Imprimir vista previa Cerrar

Mostrando 18043 resultados

Descripción archivística
Imprimir vista previa Ver :

11589 resultados con objetos digitales Muestra los resultados con objetos digitales

Rigalt, Granell i Cía.

  • ES MDB 3-401
  • Fondo
  • 1850 / 1984

El fons Rigalt i Granell comprèn la producció documental generada per l’activitat del taller de vitralleria constituït per diferents membres de les famílies Rigalt i Granell, des de la seva creació el 1890 fins al seu tancament el 1984. A més, aplega documents de la família Granell, especialment del mestre d’obres Jeroni Granell i Mundet i el seu fill, l’arquitecte Jeroni F. Granell i Manresa.

Una part petita del fons correspon a les activitats de gestió del taller, amb una documentació molt escassa i sense seqüències continues. Abasta fonamentalment la gestió econòmica, amb alguns esborranys d’informació comptable i de facturació i uns llibres de registre de comandes, que comencen a partir de 1942. La gestió comercial té més entitat, amb l’existència d’un bon nombre de mostraris fotogràfics o impresos, que abracen diferents èpoques i permeten conèixer l’abast de la seva presència al mercat.

El gruix del fons correspon al material gràfic relacionat amb la realització dels projectes de vitralls: esbossos, dibuixos i fotografies. Amb uns 3.700 dibuixos i unes 2.300 fotografies, aquestes tipologies donen compte de l’extensa activitat portada a terme pel taller, i permeten resseguir les tècniques de fabricació, els estils artístics, els motius iconogràfics o els tipus d’edificis als que anaven destinats els vitralls. Malgrat l'absència d’informació de gestió sobre el destí final dels dibuixos projectats, el seu volum i ampli abast cronològic donen testimoni de la presència i característiques del vitrall decoratiu al llarg de tot un segle, i són una font per a l'atribució de l’autoria de vitralls efectivament realitzats.

És destacable també la presència en el fons d’un important conjunt de recursos informatius de suport per a l’activitat del taller: està format per llibres de làmines i repertoris de models i motius, tant nacionals com estrangers, o fotografies de projectes. En gran part les làmines estan disgregades de la seva publicació original i ens han arribat només els fulls solts. Tanmateix constitueixen també una font valuosa per a resseguir les influències rebudes i la procedència dels models emprats.

Casa Rigalt i Granell

Dibuix de perfil de dona nua. Josep Guardiola

Dibuix amb imatge de perfil d'una dona nua asseguda, mirant cap a la dreta. En el revers consta l'anotació manuscrita: "Dibuix de Guardiola (obsequi de Camps Arnau)". Podria tractar-se del dibuixant, pintor i escultor Josep Guardiola Bonet, que fou deixeble de Lluís Rigalt, i de l'escultor Josep Maria Camps i Arnau.

Bunte verglasungen. Coberta de làmines

Coberta del repertori: Bunte verglasungen / unter mitwirkung von: R. Beauclair, G.M. Ellwood, P. Lang, R. Geyling, J. Goller, R. Bacard, A. Waldraff, R. Rouchga. Herausgegeben von M J. Gradl. Stuttgart : Julius Hoffmann.

Documentació impresa

Conjunt d'imatges que comprèn làmines soltes procedents de diferents repertoris d'imatges i fotografies.

Làmina d'una obra pictòrica

Làmina amb la inscripció "Durch erdensturm zum himmelsfrieden", de W. Kray de la 'Gallerie Moderner Meister', amb la representació de dos frares en una barca, que porten una dona estirada, en un mar picat.

Fotografia de plafó ceràmic de la Casa de la Convalescència

Fotografia amb imatge de plafó ceràmic de la Casa de la Convalescència. Procedent de l'Arxiu Mas, de l'Institut Amatller de l'Art Hispànic. Adherida a cartró. En el revers consta la caràtula de l'Arxiu mas, amb la inscripció "Casa Convalescencia_Plafó de rajoles"; "Barcelona"; "Clixe nº: 805"; "Serie: C"; "Data: 1905".

