S'estan mostrant 20 resultats

Descripció arxivística
Font i Carreras, August, 1846-1924 Vitralls emplomats
Vista prèvia d'impressió View:

15 resultats amb objectes digitals Mostra els resultats amb objectes digitals

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de Francesc Sans i Sala per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de Francesc Sans i Sala per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona. Aquests vitralls van ser destruïts el 19 de juliol de 1938 al caure una bomba als peus de la Catedral. Les obres van anar a càrrec de l'arquitecte August Font i Carreras

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de Pere el Cerimoniós per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de Pere el Cerimoniós per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona. Aquests vitralls van ser destruïts el 19 de juliol de 1938 al caure una bomba als peus de la Catedral. Les obres van anar a càrrec de l'arquitecte August Font i Carreras

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de l'arquebisbe de Narbona Guifré per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de l'arquebisbe de Narbona Guifré per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona. Aquests vitralls van ser destruïts el 19 de juliol de 1938 al caure una bomba als peus de la Catedral. Les obres van anar a càrrec de l'arquitecte August Font i Carreras

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de la reina Maria d'Aragó per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació de la reina Maria d'Aragó per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona. Aquests vitralls van ser destruïts el 19 de juliol de 1938 al caure una bomba als peus de la Catedral. Les obres van anar a càrrec de l'arquitecte August Font i Carreras

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació del Bisbe Joan Jaume Loris per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona

Dibuix de motiu decoratiu amb la representació del Bisbe Joan Jaume Loris per als finestrals del cimbori de la Catedral de Barcelona. Aquests vitralls van ser destruïts el 19 de juliol de 1938 al caure una bomba als peus de la Catedral. Les obres van anar a càrrec de l'arquitecte August Font i Carreras

Dibuix de vitrall per a finestra amb la representació de la Trinitat

Fotografia acolorida d'un projecte de vitrall d'August Font i Carreras per a la catedral de Solsona. L'escena principal és la pujada al cel de Jesucrist Crucificat a mans del seu pare i amb l'Esperit Sant. En la part inferior tot d'àngels dins d'una arquitectura que recorda el jardí d'un claustre.

Dibuix de vitrall per a finestra amb la representació de sant Pere

Vitrall per a l'església de sant Pere de Terrassa. Inclou la representació de sant Pere, amb el seu atribut (les claus) en la mà esquerra. La figura està envoltada per una bordura geomètrica amb forma d'arc de mig punt en la part superior. El conjunt consta del projecte per al vitrall i d'una representació impresa del mateix.

Dibuix de vitrall per a finestra amb la representació de sant Pere

Dibuix de vitrall amb la representació, en la part central, de sant Pere, amb el seu atribut (les claus) en la mà esquerra. La figura està envoltada per una bordura geomètrica amb forma d'arc de mig punt en la part superior. En la part esquerra la inscripció, "stcs Petrus", identifica la imatge. El camper en forma de trencadís. El hieratisme de la figura ens remet a les imatges representades en els vitralls romànics.

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de l'al·legoria de l'estalvi per a la Caixa d'estalvis i Mont de Pietat de Barcelona

Dibuix de vitrall per a finestral per a l'edifici de la Caixa d'estalvis i Mont de Pietat de Barcelona de la plaça sant Jaume obre de l'arquitecte August Font i Carreras. L'escena està presidida per la figura femenina de l'al·legoria de l'estalvi asseguda en un tro amb tendal i sobre d'una peanya que porta escrita la paraula "Ahorro", la figura està presentada imitant una escultura. El camper és una vista de Barcelona des del mar. Als seus peus diverses figures, a la dret a un pare amb el seu fill vestit de mariner dipositen una moneda en una guardiola que l'al·legoria té al seu costat. En la banda esquerra una àvia asseguda sembla que li dóna una moneda a una nena, al seu darrera una figura femenina dreta que alça el seus braços cap a l'al·legoria. Segurament aquest dibuix devia de formar part del conjunt de vitrall que decoraven la caixa d'estalvi, s'han conservat en vitrall els altres dos que representen la Fe i la Caritat, dels que no hi ha el projecte. Els vitralls conservats porten la signatura del taller A. Rigalt, la de l'arquitecte August Font i la del dibuixant Apel·les Mestres, es per això que deduïm que aquest projecte també déu de sortir de la mà de Mestres. Aquest dibuix així com els dos vitralls conservats tenen molts paral·lelismes iconogràfics i estètics amb el vitrall de l'Al·legoria de l'Exposició de 1896que s'exposa al Museu del Disseny de Barcelona

