Finestrals

Taxonomia

Codi

Nota(es) d'abast

Nota(es) sobre l'origen

Mostra la nota(es)

Termes jeràrquics

Finestrals

Termes equivalents

Finestrals

Termes associats

Finestrals

108 Descripció arxivística results for Finestrals

108 resultats directament relacionats Exclou els termes específics

Pàgina de mostrari 14, número de mostrari nº 37, nº 38, nº 39, nº 40

Fotografies de detalls del vitrall del finestral amb la representació del quatre evangelistes de la Catedral de Barcelona. El vitrall original es va realitzar entre el 1513-1515. El projecte de la vidriera dels 4 Evangelistes va ser realitzar pel pintor Perot (Pedro) Nunyes, Gil Fontanet en va fer el patró i Jaume Fontanet cobrà pel contracte de realització de la peça i pel teixit del filat metàl·lic.

Dibuix de vitrall per a finestra amb l'escena de la flagel·lació de l'església Conventual de Santa Catalina (Pares Dominics)

Dibuix de vitrall amb l'escena del flagel·lament de Jesús. Es veu a Jesús lligat a una columna mentre tres homes el fuetegen. En la part inferior té escrita la lletra B. També a llapis: "recuerdo de vs familias" (aquesta paraula guixada i en el seu lloc "devotos").

Fotografia del vitrall per al finestral de l'església de sant Just i Pastor amb l'escena de la presentació de Jesús infant al temple.

Fotografia del projecte dels vitralls del finestral de l'església de sant Just i Pastor de Barcelona amb l'escena de la presentació de Jesús infant al temple. En el centre hi ha l'escena de la presentació al temple de Jerusalem davant dels sacerdots. Hi ha inscripcions en llatí en la part superior i inferior de l’escena dins d'una cartel·la: "LUMEN AD REVELATIONEM GENTIUM ET GLORIAM PLEBIS TUAE ISRAEL". En la part superior una traceria amb trilobals i quadrilobals. En la part posterior una X a llapis.

Fotografies de dos vitralls per als finestrals de l'església de sant Just i Pastor amb l'escena del miracles dels pans i els peixos i la presentació de Jesús infant al temple

Fotografies dels projectes de dos vitralls per als finestrals de l'església de sant Just i Pastor de Barcelona amb l'escena del miracle dels pans i els peixos i la presentació de Jesús infant al temple. En la part superior una traceria amb trilòbals i quadrilòbals.

Fotografia dels vitralls del finestral de l'església de sant Just i Pastor amb l'escena de l'adoració dels reis d'Orient a l'infant Jesús.

Fotografia del projecte del vitrall del finestral de l'església de sant Just i Pastor de Barcelona amb l'escena de l'adoració dels reis d'Orient a l'infant Jesús. Hi ha inscripcions en llatí en la part superior i inferior de l’escena dins d'una cartel·la: "JESUS NATUS ET NOBIS VENITE ADOREMUS". En la part superior una traceria amb trilobals i quadrilobals.

Fotografia dels vitralls del finestral de l'església de sant Just i Pastor amb l'escena de l'adoració dels reis d'Orient a l'infant Jesús.

Fotografia del projecte del vitrall del finestral de l'església de sant Just i Pastor de Barcelona amb l'escena de l'adoració dels reis d'Orient a l'infant Jesús. Hi ha inscripcions en llatí en la part superior i inferior de l’escena dins d'una cartel·la: "JESUS NATUS ET NOBIS VENITE ADOREMUS". En la part superior una traceria amb trilobals i quadrilobals.

Fotografia dels vitralls del finestral de l'església de sant Just i Pastor amb l'escena de l'adoració dels reis d'Orient a l'infant Jesús.

Fotografia del projecte del vitrall del finestral de l'església de sant Just i Pastor de Barcelona amb l'escena de l'adoració dels reis d'Orient a l'infant Jesús. Hi ha inscripcions en llatí en la part superior i inferior de l’escena dins d'una cartel·la: "JESUS NATUS ET NOBIS VENITE ADOREMUS". En la part superior una traceria amb trilobals i quadrilobals.

Fotografia dels vitralls del finestral de l'església de sant Just i Pastor amb l'escena de l'adoració dels reis d'Orient a l'infant Jesús.

Fotografia del projecte del vitrall per al finestral de l'església de sant Just i Pastor de Barcelona amb l'escena de l'adoració dels reis d'Orient a l'infant Jesús. Hi ha inscripcions en llatí en la part superior i inferior de l’escena dins d'una cartel·la: "JESUS NATUS ET NOBIS VENITE ADOREMUS". En la part superior una traceria amb trilobals i quadrilobals.

