S'estan mostrant 179 resultats

Descripció arxivística
Museu del Disseny de Barcelona With digital objects
Vista prèvia d'impressió View:

Dossiers d'objectes de les col·leccions del Museu del Disseny de Barcelona

  • C-07
  • Col·lecció
  • ca. 1977 / [2015]

Col·lecció de dossiers aplegats pel Museu del Disseny de Barcelona, referents fonamentalment als productes existents en la col·lecció del museu. Contenen documentació relacionada amb la concepció, encàrrec i disseny dels objectes, la seva fabricació, comercialització, ús i projecció pública.

Museu del Disseny de Barcelona

Recull de premsa on apareix publicat el llum de taula Gira

Articles de revistes i diaris on apareix publicada alguna menció al llum Gira. En aquest cas, article sobre disseny de Barcelona escrit per Suzanne Slesin i publicat obrint la secció Home (casa) del New York Times. Suzanne Slesin és una de les periodistes americanes més reputades especialitzada en disseny i que es va interessar especialment pel fenómen del disseny a Barcelona els anys 80.

Quatre fotografies de la paperera de platja anterior al model Bina.

Quatre fotografies amb diverses vistes de la paperera de platja usada per la Area Metropolitana de Barcelona. A dalt a l'esquerra es veu la paperera amb la tapa de tres accesos en color blau. A dalt a la dreta apareix la paperera fotografiada en picat sense la tapa ni bossa podent veure l'interior reomplert amb sorra. A baix a l'esquerra una vista de la paperera amb la tapa en color blanc. A baix a la dreta la paperera amb la tapa en color blanc mal encaixada sobre la base. Aquest fet va ser un dels aspectes a solucionar amb l'encàrrec d'un nou disseny de paperera, l'accés a l'interior d'aquesta es va condicionar a l'ús d'una clau que només disposaven els operaris de la neteja.

Esbós original de dues papereres.

Esbós original de dues papereres de platja dibuixats a llapis i colorejats mostrant els diversos elements. Es contempla encara la obertura lateral a la tapa en dues formes diferents. En petit dos esbossos més d'opcions de paperera, una amb tres obertures circulars al lateral de la tapa i una en forma de piràmide invertida per a clavar a la sorra on la obertura única ja apareix a la superfície d'aquesta.

Esbós original d'alçat i planta d'una paperera de platja.

Esbós original realitzat amb llapis on apareix la planta amb tres obertures d'accés a la paperera i una planta de base quadrada amb obertura superior i colorejada en blau. A la dreta del document un llistat d'anotacions amb llapis on apareixen els diversos aspectes a tenir en conte en el disseny: dimensió, sistema de buidatge, emmagatzematge amb bossa o cubeta, el color. la boca, la tapa de fàcil obertura i tancament i el pes.

Correspondència entre Fernando Amat i Artipresent.

Carta de Fernando Amat a l'empresa Artipresent, propietària de la marca Authentics, oferint la reedició de la glaçonera. Sota la marca Authentics es comercialitzava una àmplia gamma de productes de parament per a la llar de bon disseny i preus competitius. Aquests productes tenien molt bona acceptació a Vinçon, botiga de la qual Fernando Amat era propietari. És per això que Amat va pensar que un producte com la glaçonera podria ser del seu interès. Poc després de l'enviament d'aquesta carta es van produir canvis importants en l'empresa i va haver-hi un gir en la política de disseny i al cap de poc temps la marca Authentics va desaparèixer. La proposta no es va arribar mai a materialitzar.

Fotografia amb paper vegetal superposat

Fotografia original a color on apareixen la Taula amb forma de piano de cua, el cendrer Cenicienta i el llum Lliris, amb un paper vegetal superposat on apareix dibuixat amb retolador vermell un enquadrament amb cotes amb els que s'havia de retallar la fotografia possiblement per emprar-la en una publicació determinada.

Croquis en perspectiva explosionada de les peces de l'armari per a la prestatgeria Tria 36.

Croquis de perspectiva explosionada de l'armari per a la prestatgeria Tria 36, on es mostra el sistema d'assamblatge de les parts, amb correccions fetes a llapis d'algun detalls. Els primers complements incorporats a la prestatgeria van sortir al mercat l'any 1998.

Dibuix digital cadira Rothko

Dibuix digital on apareix en negre el perfil exterior de la cadira Rothko i en vermell l'estructura interior metàl·lica sobre la qual s'aplicava la resina Maderón. El dibuix mostra les dues peces de la construcció de la cadira amb el respatller i les potes posteriors per una banda i el seient i les potes davanteres per una altra.

Dibuix del llum de taula Gira.

Dibuix d'alçat i secció del llum Gira amb especificacions en anglès dels materials d'alguns components utilitzats per seguir la normativa de seguretat europea. L'idioma i l'endoll tipus A de clavilles planes, evidencia l'ús d'aquest document en un catàleg creat per a l'exportació del producte. El logotip de Mobles 114 està adherit sobre el document.

