S'estan mostrant 179 resultats

Descripció arxivística
Museu del Disseny de Barcelona With digital objects
Vista prèvia d'impressió View:

Pàgina interior de catàleg de Ciervo Industrial

Pàgina interior impresa a color d'un catàleg original de l'empresa Ciervo Industrial. A la fotografia superior esquerra apareix el cendrer de peu Delta de 1966 amb el distintiu del premi Delta de l'ADI/FAD, a les dues fotografies inferiors apareixen les versions de paperera i paraigüer dissenyats a partir del cendrer de peu Delta. A la fotografia superior dreta apareix el cendrer que Antoni Bonamusa va dissenyar originalment per a l'estand de Fòrmica a l'Hogaotel de 1967 que també va rebre un premi Delta de Plata el mateix any.

Article del "Diari de la Fira de la tardor" de Zagreb

Article original aparegut al Diari de la Fira de la tardor celebrada a Zagreb el 1975 fent-se ressò de la participació de l'empresa Maenfa-Tramo sota el títol Llums de disseny inusual. A l'article es menciona i descriu el llum Arquimedes de Bernal i Isern a més de recordar la participació d'aquesta empresa en una fira a Ljubljana anys abans.

Plànol de la Glaçonera Polar

Plànol de secció interior i d'alçat de la glaçonera Polar. El dibuix corresponent a la secció interior (esquerra) mostra l'encaix de la tapa i la base, per facilitar l'acció de servir els glaçons, a més de l'efecte generat per les boletes de porexpan amb què s'omple l'espai existent entre les parets que formen tant la tapa com el recipient. El porexpan s'utilitza per assolir l'aïllament tèrmic. A la dreta es pot veure el dibuix del perfil del volum exterior de l'objecte. Amb segell de l'Estudio Vinçon i indicació de materials. Escala 1:1. Estudio Vinçon estava integrat per Fernando Amat i Paco Bosch i es dedicava principalment a projectes d'interiorisme.

Esbossos Glaçonera Polar

Esbossos de secció de la planta i l'alçat de la glaçonera Polar. Apareix també un esbós en perspectiva i alçat del detall d'una altra possibilitat d'agafador amb un volum que sobresurt del cos de la glaçonera.
Es tracta de l'estudi per generar un perfil inferior asimètric, que crees en l'objecte una incisió per permetre'n la subjecció amb una mà mentre amb l'altre es podia accedir al contingut. Aquesta possibilitat es va desestimar per a la versió final en que el centre de la base quedava més endinsada que el perímetre, facilitant així la subjecció desitjada en qualsevol punt del perímetre de la glaçonera, sense quedar condicionats a una posició concreta.
Conté anotacions manuscrites i càlculs numèrics.

Plànol i esbossos de la glaçonera Polar

Plànol que mostra una secció de l'interior i un alçat de l'exterior de la glaçonera Polar. El dibuix corresponent a la secció interior (esquerra) mostra l'encaix de la tapa i la base, per tal de facilitar el servei del gel, a més de l'efecte generat per les boletes de porexpan amb què s'omplia l'espai existent entre les parets que formen tant la tapa com el recipient. El porexpan s'utilitzaba per assolir l'aïllament tèrmic. A la dreta es pot veure un alçat de l'exterior de l'objecte. Al voltant del plànol apareixen diversos esbossos a llapis amb detalls constructius i d'unió de peces amb cotes. Amb segell de l'Estudio Vinçon. Escala 1:1. Estudio Vinçon estava integrat per Fernando Amat i Paco Bosch i es dedicava principalment a projectes d'interiorisme.

Esbossos Glaçonera Polar

Alçats i perspectives de la glaçonera Polar. Es tracta de l'estudi per generar un perfil inferior asimètric amb una incisió per permetre'n la subjecció amb una mà mentre amb l'altre es podia accedir al contingut. Aquesta possibilitat es va desestimar per l'opció final en què el centre de la base quedava més endinsada que el perímetre, permetent així la subjecció desitjada amb accés des de qualsevol punt de la glaçonera, sense quedar condicionats a una posició concreta. Els dibuixos en perspectiva mostren diverses possibilitats de com definir el perfil inferior per aconseguir aquesta subjecció.
El recurs de l'aïllament ja estava definit en aquest punt del disseny, com mostra l'alçat superior dret en què es pot veure dibuixada la doble paret que conté les boletes de porexpan i els glaçons en el recipient.
Conté la inscripció manuscrita "conserva cubitos".

Esbossos mobiliari

Full original escrit i dibuixat a mà titulat Tramo-mueble. Sota el subtítol "asiento", un esquema d'alçat frontal del seient Cubica dissenyat per Antoni Bonamusa el 1965 i produït anys més tard per l'empresa Tramo. Apareixen unes anotacions en vermell on s'anoten els colors blanc, negre i vermell, l'interior del seient en negre i una correcció del dibuix on s'especifica que la inclinació del lateral de la peça sigui el mínim (possiblement el mínim necessari per desemmotllar la peça de polièster del motlle de fabricació). A sota, sota el subtítol "estanteria" un esquema d'un producte no identificat. A la part inferior del document amb tinta blava el segell de l'estudi Grup Bonamusa.

