S'estan mostrant 882 resultats

Descripció arxivística
Col·lecció de fotografia antiga del Museu del Disseny de Barcelona
Opcions avançades de cerca
Vista prèvia d'impressió View:

809 resultats amb objectes digitals Mostra els resultats amb objectes digitals

Àlbum de fotografies relacionat amb Enrique Pastor Bedoya

Àlbum de fotografies probablement propietat d'Enrique Pastor Bedoya (Madrid 1833 - Osca 1897), economista i polític espanyol, un dels introductors de l'espiritisme a l'estat espanyol. Diverses inscripcions són dedicatòries adreçades a ell, en alguns casos emprant el seu pseudònim, Alverico Perón. Està composat per fotografies amb format targeta de visita i cabinet, gairebé retrats en la seva totalitat, de familiars i coneguts i de personatges públics. La procedència geogràfica és diversa, tot i que molts resten per identificar. Inclou, probablement, dos retrats d'Enrique Pastor. Algunes de les fotografies estaven soltes.

Àlbum de targetes de visita

Àlbum de fotografies, probablement creat per un col·leccionista, format per retrats, paisatges i imatges de pintures, tots en format de targeta de visita excepte tres fotografies localitzades soltes dins l'àlbum. Els retrats són de persones no identificades. Els paisatges corresponen a indrets de França, Suïssa i Algèria. Les pintures reproduïdes són obra de pintors francesos del segle XIX. La procedència geogràfica dels autors de la fotografia és principalment França, tot i que hi ha també del Regne Unit, Suïssa, Itàlia i Algèria. Les poques inscripcions existents a l'àlbum i en els reversos estan escrites en francès.

Àlbum d'Enrique Pastor Bedoya

Àlbum de fotografies probablement propietat d'Enrique Pastor Bedoya (Madrid 1833 - Osca 1897), economista i polític espanyol, un dels introductors de l'espiritisme a l'estat espanyol. Diverses inscripcions són dedicatòries adreçades a ell, en alguns casos emprant el seu pseudònim, Alverico Perón. Està composat per fotografies amb format targeta de visita i cabinet, gairebé retrats en la seva totalitat, de familiars, coneguts i de personatges públics. La procedència geogràfica és diversa, tot i que molts resten per identificar. Inclou dos retrats, probablement d'Enrique Pastor. Algunes de les fotografies es van trobar originàriament soltes dins de l'àlbum.

Àlbums de targetes de visita

L'agrupació comprèn dos àlbums, que representen sengles col·leccions de fotografies, majoritàriament de la tipologia targeta de visita. Aquest format, patentat pel fotògraf francès Disdèri el 1854, es va popularitzar per tota Europa en la segona meitat del segle XIX. S'utilitzava per a retrats d'estudi que es feia la gent per ser entregada en les seves relacions socials. L'èxit del format va comportar la confecció dels àlbums per a conservar i mostrar les targetes, que en ocasions gaudien d'una bella presentació i tenien un valor d'ostentació.

Dels dos àlbums, un d'ells s'ha atribuït a Enrique Pastor Bedoya i l'altre no s'ha pogut establir el seu propietari. Els àlbums estan enquadernats en pell i inclouen incrustacions i tanques metàl·liques.

Altres fotògrafs

Comprèn fotografies amb retrats de dones realitzats per establiments de Barcelona diferents als esmentats, com són Banús, Ignacio Busquets, Juan Cantó, Agustín Capmany Serra, Adrien Cordiglia, Antoni Esplugas, José Estrany, La Favorita, Fotografía Larauza, Miguel Masfarré, Franck y Wigle, Franco-Hispano-Americano, Mariné, Juan Martí, Emilio Morera, Antonio Rodamilans, M. Roig, Unal i Fotografía Ibérica. Alguns d'ells tenien establiment en altres ciutats europees a més de Barcelona.

Altres fotògrafs

Comprèn fotografies amb retrats d'homes realitzats per establiments de Barcelona diferents als esmentats, com són Audouard, Fotografía Universal, Juan Cantó, Eduardo Carreras, Bernardino Dardé, La Favorita, Franck y Wigle, Franco-Hispano-Americano, Gustavo Larauza, Magistris, Juan Martí, Joaquim Masaguer, Moliné y Albareda, Emilio Morera, Narcís Nobas i Ballbé, Antonio Rodamilans, M. Roig, Leopoldo Rovira Deloupy, Unal, Fotografía Ibérica i Yrla y Vial.

