S'estan mostrant 10481 resultats

Descripció arxivística
With digital objects
Advanced search options
Vista prèvia d'impressió View:

Exposició Plagiarius 1990 a Frankfurt. Fotografia

Imatge amb vista general de l'exposició a Frankfurt vinculada al premi Aktion Plagiarius 1990, atorgat amb la finalitat de desprestigiar els fabricants i distribuïdors de productes que són còpies exactes d'originals. El llum Gira es va copiar amb el nom de Pira i se'n va fabricar durant un temps una rèplica a Alemanya, distribuïda també als Països Baixos. En el revers conté la inscripció "Frankfurt" "1990".

Rigalt, Granell i Cía.

  • ES ES MDB 3-401
  • Fons
  • 1850 / 1984

El fons Rigalt i Granell comprèn la producció documental generada per l’activitat del taller de vitralleria constituït per diferents membres de les famílies Rigalt i Granell, des de la seva creació el 1890 fins al seu tancament el 1984. A més, aplega documents de la família Granell, especialment del mestre d’obres Jeroni Granell i Mundet i el seu fill, l’arquitecte Jeroni F. Granell i Manresa.

Una part petita del fons correspon a les activitats de gestió del taller, amb una documentació molt escassa i sense seqüències continues. Abasta fonamentalment la gestió econòmica, amb alguns esborranys d’informació comptable i de facturació i uns llibres de registre de comandes, que comencen a partir de 1942. La gestió comercial té més entitat, amb l’existència d’un bon nombre de mostraris fotogràfics o impresos, que abracen diferents èpoques i permeten conèixer l’abast de la seva presència al mercat.

El gruix del fons correspon al material gràfic relacionat amb la realització dels projectes de vitralls: esbossos, dibuixos i fotografies. Amb uns 3.700 dibuixos i unes 2.300 fotografies, aquestes tipologies donen compte de l’extensa activitat portada a terme pel taller, i permeten resseguir les tècniques de fabricació, els estils artístics, els motius iconogràfics o els tipus d’edificis als que anaven destinats els vitralls. Malgrat l'absència d’informació de gestió sobre el destí final dels dibuixos projectats, el seu volum i ampli abast cronològic donen testimoni de la presència i característiques del vitrall decoratiu al llarg de tot un segle, i són una font per a l'atribució de l’autoria de vitralls efectivament realitzats.

És destacable també la presència en el fons d’un important conjunt de recursos informatius de suport per a l’activitat del taller: està format per llibres de làmines i repertoris de models i motius, tant nacionals com estrangers, o fotografies de projectes. En gran part les làmines estan disgregades de la seva publicació original i ens han arribat només els fulls solts. Tanmateix constitueixen també una font valuosa per a resseguir les influències rebudes i la procedència dels models emprats.

Casa Rigalt i Granell

Fotografia de la sala de tall de vidre del taller de vitralls amb operaris treballant

Fotografia del taller de vitralls amb operaris treballant. Es tracta de la sala on es dibuixaven els projectes i es realitzava el tall del vidre. Consta la inscripció manuscrita "A". En el revers consta el segell amb el nom del fotògraf "Fotografies d'art Francisco Serra / Salmerón 166 / Barcelona".

Fotografia del taller de vitralls amb dos operaris treballant el plom

Fotografia del taller de vitralls amb dos operaris. Concretament estan treballant el plom, per a elaborar els perfils per emplomar els vitralls, utilitzant una màquina que s'aprecia en el primer pla a la dreta de la imatge. Consta la inscripció manuscrita "G". En el revers consta el segell amb el nom del fotògraf "Fotografies d'art Francisco Serra / Salmerón 166 / Barcelona".

Fotografia de la recepció del taller de vitralls

Fotografia del taller de vitralls presumiblement en la recepció on apareixen tres persones. Consta la inscripció manuscrita "A". En el revers consta el segell amb el nom del fotògraf "Fotografies d'art Francisco Serra / Salmerón 166 / Barcelona".

