Dones

Taxonomia

Codi

Nota(es) d'abast

Nota(es) sobre l'origen

Mostra la nota(es)

Termes jeràrquics

Dones

Termes equivalents

Dones

Termes associats

Dones

824 Descripció arxivística results for Dones

824 resultats directament relacionats Exclou els termes específics

Fotografia de vitrall de finestral amb la representació de santa Maria Dominga Mazzarello, per a la Parròquia de Maria Auxiliadora Oratori de san Juan Bosco.

Fotografia de vitrall per a finestral de la nau de la Parròquia de Maria Auxiliadora / Oratori de san Juan Bosco, amb la representació de santa Maria Dominga Mazzarello, fundadora juntament amb don Joan Bosco de les escoles filles de Maria Auxiliadora. El nom de la santa es troba escrit en el lateral esquerra de la figura. Al volant àngels, figures de religioses i d'una nena amb un llibre. En la part posterior hi ha el segell de les empreses de fotografia: Realización fotográfica por Plasencia BARCELONA / Industrias Raventós SA. Teléfono 239-60-04 santiago Apóstol, 55-57 HOSPITALET DE LLOBREGAT BARCELONA, i el número: 304

Afeccionats esportius en una tribuna amb motiu d'una cursa d'automobilisme

  • Conjunt d'espectadors, asseguts i dempeus en una tribuna, assisteixen a una cursa d'automobilisme, probablement a Vilafranca del Penedès o a Tarragona.
  • Inscripcions: Al revers: "Carreras Vilafranca? o Tarragona / 1922" (manuscrit). "Reporter - gráfico / José Mª Sagarra / Miguel Santos Oliver, 15 / Tel. 81789 Barcelona" (segell humit)

Detall de marqueteria amb figura de dona i cintes a les mans

  • ES ES MDB 3-404-02-01-02-BAD-0077-002
  • UDS
  • [ca. 1926]
  • Part of Antoni Badrinas

Fotografia de detall de marqueteria amb motiu de dona vestida amb túnica, una cinta a les mans, a sobre d'un pedestal i amb decoració de fulles de palma. Procedeix d'un dibuix de Josep Obiols. Es va aplicar en un armari. Adherida a full de cartolina. En el revers conté la inscripció: "Fot-71-B".

Detall de marqueteria amb figura de dona i cintes a les mans

  • ES ES MDB 3-404-02-01-02-BAD-0077-003
  • UDS
  • [ca. 1926]
  • Part of Antoni Badrinas

Fotografia de detall de marqueteria amb motiu de dona vestida amb túnica, una cinta a les mans, a sobre d'un pedestal i decoració de fulles de palma. Procedeix d'un dibuix de Josep Obiols. Es va aplicar en un armari. Adherida a full de cartolina.

Detall de marqueteria amb figura de dona i cintes a les mans

  • ES ES MDB 3-404-02-01-02-BAD-0077-001
  • UDS
  • [ca. 1926]
  • Part of Antoni Badrinas

Fotografia de detall de marqueteria amb motiu de dona vestida amb túnica, una cinta a les mans, a sobre d'un pedestal i amb decoració de fulles de palma. Procedeix d'un dibuix de Josep Obiols. Es va aplicar en un armari. Adherida a full de cartolina. En el revers conté la inscripció: "Fot-71-B".

Detall de marqueteria amb figura de dona i mirall a la mà

  • ES ES MDB 3-404-02-01-02-BAD-0076-001
  • UDS
  • [ca. 1926]
  • Part of Antoni Badrinas

Fotografia d'un detall de dibuix en marqueteria amb figura de dona vestida amb una túnica, mirall a la mà i decoració amb fulles de palma. Procedeix d'un dibuix de Josep Obiols. La imatge està presa de l'armari on es va aplicar. Adherida a full de cartolina. En el revers consta la inscripció "Fot-70-B".