Fotografia dels vitralls del finestral de l'església de sant Just i Pastor amb l'escena de la presentació de Jesús infant al temple.

Fotografia del projecte del vitrall per al finestral de l'església de sant Just i Pastor de Barcelona, amb l'escena de la presentació de Jesús infant al temple. En el centre hi ha l'escena de la presentació de Jesús infant al temple de Jerusalem davant dels sacerdots. Hi ha inscripcions en llatí en la part superior i inferior de l’escena dins d'una cartel·la: "LUMEN AD REVELATIONEM GENTIUM ET GLORIAM PLEBIS TUAE ISRAEL". En la part superior una traceria amb trilobals i quadrilobals. En la part posterior una X a llapis.

Dibuix de vitrall per a finestral amb la imatge de la presentació de la Verge nena al temple pel convent de la Presentació de Barcelona

Dibuix de projecte per a finestral amb la representació de la presentació de la Verge nena al temple, pel convent de la Presentació de Barcelona. En la part inferior, el text "B, Escala 1:10". En la part posterior un text a llapis de lectura dubtosa.

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de la Verge nena amb santa Anna pel convent de la Presentació de Barcelona

Dibuix de projecte per a finestral amb la representació de la Verge nena amb santa Anna per al convent de la Presentació de Barcelona. En la part superior, a llapis: "Sr. Riera, 2 ventanals convent Presentación" [lectura dubtosa]. En la part del darrera "Raventós (?) Aragó, 92 [lectura dubtosa] / 8012 escuts".

Dibuix de vitrall per a porta amb ornamentació floral i vegetal per a l'església del Col·legi de les Dominiques de la Presentació de Barcelona

Dibuix de vitrall per a portes amb motius ornamentals distribuïts en dues llancetes de disseny paral·lel, de motius florals i vegetals amb unes filactèries amb inscripcions; a la part superior, un òcul quadrilòbul de motius florals, i al centre un querubí. En aquest punt el disseny final difereix de l’esbós, ja que al vitrall hi ha la imatge de la mare fundadora de l'orde, Marie Poussepin.

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de la Mare de Déu i el nen per a l'església del Col·legi de les Dominiques de la Presentació de Barcelona

Dibuix de vitrall per a finestral. El motiu del vitrall figuratiu es distribueix en dues llancetes, en una hi ha representat el nen Jesús i en l’altra la Mare de Déu i el nen en braços. Es troben emmarcats dins d’una arquitectura gòtica de formes lobulades. Als peus de les figures hi ha decoració geomètrica.

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de Pere el Cerimoniós per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de Pere el Cerimoniós per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona. Aquests vitralls van ser destruïts el 19 de juliol de 1938 al caure una bomba als peus de la Catedral. Les obres van anar a càrrec de l'arquitecte August Font i Carreras

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de l'arquebisbe de Narbona Guifré per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de l'arquebisbe de Narbona Guifré per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona. Aquests vitralls van ser destruïts el 19 de juliol de 1938 al caure una bomba als peus de la Catedral. Les obres van anar a càrrec de l'arquitecte August Font i Carreras

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de la reina Maria d'Aragó per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de la reina Maria d'Aragó per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona. Aquests vitralls van ser destruïts el 19 de juliol de 1938 al caure una bomba als peus de la Catedral. Les obres van anar a càrrec de l'arquitecte August Font i Carreras

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació del Bisbe Joan Jaume Loris per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació del Bisbe Joan Jaume Loris per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona. Aquests vitralls van ser destruïts el 19 de juliol de 1938 al caure una bomba als peus de la Catedral. Les obres van anar a càrrec de l'arquitecte August Font i Carreras

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de Francesc Sans i Sala per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de Francesc Sans i Sala per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona. Aquests vitralls van ser destruïts el 19 de juliol de 1938 al caure una bomba als peus de la Catedral. Les obres van anar a càrrec de l'arquitecte August Font i Carreras

Projectes de vitrall per a finestral, amb imatges de sant Oleguer i sant Rafel

Làmina amb la reproducció impresa de dos projectes de vitrall per a finestral d'església, projectats per August Font i Carreras. Es tracta d'un finestral amb arc apuntat, amb la representació de sant Oleguer i, en la part superior, pinacles d'estil gòtic. L'altre projecte és d'un finestral amb arc apuntat composat per un pinacle d'estil gòtic, a sota del qual es veu la imatge de sant Rafel arcàngel i, a sota, una imatge amb motiu que recorda un paisatge. Publicada al recull "Materiales y documentos de arte español". Consta el text imprès: "Colorigrafía moderna pintada a mano, Fotograbados de J. Furnells, San Olegario, San Rafael Arcángel, Vidrieras de colores, imitación de los estilos siglo XV y XIII, Proyectadas por Don Augusto Font, Ejecutadas en los talleres de A. Rigalt y Compañía".

