Vista prèvia d'impressió Tanca

S'estan mostrant 179 resultats

Descripció arxivística
Museu del Disseny de Barcelona With digital objects
Vista prèvia d'impressió View:

Anunci de Mobles 114 a la revista MD: International Journal of Interior Furnishing and Design

Pàgina de la revista alemanya MD: International Journal of Interior Furnishing and Design on Mobles 114 va publicar un anunci del llum Gira, la taula Odeon i el cendrer de peu Krupa, posant l'èmfasi en l'eslogan "Els originals" en una clara referència a les còpies que es podien trobar al mercat del llum Gira i el cendrer Krupa.

Anunci del SIDI

Anunci del SIDI a pàgina completa a la revista ON Diseño per anunciar la seva participació en la fira Mercado Puerta de Toledo a Madrid l'any 1989. A l'anunci apareixen les taules Anaconda de Vicent Martínez per a Punt Mobles, el Moble Samuro de Jaume Tresserra per a Tresserra Design, el llum de taula Blue BIrd de Josep Lluscà per a B.Lux i el disseny tèxtil Pezes de colores de Xavier Mariscal per a Marieta. El text explica que aquests tres dissenys van ser els seleccionats com els millors dins de les seves categories formades per altres dissenys també seleccionats per un jurat d'especialistes a la Fira del moble de València de 1989.

Article del "Diari de la Fira de la tardor" de Zagreb

Article original aparegut al Diari de la Fira de la tardor celebrada a Zagreb el 1975 fent-se ressò de la participació de l'empresa Maenfa-Tramo sota el títol Llums de disseny inusual. A l'article es menciona i descriu el llum Arquimedes de Bernal i Isern a més de recordar la participació d'aquesta empresa en una fira a Ljubljana anys abans.

Certificat d'ADI FAD de la selecció del llum de taula Gira als premis Delta 1979.

Document emès per l'ADI-FAD on certifica que el llum Gira va ser seleccionat pels premis Delta de 1979 i especifica el jurat que va fer la selecció. El certificat va ser sol·licitat per Mobles 114 per demostrar l'autoria original del llum Gira davant l'organització dels premis Aktion Plagiarius d'Elchingen, Alemanya de 1990. Els premis eren atorgats als millors plagis de productes per tal de despretigiar a les empreses plagiadores. Còpia.

Correspondència entre Fernando Amat i Artipresent.

Carta de Fernando Amat a l'empresa Artipresent, propietària de la marca Authentics, oferint la reedició de la glaçonera. Sota la marca Authentics es comercialitzava una àmplia gamma de productes de parament per a la llar de bon disseny i preus competitius. Aquests productes tenien molt bona acceptació a Vinçon, botiga de la qual Fernando Amat era propietari. És per això que Amat va pensar que un producte com la glaçonera podria ser del seu interès. Poc després de l'enviament d'aquesta carta es van produir canvis importants en l'empresa i va haver-hi un gir en la política de disseny i al cap de poc temps la marca Authentics va desaparèixer. La proposta no es va arribar mai a materialitzar.

Croquis en perspectiva explosionada de les peces de l'armari per a la prestatgeria Tria 36.

Croquis de perspectiva explosionada de l'armari per a la prestatgeria Tria 36, on es mostra el sistema d'assamblatge de les parts, amb correccions fetes a llapis d'algun detalls. Els primers complements incorporats a la prestatgeria van sortir al mercat l'any 1998.

Dibuix del llum de taula Gira.

Dibuix d'alçat i secció del llum Gira amb especificacions en anglès dels materials d'alguns components utilitzats per seguir la normativa de seguretat europea. L'idioma i l'endoll tipus A de clavilles planes, evidencia l'ús d'aquest document en un catàleg creat per a l'exportació del producte. El logotip de Mobles 114 està adherit sobre el document.

Dibuix digital cadira Rothko

Dibuix digital on apareix en negre el perfil exterior de la cadira Rothko i en vermell l'estructura interior metàl·lica sobre la qual s'aplicava la resina Maderón. El dibuix mostra les dues peces de la construcció de la cadira amb el respatller i les potes posteriors per una banda i el seient i les potes davanteres per una altra.