Fotografia del pati de la Casa de la Convalescència

Fotografia amb imatge del pati de la Casa de la Convalescència. Procedent de l'Arxiu Mas, de l'Institut Amatller de l'Art Hispànic. Adherida a cartró. En el revers consta la caràtula de l'Arxiu Mas, amb la inscripció "Casa Convalescencia, Pati"; "Barcelona"; "Clixe nº: 4279"; "Serie: C"; "Data: 1909".

Recueil de marbrerie et monuments funèraires. Repertori de làmines

Conjunt de làmines soltes procedents del repertori, editat a París, Recueil de marbrerie et monuments funèraires. Conté dibuixos d'elements arquitectònics d'esglèsies, com detalls del púlpit, el cor, el parador. Alguns dels fulls probablement estan extrets de l'obra Manual práctico de cerrajería de N. Gateuil. En el revers conté dibuixos.

Fotografia de façana de casa

Fotografia amb imatge de façana d'una casa de pisos. Consta la inscripció manuscrita "A mi distinguido amigo D. Luis Rigalt / G. Borrell"

Fotografia de dibuix d'edifici de Manuel Puig Janer

Fotografia amb imatge de dibuix d'un edifici de façana acristalada, fent xamfrà, possiblement de l'Eixample de Barcelona. En el revers consta el segell amb la inscripció "Manuel Puig Janer arquitecto / tel. 21-39-22 / Lauria 21, 2º 1ª Barcelona" i número de positiu fotogràfic.

Fotografia de la Torre de les Hores i de la casa Pi i Figueres de Pals

Fotografia on apareix la Torre de les Hores. És la torre de l'homenatge del castell medieval de Pals, documentat el 889. També apareix la casa Pi i Figueres, la més gran del nucli de Pals, que va ser construïda per l'arquitecte Lluís Bonet i Garí l'any 1951 per al doctor Jaume Pi i Figueres. L'emplaçament on és situat l'edifici correspon al que en altre temps ocupà el castell de Pals. De fet, alguns dels murs van ser aprofitats per bastir l'actual capella. En la part posterior escrit a llapis el número 42.

Fotografia de la casa Pi i Figueres de Pals

Fotografia on apareix un fragment de la façana de la casa Pi i Figueres, la més gran del nucli de Pals, que va ser construïda per l'arquitecte Lluís Bonet i Garí l'any 1951 per al doctor Jaume Pi i Figueres. L'emplaçament on és situat l'edifici correspon al que en altre temps ocupà el castell de Pals. De fet, alguns dels murs van ser aprofitats per bastir l'actual capella. És poden apreciar les finestres geminades d'època gòtic-renaixentista. En la part posterior escrit a llapis el número 42.

Fotografia amb imatge de dos sants

Fotografia amb la reproducció d'un dibuix on es representen dos sants. Conté la inscripció impresa "Ls Lamothe", "Inve fecit Paris 1852" i l'anotació manuscrita "no", "6".

Imatges religioses de la revista La hormiga de oro

Imatges religioses retallades de la coberta de diversos números de la revista 'La hormiga de oro'. En un número de la revista consta un anunci de 'Granell y Compañía'. Consta el nom 'J. Eduardo' manuscrit en una de les làmines.

Làmines impreses d'imatges religioses. Editors diversos

Làmines impreses amb imatges religioses utilitzades com a models per a vitralls. Consten imatges de la verge del Pilar de Saragossa, "El prendimiento", Jesús a la creu, Maria Auxiliadora, l'últim sopar, San Francesco di Sales, San Lazaro. Algunes làmines contenen informació en el revers.

Làmines impreses d'imatges religioses

Làmines impreses d'imatges religioses procedents d'un mateix repertori. Numerades. Consten la imatge de sant Josep, Nostra senyora dels Desamparats, santa Rosa de Lima, sant Tomàs de Villanueva i Sant Antoni de Padua. Generalment apareix la inscripció 'Seiber'.