Fotografia del vitrall del finestral amb la representació dels quatre evangelistes per la Catedral de Barcelona

Fotografia de vitrall de finestral hi ha representats els quatre evangelistes, cada un dins d'una fornícula, el camper reticulat. Possible restauració de vitrall antic, el vitrall original es va realitzar entre el 1513-1515. El projecte de la vidriera dels 4 Evangelistes va ser realitzar pel pintor Perot (Pedro) Nunyes, Gil Fontanet en va fer el patró i Jaume Fontanet cobrà pel contracte de realització de la peça i pel teixit del filat metàl·lic. Es conserva un altre dibuix acolorit d'aquest vitrall en l'àmbit de Gràfics de de l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona.

Fotografia del vitrall del finestral amb la representació dels quatre evangelistes per la Catedral de Barcelona

Fotografia de vitrall de finestral hi ha representats els quatre evangelistes, cada un dins d'una fornícula, amb el camper reticulat. És un fragment de la part superior del vitrall, es veu el tronc i el cap dels evangelistes així com el capcer de les llancetes. Possible restauració de vitrall antic, el vitrall original es va realitzar entre el 1513-1515. El projecte de la vidriera dels 4 Evangelistes va ser realitzar pel pintor Perot (Pedro) Nunyes, Gil Fontanet en va fer el patró i Jaume Fontanet cobrà pel contracte de realització de la peça i pel teixit del filat metàl·lic. Es conserva un altre dibuix acolorit d'aquest vitrall en l'àmbit de Gràfics de de l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona.

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació dels quatre evangelistes per la Catedral de Barcelona

Dibuix de vitrall per finestral hi ha representats els quatre evangelistes, cada un dins d'una fornícula, el camper reticulat. Als laterals anotacions sobre els colors blanc, i les mesures. Possible restauració de vitrall antic, el vitrall original es va realitzar entre el 1513-1515. Es conserva un altre dibuix acolorit d'aquest vitrall en l'àmbit de Gràfics de l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona.

Fotografia de detall del vitrall del finestral amb la representació dels quatre evangelistes de la Catedral de Barcelona

Fotografia de detall del vitrall del finestral amb la representació dels quatre evangelistes, cada un dins d'una fornícula, el camper reticulat Possible restauració de vitrall antic, el vitrall original es va realitzar entre el 1513-1515.El projecte de la vidriera dels 4 Evangelistes va ser realitzar pel pintor Perot (Pedro) Nunyes, Gil Fontanet en va fer el patró i Jaume Fontanet cobrà pel contracte de realització de la peça i pel teixit del filat metàl·lic. És conserva un altre dibuix acolorit d'aquest vitrall en l'àmbit de Gràfics de de l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona.

Fotografia de detall del vitrall del finestral amb la representació de dos evangelistes de la Catedral de Barcelona

Fotografia de detalls del vitrall del finestral amb la representació de dos evangelistes, cada un dins d'una fornícula i el camper reticulat. Possible restauració de vitrall antic, el vitrall original es va realitzar entre el 1513-1515. El projecte de la vidriera dels 4 Evangelistes va ser realitzar pel pintor Perot (Pedro) Nunyes, Gil Fontanet en va fer el patró i Jaume Fontanet cobrà pel contracte de realització de la peça i pel teixit del filat metàl·lic. Es conserva un altre dibuix acolorit d'aquest vitrall en l'àmbit de Gràfics de l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona.

Fotografia de detall del vitrall del finestral amb la representació de la part ornamental que corona les figures de la Catedral de Barcelona

Fotografia de detall del vitrall del finestral amb la representació de la part ornamental que corona les figures de la Catedral de Barcelona, el vitrall original es va realitzar entre el 1513-1515.El projecte de la vidriera dels 4 Evangelistes va ser realitzar pel pintor Perot (Pedro) Nunyes, Gil Fontanet en va fer el patró i Jaume Fontanet cobrà pel contracte de realització de la peça i pel teixit del filat metàl·lic. És conserva un altre dibuix acolorit d'aquest vitrall en l'àmbit de Gràfics de l'Arxiu de història de la ciutat (Barcelona)

Fotografia de detall del vitrall del finestral amb la representació de dos evangelistes de la Catedral de Barcelona

