Full volander publicitari de la planxa model Gina, fabricada per Electromecànica Faraday. Inclou inscripcions, a l'anvers: "Una joya.. que dará prestigio a su hogar!". Al revers: "Gina / La plancha superautomàtica / Garantizada por Electromecánica Faraday".
Dibuixos i esbossos amb diferents propostes per a una planxa. Es tracta d'exemplars d'un aspecte més massís que el de la Gina. En un dels models ja s'aprecia el caràcter ergonòmic de la nansa que tindrà la Gina. També hi ha diferents estudis sobre com ha de ser la part més punxeguda de la planxa. Inclou inscripcions: "Peça sobreposada / Color diferent" (manuscrit). Les notes es refereixen a l'element d'unió de la planxa i el cable elèctric.
Tres dibuixos en alçat i planta d'una planxa que podria ser una proposta per al model Gina. En aquest cas, la nansa i la sola de la planxa estan unides la qual cosa fa que no doni la sensació de lleugeresa que va acabar tenint el model Gira.
Retall de premsa sobre el VI Salón del Hogar Moderno (1956). L'article destaca l'espai i el mobiliari dissenyat per Santiago Pey. Es tracta d'un rebedor, menjador i sala d'estar de reduïdes dimensions però molt ben solucionat que es presenta sota el nom d'"Harmonia". En el conjunt destaquen les cadires "Aneto", amb dos possibles acabats, i una cadira "Posets" totes produïdes per l'empresa Indesa. Impulsat pel FAD, el certamen es va celebrar a la cúpula del Coliseum, seu de l'associació. La notícia va estar publicada a la pàgina 37 del Diario de Barcelona, secció "Ellas".
Catàleg del VI Salón del Hogar Moderno. Inclou, a la pàgina 23, informació relativa a l'estand 2 projectat per Santiago Pey. La informació inclou un dibuix de l'estand, el llistat dels col·laboradors i el llistat dels elements que composaven l'estand.
Full volander de l'estand de Santiago Pey al VI Salón del Hogar Moderno. Inclou la inscripció a la part superior dreta "Desembre de 1956". El full volander inclou el llistat de col·laboradors que participen a la fabricació dels mobles dissenyats per Santiago Pey.
Dibuix original on apareixen set models de cadira en perspectiva dissenyats per Saniago Pey amb el nom i any del disseny.: "Ratera / 1951 / Sibina", "Peguera / 1952", "Taga / 1954", "Marfany / 1953", "Posets / 1955", "Aneto/ 1956", "Biciberri / 1958".
Imatge d'estudi on veu parcialment una olla a pressió Splendid Digital, amb primer pla de tapa i mànec. Conté la inscripció en el marc de la diapositiva: "25105 - Splendid Digital / Des: Josep Lluscà / Prod: Fagor
Imatge d'estudi on veu parcialment una olla a pressió Splendid, amb primer pla de tapa i mànec, amb botó vermell i vàlvula blava. Conté la inscripció en el marc de la diapositiva: "25156 - Olla Splendid / Produce: Fagor / Diseño: Josep Lluscà"
Imatge d'estudi de vista zenital de l'olla a pressió Splendid. Té el botó i la vàlvula de color vermell. Consta la inscripció en el marc de la diapositiva "25079 - Olla Splendid / Des: Josep Lluscà / Prod: Fagor"
Fotografia d'estudi de l'olla de pressió Splendid, amb pulsador i vàlvula de color vermell. La fotografia permet observar la simplicitat de les formes i l'ergonomia de la nansa i el mànec que te la doble funció d'element de tancament i subjecció. Es tracta del primer disseny de la Splendid de 1986.
Fotografia d'estudi on es veu parcialment una olla de pressió Splendid. Es tracta d'un primer pla de la tapa i el mànec, amb pulsador i vàlvula de seguretat blaus. Es tracta del redisseny del producte realitzat per el mateix Josep Lluscà. En aquest model es va afegir un pes a la vàlvula de seguretat per abaratir els costos de producció i es va fer un restyling de les formes.