Col·lecció de fotografia antiga del Museu del Disseny de Barcelona

  • ES MDB C-01
  • Col·lecció
  • [entre 1850 i 1981]

La col·lecció de fotografia antiga del Museu del Disseny comprèn fotografies de gènere costumista i, majoritàriament, retrats. Es tracta de retrats d’estudi de fotògrafs diversos, molts d’ells individuals, de dones, homes i nens, la majoria dels quals són anònims. El format que té més presencia és la targeta de visita, encara que també hi ha exemplars de targeta cabinet, boudoir i imperial.|Aproximadament 600 fotografies ens han arribat com a exemplars solts i unes 200 estaven instal·lades en dos àlbums. Els àlbums són un bon exemple de col·lecció d'aquesta tipologia de document gràfic, molt comú en la segona meitat del segle XIX fins a la segona dècada del segle XX.

Majoritàriament, les imatges estan fetes per fotògrafs establerts a Barcelona, principalment dels estudis Fotografia Española, Rovira y Durán, Napoleon, Pujada y Compañía i Gustavo Larauza. N’hi ha també procedents d’altres indrets d'Espanya i de la resta d’Europa. Cal destacar l’existència de fotomuntatges, coneguts com a mosaics, obra d’André Disdéri.

Museu Tèxtil i d'Indumentària

Dones

Comprèn fotografies amb retrats de dones. Predominen els realitzats per establiments espanyols i majoritàriament de Barcelona. N'inclou d'altres també realitzats per fotògrafs de la resta d'Espanya, de França i de fora d'Europa.

Façana litoral d'Alger

  • Edificis a la façana litoral d'Alger. En segon terme, a l'esquerra, mesquita de Djemâa el-Djedid. Al fons, panoràmica de la ciutat.
  • Inscripcions: al revers: "Bruxelles 1857 / Berne 1857 / Photographie Algerienne / Alary & Geiser / Photographes Éditeurs / Nº 1, Rue Neuve Mahon, Nº 1 / a Alger" (imprès)

Famille Impériale. Fotomuntatge amb retrats de la família de Napoleó III

  • Fotomuntatge fet amb un retrat de Napoleó III, emperador de França, i sis retrats de membres de la seva família, presentats en forma oval, entre els quals hi ha la seva dona, María Eugenia de Montijo, i el seu fill Eugeni. A aquest tipus de fotomuntatges el seu autor els anomenava mosaics.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Famille Impériale / Disdéri Phot. / Napoléon III" (imprès). "Disdéri Phot."(imprès). Al revers: "J. S." (segell humit). "Disdéri / Photographe de S. M. l'Empereur / 8, Boulevart des Italiens / Paris" (imprès). "I. Lopez Editor / Barcelona" (segell humit, amb un 5 manuscrit en el centre).
  • Targeta de visita

Firenze. Il Duomo

  • Basílica de Santa Maria del Fiore, catedral de Florència, coneguda també com el Duomo.
  • Inscripcions: al revers: "3020 / Firenze. Il Duomo" (imprès en una enganxina) "Giacomo Brogi / Fotografo - Editore. / 15, Lung'Arno delle Grazie / Firenze. / Estese colezzioni di Vedute d'Ittalia, d'Egitto e di Palestina edite in quattro formati / Fotografie dei Disegni della galleria di Firenze riprodotte degli originali / Grandissimi Panorama di un sol pezzo / Grandiosa collezzione delle principali dipinture delle Gallerie d'Europa" (imprès)

Firenze. Loggia dell'Orgagna

  • Loggia dels Lanzi, coneguda també com a Loggia de la Signoria, o Loggia de l'Orcagna, edifici amb arcades amb diverses estàtues al seu interior, a la plaça de la Signoria, a Florència.
  • Inscripcions: al revers: "Firenze. Loggia dell'Orgagna" (imprès en una enganxina) "Giacomo Brogi / Fotografo - Editore. / 15, Lung'Arno delle Grazie / Firenze. / Estese colezzioni di Vedute d'Ittalia, d'Egitto e di Palestina edite in quattro formati / Fotografie dei Disegni della galleria di Firenze riprodotte degli originali / Grandissimi Panorama di un sol pezzo / Grandiosa collezzione delle principali di pinture delle Gallerie d'Europa" (imprès)

Firenze. Panorama con veduta di San Miniato

  • Vista de Florència, amb el Ponte Vecchio sobre el riu Arno en primer terme i, al fons, damunt d'una muntanya, la basílica de San Miniato al Monte.
  • Inscripcions: al revers: "3020 / Firenze. Panorama con veduta di San Miniato" (imprès en una enganxina) "Giacomo Brogi / Fotografo - Editore. / 15, Lung'Arno delle Grazie / Firenze. / Estese colezzioni di Vedute d'Ittalia, d'Egitto e di Palestina edite in quattro formati / Fotografie dei Disegni della galleria di Firenze riprodotte degli originali / Grandissimi Panorama di un sol pezzo / Grandiosa collezzione delle principali dipinture delle Gallerie d'Europa" (imprès).
  • Tot i que fotografia porta l'autoria de Giacomo Brogi, s'ha considerat que la fotografia pot ser posterior a la data de la mort d'aquest fotògraf, l'any 1881, atès que segons Silvia i Vincenzo Silvestri van continuar comercialitzant targetes de visita sota el seu nom des de l'adreça Lungarno delle Grazie 5 de Florència.

Fotografia costumista i retrats

Conjunt de fotografies d'estudi, majoritàriament retrats de la tipologia targeta de visita, del període comprès entre la segona meitat del segle XIX fins els anys 30 del segle XX. Aquest format, patentat pel fotògraf francès André Adolphe Eugène Disdéri, va ser molt popular en la segona meitat del segle XIX, instaurant com a pràctica social la seva realització, intercanvi i col·lecció. Destaca la presència de dotze fotomuntatges amb imatges de personalitats famoses en l'època, corresponents a una època molt primerenca de la fotografia, en què no era massa habitual aquest format. És remarcable també la presència del segell d'un editor (I. López) en algunes fotografies, com és el cas dels fotomuntatges o les fotografies de personatges famosos de l'època.

Fotomuntatge amb retrats de celebritats espanyoles

  • Fotomuntatge fet amb retrats de dones i d'homes, probablement celebritats espanyoles, alguns d'ells amb vestimenta militar. A aquest tipus de fotomuntatges el seu autor els anomenava mosaics.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Celebridades españolas" (manuscrit). "Disdéri Phot. " (imprès). Al revers: "Celebridades españolas" (manuscrit). "J. S." (segell humit). "Disdéri / Photographe de S. M. l'Empereur / 8, Boulevart des Italiens / Paris" (imprès). "I. López Editor / Barcelona" (segell humit, amb un 5 manuscrit en el centre).
  • Targeta de visita

Fotomuntatge amb retrats de militars

  • Fotomuntatge fet amb retrats de militars, probablement generals francesos. A aquest tipus de fotomuntatges el seu autor els anomenava mosaics.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Disdéri Phot." (imprès, "5" (manuscrit). Al revers: "Generales" (manuscrit). "Disdéri / Photographe de S. M. l'Empereur / 8, Boulevart des Italiens / Paris" (imprès). "I. López Editor / Barcelona" (segell humit, amb un 5 manuscrit en el centre).
  • Targeta de visita

Fotomuntatge amb retrats d'eclesiàstics francesos

  • Fotomuntatge fet amb retrats d'eclesiàstics francesos.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Pierre Petit" (imprès). "Clero" (manuscrit). Al revers: "Clero" (manuscrit). "J. S." (segell humit). "Photographe des deux mondes / Exposition Universelle / Paris, Besançon / Pierre Petit / Photographe / 31, Place Cadet / Paris / Prusse / Bade" (imprès). "I. Lopez Editor / Barcelona" (segell humit, amb un 5 manuscrit en el centre).
  • Targeta de visita

Fotomuntatge amb retrats d'escriptors i de compositors

  • Fotomuntatge fet amb retrats d'escriptors i de compositors, probablement molts d'ells francesos. A aquest tipus de fotomuntatges el seu autor els anomenava mosaics.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Escritores y compositores" (manuscrit). "Disdéri Phot. " (imprès). Al revers: "Compositores" (manuscrit). "J. S." (segell humit). "Disdéri / Photographe de S. M. l'Empereur / 8, Boulevart des Italiens / Paris" (imprès). "I. López Editor / Barcelona" (segell humit, amb un 5 manuscrit en el centre).
  • Targeta de visita