Làmines impreses amb imatges religioses diverses

Làmines impreses amb imatges procedents de diferents repertoris, entre ells Lit. F. González Rojas. Consten sants, Jesucrist, un retrat del papa Lleó XIII, 'Nuestra Señora de la Merced'. Inclou un recordatori de la primera comunió de Maria Dolors Sabater Musté i una fotocòpia d'imatge de vitrall del taller Rigalt.

Fotografia de dibuix amb home

Fotografia amb la reproducció d'un dibuix a llapis i carbonet, on es representa un home de cos sencer, amb barba, vestit amb una túnica, amb una vara en una mà i un paper enrotllat en l'altra.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb la representació de l'al·legoria de la nit per al Sr. Samma

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení que representa l'al·legoria de la nit. La figura va vestida a la manera clàssica, porta un ampli xal que l'emmarca per la part superior, en la mà esquerra sosté una torxa encesa i al cap una mitja lluna. En la part superior a llapis: Diputació 321 pral / Sr. Samma lectura dubtosa, en la part inferior hi tornem a trobar escrit: Sr. Samma lectura dubtosa i la paraula NIT en referència a la figura representada.

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb la representació de la deessa Diana Caçadora

Dibuix de vidre a l'àcid per a cornucòpia amb un personatge femení que representa la deessa Diana Caçadora. La figura porta un carcaix ple de fletxes amb la mà esquerra fa el gest d’agafar-ne una, en l'altra té agafat un cérvol per la cornamenta. La figura va vestida a la manera clàssica. En la part superior dreta hi ha un dibuix de la mà que agafa la fletxa del carcaix, i en la part inferior les anotacions: S. Samma lectura dubtosa / Que sobresalga el carjac por encima de la mano.

Boceto de silla Aneto

Boceto de silla Aneto con planta, sección y alzado. Incluye las anotaciones manuscritas: "Aneto", "1956" y cálculos matemáticos.

Pey i Estrany, Santiago, 1917-2001

Bocetos de tres sillas

Bocetos de tres sillas, probablemente de los modelos Peguera, Ratera y Posets.

Pey i Estrany, Santiago, 1917-2001

Catálogo del VI Salón del Hogar Moderno

Catálogo del VI Salón del Hogar Moderno. Incluye en la página 23 información relativa al estand 2 proyectado por Santiago Pey. La información incluye un dibujo del estand, la lista de colaboradores y la lista de los elementos que formaban el estand.

Pey i Estrany, Santiago, 1917-2001

Dibujo de la plancha Gina

  • ES MDB PEY-01-PEY-0254-002
  • UDS
  • [1962]
  • Parte deSantiago Pey

Dos dibujos de la plancha Gina en planta y alzado. Se aprecia la sencillez de líneas y la ergonomía del asa.

Flyer de Gina, la plancha superautomática

  • ES MDB PEY-01-PEY-0254-006
  • UDS
  • [1962]
  • Parte deSantiago Pey

Flyer publicitario de la plancha modelo Gina, fabricada por Electromecánica Faraday. Incluye inscripciones, en el anverso: "Una joya .. que dara prestigio a su hogar!". En el reverso: "Gina / La plancha superautomática / Garantizada por Electromecánica Faraday".

Colección André Ricard. Olivia Ricard. Catàleg Comercial

Fullet de l'empresa Olivia Ricard s.c.p, amb una col·lecció de productes dissenyats per André Ricard. La col·lecció estava integrada per un joc de gots, el cendrer Copenhagen, l'espelma Stabylo i les pinces de gel que es comercialitzen sota el títol d'aznip i en quatre colors diferents: groc, blau, vermell i negre. La firma va produir i comercialitzar les pinces de gel entre 1999 i 2001.

Cendrer Copenhagen. Full de catàleg

Full que forma part del catàleg comercial de l'empresa Mobles 114 que al 2002 començà a editar i comercialitzar el cendrer Copenhagen dissenyat per André Ricard. El full destaca les dues característiques importants del cendrer que són la individualitat i l'apilabilitat. El cendrer apareix reproduit en els dos colors que es produeix: vermell i negre. Figuren també les mides i el material de producció.

