Showing 18039 results

Archival description
Print preview View:

11589 results with digital objects Show results with digital objects

Rigalt, Granell i Cía.

  • ES MDB 3-401
  • Fonds
  • 1850 / 1984

El fons Rigalt i Granell comprèn la producció documental generada per l’activitat del taller de vitralleria constituït per diferents membres de les famílies Rigalt i Granell, des de la seva creació el 1890 fins al seu tancament el 1984. A més, aplega documents de la família Granell, especialment del mestre d’obres Jeroni Granell i Mundet i el seu fill, l’arquitecte Jeroni F. Granell i Manresa.

Una part petita del fons correspon a les activitats de gestió del taller, amb una documentació molt escassa i sense seqüències continues. Abasta fonamentalment la gestió econòmica, amb alguns esborranys d’informació comptable i de facturació i uns llibres de registre de comandes, que comencen a partir de 1942. La gestió comercial té més entitat, amb l’existència d’un bon nombre de mostraris fotogràfics o impresos, que abracen diferents èpoques i permeten conèixer l’abast de la seva presència al mercat.

El gruix del fons correspon al material gràfic relacionat amb la realització dels projectes de vitralls: esbossos, dibuixos i fotografies. Amb uns 3.700 dibuixos i unes 2.300 fotografies, aquestes tipologies donen compte de l’extensa activitat portada a terme pel taller, i permeten resseguir les tècniques de fabricació, els estils artístics, els motius iconogràfics o els tipus d’edificis als que anaven destinats els vitralls. Malgrat l'absència d’informació de gestió sobre el destí final dels dibuixos projectats, el seu volum i ampli abast cronològic donen testimoni de la presència i característiques del vitrall decoratiu al llarg de tot un segle, i són una font per a l'atribució de l’autoria de vitralls efectivament realitzats.

És destacable també la presència en el fons d’un important conjunt de recursos informatius de suport per a l’activitat del taller: està format per llibres de làmines i repertoris de models i motius, tant nacionals com estrangers, o fotografies de projectes. En gran part les làmines estan disgregades de la seva publicació original i ens han arribat només els fulls solts. Tanmateix constitueixen també una font valuosa per a resseguir les influències rebudes i la procedència dels models emprats.

Casa Rigalt i Granell

Dibuix de perfil de dona nua. Josep Guardiola

Dibuix amb imatge de perfil d'una dona nua asseguda, mirant cap a la dreta. En el revers consta l'anotació manuscrita: "Dibuix de Guardiola (obsequi de Camps Arnau)". Podria tractar-se del dibuixant, pintor i escultor Josep Guardiola Bonet, que fou deixeble de Lluís Rigalt, i de l'escultor Josep Maria Camps i Arnau.

Bunte verglasungen. Coberta de làmines

Coberta del repertori: Bunte verglasungen / unter mitwirkung von: R. Beauclair, G.M. Ellwood, P. Lang, R. Geyling, J. Goller, R. Bacard, A. Waldraff, R. Rouchga. Herausgegeben von M J. Gradl. Stuttgart : Julius Hoffmann.

Documentació impresa

Conjunt d'imatges que comprèn làmines soltes procedents de diferents repertoris d'imatges i fotografies.

Làmina d'una obra pictòrica

Làmina amb la inscripció "Durch erdensturm zum himmelsfrieden", de W. Kray de la 'Gallerie Moderner Meister', amb la representació de dos frares en una barca, que porten una dona estirada, en un mar picat.

Fotografia de plafó ceràmic de la Casa de la Convalescència

Fotografia amb imatge de plafó ceràmic de la Casa de la Convalescència. Procedent de l'Arxiu Mas, de l'Institut Amatller de l'Art Hispànic. Adherida a cartró. En el revers consta la caràtula de l'Arxiu mas, amb la inscripció "Casa Convalescencia_Plafó de rajoles"; "Barcelona"; "Clixe nº: 805"; "Serie: C"; "Data: 1905".

Fotografia del pati de la Casa de la Convalescència

Fotografia amb imatge del pati de la Casa de la Convalescència. Procedent de l'Arxiu Mas, de l'Institut Amatller de l'Art Hispànic. Adherida a cartró. En el revers consta la caràtula de l'Arxiu Mas, amb la inscripció "Casa Convalescencia, Pati"; "Barcelona"; "Clixe nº: 4279"; "Serie: C"; "Data: 1909".

Recueil de marbrerie et monuments funèraires. Repertori de làmines

Conjunt de làmines soltes procedents del repertori, editat a París, Recueil de marbrerie et monuments funèraires. Conté dibuixos d'elements arquitectònics d'esglèsies, com detalls del púlpit, el cor, el parador. Alguns dels fulls probablement estan extrets de l'obra Manual práctico de cerrajería de N. Gateuil. En el revers conté dibuixos.

Fotografia de façana de casa

Fotografia amb imatge de façana d'una casa de pisos. Consta la inscripció manuscrita "A mi distinguido amigo D. Luis Rigalt / G. Borrell"

Fotografia de dibuix d'edifici de Manuel Puig Janer

Fotografia amb imatge de dibuix d'un edifici de façana acristalada, fent xamfrà, possiblement de l'Eixample de Barcelona. En el revers consta el segell amb la inscripció "Manuel Puig Janer arquitecto / tel. 21-39-22 / Lauria 21, 2º 1ª Barcelona" i número de positiu fotogràfic.