Fotografia de detalls del vitrall del finestral amb la representació de dos evangelistes, cada un dins d'una fornícula, el camper reticulat Possible restauració de vitrall antic, el vitrall original es va realitzar entre el 1513-1515.El projecte de la vidriera dels 4 Evangelistes va ser realitzar pel pintor Perot (Pedro) Nunyes, Gil Fontanet en va fer el patró i Jaume Fontanet cobrà pel contracte de realització de la peça i pel teixit del filat metàl·lic. És conserva un altre dibuix acolorit d'aquest vitrall en l'àmbit de Gràfics de l'Arxiu de història de la ciutat (Barcelona)

Dibuix de vitrall per a finestral amb rosassa superior per al cambril del Monestir de Montserrat

Dibuix de finestral amb dues obertures verticals i rosassa polilobulada en la part superior. En les obertures verticals hi ha dos models decoratius el de l'esquerra unes formes romboïdals amb peces circulars de colors i un cel estrellat en la part superior, en de la dreta seriació deformes geomètriques romboïdals amb motius vegetals en l'interior. El motiu finalment traspassat en vidre és el de la dreta. En la part superior una rosassa on es combinen els lliris amb els Gira-sols. En la part posterior un senzill dibuix d'una creu

Fotografia de vitrall per a finestra amb figures d'àngels cantaires per al Col·legi de l'Assumpció

Fotografia de projecte de vitrall per a finestra amb figures d'àngels cantaires per al Col·legi de l'Assumpció per a l'església del Col·legi de l'Assumpció que anteriorment havia estat l'antiga capella de Torre Girona. La comunitat de monges assuncionistes creen una escola en el que havia estat l'antiga casa i capella dels Girona a Pedralbes, posteriorment aquest espai passa la Universitat Politècnica de Barcelona. Actualment, l'església, dessacralitzada el 1985, acull la supercomputadora MareNostrum. Hi ha la figura d'un àngel en cada badiu, amb una partitura entre les mans amb el monograma de la Verge Maria, envoltat de núvols i ocells. En la part superior a tinta el text Angeles cantores / colegio de la Asuncion Barcelona.

Fotografia de vitrall per a finestra amb figures d'àngels cantaires per al Col·legi de l'Assumpció

Fotografia de projecte de vitrall per a finestra amb figures d'àngels cantaires per a l'església del Col·legi de l'Assumpció que anteriorment havia estat l'antiga capella de Torre Girona. La comunitat de monges assuncionistes creen una escola en el que havia estat l'antiga casa i capella dels Girona a Pedralbes, posteriorment aquest espai passa la Universitat Politècnica de Barcelona. Actualment en l'església dessacralitzada al 1985 acull la supercomputadora MareNostrum. Hi ha la figura d'un àngel en cada badium, amb una partitura entre les mans, envoltat de núvols i ocells. En la part posterior a tinta el text: Colegio de la Asuncion.Barcelona / Ventanal / Angeles cantores, i el segell de la casa de fotografia: SANS Y PIJUAN. PTA. ANGEL, 23

Fotografies de vitralls per a finestra amb figures d'àngels per al Col·legi de l'Assumpció

Fotografies de projectes de vitralls amb figures d'àngels cantaires per a l'església del Col·legi de l'Assumpció que anteriorment havia estat l'antiga capella de Torre Girona. La comunitat de monges assuncionistes creen una escola en el que havia estat l'antiga casa i capella dels Girona a Pedralbes, posteriorment aquest espai passa la Universitat Politècnica de Barcelona. Actualment en l'església dessacralitzada al 1985 acull la supercomputadora MareNostrum.

Fotografia de vitrall per a finestra amb la representació d'un àngel amb l'orbe en una mà i el ceptre a l'altra per a l'església de sant Joan Baptista de sant Adrià del Besós.

Fotografia de projecte de vitrall per a finestra amb la representació d'un àngel amb l'orbe en una mà i el ceptre a l'altra en la part superior un àngels sosté una creu, per a l'església de sant Joan Baptista de sant Adrià del Besós. En la placa de vidre hi ha el text: Sr.Alejandre- dibujos Labarta

Fotografia de vitrall per a porta del menjador de la casa Comalat amb la representació d'una figura femenina passejant per un jardí arquitectònic.

Fotografia de vitrall per a porta del menjador del pis principal de la casa Comalat amb la representació a primer terme d'una figura femenina passejant per un jardí arquitectònic. Al camper es veuen d'esquena dues figures femenines més. Al camper un templet i a primer terme una font amb dos angelets.

Dibuixos de vitrall per a finestral amb figures japoneses en un paisatge.

