Print preview Close

Showing 11562 results

Archival description
With digital objects Catalan
Print preview View:

André Ricard

  • ES MDB 449
  • Fonds
  • 1944 / 2015

El fons comprèn principalment documents textuals, plànols i fotografies dels dissenys portats a terme per André Ricard al llarg de la seva trajectòria professional.

Una part de la documentació està relacionada amb la vesant més personal de l’autor. Es conserven testimonis d’una empresa fictícia de disseny de joguines que va crear amb uns amics en edat escolar, o bé, dibuixos de la seva etapa de formació, com per exemple, els figurins i propostes per als estands d’una empresa de transports, que poden considerar-se les seves primeres passes en el món del disseny.

També és rellevant la correspondència mantinguda amb Raymond Loewy, així com informació sobre conferències, seminaris, llibres i exposicions en què va participar o bé en què Ricard va ser homenatjat.

El gruix de la documentació, però, està relacionada amb la seva activitat com a dissenyador. En aquest sentit, la quantitat de diapositives i fotografies (en format digital) que integren el fons són una mostra ben significativa de la prolífica trajectòria professional de l’autor. Principalment són fotografies de producte, però també hi ha plànols dels dissenys més coneguts de Ricard, així com renders i plànols generats informàticament dels productes més moderns.

Cal destacar, també, la documentació relacionada amb la Torxa Olímpica de Barcelona ’92 ja que inclou dibuixos, esbossos, plànols i fotografies que mostren tot el procés creatiu i de disseny d’una de les obres més emblemàtiques d’André Ricard. En aquest mateix sentit, també hi ha documentació relacionada amb altres projectes del moviment olímpic, com els vinculats al Museu Olímpic de Lausana, o el disseny del Testimoni Olímpic de Londres 2012.

També hi ha una nombrosa col·lecció de fotografies en format digital que fan referència a la seva activitat pública: presentacions, congressos, homenatges, exposicions i participació en tota mena d’actes, que arriba fins el 2015.

Finalment, el fons integra un exhaustiu recull d’articles, entrevistes, reportatges, notes de premsa i notícies recopilat per André Ricard, relacionades amb la seva trajectòria professional.

Ricard Sala, André, 1929-

Antoni Saurí Sirés

  • ES MDB SAU
  • Fonds
  • 1909 / 1940

El fons comprèn la documentació generada pel dibuixant i pintor Antoni Saurí Sirés. Està format principalment pels testimonis de la seva activitat com a dissenyador d'ornamentació per a paviment hidràulic. Conté els documents de procés d'aquesta activitat, principalment els dibuixos de motius i els patrons per als motlles de rajoles. A més, comprèn mostres de l'activitat de Saurí com a dibuixant d'etiquetes per a envasos de productes comercials. El volum més gran de documentació l’ocupen els dissenys i patrons per a motlles de paviment, dibuixats en tinta i guaix, amb un total de dos-cents setanta documents, mentre que d’etiquetes comercials en consten sis. L'abast cronològic del fons comprèn aproximadament el rang d'anys que va de 1909 a 1940.

Saurí Sirés, Antoni, 1871-1942

Cartell publicitari de l'empresa Tramo

Cartell editat per l'empresa Tramo on apareixen diversos llums del seu catàleg. Aquests models ens indiquen que aquest document promocional es va concebre pels voltants de 1974. El recull de productes il·lustra el treball de diversos dissenyadors com Joan Antoni Blanc, Grup Bonamusa, Gemma Bernal i Ramon Isern, Jordi Galí Figueras, Gabriel Teixidor, Joe Colombo, Annie Sarian, J. Mañá i J. Sanmartí o Equip Tret. Dels diversos productes dissenyats per Joan Antoni Blanc trobem el llum de suspensió Cónica.

Premios Nacionales de Diseño

Primers Premios Nacionales de Diseño atorgats per la Fundació BCD i el Ministeri d'indústria i energia. El premi es crea per reconèixer les trajectòries de professionals i empreses en el camp del disseny i per incentivar i donar a conèixer els valors d'aquesta disciplina. El guardó atorgat en les primeres edicions era obra de l'escultor Xavier Corberó.

Lliurament dels Premios Nacionales de Diseño. Fotografia

Els guardonats amb el primer Premio Nacional de Diseño: André Ricard (sisè per la dreta), Miguel Milá (quart per la dreta), i representats de l'empresa Casas acompanyats de familiars i dels reis Joan Carles I i Sofia.