Full de catàleg de l'empresa Ciervo Industrial.

Full de catàleg de l'empresa Ciervo Industrial en què apareixen entre altres productes el llum de pinça 2030 a dalt a l'esquerra i el cendrer de peu Delta a dalt a la dreta. En la part inferior esquerra del full, sota el logotip de l'empresa apareixen les diverses delegacions comercials establertes a ciutats espanyoles.

Full de catàleg de l'empresa Ciervo Industrial.

Full de catàleg de l'empresa Ciervo Industrial en què apareixen entre altres productes el llum de pinça 2030 a dalt a l'esquerra i el cendrer de peu Delta a dalt a la dreta. En la part inferior esquerra del full, sota el logotip de l'empresa apareixen les diverses delegacions comercials establertes a ciutats espanyoles.

Fotografia d'un aparador de Vinçon dedicat a la glaçonera Polar

Aparador de Vinçon dedicat a la Glaçonera Polar, producte dissenyat per Fernando Amat i produït per Disform. El recurs del maniquí amb ulleres, mig amagat per una "muntanya" de caixes de la glaçonera, va causar un gran impacte i va fer que a la botiga es vengués molt bé. L'aparador, probablement, va ser dissenyat per el mateix Fernando Amat.

Pàgina interior de catàleg de Ciervo Industrial

Pàgina interior impresa a color d'un catàleg original de l'empresa Ciervo Industrial dedicat als elements d'il·luminació que produïen. En aquesta pàgina podem veure tres versions del llum 2030 (fotografies superiors i fotografia inferior esquerra) dissenyat per Antoni Bonamusa en origen per a l'interiorisme de la botiga de ceràmiques Valcárcel de Madrid i que posteriorment Ciervo Industrial va incorporar com a producte del seu catàleg. Les diverses versions presenten accessoris o acabats pensats per a diferents usos de bombetes i d'efectes lumínics segons on i perquè es volguessin emprar. A la fotografia inferior dreta apareix un altre model de focus produït per l'empresa que no s'ha pogut atribuir a cap autor fins al moment.

Disform. Novedades 1975. Catàleg

Catàleg de l'empresa Disform, editora de la glaçonera Polar, amb les novetats presentades el 1975. Disform es dedicava a l'edició de mobles, objectes i complements per a l'hàbitat. En el catàleg presenta com a novetat la glaçonera Polar de Fernando Amat. Descriu les seves principals característiques, que són els materials emprats (metacrilat i porexpan) i la seva transparència, que permet veure les petites esferes de porexpan, tret que representava un dels atractius del producte.

Fotografia del llum de taula Gira en un escriptori.

Fotografia d'estudi en blanc i negre del llum Gira amb pantalla en color gris. El llum està lleugerament inclinat cap a un llibre obert per mostrar que es tracta d'un llum apte per a escriptori. En el revers conté un segell humit amb la inscripció "114 Mobles i objectes per a la casa / Enric Granados 114 Barcelona"

Fotografia de la prestatgeria Tria en un interior domèstic

Fotografia d'un interior amb la prestatgeria Tria 24 de paret amb prestatges de fusta. Es veu l'ús d'alguns prestatges de fondària 36 sobre muntants de 24 per col·locar-hi el tocadiscs i els discs LP. Sobre la taula, el llum "La lune sous le chapeau" de Man Ray (1935) reeditada per Sirah el 1973.

Esbossos projecte butaca Manolete

Fotografia d'un full amb esbossos fets a tinta negra sobre paper amb possibilitats i estudi de volums i formes de la butaca Manolete. A la part inferior i acolorit en color vermell apareix la possibilitat de fer la butaca amb el braç en el costat oposat per tal de poder unir dues unitats per generar una unitat simètrica entre dues peces.

Informe de Rudolf Beckmann d'Aktion Plagiarius sobre l'existència de còpies del llum Gira i el cendrer Krupa.

Document de Rudolf Beckmann, membre d'd'Aktion Plagiarius, informant de l’existència del llum Pira i el cendrer Sigar, de l’empresa Von der Beeck, plagi del llum Gira i el cendrer Krupa de Mobles 114. Aquesta associació alemanya conedeix un premi anual, en la Fira de Frankfurt, a productes que són plagis d'altres per aconseguir interrompre la producció de les còpies per el despretigi que suposa guanyar aquest premi. L'informe és de dos anys abans que el llum "Pira" fos guardonat.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color del prototip de la cadira Rothko retratada en escorç. Es tracta del prototip de treball realitzat en fusta tal com van ser les primeres unitats fabricades. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color del prototip de la cadira Rothko retratada frontalment. Es tracta del prototip de treball realitzat en fusta tal com van ser les primeres unitats fabricades. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia de la primera cadira Rothko.