Disform. Novedades 1975. Catàleg

Catàleg de l'empresa Disform, editora de la glaçonera Polar, amb les novetats presentades el 1975. Disform es dedicava a l'edició de mobles, objectes i complements per a l'hàbitat. En el catàleg presenta com a novetat la glaçonera Polar de Fernando Amat. Descriu les seves principals característiques, que són els materials emprats (metacrilat i porexpan) i la seva transparència, que permet veure les petites esferes de porexpan, tret que representava un dels atractius del producte.

Dossiers d'objectes de les col·leccions del Museu del Disseny de Barcelona

  • C-07
  • Col·lecció
  • ca. 1977 / [2015]

Col·lecció de dossiers aplegats pel Museu del Disseny de Barcelona, referents fonamentalment als productes existents en la col·lecció del museu. Contenen documentació relacionada amb la concepció, encàrrec i disseny dels objectes, la seva fabricació, comercialització, ús i projecció pública.

Museu del Disseny de Barcelona

Esbossos Glaçonera Polar

Esbossos de secció de la planta i l'alçat de la glaçonera Polar. Apareix també un esbós en perspectiva i alçat del detall d'una altra possibilitat d'agafador amb un volum que sobresurt del cos de la glaçonera.
Es tracta de l'estudi per generar un perfil inferior asimètric, que crees en l'objecte una incisió per permetre'n la subjecció amb una mà mentre amb l'altre es podia accedir al contingut. Aquesta possibilitat es va desestimar per a la versió final en que el centre de la base quedava més endinsada que el perímetre, facilitant així la subjecció desitjada en qualsevol punt del perímetre de la glaçonera, sense quedar condicionats a una posició concreta.
Conté anotacions manuscrites i càlculs numèrics.

Esbossos Glaçonera Polar

Alçats i perspectives de la glaçonera Polar. Es tracta de l'estudi per generar un perfil inferior asimètric amb una incisió per permetre'n la subjecció amb una mà mentre amb l'altre es podia accedir al contingut. Aquesta possibilitat es va desestimar per l'opció final en què el centre de la base quedava més endinsada que el perímetre, permetent així la subjecció desitjada amb accés des de qualsevol punt de la glaçonera, sense quedar condicionats a una posició concreta. Els dibuixos en perspectiva mostren diverses possibilitats de com definir el perfil inferior per aconseguir aquesta subjecció.
El recurs de l'aïllament ja estava definit en aquest punt del disseny, com mostra l'alçat superior dret en què es pot veure dibuixada la doble paret que conté les boletes de porexpan i els glaçons en el recipient.
Conté la inscripció manuscrita "conserva cubitos".

Esbossos mobiliari

Full original escrit i dibuixat a mà titulat Tramo-mueble. Sota el subtítol "asiento", un esquema d'alçat frontal del seient Cubica dissenyat per Antoni Bonamusa el 1965 i produït anys més tard per l'empresa Tramo. Apareixen unes anotacions en vermell on s'anoten els colors blanc, negre i vermell, l'interior del seient en negre i una correcció del dibuix on s'especifica que la inclinació del lateral de la peça sigui el mínim (possiblement el mínim necessari per desemmotllar la peça de polièster del motlle de fabricació). A sota, sota el subtítol "estanteria" un esquema d'un producte no identificat. A la part inferior del document amb tinta blava el segell de l'estudi Grup Bonamusa.

Esbossos projecte butaca Manolete

Fotografia d'un full amb esbossos fets a tinta negra sobre paper amb possibilitats i estudi de volums i formes de la butaca Manolete. A la part inferior i acolorit en color vermell apareix la possibilitat de fer la butaca amb el braç en el costat oposat per tal de poder unir dues unitats per generar una unitat simètrica entre dues peces.

Esbós original d'alçat i planta d'una paperera de platja.

Esbós original realitzat amb llapis on apareix la planta amb tres obertures d'accés a la paperera i una planta de base quadrada amb obertura superior i colorejada en blau. A la dreta del document un llistat d'anotacions amb llapis on apareixen els diversos aspectes a tenir en conte en el disseny: dimensió, sistema de buidatge, emmagatzematge amb bossa o cubeta, el color. la boca, la tapa de fàcil obertura i tancament i el pes.

Esbós original de dues papereres.