Dibuix per a vitrall per a finestra amb la representació d'una figura femenina i una altra masculina vestits a l'estil japonès dins d'un paisatge presidit pel mont Fuji, (és el mateix motiu que el projecte RIG-0344-001). Motiu recurrent en les representacions japoneses. La figura femenina mira al front, va vestida com una Geisha amb una ombrel·la oberta recolzada a l'espatlla i la figura masculina en l'altra punta de la composició mira a la figura femenina i va vestit com un samurai. Aquest a diferència del RIG-0344-001 està acolorit. Es tracta d'un vitrall per la casa de Lluís Ferrer Vidal, construida el 1901, obra de l'arquitecte Emili Sala Cortés.

Dibuixos de vitrall per a finestral amb figures japoneses en un paisatge.

Dibuix per a vitrall per a finestral amb la representació d'una figura femenina i una altra masculina vestits a l'estil japonès dins d'un paisatge presidit pel mont Fuji, (és el mateix motiu que el projecte RIG-0344-002). Motiu recurrent en les representacions japoneses. La figura femenina mira al front, va vestida com una Geisha amb una ombrel·la oberta recolzada a l'espatlla i la figura masculina en l'altra punta de la composició mira a la figura femenina i va vestit com un samurai. Hi ha diverses anotacions a llapis, en el lateral esquerra: Catedral ancho último lectura dubtosa i diverses anotacions numèriques amb les mesures. En la part inferior dues lletres A. Es tracta d'un vitrall per la casa de Lluís Ferrer Vidal, construida el 1901, obra de l'arquitecte Emili Sala Cortés.

Dibuixos de vitrall per a finestral amb figures japoneses en un jardí per a la casa Lluís Ribas

Dibuix de vitrall per a finestral. El vitrall original decora la tribuna del menjador que dóna al pati interior. En aquest cas l’escena està repartida en tres finestrals, on es recrea un jardí de característiques molt semblants al primer disseny. Hi ha representades dues figures femenines vestides amb quimonos. La figura de la dreta es troba dempeus recolzada en una estructura de canyes mirant cap a l’altra figura femenina que porta una safata amb un servei de té. El mestre d'obra que va portar a terme l'edifici va ser: Antoni Serra Pujals. La propietat actual és la Fundació Patronat Ribas.

Dibuixos de vitrall per a finestral amb figures japoneses (una noia amb ombrel·la i un portador de paquets) en un paisatge presidit pel mont Fuji per a la casa Lluís Ribas

Dibuix de vitrall per a finestral. El vitrall original decora la tribuna del menjador que dóna al pati interior. A la part dreta, una figura femenina passeja per un jardí protegint-se del sol sota una ombrel·la i que es distrau mirant unes grues que té al seu costat. Al seu darrera, formant el conjunt dels finestrals de més a l’esquerra, un servent transporta uns paquets. Al paisatge del camper de la composició és recrea el mont Fuji, tema recurrent en el art japonès i que traspassarà a les representacions en vitralls. Tot el conjunt està emmarcat per una bordura i dues flors heràldiques de paulònia. El mestre d'obra que va portar a terme l'edifici va ser: Antoni Serra Pujals. La propietat actual és la Fundació Patronat Ribas.

Imatge per vitrall de la casa Maria Robert

Làmina impresa amb fotografia adherida que reprodueix la pintura Spaziergang, del pintor alemany Robert Beyschlag, amb imatge de dona recollint flors, editada en: Galerie Moderner Meister. München : Hanfstaengl, ca. 1900. És la imatge a partir de la qual es va fer el vitrall que presideix l’escala d’accés al pis principal de la casa Maria Robert de Barcelona. La casa és coneguda com casa Maria Robert, encara que qui la va encarregar construir va ser Emília Artés i el seu arquitecte va ser Salvador Vinyals i Sabaté. L’inici de les obres va ser l’any 1888, segons els plànols existents a l’Arxiu Contemporani de Barcelona, i la data de fi d’obra, 1890, apareix tallada en pedra en la part superior de l’edifici. Tradicionalment aquest vitrall ha estat atribuït a l’empresa Buxeres i Codorniu. Arran de trobar-se la làmina on surt reproduïda la figura femenina dins del camper Rigalt, i la datació de l’edifici (1888-1890), probablement el vitrall va ser realitzat pel taller A. Rigalt i Blanch. L’empresa Buxeres i Codorniu no es va crear fins al 1905, i la seva antecessora A. Bordalba es va fundar al 1900.

