S'estan mostrant 16596 resultats

Descripció arxivística
Vista prèvia d'impressió View:

11540 resultats amb objectes digitals Mostra els resultats amb objectes digitals

Dossiers d'objectes de les col·leccions del Museu del Disseny de Barcelona

  • C-07
  • Col·lecció
  • ca. 1977 / [2015]

Col·lecció de dossiers aplegats pel Museu del Disseny de Barcelona, referents fonamentalment als productes existents en la col·lecció del museu. Contenen documentació relacionada amb la concepció, encàrrec i disseny dels objectes, la seva fabricació, comercialització, ús i projecció pública.

Museu del Disseny de Barcelona

Croquis en perspectiva explosionada de les peces de l'armari per a la prestatgeria Tria 36.

Croquis de perspectiva explosionada de l'armari per a la prestatgeria Tria 36, on es mostra el sistema d'assamblatge de les parts, amb correccions fetes a llapis d'algun detalls. Els primers complements incorporats a la prestatgeria van sortir al mercat l'any 1998.

Fotografia de la prestatgeria Tria en un interior domèstic

Fotografia d'un interior amb la prestatgeria Tria 24 de paret amb prestatges de fusta. Es veu l'ús d'alguns prestatges de fondària 36 sobre muntants de 24 per col·locar-hi el tocadiscs i els discs LP. Sobre la taula, el llum "La lune sous le chapeau" de Man Ray (1935) reeditada per Sirah el 1973.

Anunci del SIDI

Anunci del SIDI a pàgina completa a la revista ON Diseño per anunciar la seva participació en la fira Mercado Puerta de Toledo a Madrid l'any 1989. A l'anunci apareixen les taules Anaconda de Vicent Martínez per a Punt Mobles, el Moble Samuro de Jaume Tresserra per a Tresserra Design, el llum de taula Blue BIrd de Josep Lluscà per a B.Lux i el disseny tèxtil Pezes de colores de Xavier Mariscal per a Marieta. El text explica que aquests tres dissenys van ser els seleccionats com els millors dins de les seves categories formades per altres dissenys també seleccionats per un jurat d'especialistes a la Fira del moble de València de 1989.

Esbossos projecte butaca Manolete

Fotografia d'un full amb esbossos fets a tinta negra sobre paper amb possibilitats i estudi de volums i formes de la butaca Manolete. A la part inferior i acolorit en color vermell apareix la possibilitat de fer la butaca amb el braç en el costat oposat per tal de poder unir dues unitats per generar una unitat simètrica entre dues peces.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color del prototip de la cadira Rothko retratada de perfil. Es tracta del prototip de treball realitzat en fusta tal com van ser les primeres unitats fabricades. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color del prototip de la cadira Rothko retratada en escorç. Es tracta del prototip de treball realitzat en fusta tal com van ser les primeres unitats fabricades. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color del prototip de la cadira Rothko retratada frontalment. Es tracta del prototip de treball realitzat en fusta tal com van ser les primeres unitats fabricades. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia de la primera cadira Rothko.

Fotografia a color on es veu la cadira Rothko pel seu lateral. Amb aquest enquadrament podem observar com a les primeres unitats construïdes amb fusta corbada les potes posteriors són una peça a part a la que se superposa el seient. Aquest tret formal va canviar quan la cadira es va començar a produir amb Maderon integrant les potes en el mateix pla que el seient. Es tracta d'un primer exemplar realitzat en fusta i envernissat en un to fosc, gairebé negre, tal com van ser les primeres unitats fabricades per al Bar Rothko.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color del prototip de la cadira Rothko retratada frontalment i en picat. Es tracta del prototip de treball realitzat en fusta tal com van ser les primeres unitats fabricades. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color del prototip de la cadira Rothko retratada en picat on es pot veure l'encaix en forma de semicercle entre la peça que conformava el respatller i la que conformava les potes davanteres i el seient. Es tracta del prototip de treball realitzat en fusta tal com van ser les primeres unitats fabricades. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia prototip taula Rothko.

Fotografia a color del prototip de la taula Rothko desenvolupada simultàniament a la cadira Rothko per a l'equipament del bar que els va donar el nom. Es tracta d'una tauleta de superfície circular i pota central troncocònica que s'encaixa en una secció de pota i base també circular metàl·liques. Per el bar Rothko els sobres finalment van ser quadrats.

Fotografia prototip taula Rothko.

Fotografia del prototip de la taula Rothko amb una cafetera disposada al centre de la superfície. Es tracta d'una tauleta de superfície circular i pota central troncocònica que s'encaixa en una secció de pota i base també circular metàl·liques. Les realitzades per al bar Rohtko finalment es van fer amb el sobre quadrat.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color d'un prototip de la cadira Rothko durant el procés de treball de modelatge del volum que hauria de conformar la cadira. Podem veure la falta d'una de les potes frontals i la cadira recolzada sobre un peu provisional. Els reposabraços tan característics d'aquest model encara no tenen la forma definida posteriorment. Podria tractar-se d'un prototip en resina previ a la primera prova en fusta corbada. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia prototip cadira i taula Rothko.

Fotografia d'un prototip de la cadira i la taula Rothko. Es tracta d'un prototip inicial fet amb fusta en el que podem veure com les potes són un element independent al seient. Posteriorment canviaran per sortir del mateix seient cap a terra. També es pot veure que els reposabraços tan característics d'aquest model encara no tenen la forma definitiva.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia d'un prototip de la cadira Rothko durant el procés de treball. Podem veure la falta de les potes de la banda dreta i la cadira recolzada sobre un peu provisional. Els reposabraços tan característics d'aquest model encara no tenen la forma definitiva. Es tracta d'un prototip en resina previ al de fusta corbada. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi del Grup Berenguer integrat per Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chaves i que anys després va passar a ser la seu de l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia del procés de modelatge de la cadira Rothko.

Fotografia a color on es pot veure frontalment una prova de forma del volum que hauria de conformar el seient, respatller i reposabraços de la cadira Rothko. La peça està recolzada a terra sobre el dors del respatller. Possiblement es tracta d'un volum generat amb una planxa metàl·lica retallada i modelada a mà.

Fotografia del procés de modelatge de la cadira Rothko.

Fotografia a color on es veu a Alberto Lievore treballant sobre un prototip de la cadira Rothko construïda en fusta contraxapada sobre la qual s'estan fent correccions de formes i volums. El respatller i el seient es veuen subjectats amb serjants possiblement per consolidar la unió entre aquestes dues parts de la cadira.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color d'un prototip de cadira Rothko acabat i amb la superfície envernissada. L'adhesiu del seient ens indica que es tracta encara d'un prototip per l'advertencia de "carga maxima de 2 kg". Els volums i l'encaix entre el seient i el respatller són els definitius de la primera edició de la cadira en fusta contraxapada, tot i que tècnicament aquest exemplar no estava solucionat de forma definitiva.

Prospecte de l'empresa Italcomma

Fotografia d'una publicitat de l'empresa italiana Italcomma dedicada a la producció de cadires construïdes amb fusta de faig corbada. Aquest model clàssic de cadira de cafè o bar va ser el punt de partida per al disseny de la cadira Rothko. Un llarg procés de treball i estudi de les possibilitats, primer, de la fusta contraxapada corbada i, posteriorment, del Maderón.

Resultats 1 a 100 de 16596