Fotografia de la Torre de les Hores i de la casa Pi i Figueres de Pals

Fotografia on apareix la Torre de les Hores. És la torre de l'homenatge del castell medieval de Pals, documentat el 889. També apareix la casa Pi i Figueres, la més gran del nucli de Pals, que va ser construïda per l'arquitecte Lluís Bonet i Garí l'any 1951 per al doctor Jaume Pi i Figueres. L'emplaçament on és situat l'edifici correspon al que en altre temps ocupà el castell de Pals. De fet, alguns dels murs van ser aprofitats per bastir l'actual capella. En la part posterior escrit a llapis el número 42.

Fotografia de la casa Pi i Figueres de Pals

Fotografia on apareix un fragment de la façana de la casa Pi i Figueres, la més gran del nucli de Pals, que va ser construïda per l'arquitecte Lluís Bonet i Garí l'any 1951 per al doctor Jaume Pi i Figueres. L'emplaçament on és situat l'edifici correspon al que en altre temps ocupà el castell de Pals. De fet, alguns dels murs van ser aprofitats per bastir l'actual capella. És poden apreciar les finestres geminades d'època gòtic-renaixentista. En la part posterior escrit a llapis el número 42.

Fotografia amb imatge de dos sants

Fotografia amb la reproducció d'un dibuix on es representen dos sants. Conté la inscripció impresa "Ls Lamothe", "Inve fecit Paris 1852" i l'anotació manuscrita "no", "6".

Imatges religioses de la revista La hormiga de oro

Imatges religioses retallades de la coberta de diversos números de la revista 'La hormiga de oro'. En un número de la revista consta un anunci de 'Granell y Compañía'. Consta el nom 'J. Eduardo' manuscrit en una de les làmines.

Làmines impreses d'imatges religioses. Editors diversos

Làmines impreses amb imatges religioses utilitzades com a models per a vitralls. Consten imatges de la verge del Pilar de Saragossa, "El prendimiento", Jesús a la creu, Maria Auxiliadora, l'últim sopar, San Francesco di Sales, San Lazaro. Algunes làmines contenen informació en el revers.

Làmines impreses d'imatges religioses

Làmines impreses d'imatges religioses procedents d'un mateix repertori. Numerades. Consten la imatge de sant Josep, Nostra senyora dels Desamparats, santa Rosa de Lima, sant Tomàs de Villanueva i Sant Antoni de Padua. Generalment apareix la inscripció 'Seiber'.

Làmines impreses amb imatges religioses diverses

Làmines impreses amb imatges procedents de diferents repertoris, entre ells Lit. F. González Rojas. Consten sants, Jesucrist, un retrat del papa Lleó XIII, 'Nuestra Señora de la Merced'. Inclou un recordatori de la primera comunió de Maria Dolors Sabater Musté i una fotocòpia d'imatge de vitrall del taller Rigalt.

Fotografia de dibuix amb home

Fotografia amb la reproducció d'un dibuix a llapis i carbonet, on es representa un home de cos sencer, amb barba, vestit amb una túnica, amb una vara en una mà i un paper enrotllat en l'altra.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb la representació de l'al·legoria de la nit per al Sr. Samma

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení que representa l'al·legoria de la nit. La figura va vestida a la manera clàssica, porta un ampli xal que l'emmarca per la part superior, en la mà esquerra sosté una torxa encesa i al cap una mitja lluna. En la part superior a llapis: Diputació 321 pral / Sr. Samma lectura dubtosa, en la part inferior hi tornem a trobar escrit: Sr. Samma lectura dubtosa i la paraula NIT en referència a la figura representada.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb la representació de la deessa Diana Caçadora

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení que representa la deessa Diana Caçadora. La figura porta un carcaix ple de fletxes amb la mà esquerra fa el gest d’agafar-ne una, en l'altra té agafat un cérvol per la cornamenta. La figura va vestida a la manera clàssica. En la part superior dreta hi ha un dibuix de la mà que agafa la fletxa del carcaix, i en la part inferior les anotacions: S. Samma lectura dubtosa / Que sobresalga el carjac por encima de la mano.

Dibuix de motiu decoratiu d'estil rococó per a cornucòpia amb text explicatiu

Dibuix de motiu decoratiu d'estil rococó per a cornucòpia en el centre una cap del que surten unes ratlles. Al voltant el text: "En estos cristales no ha de haber biser y en vez de el un ligero adorno Luis XV que siga la silueta del espejo y à una distancia aproximada como se indica pero que Vd veran por la plantilla que tienen / La figuras que se miren y en esta disposición pues la otra cornucopia va en el punto +".

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia

Dibuix de vidre a l'àcid per a mirall. El motiu ornamentals és una bordura decorativa que recorre el perímetre del mirall, aquesta bordura està formada per motius vegetals, fulles d'acant recargolades als àngels i closques en la part superior i inferior centre de la bordura. De la part superior també hi penja una garlanda vegetal. Els motius ornamentals estat extrets dels repertoris decoratius barrocs.

Results 1 to 100 of 18039