Código de referencia
ES ES MDB C-01-01
Título
Fecha(s)
- [Entre 1850 i 1981] (creation)
Nivel de descripción
Secció
Volumen y soporte
608 positius fotogràfics; 1 document textual
Nombre del productor
Institución archivística
Origen del ingreso o transferencia
El conjunt de fotografies procedeix de donacions rebudes pel Museu Tèxtil de Barcelona des de la dècada dels 6o fins a l'actualitat. Mitjançant el llibre de registre de donacions i adquisicions del Museu Tèxtil tenim notícia de quatre donacions: de les germanes Tomás Farell (número de registre 90 bis, 27 de març de 1965), Francisca Lleó de Puiguriguer (número de registre 98, 2 de desembre de 1967), Montserrat Buyé (número de registre 113, febrer de 1974) i Teresa Morera (número de registre 127, novembre de 1976). En total comprenen 437 fotografies, que representen només una part del total de 608 fotografies soltes.
Alcance y contenido
Conjunt de fotografies d'estudi, majoritàriament retrats de la tipologia targeta de visita, del període comprès entre la segona meitat del segle XIX fins els anys 30 del segle XX. Aquest format, patentat pel fotògraf francès André Adolphe Eugène Disdéri, va ser molt popular en la segona meitat del segle XIX, instaurant com a pràctica social la seva realització, intercanvi i col·lecció. Destaca la presència de dotze fotomuntatges amb imatges de personalitats famoses en l'època, corresponents a una època molt primerenca de la fotografia, en què no era massa habitual aquest format. És remarcable també la presència del segell d'un editor (I. López) en algunes fotografies, com és el cas dels fotomuntatges o les fotografies de personatges famosos de l'època.
Valorización, destrucción y programación
Acumulaciones
Sistema de arreglo
Originàriament, les fotografies estaven agrupades en paquets, el criteri de formació dels quals sembla ser que era el donant i una classificació segons el tipus de persones retratades (homes, dones i nens). Atesa la dificultat en l’atribució del nom dels donants s’ha creat una classificació nova, en base al tipus de persona retratada, la ubicació geogràfica del fotògraf i el nom del fotògraf.
Les fotografies han estat descrites a nivell d’unitat documental simple i s’han format unitats compostes quan s’ha identificat una única sessió de retrat amb la mateixa persona o quan existeixen diversos exemplars procedents d’un mateix negatiu.
Pel que fa als codis d’identificació de les peces, es va assignar un primer identificador correlatiu seguint l'ordre de les agrupacions originals en que es va trobar instal•lada la col•lecció. Aquest codi s’ha conservat en el camp “Identificador alternatiu”, amb l'etiqueta "Número ordre inicial", i ha de permetre reconstruir l’ordre original. La ubicació original de cada fotografia dins d'una agrupació original s'indica en el camp "Notes". Un cop classificades i descrites les peces, s’ha atribuït un altre codi definitiu seguint l’ordenació marcada per la classificació. Aquest codi és el que apareix en el camp "Identificador".
Condiciones de acceso
Condiciones
Idioma del material
- alemán
- inglés
- catalán
- español
- francés
- italiano
Escritura del material
- latín
Notas sobre las lenguas y escrituras
Características físicas y requisitos técnicos
Instrumentos de descripción
Existencia y localización de originales
Existencia y localización de copias
Unidades de descripción relacionadas
Identificador/es alternativo(os)
Puntos de acceso por materia
Puntos de acceso por lugar
Puntos de acceso por autoridad
Tipo de puntos de acceso
Identificador de la descripción
Identificador de la institución
AMDB
Reglas y/o convenciones usadas
Estado de elaboración
Final
Nivel de detalle
Completo