Fotografia del taller de vitralls amb una sala amb un operari fent gravat de vidre a l'àcid

Fotografia del taller de vitralls, en la sala de gravat amb un operari treballant. Està utilitzant la tècnica de gravat de vidres a l'àcid. Consta la inscripció manuscrita "B". En el revers consta el segell amb el nom del fotògraf "Fotografies d'art Francisco Serra / Salmerón 166 / Barcelona".

Fotografia del despatx de Lluís Rigalt en el taller de vitralls

Fotografia del despatx de Lluís Rigalt en el taller de vitralls. Apareixen projectes de vitralls penjats a la paret i projectats en el contrallum de la finestra. Es tracta de projectes del tombant del segle XIX al XX. Consta la inscripció manuscrita "F". En el revers consta el segell amb el nom del fotògraf "Fotografies d'art Francisco Serra / Salmerón 166 / Barcelona".

Fotografia de forn en el taller de vitralls

Fotografia amb imatge de forn en el taller de vitralls. Consta la inscripció manuscrita "C". En el revers consta el segell amb el nom del fotògraf "Fotografies d'art Francisco Serra / Salmerón 166 / Barcelona".

Dibuix de vitrall per a element de promoció de la casa Granell y Cia

Dibuix de projecte per a element de promoció (com un cartell, un anunci o una nadala) per a la casa Granell. En la part superior hi ha representat Déu pare amb àngels i els quatre evangelistes. En la part inferior, la Nativitat amb els reis d'Orient i els pastors. A sota a llapis com un cartel·la "GRANELL Y CIA". En el revers el text: "Granell" i "31183".

Dibuix de vitrall per a finestra amb l'escena de la presentació de Jesucrist infant al temple

Dibuix de vitrall per a finestra de format rectangular amb elements arquitectònics en la part superior, amb l'escena de la presentació de Jesucrist infant al temple. En l'escena es pot veure el nen Jesús en braços de la Mare de Déu i enfront, assegut, el sacerdot. La Mare de Déu va acompanyada d'altres figures femenines.

Dibuix de vitrall per a finestra amb l'escena de Jesucrist empresonat

Dibuix de vitrall per a finestra de format rectangular amb elements arquitectònics en la part superior i inferior, amb l'escena de Jesucrist empresonat. La figura de Jesucrist es troba dins d'una cel·la en primer terme, dret amb les mans enlairades unides per unes manilles. Al camper asseguts tres soldats romans.

Dibuix de vitrall per a finestra amb l'escena del degollament de sant Joan Baptista

Dibuix de vitrall per a finestra de format rectangular amb elements arquitectònics en la part superior i inferior, amb l'escena del degollament de sant Joan Baptista. L’escena transcorre en una cel·la. D'esquena a l'espectador el botxí que acaba de tallar el cap a sant Joan, porta una espasa en una mà i el cap del sant en l'altra i està a punt de dipositar-lo en una safata que sosté una figura femenina. El cos del sant resta estirat al terra amb una mà subjecta per un grillet a la paret. Al camper, la figura de Salomé que observa l'escena.

Dibuix de vitrall per a finestra amb la representació de tres àngels

Dibuix de vitrall per a finestra de format rectangular amb elements arquitectònics en la part superior i inferior, amb la representació de tres àngels flotant enmig de núvols de cara a uns raigs lluminosos que provenent de l’angle superior dret del projecte. En la part inferior flors blanques símbol de puresa.

Dibuix de vitrall per a finestral amb l'escena de l'adoració dels pastors

Dibuix de vitrall per a finestral de dues llancetes amb la representació de escena de l'adoració dels pastors. Hi ha dibuixada la Sagrada Família dins de l'estable, amb tot de pastors que han vingut a veure al nen Jesús recent nascut. Agenollat als peus del nen Jesús, un pastor; al seu darrera, altres que s'esperen.