Dibuix de vitrall per a finestral del cambril de la Mare de Déu del Claustre de la Catedral de Solsona

Dibuix de vitrall per a finestra, inspirat en els instants previs a la troballa de la Mare de Déu del Claustre. Es divideix en dos grans parts: a la part inferior, un conjunt d’àngels custodien, disposats en forma convexa, el pou del Claustre de l’antiga canònica. Alguns es troben tocant diversos instruments de corda i d’altres porten flors en senyal d’ofrena. El pou està il·luminat, ja que en el seu interior es troba la imatge de la Mare de Déu. D’aquest en brolla una petita font, al voltant de la qual hi creixen flors blanques (gladiols, lliris), com a símbol de puresa. Tanquen el conjunt dues ales del claustre romànic, substituït en època barroca, i el sobreclaustre gòtic encara existent. En el camper de l’escena, i per connectar amb la representació superior, sobresurt el Castellvell, amb les seves muralles, torres i el campanar. Al camper s’entreveu la petita muntanya del calvari, tot i que aquest element no es representa en l’esbós. En la part superior, dins un nimbe circular de núvols, s’emmarca la representació de la santíssima Trinitat. El pare etern damunt l’esfera terràqüia sustenta, amb les seves mans, Jesús clavat a la creu; coronant el conjunt trobem la representació del colom, símbol de l’Esperit Sant (descripció de Carles Freixes i Codina).

Dibuix de vitrall per a finestral del cambril de la Mare de Déu del Claustre de la Catedral de Solsona

Dibuix de vitrall per a finestra, que s’inspira en els instants previs a la troballa de la Mare de Déu del Claustre. Es divideix en dues grans parts. A la part inferior un conjunt d’àngels custodien, disposats en forma convexa, el pou dels Claustre de l’antiga canònica. Alguns es troben tocant diversos instruments de corda i d’altres porten flors en senyal d’ofrena. El pou es troba il·luminat, ja que en el seu interior es troba la imatge de la Mare de Déu. D’aquest hi brolla una petita font i en el seu voltant hi creixen flors blanques (gladiols, lliris) com a símbol de puresa. Tanquen el conjunt dues ales del claustre romànic, substituït en època barroca, i el sobreclaustre gòtic encara existent. En el camper de l’escena, i per connectar amb la representació superior, sobresurt el Castellvell, amb les seves muralles, torres i el campanar. Al camper encara s’entreveu la petita muntanya del calvari, encara que aquest element no es representa en l’esbós. En la part superior, dins un nimbe circular de núvols, s’emmarca la representació de la santíssima Trinitat. El pare etern, damunt l’esfera terràqüia, sustenta amb les seves mans, Jesús clavat a la creu; coronant el conjunt trobem la representació del colom símbol de l’Esperit Sant (descripció de Carles Freixes i Codina).

Dibuix de vitrall per a finestral del cambril de la Mare de Déu del Claustre de la Catedral de Solsona

Dibuix de vitrall per a finestra, inspirat en els instants previs a la troballa de la Mare de Déu del Claustre. Es divideix en dues grans parts: a la part inferior, un conjunt d’àngels custodien, disposats en forma convexa, el pou del Claustre de l’antiga canònica. Alguns es troben tocant diversos instruments de corda i d’altres porten flors en senyal d’ofrena. El pou es troba il·luminat, ja que en el seu interior es troba la imatge de la Mare de Déu. D’aquest en brolla una petita font al voltant de la qual hi creixen flors blanques (gladiols, lliris) com a símbol de puresa. Tanquen el conjunt dues ales del claustre romànic, substituït en època barroca, i el sobreclaustre gòtic encara existent. En el camper de l’escena, i per connectar amb la representació superior, sobresurt el Castellvell, amb les seves muralles, torres i el campanar. Al camper encara s’entreveu la petita muntanya del calvari, encara que aquest element no es representa en l’esbós. En la part superior, dins un nimbe circular de núvols, s’emmarca la representació de la santíssima Trinitat. El pare etern damunt l’esfera terràqüia sustenta, amb les seves mans, Jesús clavat a la creu; coronant el conjunt trobem la representació del colom, símbol de l’Esperit Sant (descripció de Carles Freixes i Codina).

Dibuix de vitrall per a finestral del cambril de la Mare de Déu del Claustre de la Catedral de Solsona

Dibuix de vitrall per a finestra, inspirat en els instants previs a la troballa de la Mare de Déu del Claustre. Es divideix en dues grans parts: a la part inferior un conjunt d’àngels custodien, disposats en forma convexa, el pou dels Claustre de l’antiga canònica. Alguns es troben tocant diversos instruments de corda i d’altres porten flors en senyal d’ofrena. El pou es troba il·luminat, ja que en el seu interior es troba la imatge de la Mare de Déu. D’aquest en brolla una petita font al voltant de la qual hi creixen flors blanques (gladiols, lliris) com a símbol de puresa. Tanquen el conjunt dues ales del claustre romànic, substituït en època barroca, i el sobreclaustre gòtic encara existent. En el camper de l’escena, i per connectar amb la representació superior, sobresurt el Castellvell, amb les seves muralles, torres i el campanar. Al camper encara s’entreveu la petita muntanya del calvari, encara que aquest element no es representa en l’esbós. En la part superior, dins un nimbe circular de núvols, s’emmarca la representació de la santíssima Trinitat. El pare etern damunt l’esfera terràqüia sustenta, amb les seves mans, Jesús clavat a la creu; coronant el conjunt trobem la representació del colom, símbol de l’Esperit Sant (descripció de Carles Freixes i Codina).

Dibuix de vitrall per a finestral del cambril de la Mare de Déu del Claustre de la Catedral de Solsona

Dibuix de vitrall per a finestra, inspirat en els instants previs a la troballa de la Mare de Déu del Claustre. Es divideix en dues grans parts: a la part inferior un conjunt d’àngels custodien, disposats en forma convexa, el pou dels Claustre de l’antiga canònica. Alguns es troben tocant diversos instruments de corda i d’altres porten flors en senyal d’ofrena. El pou es troba il·luminat, ja que en el seu interior es troba la imatge de la Mare de Déu. D’aquest en brolla una petita font, al voltant de la qual hi creixen flors blanques (gladiols, lliris) com a símbol de puresa. Tanquen el conjunt dues ales del claustre romànic, substituït en època barroca, i el sobreclaustre gòtic encara existent. En el camper de l’escena, i per connectar amb la representació superior, sobresurt el Castellvell, amb les seves muralles, torres i el campanar. Al camper encara s’entreveu la petita muntanya del calvari, encara que aquest element no es representa en l’esbós. En la part superior, dins un nimbe circular de núvols, s’emmarca la representació de la santíssima Trinitat. El pare etern damunt l’esfera terràqüia sustenta, amb les seves mans, Jesús clavat a la creu; coronant el conjunt trobem la representació del colom, símbol de l’Esperit Sant (descripció de Carles Freixes i Codina). Sol hi ha els colors.

Dibuixos de vitralls per a finestrals amb la representació d'àngels músics per a l'església del Convent del Carme de Peralada

Dibuixos de vitralls per a finestrals amb la representació de set àngels músics dins d'unes obertures amb trilòbat en la part superior, als peus unes cartel·les amb el text en llatí: TU IN MULIERIBUS ET BENEDICTUS FRUCTUS VENTUS TUI JESUS, per als finestrals de l’absis de l'església del Convent del Carme de Peralada.

Dibuixos de vitralls per a finestrals amb la representació d'àngels músics per a l'església del Convent del Carme de Peralada

Dibuix de vitrall per a finestrals amb la representació de set d'àngels músics dins d'unes obertures amb trilòbat i dosser gòtic en la part superior, als peus unes cartel·les amb el text en llatí: AVE MARIA GRACIA PLENA DOMINUS TECUM BENEDICTA, per als finestrals de l’absis de l'església del Convent del Carme de Peralada.