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de les figures de: Jaume Balmes, Ramon Llull i Narcís Monturiol per al Col·legi Major Ramon Llull de Barcelona

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de les figures de: Jaume Balmes, Ramon Llull i Narcís Monturiol per al Col·legi Major Ramon Llull de Barcelona. Cada figura està dibuixada en una obertura en la part superior a llapis els noms dels personatges: BALMES / R.LLULL / MONTURIOL. I en la part superior per sobre de les figures tres medallons amb elements propis de cada personatge: una creu, el símbol de Déu, i la imatge del submarí. En la part inferior com si fos una cartel·la les paraules: SCIENTIA / VOLUNTATIS / EXPERIENTIA

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de les figures de: Jaume Balmes, Ramon Llull i Narcís Monturiol per al Col·legi Major Ramon Llull de Barcelona

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de les figures de: Jaume Balmes, Ramon Llull i Narcís Monturiol per al Col·legi Major Ramon Llull de Barcelona. Cada figura està dibuixada en una obertura en la part inferior els noms dels personatges: BALMES / R.LLULL / MONTURIOL. I en la part superior també un text en llatí que correspon amb el títol de les obres de cada un d'ells. En el primer que correspon a Balmes: FILOSOFIA FUNDAMENTAL i dins d'un medalló la imatge d'una creu, en el del R. Llull: ARS MAGMA, dins del medalló el símbol de Déu, i en el del Monturiol: ICTÍNEO, també dins d'un medalló la imatge del submarí.

Dibuix de vitrall per a finestral amb motius geomètrics

Dibuix de vitrall per a finestral rectangular amb l'acabament semicircular de formes geomètriques, en la part central predominen es formes rectangulars i romboïdals i en la bordura que hi ha al voltant les peces rectangulars contenent formes ovalades.

Dibuix de vitrall per a finestral per al senyor Jaume Vidal Alcover

Dibuix de vitrall per a finestra el dibuix és abstracte, sol s'identifica un ànec en la part superior dreta. Predomini dels tons rosa i verds. En la part posterior diverses anotacions en tinta, en la part superior: mides del dibuix: 121x75. En la part inferior: Jaume Vidal Alcover / Mallorca, 208 Tel. 2543117 / Lluis Arola

Dibuix del vitrall per al finestral de la façana de l'oficina bancària Casal de l'Estalvi

Dibuix del vitrall per al finestral de la façana de l'oficina bancària Casal de l'Estalvi i que dóna llum a la sala d'actes. És una obertura de forma triangular acabada en arc apuntat, és una proposta d'ornamentació que serà la definitiva. En el centre dins d'una forma quadrilòbul amb corona en la part superior i trobem representats quatre escuts (e pot identificar el de Catalunya, Barcelona i un amb una guardiola.) A cada banda tres escut més això com cinc en la franja inferior. Són escuts de diverses ciutats de Catalunya: Barcelona, Tarragona, Girona, Lleida, Reus, Tàrrega, Balaguer... Els camper és una retícula de peces circulars (cibes) Al voltant un bordó vegetal.

Dibuix del vitrall per al finestral de la façana de l'oficina bancària Casal de l'Estalvi

Dibuix del vitrall per al finestral de la façana de l'oficina bancària Casal de l'Estalvi i que dóna llum a la sala d'actes. És una obertura de forma triangular acabada en arc apuntat, és una proposta d'ornamentació que no serà la definitiva. En el centre dins d'una forma circular amb corona en la part superior i trobem representats tres escuts (semblen el de Catalunya i de Barcelona). A banda i banda dos motius decoratius, el camper és una retícula de formes hexagonals. En la part inferior hi ha dibuixada una franja amb una seriació de flors de la carxofera. En la part posterior diversos corquis a llapis.

Dibuix de vitrall per a lluneta i finestral amb dos marcs amb bust masculins per al Sr. Dionisio Conde y Gómez del Olmo

Dibuix de vitrall per a finestral amb acabament semicircular amb dos marques amb busts masculins, en la part central dues sanefes horitzontals, una en la part superior i l'altra en la part inferior amb fulles d'acant. El camper és una xarxa de formes geomètriques entrellaçades, en la part inferior una lluneta amb el mateix motiu de camper. En la part posterior un senzill croquis a llapis. El propietari era el Sr. Dionisio Conde y Gómez del Olmo, primer Conde de Salces de Ebro, propietari i director gerent del magatzems El Siglo.

