de la “Sección Española”, espai decorat pel mateix Triadó i Joaquim Renart. Aquest vitrall va ser exposat també a l’Exposició d’Art de Terrassa de 1908, en aquest cas presidint la Sala Riquer, dedicada exclusivament a aquest artista.

Existeix imatge digitalitzada

Segueix el mateix disseny que RIG-U1836

Nota de publicació

GIL FARRÉ, Núria. "El taller de vitralls modernista Rigalt, Granell & Cia (1890-1931)". Director: Mireia Freixa. Tesi doctoral [en línia]. Universitat de Barcelona, 2013. http://www.tesisenred.net/bitstream/handle/10803/134966/01.NGF_TESI.pdf?sequence=1 [consulta: 15, març, 2017].

Nota de publicació

QUINEY URBIETA, Aitor. Josep Triadó i les arts aplicades a l'arquitectura: ceràmica, mosaics i vitralls. Barcelona, Congrés Coup de Fouet. Barcelona: Publicacions Universitat de Barcelona, 2013.

Nota de publicació

V Exposición Internacional de Barcelona (1907). Barcelona: Ilustració catalana, 12 de juliol de 1908, pàg. 490.

Datació en base a les dates de producció del dibuixant.

MDB-3-401-1577