Dibuix de vitrall per a llunetes amb les escenes de la presentació de Jesucrist al temple i la de Jesucrist entre els doctors del temple

Dibuix de vitrall per a llunetes amb les escenes de la presentació de Jesucrist al temple en la imatge de l'esquerra, amb les figures de la Mare de Déu, sant Josep i el nen Jesús i, enfront, el Sacerdot. Al darrera de la Sagrada Família, un figura femenina portant coloms. La representació de l'esquerra ens mostra l'escena de Jesucrist assegut en un setial entre els doctors del temple.

Dibuix de vitrall per a llunetes amb les escenes de Jesucrist portant la creu i la crucifixió

Dibuix de vitrall per a llunetes. A l'esquerra l'escena amb la representació de Jesucrist portant la creu de camí al mont Sinaí i al seu costat, agenollades, un grup de doloroses. A l'escena de la dreta hi ha el projecte de la crucifixió, amb Crist crucificat al centre envoltat de sant Joan, la Verge Maria, santa Maria Magdalena i soldats romans.

Dibuix de vitrall per a rosassa amb el Sagrat Cor de Jesús

Dibuix de vitrall per a rosassa amb la imatge de Jesucrist amb el Sagrat Cor. En la part posterior a llapis el text: "Esta ha de tener lo mismo que la otra circular un marco o circunferencia de hierro con abundantes agujeros para atornillarlos en el marco de madera que hay en la paret. El diametro total es de 1.04 m.".

Dibuix de vitrall per a rosassa amb la Mare de Déu

Dibuix de vitrall per a rosassa amb la imatge de la Mare de Déu. En la part posterior a llapis el text: "2 Esta ha de tener una circunferencia o marco de pletina con varios agujeros para sujetarla en el marco de madera de la paret. El diametro total con el marco de hierro ha de ser 0'93m. Luz del hueco de cristal-0`85".

Dibuix de vitrall per a finestra amb l'escena de sant Joan Baptista batejant a Jesucrist

Dibuix de vitrall per a finestra amb l'escena de sant Joan Baptista batejant a Jesucrist. Les dues figures principals estan emmarcades per una arc de mig punt decorat amb columnes i ornamentació neorenaixentista. El dibuix del vitrall copsa el moment en que sant Joan bateja a Jesucrist avocant-li l'aigua de riu Jordà. Aquest dibuix es troba adherit a sobre d'un altre anterior que es pot veure mitjançant els laterals que no estan fixats. Segurament són dos projectes per a un mateix edifici, i s'ha reaprofitat el dibuix de vitrall de l'estructura arquitectònica.

Dibuix de vitrall per a finestra amb la representació de la Pietat

Dibuix de vitrall per a finestra ogival amb arc lobulat inscrit amb la representació de la Pietat. En primer terme la figura de la Mare de Déu asseguda amb el cos inert de Jesucrist als seus peus, amb la corona d'espines i els claus, símbols del martiri de Crist. La Verge porta al pit el Sagrat Cor del que surten brillants raig lluminosos. Flanquejant les figures de la Mare de Déu i Jesucrist, dos àngels. Al camper la creu amb el cartell INRI. En el lòbul superior quatre àngels serafins envolten una creu. Al voltant una bordura en ziga-zaga.

Dibuix de vitrall per a finestra amb la representació de la Sagrada Família

Dibuix de vitrall per a finestra ogival amb arc lobulat inscrit amb la representació de la Sagrada Família. En el centre, presidint l'escena, Jesucrist nen, a banda i banda la Mare de Déu i sant Josep, al camper la creu amb la corona d'espines. Dins del lòbul superior la representació de Déu pare i l'Esperit Sant.

Dibuix de vitrall per a finestra amb Jesucrist i un anyell

Dibuix de vitrall de finestra on hi ha presentat Jesucrist com a pastor amb l'anyell místic als peus, símbol dels fidels. En la part posterior a llapis: "bordura 1a de groc y un altre marró". Tots els suports van amb una etiqueta enganxada a la mà esquerra amb el text "Casa Granell sociedad anònima, Enrique Granados, 46, Barcelona-8. E. 1:10".

Resultats 1 a 100 de 10481