Dibuix de vitrall per a finestral amb l'Al·legoria de la Indústria Tèxtil per a la casa d'Estanislau Planas

Dibuix de vitrall per a finestral de la casa que Estanislao Planas tenia a la Gran Via de Barcelona, obra de l'arquitecte E. Sagnier. El finestral acaba en arc de mig punt, en el centre hi ha representada la figura femenina al·legòrica de la indústria. Aquesta es troba asseguda i va vestida a la manera clàssica, en la seva mà dreta sosté unes filoses, al camper un taronger amb els seus fruïts i un llac. Als peus la representació de la roda dentada emmarcada per motius florals i vegetals de línies sinuoses. Envolta tota la composició una bordura de motius vegetals i florals. El dibuix té un alt nivell tècnic, segurament devia d'estar feta pel propi A. Rigalt i Blanch que era el director artístic del taller.

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de l'al·legoria de l'estalvi per a la Caixa d'estalvis i Mont de Pietat de Barcelona

Dibuix de vitrall per a finestral per a l'edifici de la Caixa d'estalvis i Mont de Pietat de Barcelona de la plaça sant Jaume obre de l'arquitecte August Font i Carreras. L'escena està presidida per la figura femenina de l'al·legoria de l'estalvi asseguda en un tro amb tendal i sobre d'una peanya que porta escrita la paraula "Ahorro", la figura està presentada imitant una escultura. El camper és una vista de Barcelona des del mar. Als seus peus diverses figures, a la dret a un pare amb el seu fill vestit de mariner dipositen una moneda en una guardiola que l'al·legoria té al seu costat. En la banda esquerra una àvia asseguda sembla que li dóna una moneda a una nena, al seu darrera una figura femenina dreta que alça el seus braços cap a l'al·legoria. Segurament aquest dibuix devia de formar part del conjunt de vitrall que decoraven la caixa d'estalvi, s'han conservat en vitrall els altres dos que representen la Fe i la Caritat, dels que no hi ha el projecte. Els vitralls conservats porten la signatura del taller A. Rigalt, la de l'arquitecte August Font i la del dibuixant Apel·les Mestres, es per això que deduïm que aquest projecte també déu de sortir de la mà de Mestres. Aquest dibuix així com els dos vitralls conservats tenen molts paral·lelismes iconogràfics i estètics amb el vitrall de l'Al·legoria de l'Exposició de 1896que s'exposa al Museu del Disseny de Barcelona

Fotografia de vitrall per a finestres amb figures al·legòriques per al Banco Español de Crédito de Barcelona

Fotografia de projecte de vitralls per a finestres amb figures al·legòriques hi ha dos llancetes rectangulars en cada una un grup de persones en el de la dreta tres figures dues masculines i una femenina, la central porta un anyell als braços, l'altra figura masculina una pala i la figura femenina una poma a la mà. El grup de l'esquerra són tres figures femenines, la central porta un llibre sota el braç, la de l'esquerra un compàs i la de la dreta una escultura de la deessa Victòria en la mà esquerra. Conjunt projectat per al Banco Español de Crédito de Barcelona.

Fotografia de vitrall per a finestres amb figures al·legòriques per al Banco Español de Crédito de Barcelona

Fotografia de projecte de vitralls per a finestres amb figures al·legòriques hi ha dos llancetes rectangulars en cada una un grup de persones en els de l'esquerra tres figures dues masculines i una femenina, la central porta un anyell als braços, l'altra figura masculina una pala i la figura femenina una poma a la mà. El grup de la dreta són tres figures femenines, la central porta un llibre sota el braç, la de l'esquerra un compàs i la de la dreta una escultura de la deessa Victòria en la mà esquerra. Conjunt projectat per al Banco Español de Crédito de Barcelona.

Fotografia de vitrall per a finestres amb figures al·legòriques dels deus: Mercuri, Comerç i Juventas [?] per al Banco Español de Crédito de Barcelona

Fotografia de projecte de vitralls per a finestres amb figures al·legòriques dels Déus: Mercuri, Comerç i Juventas ? per al Banco Español de Crédito de Barcelona. En el camper Labarta de la Biblioteca de Catalunya es conserven unes Placa de vidre del projecte d'aquests vitralls-

Fotografia de vitrall per a finestres amb figures al·legòriques dels deus: Mercuri, Comerç i Juventas [?] per al Banco Español de Crédito de Barcelona

Fotografia de projecte de vitralls per a finestres amb figures al·legòriques dels Déus: Mercuri, Comerç i Juventas ? per al Banco Español de Crédito de Barcelona. En el camper Labarta de la Biblioteca de Catalunya es conserven unes Placa de vidre del projecte d'aquests vitralls-

Dibuix de vitrall per a finestral amb paisatge i fortalesa al fons

Dibuix de vitrall per a finestral, l'escena està dividida en tres obertures, es veu un paisatge amb un castell-fortalesa al camper. Per l'estil del dibuix que representa el vitrall així com els motius decoratius sembla que seria un projecte no realitzat per a la casa Garriga-Nogués de Barcelona, ja que es molt similar al que finalment es van portar a terme. La Casa Garriga i Nogués, de Barcelona, va ser construïda per l'arquitecte Enric Sagnier entre el 1899-1901.