Esbós original de dues papereres de platja dibuixats a llapis i colorejats mostrant els diversos elements. Es contempla encara la obertura lateral a la tapa en dues formes diferents. En petit dos esbossos més d'opcions de paperera, una amb tres obertures circulars al lateral de la tapa i una en forma de piràmide invertida per a clavar a la sorra on la obertura única ja apareix a la superfície d'aquesta.

Evolució del disseny de la cadira Rothko

Còpia d'un fax amb dibuixos de la cadira Rothko i textos mecanografiats afegits en anglès on es tradueix el text original en eusquera en el que Lievore saluda a Ramon (possiblement treballador d'Indartu, empresa productora de la cadira) i la frase "espero no matarte a disgustos, pero dime que sí. Puede ser apilable...". Finalment la cadira va ser apilable però en molt poques unitats.

Fitxa de producte de l'arxiu d'Antoni Bonamusa

Fitxa original de registre de models i control de canvis de l'arxivador on Antoni Bonamusa organitzava els diversos dissenys que desenvolupava i, on anotava els canvis i millores a realitzar sobre els prototips o els primers tiratges per a la seva producció així com la data d'inici de producció d'aquests. Aquesta concretament pertany al cendrer de peu que produïa i comercialitzava Ciervo Industrial sota la referència 816 que Bonamusa va dissenyar originalment per a l'estand de Fòrmica de l'Hogarotel del 1967 i que va ser seleccionat pel jurat dels premis Delta d'aquell mateix any organitzats per l'ADI/FAD.

Fitxa de producte de l'arxiu d'Antoni Bonamusa

Fitxa original de registre de models i control de canvis de l'arxivador on Antoni Bonamusa organitzava els diversos dissenys que desenvolupava i, on anotava els canvis i millores a realitzar sobre els prototips o els primers tiratges per a la seva producció així com la data d'inici de producció d'aquests. Aquesta concretament pertany a la paperera creada a partir de la base del cendrer de peu Delta dissenyat el 1966 per a l'estand de Fòrmica a l'Hogarotel.

Fotografia amb paper vegetal superposat

Fotografia original a color on apareixen la Taula amb forma de piano de cua, el cendrer Cenicienta i el llum Lliris, amb un paper vegetal superposat on apareix dibuixat amb retolador vermell un enquadrament amb cotes amb els que s'havia de retallar la fotografia possiblement per emprar-la en una publicació determinada.

Fotografia d'un aparador de Vinçon dedicat a la glaçonera Polar

Aparador de Vinçon dedicat a la Glaçonera Polar, producte dissenyat per Fernando Amat i produït per Disform. El recurs del maniquí amb ulleres, mig amagat per una "muntanya" de caixes de la glaçonera, va causar un gran impacte i va fer que a la botiga es vengués molt bé. L'aparador, probablement, va ser dissenyat per el mateix Fernando Amat.

Fotografia de l'exposició Plagiarius 1990 a Frankfurt.

Vista parcial de l'exposició Plagiarius de 1990 on es mostraven els productes originals i plagiats presentats al premi amb la finalitat de desprestigiar als fabricants i distribuïdors de plagis. El llum Gira es va plagiar sota el nom Pira i es va fabricar durant un temps a Alemanya i va ser també distribuït als Països Baixos. Gràcies a aquest "premi", el plagi es va deixar de fabricar i distribuir.

Fotografia de la prestatgeria Tria en un interior domèstic

Fotografia d'un interior amb la prestatgeria Tria 24 de paret amb prestatges de fusta. Es veu l'ús d'alguns prestatges de fondària 36 sobre muntants de 24 per col·locar-hi el tocadiscs i els discs LP. Sobre la taula, el llum "La lune sous le chapeau" de Man Ray (1935) reeditada per Sirah el 1973.

Fotografia de la primera cadira Rothko.

Fotografia a color on es veu la cadira Rothko pel seu lateral. Amb aquest enquadrament podem observar com a les primeres unitats construïdes amb fusta corbada les potes posteriors són una peça a part a la que se superposa el seient. Aquest tret formal va canviar quan la cadira es va començar a produir amb Maderon integrant les potes en el mateix pla que el seient. Es tracta d'un primer exemplar realitzat en fusta i envernissat en un to fosc, gairebé negre, tal com van ser les primeres unitats fabricades per al Bar Rothko.

Resultats 1 a 100 de 179