S'estan mostrant 17574 resultats

Descripció arxivística
Advanced search options
Vista prèvia d'impressió View:

10483 resultats amb objectes digitals Mostra els resultats amb objectes digitals

Àpoques i reconeixements de deutes

  • ES ES MDB 3-405-02-01-02-BUS-1047
  • UDC
  • 1768-08-14 / 1942-04-29
  • Part of Casa Joan Busquets

La unitat està composta per vint-i-dues àpoques o cartes de pagament en les quals el creditor declara haver rebut del deutor allò que aquest li devia. Moltes d'aquestes àpoques es deuen als acords de dots per als casaments. Comprèn alguns esborranys dels documents. Inclou també dos reconeixements de deutes o debitoris en els quals els deutors es comprometen a saldar el seu deute.

Àpat a l'aire lliure

  • Un grup de persones, probablement afeccionats a l'automobilisme assistint al pas d'una cursa, fan un àpat. En primer terme, assegut, amb barret, Eusebi Bertrand. Assegut a l'esquerra, probablement Manuel Bertrand.
  • Inscripcions: Al revers: "Tarjeta postal" (imprès)

Àlbums de targetes de visita

L'agrupació comprèn dos àlbums, que representen sengles col·leccions de fotografies, majoritàriament de la tipologia targeta de visita. Aquest format, patentat pel fotògraf francès Disdèri el 1854, es va popularitzar per tota Europa en la segona meitat del segle XIX. S'utilitzava per a retrats d'estudi que es feia la gent per ser entregada en les seves relacions socials. L'èxit del format va comportar la confecció dels àlbums per a conservar i mostrar les targetes, que en ocasions gaudien d'una bella presentació i tenien un valor d'ostentació.

Dels dos àlbums, un d'ells s'ha atribuït a Enrique Pastor Bedoya i l'altre no s'ha pogut establir el seu propietari. Els àlbums estan enquadernats en pell i inclouen incrustacions i tanques metàl·liques.

Àlbum de targetes de visita

Àlbum de fotografies, probablement creat per un col·leccionista, format per retrats, paisatges i imatges de pintures, tots en format de targeta de visita excepte tres fotografies localitzades soltes dins l'àlbum. Els retrats són de persones no identificades. Els paisatges corresponen a indrets de França, Suïssa i Algèria. Les pintures reproduïdes són obra de pintors francesos del segle XIX. La procedència geogràfica dels autors de la fotografia és principalment França, tot i que hi ha també del Regne Unit, Suïssa, Itàlia i Algèria. Les poques inscripcions existents a l'àlbum i en els reversos estan escrites en francès.

Àlbum de fotografies relacionat amb Enrique Pastor Bedoya

Àlbum de fotografies probablement propietat d'Enrique Pastor Bedoya (Madrid 1833 - Osca 1897), economista i polític espanyol, un dels introductors de l'espiritisme a l'estat espanyol. Diverses inscripcions són dedicatòries adreçades a ell, en alguns casos emprant el seu pseudònim, Alverico Perón. Està composat per fotografies amb format targeta de visita i cabinet, gairebé retrats en la seva totalitat, de familiars i coneguts i de personatges públics. La procedència geogràfica és diversa, tot i que molts resten per identificar. Inclou, probablement, dos retrats d'Enrique Pastor. Algunes de les fotografies estaven soltes.

Àlbum de fotografies de la família Bertrand i Serra

Àlbum amb fotografies d'Eusebi Bertrand i Serra (Barcelona 1877 - 1945), industrial i polític, i d'alguns membres de la seva família. Les fotografies recullen imatges d'activitats d’oci, com són la pràctica de l’hípica, de l’automobilisme o de la navegació a vela i, també algun esdeveniment social, com la visita d'Alfons XIII a una de les fàbriques de Manresa, o actes relacionats amb el sometent. Inclou també imatges de l’explotació agrària de La Ricarda, al Prat de Llobregat.

Àlbum de fotografies de la família Bertrand i Serra

Un àlbum amb fotografies que recull diverses activitats d'Eusebi Bertrand i Serra i d'alguns membres de la seva família relacionades amb l’hípica. Gran part de les fotografies estaven desenganxades i no ha estat possible reconstruir la seva ubicació original. La majoria dels fulls no contenen fotografies.