Etiqueta comercial

Etiqueta comercial per a pot de conserva de: La universal. Hijos de R. Diaz, Calahorra. Pimientos extra.

Etiqueta comercial

Etiqueta comercial per a pot de conserva de: Fábrica de conservas Alimenticias La Riojana, Azpilicueta y Belsue. Alfaro (Logroño). Guisante corriente.

Etiqueta comercial

Etiqueta comercial per a pot de conserva de: La Catalana. Conservas alimenticias. Melocoton al Natural. Preparación Especial.

Etiqueta comercial

Etiqueta comercial per a pot de conserva de: Fábricas a Vapor Trevijano e Hijos en Logroño Vista-Alegre. Melocotón.

Etiqueta comercial

Etiqueta comercial per a pot de conserva de: Fábricas de conservas Galo Beaumont. Tudela y Calahorra. Melocotón al natural.

Etiqueta comercial

Etiqueta comercial per a pot de conserva de: Fábrica de conservas Alimenticias La Riojana, Azpilicueta y Belsue. Alfaro (Logroño). Alcachofas Extra.

Disseny de paviment hidràulic

Dibuix acolorit de paviment hidràulic de forma quadrangular amb motius geomètrics. En el marge inferior dret hi ha la signatura A. Saurí Sirés, i en el marge inferior esquerra la numeració 450.

Disseny de paviment hidràulic

Dibuix acolorit de paviment hidràulic de forma quadrangular amb motiu ornamental vegetal. En el marge inferior dret hi ha la signatura A. Saurí Sirés, i en el marge inferior esquerra la numeració 299.

Esbossos Glaçonera Polar

Alçats i perspectives de la glaçonera Polar. Es tracta de l'estudi per generar un perfil inferior asimètric amb una incisió per permetre'n la subjecció amb una mà mentre amb l'altre es podia accedir als glaçons. Aquesta possibilitat es va desestimar per a l'opció final en què el centre de la base quedava més endinsat que el perímetre, permetent així la subjecció des de qualsevol punt. Els dibuixos en perspectiva mostren diverses possibilitats de com definir el perfil inferior per aconseguir-la.
El recurs de l'aïllament ja estava definit en aquest punt del disseny, com mostra l'alçat superior dret en què es pot veure dibuixada la doble paret que conté les boletes de porexpan.

Esbossos Glaçonera Polar

Esbossos de secció de la planta i l'alçat de la glaçonera Polar. Apareix també un esbós en perspectiva i alçat del detall d'una altra possibilitat d'agafador amb un volum que sobresurt del cos de la glaçonera.
Es tracta de l'estudi per generar un perfil inferior asimètric, que crees en l'objecte una incisió per permetre'n la subjecció amb una mà mentre amb l'altre es podia accedir al contingut. Aquesta possibilitat es va desestimar per a la versió final en que el centre de la base quedava més endinsat que el perímetre, facilitant així la subjecció des de qualsevol punt.

Pedro Rovira

  • ES MDB 3-511
  • Fonds
  • 1952-1973

El fons està format fonamentalment per documents relacionats amb la firma d'alta costura Pedro Rovira. Conté materials gràfics produïts per la pròpia empresa així com retalls de premsa i publicacions recollides en diferents mitjans, tant especialitzats com generals. Els documents estan organitzats en àlbums dins dels quals hi ha dos tipus de documents: fotografies i retalls de publicacions.

Les fotografies contenen imatges de les diferents creacions de la firma Pedro Rovira. Possiblement estaven destinades a la creació de catàlegs i publicacions pròpies i també a la difusió en els mitjans de comunicació. També es recullen testimonis de la participació en esdeveniments com passarel·les, salons, etc.

Els retalls de premsa estan extrets de publicacions d’arreu del món, on sortia mencionada l’obra de la firma Pedro Rovira.

Rovira, Pedro, 1921-1978

Merceria Albert Bonet

  • ES MDB 3-588
  • Fonds
  • 1911-1968

El fons de la Merceria Albert Bonet recull la documentació relativa a la gestió administrativa de l'establiment i a les seves activitats comercials i de producció d'elements de confecció.

Comprèn documents relatius a les transaccions econòmiques amb els proveïdors, correspondència i documents comercials d'aquests.

El fons inclou diversos mostraris i materials diversos relatius als productes venuts en la botiga: fotografies de teixits prisats, retalls de revistes amb exemples de peces de vestir i anotacions de fabricació de prisats. També documentació relativa als proveïdors, que comprenen tant productes tradicionals de merceria com altres relacionats amb la comercialització i fabricació de teixits prisats.

També s'inclou en el fons una part dels materials creats per a la publicitat de la Merceria.

L'abast cronològic del fons comprèn el període entre 1911, any de la seva obertura, i mitjans dels anys 40.

Merceria Albert Bonet

Santiago Pey

  • ES MDB PEY
  • Fonds
  • 1950 / 1980

Pey i Estrany, Santiago, 1917-2001

Carles Riart

  • ES MDB 3-450
  • Fonds
  • 1996

Riart, Carles

Dossiers d'objectes de les col·leccions del Museu del Disseny de Barcelona

  • ES MDB C-07
  • Col·lecció
  • ca. 1977 / [2015]

Col·lecció de dossiers aplegats pel Museu del Disseny de Barcelona, referents fonamentalment als productes existents en la col·lecció del museu. Contenen documentació relacionada amb la concepció, encàrrec i disseny dels objectes, la seva fabricació, comercialització, ús i projecció pública.

Museu del Disseny de Barcelona

Dibuixos de vitrall per a finestral amb figures japoneses en un paisatge.

Dibuix per a vitrall per a finestra amb la representació d'una figura femenina i una altra masculina vestits a l'estil japonès dins d'un paisatge presidit pel mont Fuji, (és el mateix motiu que el projecte RIG-0344-001). Motiu recurrent en les representacions japoneses. La figura femenina mira al front, va vestida com una Geisha amb una ombrel·la oberta recolzada a l'espatlla i la figura masculina en l'altra punta de la composició mira a la figura femenina i va vestit com un samurai. Aquest a diferència del RIG-0344-001 està acolorit. Es tracta d'un vitrall per la casa de Lluís Ferrer Vidal, construida el 1901, obra de l'arquitecte Emili Sala Cortés.

Dibuixos de vitrall per a finestral amb figures japoneses en un paisatge.

Dibuix per a vitrall per a finestral amb la representació d'una figura femenina i una altra masculina vestits a l'estil japonès dins d'un paisatge presidit pel mont Fuji, (és el mateix motiu que el projecte RIG-0344-002). Motiu recurrent en les representacions japoneses. La figura femenina mira al front, va vestida com una Geisha amb una ombrel·la oberta recolzada a l'espatlla i la figura masculina en l'altra punta de la composició mira a la figura femenina i va vestit com un samurai. Hi ha diverses anotacions a llapis, en el lateral esquerra: Catedral ancho último lectura dubtosa i diverses anotacions numèriques amb les mesures. En la part inferior dues lletres A. Es tracta d'un vitrall per la casa de Lluís Ferrer Vidal, construida el 1901, obra de l'arquitecte Emili Sala Cortés.

Dibuix de vitrall per a finestral amb tres figures dos femenines i una masculina d'estètica japonesa

Dibuix de vitrall per a finestral amb figures japoneses. L'escena és distribueix en tres obertures d'acabament semicircular. Les tres figures es troben assegudes, la central és un personatge masculí i les laterals femenins. La dona de l'esquerra està amb una tassa de te a la mà i mirà té girat el cap en sentit contrari d'on es trobem les altres figures. L'home vestit com un samurai sembla que estigui fumant una catximba mira cap a la dona que té a la seva esquerra, la dona de la dreta, és una figura de gran sensualitat, s'està maquillant enfront a un mirall de peu, porta el vestit caigut i deixa veure les espatlles i els pits. En el marge inferior dret Escala 1:10

Dibuixos de vitrall per a finestral amb figures japoneses (una noia amb ombrel·la i un portador de paquets) en un paisatge presidit pel mont Fuji per a la casa Lluís Ribas

Dibuix de vitrall per a finestral. El vitrall original decora la tribuna del menjador que dóna al pati interior. A la part dreta, una figura femenina passeja per un jardí protegint-se del sol sota una ombrel·la i que es distrau mirant unes grues que té al seu costat. Al seu darrera, formant el conjunt dels finestrals de més a l’esquerra, un servent transporta uns paquets. Al paisatge del camper de la composició és recrea el mont Fuji, tema recurrent en el art japonès i que traspassarà a les representacions en vitralls. Tot el conjunt està emmarcat per una bordura i dues flors heràldiques de paulònia. El mestre d'obra que va portar a terme l'edifici va ser: Antoni Serra Pujals. La propietat actual és la Fundació Patronat Ribas.

Dibuixos de vitrall per a finestral amb figures japoneses en un jardí per a la casa Lluís Ribas

Dibuix de vitrall per a finestral. El vitrall original decora la tribuna del menjador que dóna al pati interior. En aquest cas l’escena està repartida en tres finestrals, on es recrea un jardí de característiques molt semblants al primer disseny. Hi ha representades dues figures femenines vestides amb quimonos. La figura de la dreta es troba dempeus recolzada en una estructura de canyes mirant cap a l’altra figura femenina que porta una safata amb un servei de té. El mestre d'obra que va portar a terme l'edifici va ser: Antoni Serra Pujals. La propietat actual és la Fundació Patronat Ribas.

Catàleg de Disform. Novedades 1975.

Catàleg de l'empresa Disform, editora de la glaçonera Polar, amb les novetats presentades el 1975. Disform es dedicava a l'edició de mobles, objectes i complements per a l'hàbitat. En el catàleg presenta com a novetat la glaçonera Polar de Fernando Amat. Descriu les seves principals característiques, que són els materials emprats (metacrilat i porexpan) i la seva transparència, que permet veure les petites esferes de porexpan, tret que representava un dels atractius del producte.

Antorcha Olímpica. Plànol

  • ES MDB 449-02-02-06-RIC-0038-045
  • UDS
  • 1991-01-30
  • Part of André Ricard

Alçats de la Torxa Olímpica amb vista frontal, lateral i posterior i vista en planta superior i posterior.

Dibuix de plafó paisatge arquitectònic

Dibuix de vitrall d'un paisatge arquitectònic, sembla que el paisatge es vegi a través d'una finestra ja que hi ha un motiu arquitectònic que envolta el perímetre del dibuix de vitrall, al camper un paisatge amb un riu i un castell.

Olla de pressió Splendid. Vàlvula de seguretat. Fotografia

  • ES MDB MDB LLU-01-01-02-01-OBJ-00004-006
  • UDS
  • [ca. 1986]
  • Part of Josep Lluscà

Fotografia d'estudi on es veu un detall de l'olla de pressió Splendid. Es tracta d'una imatge on es veu el pulsador i la vàlvula de seguretat per mostrar dues de les principals millores del producte: la seguretat i la facilitat d'us. Es tracta del primer disseny de l'olla.

Olla de pressió Splendid. Vista del mànec. Fotografia

  • ES MDB MDB LLU-01-01-02-01-OBJ-00004-004
  • UDS
  • [ca. 1991]
  • Part of Josep Lluscà

Detall del mànec de l'olla de pressió Splendid, amb pulsador i vàlvula de color blau. Es tracta del redisseny de l'olla Splendid de 1991 en la que es van introduir petits canvis formals i un mecanisme més senzill per al funcionament de la vàlvula que feia més econòmic el procés de producció.

Olla de pressió Splendid. Vista zenital. Fotografia

  • ES MDB MDB LLU-01-01-02-01-OBJ-00004-003
  • UDS
  • [ca. 1986]
  • Part of Josep Lluscà

Imatge d'estudi de l'olla de pressió Splendid, amb pulsador i vàlvula de color vermell. La fotografia permet observar la simplicitat de les formes i l'ergonomia de la nansa i el mànec que te la doble funció d'element de tancament i subjecció. Es tracta del primer disseny de la Splendid de 1986.

Mànec per a l'olla de pressió Splendid. Plànol

  • ES MDB MDB LLU-01-01-02-01-OBJ-00004-002
  • UDS
  • [ca. 1986]
  • Part of Josep Lluscà

Plànol del mànec de l'olla de pressió Splendid i dels seus components. El document mostra dues seccions i l'alçat del mànec amb cotes i dues seccions de la zona de la vàlvula de seguretat que s’acciona en cas que hi hagi un excés de pressió al cos de l'olla. També es pot observar en el mànec un polsador que impedeix que l’olla es pugui obrir sense descompressió prèvia. El plànol correspon al primer disseny de l'olla del 1986 i es tracta del plànol número 1 del projecte.

