Showing 11563 results

Archival description
With digital objects
Print preview View:

Casa Joan Busquets

  • ES MDB 3-405
  • Fonds
  • 1753 / 1982

El fons conté la documentació generada en el decurs de l’activitat del taller d’ebenisteria i botiga de mobles Casa Busquets, des de la seva formació fins el seu tancament, així com documents personals i familiars dels membres de la família.

La part majoritària és la composta per la documentació generada per l'activitat de l’empresa. Inclou un bloc de documents relacionats amb la gestió administrativa i comptable del taller, que cobreix només algunes dècades del segle XX, i permet reconstruir aspectes com els canvis societaris, els moviments econòmics o la clientela de l’empresa. Una sèrie de gran rellevància en quant a volum i contingut informatiu és la constituïda pel mostrari fotogràfic que recull la producció de mobles de la Casa Busquets, amb unes 1.800 imatges. Aquest mostrari ofereix un testimoni fidedigne de la producció del taller i el seu llarg abast temporal permet estudiar l’evolució estilística i el consum de mobles de manera contínua durant un ampli període. És remarcable l’existència de 86 plànols de construcció de mobles, alguns d’ells aquarel·lats i a escala 1:1.

Així mateix, el fons conté una secció de documents de la família Busquets que abasta un període que va des de mitjans del segle XVIII fins a la meitat del segle XX. Comprèn fonamentalment documents relacionats amb la gestió del patrimoni de la família, actes notarials i fotografies familiars.

En el fons apareix representada també l’activitat de la Sala d’Exposicions Busquets, amb documents que fan referència a les obres pictòriques exposades.

Casa Joan Busquets

Rigalt, Granell i Cía.

  • ES MDB 3-401
  • Fonds
  • 1850 / 1984

El fons Rigalt i Granell comprèn la producció documental generada per l’activitat del taller de vitralleria constituït per diferents membres de les famílies Rigalt i Granell, des de la seva creació el 1890 fins al seu tancament el 1984. A més, aplega documents de la família Granell, especialment del mestre d’obres Jeroni Granell i Mundet i el seu fill, l’arquitecte Jeroni F. Granell i Manresa.

Una part petita del fons correspon a les activitats de gestió del taller, amb una documentació molt escassa i sense seqüències continues. Abasta fonamentalment la gestió econòmica, amb alguns esborranys d’informació comptable i de facturació i uns llibres de registre de comandes, que comencen a partir de 1942. La gestió comercial té més entitat, amb l’existència d’un bon nombre de mostraris fotogràfics o impresos, que abracen diferents èpoques i permeten conèixer l’abast de la seva presència al mercat.

El gruix del fons correspon al material gràfic relacionat amb la realització dels projectes de vitralls: esbossos, dibuixos i fotografies. Amb uns 3.700 dibuixos i unes 2.300 fotografies, aquestes tipologies donen compte de l’extensa activitat portada a terme pel taller, i permeten resseguir les tècniques de fabricació, els estils artístics, els motius iconogràfics o els tipus d’edificis als que anaven destinats els vitralls. Malgrat l'absència d’informació de gestió sobre el destí final dels dibuixos projectats, el seu volum i ampli abast cronològic donen testimoni de la presència i característiques del vitrall decoratiu al llarg de tot un segle, i són una font per a l'atribució de l’autoria de vitralls efectivament realitzats.

És destacable també la presència en el fons d’un important conjunt de recursos informatius de suport per a l’activitat del taller: està format per llibres de làmines i repertoris de models i motius, tant nacionals com estrangers, o fotografies de projectes. En gran part les làmines estan disgregades de la seva publicació original i ens han arribat només els fulls solts. Tanmateix constitueixen també una font valuosa per a resseguir les influències rebudes i la procedència dels models emprats.

Casa Rigalt i Granell

Col·lecció de fotografia antiga del Museu del Disseny de Barcelona

  • ES MDB C-01
  • Col·lecció
  • [entre 1850 i 1981]

La col·lecció de fotografia antiga del Museu del Disseny comprèn fotografies de gènere costumista i, majoritàriament, retrats. Es tracta de retrats d’estudi de fotògrafs diversos, molts d’ells individuals, de dones, homes i nens, la majoria dels quals són anònims. El format que té més presencia és la targeta de visita, encara que també hi ha exemplars de targeta cabinet, boudoir i imperial.|Aproximadament 600 fotografies ens han arribat com a exemplars solts i unes 200 estaven instal·lades en dos àlbums. Els àlbums són un bon exemple de col·lecció d'aquesta tipologia de document gràfic, molt comú en la segona meitat del segle XIX fins a la segona dècada del segle XX.

Majoritàriament, les imatges estan fetes per fotògrafs establerts a Barcelona, principalment dels estudis Fotografia Española, Rovira y Durán, Napoleon, Pujada y Compañía i Gustavo Larauza. N’hi ha també procedents d’altres indrets d'Espanya i de la resta d’Europa. Cal destacar l’existència de fotomuntatges, coneguts com a mosaics, obra d’André Disdéri.

Museu Tèxtil i d'Indumentària

Imatge digital de l'àlbum de fotografies amb targetes de visita

Imatge digital de l'àlbum de fotografies probablement creat per un col·leccionista, format per retrats, paisatges i reproduccions de pintures, majoritàriament en format de targeta de visita. Conté la disposició original de les fotografies que contenia l'àlbum, tal com es va trobar originàriament. La imatge ha estat obtinguda per digitalització realitzada pel Museu del Disseny, dins del marc del projecte Open Challenge II, el març de 2016.

Retrat d'un home

  • Retrat d'un home, de cos sencer, dempeus, probablement de nom Carlos Portas, amb una mà recolzada en una cadira i amb una balustrada i una cortina la fons.
  • Inscripcions: a l'anvers: "A mi querido primo Jaime Soler / Carlos Portas" (manuscrit).
  • Targeta de visita

Firenze. Il Duomo

  • Basílica de Santa Maria del Fiore, catedral de Florència, coneguda també com el Duomo.
  • Inscripcions: al revers: "3020 / Firenze. Il Duomo" (imprès en una enganxina) "Giacomo Brogi / Fotografo - Editore. / 15, Lung'Arno delle Grazie / Firenze. / Estese colezzioni di Vedute d'Ittalia, d'Egitto e di Palestina edite in quattro formati / Fotografie dei Disegni della galleria di Firenze riprodotte degli originali / Grandissimi Panorama di un sol pezzo / Grandiosa collezzione delle principali dipinture delle Gallerie d'Europa" (imprès)

Port de Como

  • Port de Como, al llac homònim, a Itàlia. En primer terme, barques atracades en un moll. A banda i banda d'una de les boques del port hi ha dues torres.
  • Inscripcions: al revers: "Nessi / Corso Vittorio Emanuele / Vicolo del piazzolo, Nº 555 / Como" (imprès)

Retrat d'un home

  • Retrat d'un home, de cos sencer, dempeus, amb un decorat al fons amb motius vegetals.
  • Inscripcions: a l'anvers "Junta de Museus / Biblioteca" (segell humit amb un escut de Barcelona i el text invertit). Al revers: "Junta de Museus / Biblioteca" (segell humit amb un escut de Barcelona)

Firenze. Loggia dell'Orgagna

  • Loggia dels Lanzi, coneguda també com a Loggia de la Signoria, o Loggia de l'Orcagna, edifici amb arcades amb diverses estàtues al seu interior, a la plaça de la Signoria, a Florència.
  • Inscripcions: al revers: "Firenze. Loggia dell'Orgagna" (imprès en una enganxina) "Giacomo Brogi / Fotografo - Editore. / 15, Lung'Arno delle Grazie / Firenze. / Estese colezzioni di Vedute d'Ittalia, d'Egitto e di Palestina edite in quattro formati / Fotografie dei Disegni della galleria di Firenze riprodotte degli originali / Grandissimi Panorama di un sol pezzo / Grandiosa collezzione delle principali di pinture delle Gallerie d'Europa" (imprès)

Lucerne (lac des IV Cantons)

En primer terme un port i, a l'altre banda d'un llac, diversos edificis entre els quals destaca una església amb dos campanars, probablement a Lucerna, al llac dels Quatre Cantons, a Suïssa. Inscripcions: a l'anvers: "nº 447 Lucerne (lac des IV Cantons)" (imprès). Al revers: "Suisse / Savoie / Garcin / Photographe à Genève / Midi de la France" (imprès)

Firenze. Panorama con veduta di San Miniato

  • Vista de Florència, amb el Ponte Vecchio sobre el riu Arno en primer terme i, al fons, damunt d'una muntanya, la basílica de San Miniato al Monte.
  • Inscripcions: al revers: "3020 / Firenze. Panorama con veduta di San Miniato" (imprès en una enganxina) "Giacomo Brogi / Fotografo - Editore. / 15, Lung'Arno delle Grazie / Firenze. / Estese colezzioni di Vedute d'Ittalia, d'Egitto e di Palestina edite in quattro formati / Fotografie dei Disegni della galleria di Firenze riprodotte degli originali / Grandissimi Panorama di un sol pezzo / Grandiosa collezzione delle principali dipinture delle Gallerie d'Europa" (imprès).
  • Tot i que fotografia porta l'autoria de Giacomo Brogi, s'ha considerat que la fotografia pot ser posterior a la data de la mort d'aquest fotògraf, l'any 1881, atès que segons Silvia i Vincenzo Silvestri van continuar comercialitzant targetes de visita sota el seu nom des de l'adreça Lungarno delle Grazie 5 de Florència.

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, recolzada en una cadira.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Fernando Napoleon Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotógrafía de M. Fernando y Anaïs Napoleon. / Rambla frente Sta. Mónica / Nº 17 piso 2º " (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de tres quarts, dempeus.
  • Inscripcions: a l'anvers: "E H"(imprès). Al revers: "Erwin / Hanfstaengl / Photographe de S. M. le roi de Prusse / 4, Rue Frochot, 4 / en Face la Rue Breda / Paris / Sucursales / Dresde et Munich" (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, amb una mà sobre d'un llibre situat damunt d'una taula.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Fernando Napoleon Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotografía y Daguerréotipo / de / M. Fernando y Anaïs Napoleon. / Rambla frente Sta. Mónica / Nº 17 piso 2º " (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, recolzada en una pilastra.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Fernando Napoleon Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotografía y Daguerréotipo / de / M. Fernando y Anaïs Napoleon. / Rambla frente Sta. Mónica / Nº 17 piso 2º " (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona gran

  • Retrat d'una dona gran, de cos sencer, dempeus, recolzada.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Fernando Napoleon Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotografía y Daguerréotipo / de / M. Fernando y Anaïs Napoleon. / Rambla frente Sta. Mónica / Nº 17 piso 2º " (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'un home

  • Retrat d'un home, de cos sencer, dempeus, amb un barret de copa en una mà i l'altra recolzada en una pilastra.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Fernando Napoleon Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotografía y Daguerréotipo / de / M. Fernando y Anaïs Napoleon. / Rambla frente Sta. Mónica / Nº 17 piso 2º " (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, davant d'un decorat que simula una columna en un interior.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Fernando Napoleon Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotografía y Daguerréotipo / de / M. Fernando y Anaïs / Napoleon / Rambla frente Sta. Mónica / Nº 15 & 17 piso 2º / Barcelona" (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, amb un braç recolzat en una columna.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Fernando Napoleon Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotografía y Daguerreotipo / de / M. Fernando y Anaïs, / Napoleon. / Rambla frente Sta. Mónica / Nº 17 piso 2º " (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'un home

  • Retrat d'un home, de cos sencer, dempeus, amb un bastó en una mà i un cigar a l'altra.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Fernando Napoleon Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotografía y Daguerréotipo / de / M. Fernando y Anaïs Napoleon. / Rambla frente Sta. Mónica / Nº 17 piso 2º " (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'un home

  • Retrat d'un home, de cos sencer, dempeus, recolzat en una pilastra, amb un decorat de fons que representa una balustrada i un edifici.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Fernando Napoleon Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotógrafia / de / M. Fernando y Anaïs / Napoleon. / Rambla frente Sta. Mónica / Nº 17 piso 2º " (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'un home

  • Retrat d'un home, de cos sencer, dempeus, amb un barret de copa en una mà i un decorat de fons que simula una paret amb motllures, una balustrada i una columna.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Fernando Napoleon Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotografía y Daguerreotipo / de / M. Fernando y Anaïs, / Napoleon. / Rambla frente Sta. Mónica / Nº 17 piso 2º " (imprès).
  • Targeta de visita

Ministres (France). Fotomuntatge amb retrats de ministres de França

  • Fotomuntatge fet amb tretze retrats de ministres de França, de bust, presentats en forma oval, entre els quals hi ha Pierre Jules Baroche, Charles Demorny, Eugène Rouher, Alexandre Colonna Walewski, Adolphe Billault, Pierre Magne i Ernest de Royer, entre d'altres. A aquest tipus de fotomuntatges el seu autor els anomenava mosaics.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Baroche / Duc de Morny / Rouher / Comte Walevski / Raudon [lectura dubtosa] / Chasseleur-Laubat [lectura dubtosa] / Billault / Delanale [lectura dubtosa] / Cte. de Persiany / Magne / Duc de Padoue / De Royer / Forcade de la Rochelle [lectura dubtosa] / Ministres (France)"(imprès). "Disdéri Phot." (imprès). Al revers: "Ministros de Francia" (manuscrit). "J. S." (segell humit). "Disdéri / Photographe de S. M. l'Empereur / 8, Boulevart des Italiens / Paris" (imprès). "I. López Editor / Barcelona" (segell humit).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, dempeus, amb un ventall a les mans i recolzada en una cadira.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Fernando Napoleon Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotografía y Daguerréotipo / de / M. Fernando y Anaïs Napoleon. / Rambla frente Sta. Mónica / Nº 17 piso 2º " (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'un home

  • Retrat d'un home, de cos sencer, dempeus, amb un barret de copa en una mà i l'altra recolzada en una pilastra.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Fernando Napoleon Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotografía y Daguerréotipo / de / M. Fernando y Anaïs Napoleon. / Rambla frente Sta. Mónica / Nº 17 piso 2º " (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'un home

  • Retrat d'un home, de cos sencer, dempeus, amb un bastó en una mà i un cigar a l'altra.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Fernando Napoleon Fotógrafo" (imprès). Al revers: "Fotografía y Daguerréotipo / de / M. Fernando y Anaïs Napoleon. / Rambla frente Sta. Mónica / Nº 17 piso 2º " (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona asseguda

  • Retrat d'una dona, de tres quarts, de perfil, asseguda.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Southwell Bros" (imprès). Al revers: "Southwell Brothers / Photographers Royal / 22, Baker Street / Portman Sqe. / London / W / The negative of this carte / is specially adapted for the purpose / of producing an enlarged copy. / (Even to life size) which may be highly / Finished in sepia" (imprès). "Dalton & Lucy / Booksellers & Stationers / 28 Cockspur St. Charing Cross" (segell enganxat).
  • Targeta de visita

Façana litoral d'Alger

  • Edificis a la façana litoral d'Alger. En segon terme, a l'esquerra, mesquita de Djemâa el-Djedid. Al fons, panoràmica de la ciutat.
  • Inscripcions: al revers: "Bruxelles 1857 / Berne 1857 / Photographie Algerienne / Alary & Geiser / Photographes Éditeurs / Nº 1, Rue Neuve Mahon, Nº 1 / a Alger" (imprès)

Port d'Alger

  • Diversos vaixells atracats al port d'Alger. Al fons, panoràmica de la ciutat.
  • Inscripcions: al revers: "Bruxelles 1857 / Berne 1857 / Photographie Algerienne / Alary & Geiser / Photographes Éditeurs / Nº 1, Rue Neuve Mahon, Nº 1 / a Alger" (imprès)

Port d'Alger

  • Diversos vaixells i barques atracats al port d'Alger. Al fons, panoràmica de la ciutat.
  • Inscripcions: al revers: "Bruxelles 1857 / Berne 1857 / Photographie Algerienne / Alary & Geiser / Photographes Éditeurs / Nº 1, Rue Neuve Mahon, Nº 1 / a Alger" (imprès)

Retrat d'un home

  • Retrat d'un home, probablement Joaquín María Sanromá, de cos sencer, dempeus, amb un barret de copa a les mans, recolzat en una pilastra.
  • Inscripcions: al revers: "A mi querido y respetable amigo / el Excmo Sr. D. Luis Maria Pastor / Joaquín M Sanromá [lectura dubtosa]" (manuscrit).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona asseguda

  • Retrat d'una dona, de cos sencer, asseguda, amb un llibre entre les mans, amb un decorat de fons que simula un paisatge darrera d'una balustrada.
  • Inscripcions: a l'anvers: "J. S. Rodriguez Fotog." (imprès). Al revers: "J. S. Rodriguez / Fotógrafo de S. M. la Reina / Puerta del Sol, 5, 7, 9 / Madrid" (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una dona

  • Retrat d'una dona, de mig cos.
  • Inscripcions: a l'anvers: "Lagrange / Geneve" (imprès). Al revers: "Lagrange / Photographe / Rue Cantepoulet 3 / au premier / Genève. / Nº / Les clichés étant conservés indéfiniment on peut toujours en rappelant le Nº ci-dessus obtenir de nouvelles cartes sans reposer" (imprès).
  • Targeta de visita

Reproducció d'una pintura que representa un retrat d'una dona

  • Reproducció d'una pintura que representa un retrat d'una dona, de tres quarts, probablement una duquessa de Meklemburg-Strelitz.
  • Inscripcions: al revers: "Gd Duchess Meklemburg [lectura dubtosa] Strelitz [lectura dubtosa]" (manuscrit). "H. Hering / Photographer to the Queen / 137, Regent Street". (imprès).
  • Targeta de visita

Retrat d'una nena

  • Retrat d'una nena, de cos sencer, dempeus, recolzada en una taula.
  • Inscripcions: a l'anvers: "C C" (segell sec). "Constantin & Cie." (imprès). Al revers: "Constantin & Cie. / Photographes du salon des Arts Unis / Rue de Provence, 26 et Rue Chauchat, 11 / Paris" (imprès).
  • Targeta de visita
Results 1 to 100 of 11563