El fons de Mobles 114 ens permet resseguir la història d’aquesta empresa barcelonina i, tanmateix, la de dos dels seus membres fundadors: Josep Maria Massana i Josep Maria Tremoleda ja que l’arxiu conté material de la seva etapa inicial com a dissenyadors integrants de l’Equip de Disseny. Aquest era un estudi que treballava en diversos àmbits del disseny.
Pel que fa a l’evolució i consolidació de Mobles 114 com a empresa editora, trobem diversos materials que ens ajuden a veure el creixement en l’oferta de productes i la consolidació de molts d’ells amb llarga durada al mercat. També podem conèixer l’evolució i ampliació de les seves instal•lacions.
Tot i que el gran gruix de la producció de l’empresa recau en els dissenys desenvolupats per Massana i Tremoleda (també Ferrer en els inicis), mitjançant la documentació del fons es pot veure la col•laboració creixent amb diversos dissenyadors del panorama local i internacional, dels qui han editat productes de notable èxit comercial al llarg dels darrers cinquanta anys.
El fons inclou catàlegs comercials i llistats de preus d’entre 1979 fins l’actualitat amb excepció d’alguns anys. Entre aquests documents en trobem diversos destinats al mercat internacional que demostren l’expansió de l’empresa en el mercat francès, alemany i anglès i, posteriorment, a un nombre molt més gran de països.
També hi ha gran diversitat de fotografies, entre positius fotogràfics i transparències, en les quals podem veure les primeres instal•lacions de Mobles 114 el 1973 al carrer d’Enric Granados 114 de Barcelona, la participació en fires o l’evolució en l’oferta dels productes. Aquesta sèrie es complementa amb material del procés de treball per a l’edició de diversos objectes com esbossos, plànols o imatges de prototips. Finalment, la documentació administrativa ens ajuda a conèixer els aspectes de caire econòmic de la companyia.
Pel que fa a la faceta de distribució de productes d’altres empreses trobem documentació de productes com els llums Akari d’Isamu Noguchi, el llum Coderch, els llums de l’empresa Vapor o les catifes de Nani Marquina. En aquest àmbit també es conserva correspondència amb diversos dissenyadors locals i internacionals com Miguel Milá, Óscar Tusquets, Enzo Mari o Álvaro Siza.
Aquest arxiu també ens permet conèixer l’estreta relació que existia amb professionals de diferents generacions i disciplines. Així en el fons es conserven documents de l’evolució de la imatge gràfica de l’empresa desenvolupada al llarg de més de vint anys pel dissenyador America Sanchez. Podem veure des del primer logotip, dissenyat el 1973, que representà una declaració d’intencions per la radical modernitat que revelava, fins els redissenys per actualitzar-lo i sintonitzar-lo amb els canvis en el món de la comunicació.