Fotografia de l'exposició Plagiarius 1990 a Frankfurt.

Vista parcial de l'exposició Plagiarius de 1990 on es mostraven els productes originals i plagiats presentats al premi amb la finalitat de desprestigiar als fabricants i distribuïdors de plagis. El llum Gira es va plagiar sota el nom Pira i es va fabricar durant un temps a Alemanya i va ser també distribuït als Països Baixos. Gràcies a aquest "premi", el plagi es va deixar de fabricar i distribuir.

Anunci del SIDI

Anunci del SIDI a pàgina completa a la revista ON Diseño per anunciar la seva participació en la fira Mercado Puerta de Toledo a Madrid l'any 1989. A l'anunci apareixen les taules Anaconda de Vicent Martínez per a Punt Mobles, el Moble Samuro de Jaume Tresserra per a Tresserra Design, el llum de taula Blue BIrd de Josep Lluscà per a B.Lux i el disseny tèxtil Pezes de colores de Xavier Mariscal per a Marieta. El text explica que aquests tres dissenys van ser els seleccionats com els millors dins de les seves categories formades per altres dissenys també seleccionats per un jurat d'especialistes a la Fira del moble de València de 1989.

Certificat d'ADI FAD de la selecció del llum de taula Gira als premis Delta 1979.

Document emès per l'ADI-FAD on certifica que el llum Gira va ser seleccionat pels premis Delta de 1979 i especifica el jurat que va fer la selecció. El certificat va ser sol·licitat per Mobles 114 per demostrar l'autoria original del llum Gira davant l'organització dels premis Aktion Plagiarius d'Elchingen, Alemanya de 1990. Els premis eren atorgats als millors plagis de productes per tal de despretigiar a les empreses plagiadores. Còpia.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color del prototip de la cadira Rothko retratada en escorç. Es tracta del prototip de treball realitzat en fusta tal com van ser les primeres unitats fabricades. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color del prototip de la cadira Rothko retratada frontalment. Es tracta del prototip de treball realitzat en fusta tal com van ser les primeres unitats fabricades. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia de la primera cadira Rothko.

Fotografia a color on es veu la cadira Rothko pel seu lateral. Amb aquest enquadrament podem observar com a les primeres unitats construïdes amb fusta corbada les potes posteriors són una peça a part a la que se superposa el seient. Aquest tret formal va canviar quan la cadira es va començar a produir amb Maderon integrant les potes en el mateix pla que el seient. Es tracta d'un primer exemplar realitzat en fusta i envernissat en un to fosc, gairebé negre, tal com van ser les primeres unitats fabricades per al Bar Rothko.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color d'un prototip de la cadira Rothko durant el procés de treball de modelatge del volum que hauria de conformar la cadira. Podem veure la falta d'una de les potes frontals i la cadira recolzada sobre un peu provisional. Els reposabraços tan característics d'aquest model encara no tenen la forma definida posteriorment. Podria tractar-se d'un prototip en resina previ a la primera prova en fusta corbada. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia del procés de modelatge de la cadira Rothko.

Fotografia a color on es veu a Alberto Lievore treballant sobre un prototip de la cadira Rothko construïda en fusta contraxapada sobre la qual s'estan fent correccions de formes i volums. El respatller i el seient es veuen subjectats amb serjants possiblement per consolidar la unió entre aquestes dues parts de la cadira.

Anunci de Mobles 114 a la revista MD: International Journal of Interior Furnishing and Design

Pàgina de la revista alemanya MD: International Journal of Interior Furnishing and Design on Mobles 114 va publicar un anunci del llum Gira, la taula Odeon i el cendrer de peu Krupa, posant l'èmfasi en l'eslogan "Els originals" en una clara referència a les còpies que es podien trobar al mercat del llum Gira i el cendrer Krupa.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color del prototip de la cadira Rothko retratada frontalment i en picat. Es tracta del prototip de treball realitzat en fusta tal com van ser les primeres unitats fabricades. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia prototip cadira Rothko.

Fotografia a color del prototip de la cadira Rothko retratada en picat on es pot veure l'encaix en forma de semicercle entre la peça que conformava el respatller i la que conformava les potes davanteres i el seient. Es tracta del prototip de treball realitzat en fusta tal com van ser les primeres unitats fabricades. La fotografia es va prendre al terrat de l'estudi Berenguer on treballaven Alberto Lievore, Jorge Pensi, Oriol Pibernat i Norberto Chavez i que anys després i fins a l'actualitat va passar a ser l'estudi Lievore Altherr Molina.

Fotografia prototip taula Rothko.

Fotografia del prototip de la taula Rothko amb una cafetera disposada al centre de la superfície. Es tracta d'una tauleta de superfície circular i pota central troncocònica que s'encaixa en una secció de pota i base també circular metàl·liques. Les realitzades per al bar Rohtko finalment es van fer amb el sobre quadrat.

Resultats 1 a 100 de 179