Fotografia a color on es veu la cadira Rothko pel seu lateral. Amb aquest enquadrament podem observar com a les primeres unitats construïdes amb fusta corbada les potes posteriors són una peça a part a la que se superposa el seient. Aquest tret formal va canviar quan la cadira es va començar a produir amb Maderon integrant les potes en el mateix pla que el seient. Es tracta d'un primer exemplar realitzat en fusta i envernissat en un to fosc, gairebé negre, tal com van ser les primeres unitats fabricades per al Bar Rothko.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color d'un prototip de la cadira Rothko durant el procés de treball de modelatge del volum que hauria de conformar la cadira. Podem veure la falta d'una de les potes frontals i la cadira recolzada sobre un peu provisional. Els reposabraços tan característics d'aquest model encara no tenen la forma definida posteriorment. Podria tractar-se d'un prototip en resina previ a la primera prova en fusta corbada. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia del procés de modelatge de la cadira Rothko.

Fotografia a color on es veu a Alberto Lievore treballant sobre un prototip de la cadira Rothko construïda en fusta contraxapada sobre la qual s'estan fent correccions de formes i volums. El respatller i el seient es veuen subjectats amb serjants possiblement per consolidar la unió entre aquestes dues parts de la cadira.

Anunci de Mobles 114 a la revista MD: International Journal of Interior Furnishing and Design

Pàgina de la revista alemanya MD: International Journal of Interior Furnishing and Design on Mobles 114 va publicar un anunci del llum Gira, la taula Odeon i el cendrer de peu Krupa, posant l'èmfasi en l'eslogan "Els originals" en una clara referència a les còpies que es podien trobar al mercat del llum Gira i el cendrer Krupa.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color del prototip de la cadira Rothko retratada frontalment i en picat. Es tracta del prototip de treball realitzat en fusta tal com van ser les primeres unitats fabricades. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color del prototip de la cadira Rothko retratada en picat on es pot veure l'encaix en forma de semicercle entre la peça que conformava el respatller i la que conformava les potes davanteres i el seient. Es tracta del prototip de treball realitzat en fusta tal com van ser les primeres unitats fabricades. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia prototip taula Rothko.

Fotografia del prototip de la taula Rothko amb una cafetera disposada al centre de la superfície. Es tracta d'una tauleta de superfície circular i pota central troncocònica que s'encaixa en una secció de pota i base també circular metàl·liques. Les realitzades per al bar Rohtko finalment es van fer amb el sobre quadrat.

Prospecte de l'empresa Italcomma

Fotografia d'una publicitat de l'empresa italiana Italcomma dedicada a la producció de cadires construïdes amb fusta de faig corbada. Aquest model clàssic de cadira de cafè o bar va ser el punt de partida per al disseny de la cadira Rothko. Un llarg procés de treball i estudi de les possibilitats, primer, de la fusta contraxapada corbada i, posteriorment, del Maderón.

Fotografia prototip taula Rothko.

Fotografia a color del prototip de la taula Rothko desenvolupada simultàniament a la cadira Rothko per a l'equipament del bar que els va donar el nom. Es tracta d'una tauleta de superfície circular i pota central troncocònica que s'encaixa en una secció de pota i base també circular metàl·liques. Per el bar Rothko els sobres finalment van ser quadrats.

Fotografia prototip cadira i taula Rothko.

Fotografia d'un prototip de la cadira i la taula Rothko. Es tracta d'un prototip inicial fet amb fusta en el que podem veure com les potes són un element independent al seient. Posteriorment canviaran per sortir del mateix seient cap a terra. També es pot veure que els reposabraços tan característics d'aquest model encara no tenen la forma definitiva.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia d'un prototip de la cadira Rothko durant el procés de treball. Podem veure la falta de les potes de la banda dreta i la cadira recolzada sobre un peu provisional. Els reposabraços tan característics d'aquest model encara no tenen la forma definitiva. Es tracta d'un prototip en resina previ al de fusta corbada. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi del Grup Berenguer integrat per Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chaves i que anys després va passar a ser la seu de l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia del procés de modelatge de la cadira Rothko.

Fotografia a color on es pot veure frontalment una prova de forma del volum que hauria de conformar el seient, respatller i reposabraços de la cadira Rothko. La peça està recolzada a terra sobre el dors del respatller. Possiblement es tracta d'un volum generat amb una planxa metàl·lica retallada i modelada a mà.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color d'un prototip de cadira Rothko acabat i amb la superfície envernissada. L'adhesiu del seient ens indica que es tracta encara d'un prototip per l'advertencia de "carga maxima de 2 kg". Els volums i l'encaix entre el seient i el respatller són els definitius de la primera edició de la cadira en fusta contraxapada, tot i que tècnicament aquest exemplar no estava solucionat de forma definitiva.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color del prototip de la cadira Rothko retratada de perfil. Es tracta del prototip de treball realitzat en fusta tal com van ser les primeres unitats fabricades. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Resultats 1 a 100 de 179