Dibuix de vitrall per a finestral per a les galeries del pati central de la casa del Sr. Conde Sicart

Dibuix de vitrall per a finestral de la galeria del pati central de la casa del comte de de Sicart. Segurament el vitrall es va dissenyar amb motiu de la reforma que va realitzar l'arquitecte Enric Fatjó a la casa que tenia el comte de Sicart a la plaça de Catalunya, 2, actualment desapareguda. És una obertura amb tarja semicircular hi ha una decoració ornamental feta a base d'una seriació de rectangles d'angles amb arrodonits uns amb motius florals dins de formes circulars i altres de motius vegetals dins de formes romboïdals. La part central son dues obertures de camper reticulat romboïdal amb peces circulars en les interseccions del que figuren que són els ploms i dues sanefes horitzontals amb motius vegetals. En la part superior es troba el text: Proyecto de reforma de los ventanales de la galeria del patio central de la casa del Sr. Conde de Sicart. En la part inferior: Escala 1:10 i la signatura. E. Fatjo Torras Arq.

Dibuix de vitrall per a finestral amb una enfiladissa vegetal (roser) plena d'ocells

Dibuix de vitrall per a finestral amb una enfiladissa vegetal (roser) plena d'ocells. Als voltants hi ha diverses anotacions, en la part superior cada plafó de vidre està numerat del 1 al 18. Actualment el vitrall amb modificacions es conserva a l'entrada del Museu del Modernisme Català de Barcelona. La seva ubicació original era una casa del carrer Prats de Motllo de Barcelona, actualment desapareguda.

Dibuix de vitrall per a finestral amb paisatge mariner i rural per al Sr. Enrique de Olano y Barandiarán

Dibuix de vitrall per a finestral per a la casa del ser Enrique de Olano del carrer Balmes núm. 2. principal. L'estructura del finestral està formada per quatre obertures d'acabament semicircular, en les dues primeres es troba representat un paisatge marítim amb una xarxa de pescador amb peixos, unes barques vora el mar i unes gavines volant. En les dues obertures de la dreta en canvi hi ha representat un paisatge rural amb arbrés un poble, un gos a primer terme, una església d'amunt d'un turó fruita i bolets. Hi ha diverses anotacions. En la part superior dreta: Don Enrique 22 64 85 / Balmes, 2 principal. En el mateix costat però en la part inferior: ESCALA 1:5, LUIS VIDAL-QUADRAS. Estudio. Pza Bonanova nº 5. 215668. En el lateral esquerra un petit croquis amb les mides de cada obertura i en la part inferior a llapis: Dn Enrique de Olano.

Fotografia de detall del vitrall del menjador de la casa Lleó Morera

Fotografia de detall del vitrall del menjador de la casa Lleó Morera. Es veu dos finestrals amb gall, ànecs i ocells. En la part posterior informació de la casa de fotografia: LB / N3701 / -5.7.69. Fotografies segurament fetes arran de la restauració que va patir aquest vitrall als anys 60 del segle XX. Data en la part posterior de la fotografia.

Fotografia de detall del vitrall del menjador de la casa Lleó Morera

Fotografia de detall del vitrall del menjador de la casa Lleó Morera. Es veu dos finestrals amb gall i gallina amb pollets. En la part posterior informació de la casa de fotografia: LB / N3701 / -5.7.69. Fotografies segurament fetes arran de la restauració que va patir aquest vitrall als anys 60 del segle XX. Data en la part posterior de la fotografia.

Fotografia de detall del vitrall del menjador de la casa Lleó Morera

Fotografia de detall del vitrall del menjador de la casa Lleó Morera. Es veu dos finestrals amb galls. En la part posterior informació de la casa de fotografia: LB / N3701 / -5.7.69. Fotografies segurament fetes arran de la restauració que va patir aquest vitrall als anys 60 del segle XX. Data en la part posterior de la fotografia.

Fotografia de detall del vitrall del menjador de la casa Lleó Morera

Fotografia de detall del vitrall del menjador de la casa Lleó Morera. Es veu dos finestrals amb vegetació i ocell. En la part posterior informació de la casa de fotografia: LB / N3701 / -5.7.69. Fotografies segurament fetes arran de la restauració que va patir aquest vitrall als anys 60 del segle XX. Data en la part posterior de la fotografia.

Resultats 1 a 100 de 108