Fotografia d'estudi on es veu parcialment una olla de pressió Splendid, Es tracta d'un primer pla de la tapa i el mànec, amb pulsador vermell i vàlvula de seguretat blava. Es tracta del redisseny de l'olla realitzat també per Josep Lluscà el 1991. En aquest cas, la diferència respecte al disseny original és la introducció d'un sistema de pes i el color blau en la vàlvula de seguretat i un petit canvi formal en el pulsador.
Fotografia d'estudi on es veu un detall de l'olla de pressió Splendid. Es tracta d'una imatge on es veu el pulsador i la vàlvula de seguretat per mostrar dues de les principals millores del producte: la seguretat i la facilitat d'us. Es tracta del primer disseny de l'olla.
Detall del mànec de l'olla de pressió Splendid, amb pulsador i vàlvula de color blau. Es tracta del redisseny de l'olla Splendid de 1991 en la que es van introduir petits canvis formals i un mecanisme més senzill per al funcionament de la vàlvula que feia més econòmic el procés de producció.
Imatge d'estudi de l'olla de pressió Splendid, amb pulsador i vàlvula de color vermell. La fotografia permet observar la simplicitat de les formes i l'ergonomia de la nansa i el mànec que te la doble funció d'element de tancament i subjecció. Es tracta del primer disseny de la Splendid de 1986.
Plànol del mànec de l'olla de pressió Splendid i dels seus components. El document mostra dues seccions i l'alçat del mànec amb cotes i dues seccions de la zona de la vàlvula de seguretat que s’acciona en cas que hi hagi un excés de pressió al cos de l'olla. També es pot observar en el mànec un polsador que impedeix que l’olla es pugui obrir sense descompressió prèvia. El plànol correspon al primer disseny de l'olla del 1986 i es tracta del plànol número 1 del projecte.
Plànol del mànec de l'olla de pressió Splendid i dels seus components. El document mostra dues seccions i l'alçat del mànec i dos detalls de la zona de la vàlvula de seguretat que s’acciona en cas que hi hagi un excés de pressió al cos de l'olla. També es pot observar en el mànec un polsador que impedeix que l’olla es pugui obrir sense descompressió prèvia. El plànol correspon al primer disseny de l'olla del 1986.
Imatge d'estudi del llum de taula Anade, amb vista general del llum a sobre d'una taula. La pantalla és de color blau. Instal·lada inicialment en una funda amb la inscripció "6", "9".
Imatge d'estudi del llum de taula Anade, amb vista general del llum a sobre d'una taula. La pantalla és de color vermell. Instal·lada inicialment en una funda amb la inscripció "9", "12".
Imatge d'estudi del llum de taula Anade, amb vista de detall de la pantalla, en color vermell i un apart del braç. Instal·lada inicialment en una funda amb la inscripció "8", "12".
Plànol de l'acoblament entre les diferents parts del llum model 4169. La llegenda indica el nom del client: Metalarte i conté una numeració dels diferents components. Còpia
Croquis amb el detall dels punts del llum Anade on van situades les etiquetes amb el nom de Metalarte i les indicacions elèctriques. Dibuixat per Metalarte. Còpia
Plànol amb la secció del model 4169 del llum Anade, dibuixat per Metalarte. Conté uns números de referència que remeten a l'escandall de components del llum. Còpia
Plànol amb la secció del model 4169 del llum Anade, dibuixat per Metalarte. Conté uns números de referència que remeten a l'escandall de components del llum.
Es tracta de les imatges preses al llarg d'una sèrie de visites realitzades a diversos estudis de disseny i arquitectura i al Centre de Disseny de Helsinki, organitzades per ADI FAD amb la col·laboració de l'agrupació finlandesa ORNAMO.
La unitat documental conté tota la informació del viatge: la correspondència enviada als socis, informació sobre els museus a visitar, la llista dels assistents, les factures i al mateix temps una breu memòria de Daniel Giralt Miracle sobre el viatge. Inclou 41 fotografies del viatge a la fàbrica de Vitra
La sèrie conté tota la informació sobre viatges organitzats per l'entitat. Inclou correspondència enviada als socis, acompanyants, informació sobre els museus a visitar a la zona, documentació econòmica referent a despeses dels viatges i les llistes d'assistents.
La unitat composta conté la correspondència i els currículums rebuts per l'entitat durant la creació i manteniment d'una base de dades dels socis dissenyadors per oferir a les empreses interessades en la contractació de professionals.