Detall de marqueteria amb figura de dona i mirall a la mà

  • ES ES MDB 3-404-02-01-02-BAD-0076-002
  • UDS
  • [ca. 1926]
  • Part of Antoni Badrinas

Fotografia d'un detall de dibuix en marqueteria amb figura de dona vestida amb una túnica i mirall a la mà i decoració amb fulles de palma. Procedeix d'un dibuix de Josep Obiols. La imatge està presa de l'armari on es va aplicar. Adherida a full de cartolina. Consta la inscripció "Clixé nº 70 serie B".

Dibuix d'un vitrall amb la imatge de la Mare de Déu amb el nen Jesús per a un oratori de l'arquitecte J. Mª Deu Amat.

Imprès amb el dibuix d'un vitrall amb la imatge de la Mare de Déu (possiblement es tracta de la Mare de Déu del Carme) amb el nen Jesús, per a un oratori de l’arquitecte Josep Maria Déu Amat. En la part superior el text: "Proyecto de ventanal para el oratorio". En la part inferior: "Escala 1:102, Arquitecto J. Ma. Déu Amat".

Dibuix amb l'escena de l'Anunciació per a l'església de Palà de Torroella

Dibuix de vitrall amb l'Anunciació per a l'església de Palà de Torroella. L'escena es distribueix en dues llancetes amb acabament lobulat. L'espai és una senzilla habitació i la Verge, de tres quarts, es troba en la primera llanceta asseguda, en actitud pietosa amb les mans a sobre el pit. En l'altra, l’àngel amb grans ales i una simple túnica blanca. Per sobre d'ells, una cort de querubins contemplen l'escena. El projecte té una estètica prerafaelita i no es pot descartar que s'hagués extret d'alguna imatge de pintura o vitrall forà. Aquest projecte correspon al vitrall que es va composar de nou en l'espai de la part de vitrall que va desaparèixer durant la Guerra Civil, restant només l'òcul amb l'Esperit Sant.

Dibuix amb la representació de la Assumpció de la Verge i la presentació Verge Maria amb els apòstols

Dibuix de vitrall per a finestral de dos badius amb dosser d'estil gòtic en la part superior i òcul central amb motiu floral. En cadascun dels badius es troba representada una escena religiosa: a la dreta l' Assumpció de la Verge i a l'esquerra la Verge Maria amb els Apòstols.

Dibuix amb la representació de la Mare de Déu visitant a Isabel i del naixement de Crist

Dibuix de vitrall per a finestral de dos badius amb dosser d'estil gòtic en la part superior i òcul central amb querubí. En cadascun dels badius es troba representada una escena religiosa: a l'esquerra, la Mare de Déu visitant a Isabel i, a la dreta, el naixement de Crist. Inclou les figures de la Sagrada família a l'estable amb un àngel per sobre dels seus caps i les figures dels pastors que s’entreveuen entrant per la porta.

Dibuix amb la representació de la coronació de la Verge

Dibuix de vitrall amb la representació de l'escena de la coronació de la Verge Maria. Hi ha quatre figures representades, la Mare de Déu i Déu pare que es troben asseguts i Déu fent l'acció de posar-li la corona a la Verge Maria mentre ella ajup el cap, al seu darrera dos àngels contemplen l'escena.

Dibuix amb la representació de una santa màrtir

Dibuix de vitrall de forma rectangular on hi ha representat el bust d'una figura femenina, que sembla una santa màrtir. La figura porta una palma i està coronada, símbols de guardons celestials. La palma simbolitza la castedat i el martiri i la corona el poder celestial. La representació femenina es troba dins d'una forma octogonal que alterna angles rectes i lobulats. D'estil neoromànic.

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de la reina Maria d'Aragó per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de la reina Maria d'Aragó per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona. Aquests vitralls van ser destruïts el 19 de juliol de 1938 al caure una bomba als peus de la Catedral. Les obres van anar a càrrec de l'arquitecte August Font i Carreras

Dibuix de motiu decoratiu per a vitrall amb motius de dos candelieri un amb un gall d'indi i un bust femení

Dibuix de motiu decoratiu per a vitrall amb motius de dos candelieri un amb un gall d'indi i l'altre amb un bust femení. En la part posterior hi ha a llapis l'anotació; de l'arxiu Granell, text manuscrit d'Eduard Blanxart, també diverses anotacions numèriques i l'adreça: Rambla lectura dubtosa Sta. Mònica, 27

Dibuix de santa Clara d’Assis

Dibuix de vitrall que representa a santa Clara, religiosa italiana, col·laboradora de sant Francesc d’Assis, fundadora de l'Ordre de les Germanes Pobres de santa Clara. És representa amb un dels seus atributs habituals la custòdia. Imatge tipus escultòric.

Dibuix de sis finestres amb simbologia religiosa i representacions de sants

Conjunt de dibuixos de vitralls d'estil neoromànic, composat de sis dibuixos de vitralls que formen parelles. En els dos de la part superior hi han inscrites les lletres alfa i omega, en els dos centrals hi han representats una santa màrtir i un bisbe i en els dos inferiors hi ha les representacions de sant Joan Evangelista i de sant Pere.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb la representació d'una Bacant amb copa

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení (una bacant, dona que era adoradora del rei Baco) que va vestida a la manera clàssica, està de perfil, porta una corona de pàmpols i gotims. En una mà té una gerra de la que mana un líquid que va parar a una copa, segurament vi. En el lateral hi ha el text a llapis: 1 centímetro más grande. Al voltant hi ha el dibuixat el perfil de la cornucòpia. Aquest dibuix està basat en una làmina on és reprodueix la mateixa figura femenina publicada al volum VII p.3 de la revista Dekorative Vorbilder, publicada a Stuttgar. Diu que l'autor és el professor G. Sturm.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb la representació de l'al·legoria de la nit per al Sr. Samma

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení que representa l'al·legoria de la nit. La figura va vestida a la manera clàssica, porta un ampli xal que l'emmarca per la part superior, en la mà esquerra sosté una torxa encesa i al cap una mitja lluna. En la part superior a llapis: Diputació 321 pral / Sr. Samma lectura dubtosa, en la part inferior hi tornem a trobar escrit: Sr. Samma lectura dubtosa i la paraula NIT en referència a la figura representada.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb la representació de la deessa Diana Caçadora

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení que representa la deessa Diana Caçadora. La figura porta un carcaix ple de fletxes amb la mà esquerra fa el gest d’agafar-ne una, en l'altra té agafat un cérvol per la cornamenta. La figura va vestida a la manera clàssica. En la part superior dreta hi ha un dibuix de la mà que agafa la fletxa del carcaix, i en la part inferior les anotacions: S. Samma lectura dubtosa / Que sobresalga el carjac por encima de la mano.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb la representació de la deessa Diana Caçadora

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení que representa la deessa Diana Caçadora. La figura porta un carcaix ple de fletxes amb el seu arc, al seu costat un gos. No va vestida a la manera clàssica com és habitual sinó amb un vestit que recorda la moda del segle XVIII. A banda i banda hi resten les marques així com fragments dels segells de l'empresa de vitralls.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb la representació de la deessa Victòria o Niké

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení, la deessa Victòria o Niké. La figura va vestida a la manera clàssica, sosté a les mans els seus atributs: la corona de llorer, i la palma. Es troba sobre una forma esfèrica que es la part superior d'una ornamentació de copa amb motius vegetals i florals d'estil clàssic.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení. La figura va vestida segons sembla seguin l'estil del s.XVIII, porta una vara i es recolza sobre una peanya d'estil barroc. Al voltant hi ha dibuixat el perfil i la part decorativa de la cornucòpia amb motius vegetal (fulles d'acant i volutes). es troba diverses anotacions: 2 dec iguales / cara bona

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení amb copa a la mà

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení, la figura va vestida a la manera clàssica, sosté una copa en la mà esquerra i una vara amb flors en la part superior amb la mà dreta. Al voltant hi ha dibuixat el perfil de la cornucòpia amb la seva decoració. En la part del darrera un fragment de segell de l'empresa.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení, una camperola amb la falç i una garba de blat

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení. Una camperola amb una falç en una mà i una garba de blat en l'altra. Porta un barret d'ala ampla amb flors. El vestuari recorda el del segle XVIII. Al voltant es troba dibuixat el perfil de la cornucòpia. En la part posterior hi tornem a trobar calcat el mateix dibuix.

Dibuix de vitrall per a claraboia amb al·legoria a la caça, la pesca, la indústria i l'agricultura

Dibuix de vitrall per a claraboia. Dins d'una forma rectangular amb els extrems superior i inferior amb arc carpanell i trobem una forma d'ull de peix amb dos triangles afegits als extrems. Dins d'aquest ull de peix trobem dues al·legories una en la part superior i l'altra en la inferior. La de la banda superior és la de la caça, amb un home amb escopeta envoltat d'ocells i amb un gos, en l'altre extrem oposat hi ha la de la pesca, amb un pescador amb les xarxes plenes de peixos. En la part central de l'ull de peix un rectangle amb les inicials SIC. En els altres dos triangles laterals en un hi ha representat un gerro exuberant de fruites en referència a l'agricultura i en l'altra un compàs i una roda dentada en referència a la indústria. Per les representacions sembla que la ubicació ha de ser un edifici institucional. Al marge inferior dret E 1 x 10

Dibuix de vitrall per a claraboia amb al·legoria de l'agricultura

Dibuix de vitrall per a claraboia de forma rectangular, en la part central i dintre d'una forma octogonal trobem la representació al·legòrica de l'agricultura, mitjançant una figura femenina que porta una falç a mà i esta envoltada de de fruits i blat, es una figura molt sensual de formes voluptuoses. La resta de la lluerna es troba ornamentada amb elements florals i vegetals (flors, fulles d'acant) de línies clàssiques, pels colors emprats sembla que tindria que anar amb vidre a l'àcid i groc d'argent. Hi ha tot un seguit d'inscripcions a llapis: a dalt al marge dret: Adjudicado s/. Foto / 23/08/55 / cortes / al lateral dret: ojo la figura mirando hacia aquí. A mes de les mesures en els laterals del Dibuix, a sota al marge dret: E.1=10 / A. En la part del darrera dibuix de vitrall lliures.

Dibuix de vitrall per a claraboia amb la Mare de Déu de Montserrat i els escuts de les províncies de Catalunya

Dibuix de vitrall per a claraboia de forma hexagonal, en el centre dins d'una forma circular la representació de la Mare de Déu de Montserrat, al seu darrere la Serralada. El camper és una retícula de vidres romboïdals, distribuïts com els 4 quarts del rellotge les els quatre escuts de les províncies de Catalunya, al voltant una bordura de fulles d'acant de reminiscències rococó. Al marge inferior dret a llapis. E. 1-10

Dibuix de vitrall per a claraboia amb la Mare de Déu de Montserrat i els escuts de les províncies de Catalunya

Dibuix de vitrall per a claraboia de forma hexagonal, en el centre dins d'una forma circular la representació de la Mare de Déu de Montserrat, al seu darrere la Serralada. El camper és un mosaic de vidres de formes irregulars, als 4 quarts del rellotge els quatre escuts de les províncies de Catalunya. Al marge inferior dret a llapis. E. 1-10

Dibuix de vitrall per a finestra amb Mare de Déu

Dibuix de vitrall per a finestra amb capcer semicircular, en la part central dins d'un marc lobulat, la figura de tres quarts de la Verge Maria, amb uns lliris en la mà dreta i amb corona de flors. El camper es per fer en vidre mosaic irregular, al voltant una bordura on s'alternen les formes florals arrodonies amb formes vegetals allargassades. En la part inferior dreta a tinta: E. Arnús.. Segurament les inicials E. Arnús corresponen del financer Evarist Arnús que era client del taller Rigalt.