Acinox. Catàleg comercial

Catàleg comercial de la col·lecció Kitchen & Table de l'empresa Acinox de Barcelona. Acinox va produir les pinces de gel en el període 1993-1998. Inclou tarifa de preus i full de catàleg on apareixen les pinces de gel dissenyades per André Ricard.

Casa Pallarols

  • ES MDB 3-400
  • Fondo
  • [1913]-[1941?]

El fons comprèn la documentació generada a partir de l'activitat professional del productor en l'àmbit del disseny de mobles i la decoració interior d'habitatges. Conté un àlbum de fotografies d'interiors decorats per la Casa Pallarols, un quadern amb dibuixos, esbossos de mobles dissenyats pel taller, targetes i una factura.

Pallarols, Juan

Targeta de M. Pallarols

Targeta impresa, de forma rectangular, de Magín Pallarols. Al revers, hi ha notes manuscrites en llapis.

Gestió dels recursos econòmics

Conté documentació relacionada amb la gestió econòmica de l'editorial Montaner y Simón, durant el període 1867-1948. Es tracta exclusivament de documentació comptable.

Llibres de diari

Comprèn 21 Llibres diari, 20 dels quals numerats del número 1 al 20. El previ al número 1 no té número.

Els llibres diaris recullen els fets econòmics que es van produint al llarg de la vida de l'empresa, registrats de forma cronològica. S'indiquen els pagaments i cobraments efectuats, el codi de l'assentament, el concepte, l'import i la data. Inclouen, en molts casos, els justificants del pagament de les taxes oficials de les entitats i el certificat del jutjat corresponent certificant la presentació del llibre en el mateix.

Diario nº 2

Inclou un llibre diari amb el número 2, dos documents de paper de timbre de l'Estat i un certificat d'un jutge certificant la presentació del llibre al Jutjat. Les anotacions comencen el 04-06-1884.

Diario nº 9

Inclou un llibre diari amb el número 9. Pàgines en blanc a partir de la número 579.

Diario nº 11

Inclou un llibre diari amb el número 11, sis documents de paper de timbre de l'Estat. Pàgines en blanc a partir de la número 558.

Diario nº 12

Inclou un llibre diari amb el número 12 i sis documents de paper de timbre de l'Estat.

Diario nº 13

Inclou un llibre diari amb el número 13 i quatre documents de paper de timbre de l'Estat.

Diario nº 18

Inclou un llibre diari amb el número 18 i cinc documents de paper de timbre de l'Estat.

Mayor

Llibre major. Conté dos documents textuals amb anotacions manuscrites i dues portades de l'obra "El paraíso perdido", de John Milton, editada per Montaner y Simón el 1878, utilitzades com a paper d'esborrany.

Mayor nº 2

Llibre major amb el número 2. Pàgines en blanc a partir de la numerada com 299.

Mayor nº 6

Llibre major amb el número 6. Inclou un document de paper de timbre de l'Estat. Pàgines en blanc a partir de la número 299.

Mayor nº 10

Llibre major número 10. Inclou tres documents de paper de timbre de l'Estat. Conté dos fulls de paper probablement utilitzades com a paper d'esborrany. Pàgines en blanc a partir de la numerada com 290.

Registro de giros nº 3

Llibre de registre de girs número 3. Inclou quatre documents de paper de timbre de l'Estat. Pàgines en blanc a partir de la número 296.

Projecte de despatx per a Agustí Manaut

Projecte de despatx per a Agustí Manaut format per: arquimesa, arqueta, tauleta de centre, sofà, cadira de braços i cadira. L'estructura del cadiratge era de Sagimon, la metal·listeria aplicada per d'Antoni Fons i les tapisseries del cadiratge, amb motiu de pinyes, "vellut frise oliva" de Franch.

Resultados 1 a 100 de 18043