Mànec per a l'olla de pressió Splendid. Plànol

  • ES MDB MDB LLU-01-01-02-01-OBJ-00004-001
  • UDS
  • [ca. 1986]
  • Part of Josep Lluscà

Plànol del mànec de l'olla de pressió Splendid i dels seus components. El document mostra dues seccions i l'alçat del mànec i dos detalls de la zona de la vàlvula de seguretat que s’acciona en cas que hi hagi un excés de pressió al cos de l'olla. També es pot observar en el mànec un polsador que impedeix que l’olla es pugui obrir sense descompressió prèvia. El plànol correspon al primer disseny de l'olla del 1986.

Ventilador Europa. Base. Versió 1. Plànol

  • ES MDB AMDB BEN-01-02-02-04-01-BEN-0009-006
  • UDS
  • 1995-01-18
  • Part of Ramon Benedito

Plànol de la base del ventilador Europa, amb vista de planta i secció. Escala 1:1. Consten anotacions "Igual en las 4 esquinas" "Adjuntamos los 4 tetones" i correccions manuscrites. Aquesta va ser la versió triada per al model definitiu.

Perfil extruido. Plànol

  • ES MDB AMDB BEN-01-02-01-01-BEN-0003-012
  • UDS
  • 1990-04-10
  • Part of Ramon Benedito

Plànol de la placa davantera de l'intercomunicador City Line, amb vista de la superfície exterior i del detall. Inclou cotes, materials i acabats.

Banc "Catalano" d'Oscar Tusquets i Lluís Clotet. Fotografia

Fotografia on s'aprecien les principals característiques del banc: l'ús del deployé que permet un ràpid assecat si plou i evita l'escalfament, la forma orgànica, inspirada en el banc de Gaudí del Park Güell, que li dona confortabilitat i la possibilitat de donar-li la longitud que es desitgi doncs pot créixer en mòduls d'un metre.

Banc "Catalano" d'Oscar Tusquets i Lluís Clotet

Full amb la descripció de diversos productes presentats per B.d Ediciones de Diseño als premis Delta. Destaca la informació relativa al banc Catalano ja que explica els diferents dissenys que van servir com a referència per al desenvolupament d'aquest disseny.

Croquis dels peus del llum TMC

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0013-039
  • UDS
  • 2008
  • Part of Miguel Milá

Croquis dels peus del llum de peu TMC. Apareix un dibuix en planta dels peus amb les mides i les peces de goma que ajuden a l'estabilitat del llum. Es tracta d'una modificació per a la reedició realitzada per Santa & Cole.

TMC. Fotografia

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0013-002
  • UDS
  • [Posterior a 1957]
  • Part of Miguel Milá

Imatge fotogràfica que mostra un detall del llums de peu TMC. Fotògraf Xavier Miserachs.

TMM. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-012
  • UDS
  • [Posterior a 1961]
  • Part of Miguel Milá

Plànol d'un llum de peu TMM, conté una vista d'alçats.

Detall de subjecció de la pantalla

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-014
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part of Miguel Milá

Esbossos dibuixats sobre una targeta personal del dissenyador i la seva muller. Conté dos esbossos del sistema de suport de la pantalla del llum de peu TMM, mitjançant una peça amb dues anelles per on va el peu de fusta. Conté una anotació manuscrita en llapis sobre els inconvenients d'aquesta peça de suport de la pantalla.

Pantalla i suport

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-015
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part of Miguel Milá

Full amb esbossos en llapis i llapis vermell de la pantalla en forma de llàgrima del llum de peu TMM, la peça de suport d'aquesta i el porta làmpades.

Pantalla

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-016
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part of Miguel Milá

Full amb esbossos del llum de peu TMM. Conté representacions principalment de la pantalla, però també de la terminació d'una peça de la base i de la peça de subjecció de la pantalla. Hi ha una anotació on es llegeix "Lampara MMBD".

Vista de conjunt

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-017
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part of Miguel Milá

Full amb esbossos en tinta i llapis que mostren el llum de peu TMM sencer amb dos tipus de base, totes dues en forma de creu, una amb les terminacions arrodonides i l'altre amb les terminacions rectes. També hi ha un dibuix del detall d'unes peces "alargaderas" fixades al peu del llum.

Vista de conjunt

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-018
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part of Miguel Milá

Full amb un dibuix acolorit i alguns esbossos del llum de peu TMM, el dibuix mostra el conjunt sencer del llum amb la base en forma de creu i les terminacions arrodonides, hi ha una peça prop de la base que agafa el cable elètric perquè no se separi del peu de fusta, també hi ha algun Dibuixos de la base. Conté l'anotació manuscrita MBD i MMBD.