La unitat documental conté els currículums de dissenyadors que ha rebut l'entitat per a optar a llocs de treball proposats per empreses o per la propia associació.
La sèrie conté totes les ofertes de treball per part d'empresses del sector, així com els currículums dels dissenyadors oferint els seus estudis. Inclou també una base de dades amb els currículums presentats.
La unitat està formada per diversos llistats amb dades de contacte de diferents tipologies d'institucions. Les entitats llistades tenen caràcter tant nacional com internacional i estàn vinculades d'alguna manera amb el món del disseny, l'art o la comunicació. Entre elles es poden trobar escoles de disseny, revistes especialitzades, mitjans de comunicació, membres de congressos, dissenyadors dels premis Delta o empreses diverses.
La unitat inclou la documentació generada pel projecte de creació d'un directori en línia de professionals amb l'objectiu de facilitar l'intercanvi de dades entre les persones vinculades als sectors del disseny industrial. Inclou la correspondència que va iniciar ADI FAD amb els socis per recollir les dades dels mateixos i donar a conèixer la iniciativa. Inclou també algunes còpies dels formularis de recollida de dades.
La sèrie conté els butlletins informatius publicats pel FAD i l'ADI FAD: "Butlletí FAD" i "Informatiu ADI FAD". També la documentació paral·lela a la creació dels articles, és a dir, esborranys i tríptics informatius d'activitats relacionades amb el disseny. Les dates d'aquests butlletins són: 1961, 1971-1973, 1982, 1984, 1991-2002, 2003.
La unitat documental conté les circulars que l'ADI FAD envia als socis per informar sobre les activitats dutes a terme per l'entitat o per altres institucions que puguin ser d'interés professional per als socis.
La sèrie conté tots els serveis que l'entitat ofereix als seus associats com tot tipus d'informació professional per als socis, i l'edició de butlletins informatius. Al mateix temps ofereixen borsa de treball amb la publicació d'ofertes de treball. Es va crear una base de dades dels socis dissenyadors per futurs treballs.
La unitat conté les fotografies realitzades durant la presentació del llibre "ADI-FAD (1960/2006) : diseño industrial = industrial design", de Josep Maria Fort i un video de la conferència impartida per Josep Maria Fort, Uli Marchstener, Anna Papiol, Marta Montmany i Enric Pericas.
La unitat documental conté tota la documentació generada per l’entitat en el procés de concepció de la col·lecció “Llibres ADI de Disseny Industrial”: correspondència de l’entitat amb les editorials i les entitats que subvencionaven la col·lecció, propostes de llibres per a la seva traducció i textos originals per algun volum de la col·lecció, que finalment no arriba a publicar-se.
El 1989, i dins la seva tasca de promoció del disseny industrial, l’ADI FAD concretà amb l’editorial Gustavo Gili la creació d’una col·lecció de monografies dedicades al disseny industrial, principalment a la tasca de traduïr títols essencials en la concepció del disseny en aquell moment. Malgrat que es crea una comissió que proposa possibles traduccions i es proposen noves monografies amb textos inèdits dels propis socis de l’entitat, aquest projecte de col·lecció no s’arribarà a concretar mai.
La unitat documental conté tota la documentació relacionada amb l’edició del llibre “25 años de diseño industrial”: La correspondència, els reculls de premsa, els escrits originals de socis no publicats al llibre i fullets promocionals dels llibre i la presentació, 2 exemplars del llibre i l’enregistrament amb la presentació pública del llibre. A més de les proves d'impressió. Hi ha també un recull de 89 fotografies aproximadament de personalitats vinculades al disseny que servirien per a la creació del llibre i 407 fotografies de productes.
La unitat documental conté tota la documentació relacionada amb l’edició no publicada del llibre “Diseño en España”: llistats dels objectes seleccionats pel llibre, llistats dels dissenyados del ADI, llistats dels premis Delta per la seva inclusió al llibre, les fotografies susceptibles d'entrar a la publicació, una maqueta completa del contingut final del llibre i un prova d’impremta incompleta del libre.
La sèrie està formada per tota la documentació generada a partir de la creació de les diverses publicacions fetes per a la promoció del disseny industrial: