S'estan mostrant 5779 resultats

Descripció arxivística
Rigalt, Granell i Cía.
Vista prèvia d'impressió View:

3409 resultats amb objectes digitals Mostra els resultats amb objectes digitals

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de la fundació de l'Ordre de la Mercè.

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació de la fundació de l'Ordre de la Mercè. En el centre de la imatge la Mare de Déu de la Mercè amb dos àngels que li sustenten la corona, a banda i banda diversos personatges i a la dreta un vaixell. Totes les figures van emmarcades per una arquitectura renaixentista. En la part inferior del projecte el text: FUNDACION DE LA ORDEN DE L MERCED. S.PEDRO NOLASCO / S.RAIMUNTDO DPF / OBISPO+BERENGUER DE PALOU / ORDEN ECLESIASTICO / EL REI+JAIME I EL CONQUISTADOR / ORDEN MILITAR / E-8=100. En la part posterior es troba el segell de la casa fotogràfica: CASA TORRAS / 027189 / Mayor de Gracia, 83. / nº 7

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de la fundació de l'Ordre de la Mercè.

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació de la fundació de l'Ordre de la Mercè. En el centre de la imatge la Mare de Déu de la Mercè amb dos àngels que li sustenten la corona, a banda i banda diversos personatges i a la dreta un vaixell. Totes les figures van emmarcades per una arquitectura renaixentista. En la part posterior hi ha la numeració: 044681

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de la fundació de l'Ordre de la Mercè.

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació de la fundació de l'Ordre de la Mercè. En el centre de la imatge la Mare de Déu de la Mercè amb dos àngels que li sustenten la corona, a banda i banda diversos personatges i a la dreta un vaixell. Totes les figures van emmarcades per una arquitectura renaixentista. La part posterior té un tractament de postal es troba el segell de la casa fotogràfica: CASA TORRAS / 027189 / Mayor de Gracia, 83. / nº 7

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de la Mare de Déu de la Mercè envoltada de les figures dels personatge fundadors d l'ordre.

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació al centre de la Mare de Déu de la Mercè envoltada de les figures dels personatge fundadors d l'ordre: El bisbe Berenguer de Palou, st. Pere Nolasc, st. Raimon de Penyafort / Jaume I Conqueridor. Als peus de la verge l'escut de l'ordre mercedària i l'escut de Barcelona i quatre cartel·les amb les noms dels fundadors que corresponen a la figura que hi ha en la part superior. En la part inferior del mateix projecte la numeració: E-8=100. En la part posterior es troba el segell de la casa fotogràfica: CASA TORRAS / 027189 / Mayor de Gracia, 83. / nº 6

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de la Mare de Déu de la Mercè envoltada de les figures dels personatge fundadors d l'ordre.

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació al centre de la Mare de Déu de la Mercè envoltada de les figures dels personatge fundadors d l'ordre: El bisbe Berenguer de Palou, st. Pere Nolasc, st. Raimon de Penyafort / Jaume I Conqueridor. Als peus de la verge l'escut de l'ordre mercedària i l'escut de Barcelona i quatre cartel·les amb les noms dels fundadors que corresponen a la figura que hi ha en la part superior. En la part inferior del mateix projecte la numeració: E-8=100. En la part posterior es troba el segell de la casa fotogràfica: CASA TORRAS / 027189 / Mayor de Gracia, 83. / nº 6 / 7x3 1/2

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de la Mare de Déu de la Mercè envoltada de les figures dels personatge fundadors d l'ordre.

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació al centre de la Mare de Déu de la Mercè envoltada de les figures dels personatge fundadors d l'ordre: El bisbe Berenguer de Palou, st. Pere Nolasc, st. Raimon de Penyafort / Jaume I Conqueridor. Als peus de la verge l'escut de l'ordre mercedària i l'escut de Barcelona quatre cartel·les amb les noms dels fundadors que corresponen a la figura que hi ha en la part superior. La fotografia té el tractament posterior de postal on es troba el segell de la casa fotogràfica: CASA TORRAS / 027189 / Mayor de Gracia, 83. / nº 6

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de l'escena del rescat dels captius

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació de l'escena del rescat dels captius fet de la fundació de l'Ordre de la Mercè. Es veu dos grups de persones els de l'esquerra semblen monjos i cavaller i els de la dreta els cristians rescatats que acaben d'arribar en vaixell. Tot l'escena es troba emmarcada per una arquitectura clàssica. En la part superior tres medallons amb el text: SPES / FIDES / CHARITAS. En la part inferior el text: RESCATE DE CAUTIVOS / CONTRIBUYENTES. / E-8=100. En la part posterior es troba el segell de la casa fotogràfica: CASA TORRAS / 027189 / Mayor de Gracia, 83. / nº 8

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de l'escena del rescat dels captius

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació de l'escena del rescat dels captius fet de la fundació de l'Ordre de la Mercè. Es veu dos grups de persones els de l'esquerra semblen monjos i cavaller i els de la dreta els cristians rescatats que acaben d'arribar en vaixell. Tot l'escena es troba emmarcada per una arquitectura clàssica. En la part superior tres medallons amb el text: SPES / FIDES / CHARITAS. En la part inferior el text: RESCATE DE CAUTIVOS. La part posterior té un tractament de postal es troba el segell de la casa fotogràfica: CASA TORRAS / 027189 / Mayor de Gracia, 83. / nº 5

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de l'escena del rescat dels captius

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació de l'escena del rescat dels captius fet de la fundació de l'Ordre de la Mercè. Es veu dos grups de persones els de l'esquerra semblen monjos i cavaller i els de la dreta els cristians rescatats que acaben d'arribar en vaixell. Tot l'escena es troba emmarcada per una arquitectura clàssica. En la part superior tres medallons amb el text: SPES / FIDES / CHARITAS. En la part inferior el text: RESCATE DE CAUTIVOS / CONTRIBUYENTES. / E-8=100. En la part posterior la numeració: 044681

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de l'escena del rescat dels captius

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació de l'escena del rescat dels captius fet de la fundació de l'Ordre de la Mercè. Es veu dos grups de persones els de l'esquerra semblen monjos i cavaller i els de la dreta els cristians rescatats que acaben d'arribar en vaixell. Tot l'escena es troba emmarcada per una arquitectura clàssica. En la part superior tres medallons amb el text: SPES / FIDES / CHARITAS. En la part posterior la numeració 044681

fotografia de vitrall per a finestral amb quatre models ornamentals geomètrics i la representació d'un escut amb una creu en un i d'un àngel serafí en l'altra.

fotografia de projecte de vitrall per a finestral de dues llancetes amb quatre models ornamentals diferents de motius geomètrics extrets dels repertoris gòtics. es troba la representació d'un escut amb una creu en un i d'un àngel serafí en l'altra.

dibuix de vitralls per a dues finestres amb motius vegetals

Dibuix de vitrall de finestra amb acabament d'arc de mig punt, amb decoració de motius florals i vegetals molt esquematitzat en la part central i un camper de peces de vidre rectangular i en les seves interseccions peces romboïdals de color groc. Amb un bordura de formes geomètriques i flors també geometritzades que decora el perímetre.

dibuix de vitrall per a rosassa amb la representació del tema "tempus fugit"

Dibuix de vitrall per a rosassa, forma quadrilobular, amb motius vegetals en el centre dins d'una forma esfèrica, la representació del tema : tempus fugit. És un rellotge de sorra alat amb a la dalla (símbol de la mort) que sorgeix per la part del darrera. És una temàtica pròpia dels mausoleus, ja que simbolitza la mort. Conjunt d'estil neogòtic. En la part posterior un dibuix de vitrall a llapis d'un projecte de rosassa amb la part central figurativa.

dibuix de vitrall per a rosassa amb la representació del tema "tempus fugit"

Dibuix de vitrall per a rosassa, forma quadrilobular, amb motius vegetals en el centre dins d'una forma esfèrica, la representació del tema: tempus fugit. És un rellotge de sorra alat amb a la dalla (símbol de la mort) que sorgeix per la part del darrera. És una temàtica pròpia dels mausoleus, ja que simbolitza la mort. Conjunt d'estil neogòtic.

Vitraux peints de la Cathédrale du Mans

Monografia: Vitraux peints de la Cathédrale du Mans; ouvrage renfermant les réductions des plus belles verrières et la description complète de tous les vitraux de cette cathédrale / Eugène Hucher. Paris, Didron; [etc.] 1865.

Vitralls per a empreses i establiments

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius relacionats amb la vida quotidiana. La secció està dividida en les tres tècniques constructives dels vitralls: vitralls emplomats; vitralls de ciment; vidres a l'àcid.

Vitralls emplomats i vidres a l'àcid amb motius de la vida qüotidiana i mitològics per a habitatge particular

Conjunt de projectes amb motius diversos realitzats per a una casa particular, projectada per Pere Domènech Roura. Comprèn sis dibuixos, tres amb un motiu de vaixell, un amb motrius de la natura i dos amb motius al·legòrics. Tambè comprèn dues fotografies de projectes de vitrall amb motiuis religiosos.

Vitralls emplomats amb simbologia religiosa

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius relacionats amb simbologia religiosa i realitzats amb la tècnica del vitrall emplomat.

Vitralls emplomats amb motius heràldics

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius heràldics, realitzats amb la tècnica constructiva de vitrall emplomat.

Vitralls emplomats amb motius de sants

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius relacionats amb sants i realitzats amb la tècnica del vitrall emplomat.

Vitralls emplomats amb motius de la natura

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius de la natura, realitzats amb la tècnica constructiva del vitrall emplomat.

Vitralls emplomats amb motius de Jesucrist

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius relacionats amb Jesucrist i realitzats amb la tècnica del vitrall emplomat.

Vitralls d’iconografia no figurativa

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius no figuratius. La secció està dividida en les tres tècniques constructives dels vitralls: vitralls emplomats; vitralls de ciment; vidres a l'àcid.

Vitralls de ciment amb simbologia religiosa

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius relacionats amb simbologia religiosa i realitzats amb la tècnica del vitrall de ciment.

Vitralls de ciment amb motius heràldics

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius heràldics, realitzats amb la tècnica constructiva de vitrall de ciment.

Vitralls de ciment amb motius de sants

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius relacionats amb sants i realitzats amb la tècnica del vitrall de ciment.

Vitralls de ciment amb motius de la natura

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius de la natura, realitzats amb la tècnica constructiva del vitrall de ciment.

Vitralls de ciment amb motius de Jesucrist

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius relacionats amb Jesucrist i realitzats amb la tècnica del vitrall de ciment.

Vitralls d'iconografia religiosa i simbologia cristiana

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius de tipus religiós. La secció està dividida en motius corresponents a les següents tipologies: Jesucrist; Mare de Déu; ants; Antic Testament; simbologia religiosa.

Vitralls amb motius mitològics i al·legòrics

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius mitològics i al·legòrics. La secció està dividida en dues tècniques constructives dels vitralls: vitralls emplomats i vidres a l'àcid.

Vitralls amb motius heràldics

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius heràldics. La secció està dividida en les tres tècniques constructives dels vitralls: vitralls emplomats; vitralls de ciment; vidres a l'àcid.

Vitralls amb motius de la vida quotidiana

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius relacionats amb la vida quotidiana. La secció està dividida en les tres tècniques constructives dels vitralls: vitralls emplomats; vitralls de ciment; vidres a l'àcid.

Vitralls amb motius de la natura

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motiusde la natura. La secció està dividida en les tres tècniques constructives dels vitralls: vitralls emplomats; vitralls de ciment; vidres a l'àcid.

Vitrall per a les caves Codorniu

Projecte de vitrall de ciment per a les Caves Codorniu, edifici construït per Josep Puig i Cadafalch. Es tracta d'un mur de vidre de tonalitats blaves, de forma triangular amb l'angle superior arrodonit. El motiu és abstracte, de línies geomètriques amb formes corbes, en la part central tonalitat ataronjada i els laterals de color blau.

Vitrall d'altar per a la Puríssima Concepció a l'església Parroquial de Molins de Rei

Projecte d'altar per a la Puríssima Concepció en la seva capella de l'església Parroquial de Molins de Rei, signat per l'arquitecte Joan Gumà Cuevas, el 8 de desembre de 1952. Darrera de l'altar hi ha dibuixades tres obertures d'acabament semicircular, la central més alta que les laterals. Segurament aquest projecte era per a què els vitrallers veiessin on tenien que anar els vitralls. L'empresa Granell va realitzar diversos vitralls per aquesta església al llarg dels anys 50 del segle XX.

Vidres a l'àcid amb simbologia religiosa

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius relacionats amb simbologia religiosa i realitzats amb la tècnica del vidre a l'àcid.

Vidres a l'àcid amb motius heràldics

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius heràldics, realitzats amb la tècnica constructiva de vidre a l'àcid.

Vidres a l'àcid amb motius de la natura

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius de la natura, realitzats amb la tècnica constructiva del vidre a l'àcid.

Vidres a l'àcid amb motius de Jesucrist

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius relacionats amb Jesucrist i realitzats amb la tècnica del vidre a l'àcid.

Sobre professional de l'arquitecte Francisco Cavaller Soteras

Sobre amb el text en l'anvers: Sr Granell C/ Enrique Granados,46, i en la part del revers: Francisco Cavaller Soteras Arquitecto Avda General Goded, 16 pral. 2ª Teléfono 228 25 76 Barcelona-6 . Possiblement es tracta del sobre on anaven els dibuixos dels vitralls.

Sobre d'empresa fotogràfica: Óptica Llopart

Sobre d'empresa fotogràfica amb la inscripció: "Óptica Llopart / Córcega. 209 / Barcelona". També es troba publicitat de les marques: "Infonal Ortho / Gevaert Pancho". En la part posterior el text a llapis: "Sr. Granell 5p. 9x12 1 cop oc/c".

Sobre d'empresa fotogràfica amb el text imprès "L Riera. Laboratorio de Aficionados. Reportajes Gráficos".

Sobre d'empresa fotogràfica amb la inscripció: "L. Riera. Laboratorio de aficionados reportajes gráficos Provenza, 231 Barcelona Nº 3225" "s. Juan y Santiago" escrit a llapis en el lateral esquerra. En l'interior hi havia les fotografies dels projectes dels vitralls, encara que no correspon amb l'autoria de les fotografies.

Simbologia religiosa

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius de tipus religiós, relacionats amb simbologia religiosa. La secció està dividida en les tres tècniques constructives dels vitralls: vitralls emplomats; vitralls de ciment; vidres a l'àcid.

Sempronio. En una insólita bodega. Retall de premsa

Retall de premsa amb un article de Sempronio, editat al Diario de Barcelona, el 16 de juny de 1956, amb el títol "En una insólita bodega". Fa referència a les pintures decoratives realitzades per Francesc Labarta en la casa "Bell recó", a Argentona, propietat de la família Navas.

Sants

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius de tipus religiós, relacionats amb sants. La secció està dividida en dues tècniques constructives dels vitralls: vitralls emplomats i vitralls de ciment.

Rigalt, Granell i Cía.

  • ES ES MDB 3-401
  • Fons
  • 1850 / 1984

El fons Rigalt i Granell comprèn la producció documental generada per l’activitat del taller de vitralleria constituït per diferents membres de les famílies Rigalt i Granell, des de la seva creació el 1890 fins al seu tancament el 1984. A més, aplega documents de la família Granell, especialment del mestre d’obres Jeroni Granell i Mundet i el seu fill, l’arquitecte Jeroni F. Granell i Manresa.

Una part petita del fons correspon a les activitats de gestió del taller, amb una documentació molt escassa i sense seqüències continues. Abasta fonamentalment la gestió econòmica, amb alguns esborranys d’informació comptable i de facturació i uns llibres de registre de comandes, que comencen a partir de 1942. La gestió comercial té més entitat, amb l’existència d’un bon nombre de mostraris fotogràfics o impresos, que abracen diferents èpoques i permeten conèixer l’abast de la seva presència al mercat.

El gruix del fons correspon al material gràfic relacionat amb la realització dels projectes de vitralls: esbossos, dibuixos i fotografies. Amb uns 3.700 dibuixos i unes 2.300 fotografies, aquestes tipologies donen compte de l’extensa activitat portada a terme pel taller, i permeten resseguir les tècniques de fabricació, els estils artístics, els motius iconogràfics o els tipus d’edificis als que anaven destinats els vitralls. Malgrat l'absència d’informació de gestió sobre el destí final dels dibuixos projectats, el seu volum i ampli abast cronològic donen testimoni de la presència i característiques del vitrall decoratiu al llarg de tot un segle, i són una font per a l'atribució de l’autoria de vitralls efectivament realitzats.

És destacable també la presència en el fons d’un important conjunt de recursos informatius de suport per a l’activitat del taller: està format per llibres de làmines i repertoris de models i motius, tant nacionals com estrangers, o fotografies de projectes. En gran part les làmines estan disgregades de la seva publicació original i ens han arribat només els fulls solts. Tanmateix constitueixen també una font valuosa per a resseguir les influències rebudes i la procedència dels models emprats.

Casa Rigalt i Granell

Resultats 1 a 100 de 5779