Vista de conjunt

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-019
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part of Miguel Milá

Full amb un dibuix del llum de peu TMM. Mostra el conjunt sencer del llum amb la base en forma de creu i les terminacions rectes. El cable elèctric queda solt i penja al costat del peu. Conté l'anotació manuscrita "MMBD".

Detall terminació base

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-021
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part of Miguel Milá

Full amb dos esbossos en llapis de la terminació d'un extrem de la base en forma de creu del llum de peu TMM, un més recte i l'altre més diagonal. Tots dos tenen una funda al voltant del peu.

Detall terminació base

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-022
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part of Miguel Milá

Full amb tres esbossos en llapis de la terminació d'un extrem de la base en forma de creu del llum de peu TMM. Totes les propostes tenen una funda al voltant del peu, una amb una peça de goma cilíndrica vertical, un altra amb una funda de forma quadrada, i un altra en forma esfèrica. Hi ha anotacions manuscrites referents al model en fusta i al model en metall.

Vista de conjunt

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-024
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part of Miguel Milá

Full amb un dibuix en llapis del conjunt del llum de peu TMM. Conté moltes anotacions manuscrites amb noms, entre altres es reconeix el del llum AL-2.

Render vista de conjunt

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-026
  • UDS
  • [Entre 2000 i 2004]
  • Part of Miguel Milá

Render en color que mostra el llum de peu TMM en versió metàl·lica de perfil. Té la base circular i el cable elèctric penja al costat del peu sense cap peça que el subjecti a aquest.

Versió metàl·lica. Esbós

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-030
  • UDS
  • [Entre 2000 i 2004]
  • Part of Miguel Milá

Full amb un dibuix en llapis del conjunt del llum de peu TMM en la versió metàl·lica redissenyada. Conté anotacions numèriques manuscrites amb les mides del producte. La base del llum és circular i el peu es composa de dos tubs encaixats amb diàmetres diferents, sent el de la part inferior més gran.

Esbossos

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-028
  • UDS
  • [Entre 2000 i 2004]
  • Part of Miguel Milá

Conjunt de tres esbossos que mostren el llum de peu TMM, dos de detalls del peu i el tercer del conjunt del producte.

Propostes d'embalatge

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-023
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part of Miguel Milá

Dos fulls amb esbossos sobre possibles maneres de presentar el producte llum de peu TMM desmuntat i embalat dins una caixa. Un dels dos fulls conté anotacions indicant els components de dins l'embalatge.

Detalls base

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-020
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part of Miguel Milá

Full amb esbossos dibuixats en llapis a l'anvers i al revers que mostren detalls de la base del llum de peu TMM en forma de creu. Un dels esbossos mostra el peu en forma de "X".

Fotografia de l'embalatge de l'arxivador de la Candidatura Olímpica Barcelona '92.

  • ES MDB 449-02-02-01-RIC-0010-002
  • UDS
  • [1986]
  • Part of André Ricard

Fotografia de l'embalatge del dossier de la Candidatura Olímpica Barcelona '92. Es tracta d'una capsa de cartó blanc, de gran qualitat, al que s'afegeixen unes brides de tela amb dues nanses de fusta que serveixen per traslladar la capsa amb facilitat. L'embalatge porta el logotip de la candidatura de Barcelona '92 dissenyat per America Sanchez.

Flascó Agua Lavanda Barcelona. Fotografia

  • ES MDB 449-02-02-05-01-RIC-0026-010
  • UDS
  • [1963]
  • Part of André Ricard

Imatge de pla general del flascó de Agua Lavanda Barcelona de l'empresa Puig. Presentació del producte i la seva caixa en disposició vertical. Vista frontal. Conté l'anotació manuscrita "9".

Esbossos mobiliari

Full original escrit i dibuixat a mà titulat Tramo-mueble. Sota el subtítol "asiento", un esquema d'alçat frontal del seient Cubica dissenyat per Antoni Bonamusa el 1965 i produït anys més tard per l'empresa Tramo. Apareixen unes anotacions en vermell on s'anoten els colors blanc, negre i vermell, l'interior del seient en negre i una correcció del dibuix on s'especifica que la inclinació del lateral de la peça sigui el mínim (possiblement el mínim necessari per desemmotllar la peça de polièster del motlle de fabricació). A sota, sota el subtítol "estanteria" un esquema d'un producte no identificat. A la part inferior del document amb tinta blava el segell de l'estudi Grup Bonamusa.

Results 1 to 100 of 11562