Gefes [sic] de la escuadra. Fotomuntatge amb retrats de comandaments de l'armada espanyola

  • Fotomuntatge fet amb vuit retrats de comandaments de l'armada espanyola, de bust, presentats en forma oval, entre els quals hi ha Casto Méndez Núñez, Claudio Alvargonzález i Juan Bautista Topete. A la part inferior hi ha els seus noms escrits i el del vaixell al que pertanyen, tot i que són de difícil lectura atesa la degradació de la imatge. A aquest tipus de fotomuntatges el seu autor els anomenava mosaics.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Gefes [sic] de la Escuadra / España and Pacífico / 1866 / 1. D. Casto Méndez Núñez. Numancia. 2. D. Manuel de la [text il·legible]. Berenguela. 3. D. Claudio Alvargonzález. Villa de Madrid. 4. D. Juan Topete. Blanca. 5. D. Carlos Valcárcel [lectura dubtosa]. Bendición [lectura dubtosa]. 6. [text il·legible]. Vencedora. 7. D. Emilio [text il·legible]. 8. [text il·legible]. Cobadonga [sic] [lectura dubtosa]" (imprès). Al revers: "Fotografia Universal / Taller de / Rovira y Durán / Calle de la Ciudad Nº . 5. / Barcelona." (imprès).
  • Targeta de visita

Homes

Comprèn fotografies amb retrats d'homes. Predominen els realitzats per establiments espanyols i majoritàriament de Barcelona. N'inclou d'altres també realitzats per fotògrafs de la resta d'Espanya i de França.

Imatge digital de l'àlbum de fotografies amb targetes de visita

Imatge digital de l'àlbum de fotografies probablement creat per un col·leccionista, format per retrats, paisatges i reproduccions de pintures, majoritàriament en format de targeta de visita. Conté la disposició original de les fotografies que contenia l'àlbum, tal com es va trobar originàriament. La imatge ha estat obtinguda per digitalització realitzada pel Museu del Disseny, dins del marc del projecte Open Challenge II, el març de 2016.

Imatge digital de l'àlbum de fotografies relacionat amb Enrique Pastor Bedoya

Imatge digital de l'àlbum de fotografies probablement propietat d'Enrique Pastor Bedoya (Madrid 1833 - Osca 1897), economista i polític espanyol, un dels introductors de l'espiritisme a l'estat espanyol. Conté la disposició original de les fotografies que integren l'àlbum, tal com es va trobar originàriament. La imatge ha estat obtinguda per digitalització realitzada pel Museu del Disseny, dins del marc del projecte Open Challenge II, el març de 2016.

Jura de la bandera verificada por los Alumnos de la Academia de Administracion Militar en Octubre del años 1911

Acte de jura de bandera d'alumnes de l'Academia de Administración Militar, celebrat al pati de l'edifici seu d'aquesta institució, a Àvila. Inscripcions: a l'anvers: "Jura de la bandera verificada por los Alumnos de la Academia de Administracion Militar en Octubre del años 1911" (manuscrit). Al revers: " El precio de esta fotografia fué de tres ptas" (manuscrit)

Lucerne (lac des IV Cantons)

En primer terme un port i, a l'altre banda d'un llac, diversos edificis entre els quals destaca una església amb dos campanars, probablement a Lucerna, al llac dels Quatre Cantons, a Suïssa. Inscripcions: a l'anvers: "nº 447 Lucerne (lac des IV Cantons)" (imprès). Al revers: "Suisse / Savoie / Garcin / Photographe à Genève / Midi de la France" (imprès)

Ministres (France). Fotomuntatge amb retrats de ministres de França

  • Fotomuntatge fet amb tretze retrats de ministres de França, de bust, presentats en forma oval, entre els quals hi ha Pierre Jules Baroche, Charles Demorny, Eugène Rouher, Alexandre Colonna Walewski, Adolphe Billault, Pierre Magne i Ernest de Royer, entre d'altres. A aquest tipus de fotomuntatges el seu autor els anomenava mosaics.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Baroche / Duc de Morny / Rouher / Comte Walevski / Raudon [lectura dubtosa] / Chasseleur-Laubat [lectura dubtosa] / Billault / Delanale [lectura dubtosa] / Cte. de Persiany / Magne / Duc de Padoue / De Royer / Forcade de la Rochelle [lectura dubtosa] / Ministres (France)"(imprès). "Disdéri Phot." (imprès). Al revers: "Ministros de Francia" (manuscrit). "J. S." (segell humit). "Disdéri / Photographe de S. M. l'Empereur / 8, Boulevart des Italiens / Paris" (imprès). "I. López Editor / Barcelona" (segell humit).
  • Targeta de visita