Dibuix de vitrall per a finestra amb Mare de Déu

Dibuix de vitrall per a finestra, al centre la figura de la Mare de Déu, camper geomètric de formes irregulars i de colors vius. En la part superior a bolígraf: A, i a llapis I i en la part inferior II. En la part del darrera: Sra. Vilá. Tel. 2397112

Dibuix de vitrall per a finestra amb figures al·legòriques de l'abundància

Dibuix de vitrall de finestra de forma quadrangular amb un coronament semicircular en la part superior central. Hi ha 6 figures humanes al·legòriques 3 homes, 2 dones i un infant. En la part superior un escut amb una roda, símbol de la indústria, a sota una filactèria amb la inscripció: LABORT EST ABUNDUM (el treball és abundància). Les tres figures masculines: La central aguanta un gran corn de l'abundància el tractament d'aquesta imatges es diferent dels de la resta ja que representa una escultura mentre que les altres semblen figures reals, les figures masculines que es trobem als laterals sostenen diferents plateres plenes a vessar de fruita, als seus peus dues dones una acaricia un xai mentre que l'altra té un infant. Tots els personatges van vestits a la manera clàssica. El conjunt va completat amb diferents elements arquitectònics clàssics i al camper arbres amb abundoses fruites. L'escena la completa una garlanda en la part superior i sanefes florals i vegetals que envolten el conjunt. En la part inferior dreta sobre el cartró hi ha escrita la lletra B i en l'esquera esc. 1/10.

Dibuix de vitrall per a finestra amb l'escena de la Pietat

Dibuix de vitrall per a finestra amb la representació de l'escena de la Pietat. La Mare de Déu sosté entre els seus braços el cos inert del seu fill Jesucrist. Al costat, un àngel i en primer pla, la corona d'espines. Al camper, la creu.

Dibuix de vitrall per a finestra amb l'escena de la Pietat

Dibuix de vitrall per a finestra de capcer semicircular on hi ha representada l'escena de la Pietat. En un primer terme es troba la imatge de Jesucrist mort, recolzat en la figura de la Verge Maria, que li sosté els braços en creu. Al costat, agenollats, Maria Magdalena, que es tapa la cara amb les mans amb actitud de plorar, i sant Joan Evangelista amb les mans en actitud orant. Al camper, la creu. Tot el conjunt va emmarcat per una bordura de motius geomètrics romboïdals.

Dibuix de vitrall per a finestra amb la Mare de Déu de Montserrat

Dibuix de vitrall per a finestra amb la imatge de la Mare de Déu de Montserrat que presideix tot el vitrall. El disseny segueix el model de la talla de fusta romànica original, tot i que amb alguna variació. La Verge es representa en Majestat amb l’Infant Jesús assegut a la seva falda. A la mà dreta sosté l’orbe esfèric, símbol del cosmos i la creació, mentre que amb la mà esquerra subjecta un ceptre, símbol del poder diví. Es diferencia de l’escultura romànica en que la Verge amb la mà esquerra fa el gest fraternal de posar la mà sobre l’espatlla del nen infant, indicant que és fill seu. L’Infant, amb la mà dreta, beneeix. Al camper, la serralada de Montserrat. A banda i banda de la imatge, dos gerros amb flors (semblen lliris, símbol de la puresa i flor que s'identifica amb la Verge Maria) amb unes filactèries on posa: "Ave Maria - Gratia Plena". Als peus, un querubí al qual li sorgeixen fulles de la boca.

Dibuix de vitrall per a finestra amb la Mare de Déu del Roser amb el nen Jesús

Dibuix de vitrall de la Mare de Déu del Roser, amb el nen Jesús en una mà i en l'altra sosté un rosari, atribut de la Verge. El dibuix de vitrall és molt esquematitzat, es troba dins d'una arquitectura clàssica de línies molt simples, amb un tractament escultòric de les imatges. Als peus, a llapis, el nom de la Verge.

Dibuix de vitrall per a finestra amb la Verge Maria amb dos àngels i dos sants amb una filactèria als peus amb el text MUNDO CORDE

Dibuix per a finestra amb acabament semicircular. Es veu, al centre, la Verge Maria i, al seu darrera, la Creu amb dos àngels. La Mare de Déu està flanquejada per un sant i una santa i als peus tenen una filactèria amb el text: "MUNDO CORDE". En el marge inferior dret: "Escala 1:10". En la part posterior dels dibuixos el nom a llapis: "s. Aracil".

Resultats 1 a 100 de 824