Miss Wallis

  • Retrat de l'actriu Ellen Wallis, de mig cos, de perfil.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Barraud / London. / Miss Wallis. / Permanent Photo. / Copyright / Waterlow & Sons Ld." (imprès). Al revers: "Taunus / The royal table water / (. . . )" (imprès).
  • Targeta de visita

Mosaïque. Famille de S.M. l'Empereur. Fotomuntatge amb retrats de la família de Napoleó III

  • Fotomuntatge fet amb un retrat de Napoleó III, emperador de França, i nombrosos retrats de membres de la seva família, entre els quals hi ha la seva dona, María Eugenia de Montijo, i probablement el seu fill Eugeni. A aquest tipus de fotomuntatges el seu autor els anomenava mosaics.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Famille de S. M. l'Empereur" (manuscrit sobre l'emulsió de la imatge). Disdéri Phot. / Mosaïque / Breveté s. g. d. g." (imprès). Al revers: "Familia del Emperador" (manuscrit). "J. S." (segell humit). "Disdéri / Photographe de S. M. l'Empereur / 8, Boulevart des Italiens / Paris" (imprès). "I. Lopez Editor / Barcelona" (segell humit, amb un 5 manuscrit en el centre).
  • Targeta de visita

Mosaïque. Fotomuntatge amb retrats de personalitats angleses

  • Fotomuntatge fet amb retrats de personalitat angleses. A aquest tipus de fotomuntatges el seu autor els anomenava mosaics.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Disdéri Phot. / Mosaïque / Breveté s. g. d. g." (imprès). Al revers: "Solemnidades inglesas" (manuscrit). "J. S." (segell humit). "Disdéri / Photographe de S. M. l'Empereur / 8, Boulevart des Italiens / Paris" (imprès). "I. Lopez Editor / Barcelona" (segell humit, amb un 5 manuscrit en el centre).
  • Targeta de visita

Mr Kyle Bellew

  • Retrat d'un home anomenat Kyle Bellew, del bust, de perfil.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Boning & Small. / London. / Mr Kyle Bellew. / Auto. Photo. Co. / Copyright / Portrait [text il·legible]" (imprès). Al revers: "Taunus / The royal table water / (. . . )" (imprès).
  • Targeta de visita

Nens

Comprèn fotografies amb retrats de nens. Predominen els realitzats per establiments espanyols i majoritàriament de Barcelona. N'inclou d'altres també realitzats per fotògrafs de la resta d'Espanya i de fora d'Espanya.

Personatges públics

Comprèn fotografies amb retrats de personatges públics, tals com monarques, polítics (catalans, espanyols, francesos, americans), alts càrrecs militars, persones de la noblesa, personalitats eclesiàstiques, escritors i personalitats públiques de l'època. Els països als quals es vinculen són Espanya, França, anglaterra i Estats Units d'Amèrica. Destaca la presència d'un conjunt de fotomuntatges, realitzats per Disdèri.

Port d'Alger

  • Diversos vaixells atracats al port d'Alger. Al fons, panoràmica de la ciutat.
  • Inscripcions: al revers: "Bruxelles 1857 / Berne 1857 / Photographie Algerienne / Alary & Geiser / Photographes Éditeurs / Nº 1, Rue Neuve Mahon, Nº 1 / a Alger" (imprès)

Port d'Alger

  • Diversos vaixells i barques atracats al port d'Alger. Al fons, panoràmica de la ciutat.
  • Inscripcions: al revers: "Bruxelles 1857 / Berne 1857 / Photographie Algerienne / Alary & Geiser / Photographes Éditeurs / Nº 1, Rue Neuve Mahon, Nº 1 / a Alger" (imprès)

Port de Como

  • Port de Como, al llac homònim, a Itàlia. En primer terme, barques atracades en un moll. A banda i banda d'una de les boques del port hi ha dues torres.
  • Inscripcions: al revers: "Nessi / Corso Vittorio Emanuele / Vicolo del piazzolo, Nº 555 / Como" (imprès)
Resultats 1 a 100 de 882