Àlbum d'Enrique Pastor Bedoya

Àlbum de fotografies probablement propietat d'Enrique Pastor Bedoya (Madrid 1833 - Osca 1897), economista i polític espanyol, un dels introductors de l'espiritisme a l'estat espanyol. Diverses inscripcions són dedicatòries adreçades a ell, en alguns casos emprant el seu pseudònim, Alverico Perón. Està composat per fotografies amb format targeta de visita i cabinet, gairebé retrats en la seva totalitat, de familiars, coneguts i de personatges públics. La procedència geogràfica és diversa, tot i que molts resten per identificar. Inclou dos retrats, probablement d'Enrique Pastor. Algunes de les fotografies es van trobar originàriament soltes dins de l'àlbum.

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de la fundació de l'Ordre de la Mercè.

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació de la fundació de l'Ordre de la Mercè. En el centre de la imatge la Mare de Déu de la Mercè amb dos àngels que li sustenten la corona, a banda i banda diversos personatges i a la dreta un vaixell. Totes les figures van emmarcades per una arquitectura renaixentista. En la part inferior del projecte el text: FUNDACION DE LA ORDEN DE L MERCED. S.PEDRO NOLASCO / S.RAIMUNTDO DPF / OBISPO+BERENGUER DE PALOU / ORDEN ECLESIASTICO / EL REI+JAIME I EL CONQUISTADOR / ORDEN MILITAR / E-8=100. En la part posterior es troba el segell de la casa fotogràfica: CASA TORRAS / 027189 / Mayor de Gracia, 83. / nº 7

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de la fundació de l'Ordre de la Mercè.

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació de la fundació de l'Ordre de la Mercè. En el centre de la imatge la Mare de Déu de la Mercè amb dos àngels que li sustenten la corona, a banda i banda diversos personatges i a la dreta un vaixell. Totes les figures van emmarcades per una arquitectura renaixentista. En la part posterior hi ha la numeració: 044681

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de la fundació de l'Ordre de la Mercè.

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació de la fundació de l'Ordre de la Mercè. En el centre de la imatge la Mare de Déu de la Mercè amb dos àngels que li sustenten la corona, a banda i banda diversos personatges i a la dreta un vaixell. Totes les figures van emmarcades per una arquitectura renaixentista. La part posterior té un tractament de postal es troba el segell de la casa fotogràfica: CASA TORRAS / 027189 / Mayor de Gracia, 83. / nº 7

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de la Mare de Déu de la Mercè envoltada de les figures dels personatge fundadors d l'ordre.

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació al centre de la Mare de Déu de la Mercè envoltada de les figures dels personatge fundadors d l'ordre: El bisbe Berenguer de Palou, st. Pere Nolasc, st. Raimon de Penyafort / Jaume I Conqueridor. Als peus de la verge l'escut de l'ordre mercedària i l'escut de Barcelona i quatre cartel·les amb les noms dels fundadors que corresponen a la figura que hi ha en la part superior. En la part inferior del mateix projecte la numeració: E-8=100. En la part posterior es troba el segell de la casa fotogràfica: CASA TORRAS / 027189 / Mayor de Gracia, 83. / nº 6

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de la Mare de Déu de la Mercè envoltada de les figures dels personatge fundadors d l'ordre.

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació al centre de la Mare de Déu de la Mercè envoltada de les figures dels personatge fundadors d l'ordre: El bisbe Berenguer de Palou, st. Pere Nolasc, st. Raimon de Penyafort / Jaume I Conqueridor. Als peus de la verge l'escut de l'ordre mercedària i l'escut de Barcelona i quatre cartel·les amb les noms dels fundadors que corresponen a la figura que hi ha en la part superior. En la part inferior del mateix projecte la numeració: E-8=100. En la part posterior es troba el segell de la casa fotogràfica: CASA TORRAS / 027189 / Mayor de Gracia, 83. / nº 6 / 7x3 1/2

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de la Mare de Déu de la Mercè envoltada de les figures dels personatge fundadors d l'ordre.

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació al centre de la Mare de Déu de la Mercè envoltada de les figures dels personatge fundadors d l'ordre: El bisbe Berenguer de Palou, st. Pere Nolasc, st. Raimon de Penyafort / Jaume I Conqueridor. Als peus de la verge l'escut de l'ordre mercedària i l'escut de Barcelona quatre cartel·les amb les noms dels fundadors que corresponen a la figura que hi ha en la part superior. La fotografia té el tractament posterior de postal on es troba el segell de la casa fotogràfica: CASA TORRAS / 027189 / Mayor de Gracia, 83. / nº 6

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de l'escena del rescat dels captius

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació de l'escena del rescat dels captius fet de la fundació de l'Ordre de la Mercè. Es veu dos grups de persones els de l'esquerra semblen monjos i cavaller i els de la dreta els cristians rescatats que acaben d'arribar en vaixell. Tot l'escena es troba emmarcada per una arquitectura clàssica. En la part superior tres medallons amb el text: SPES / FIDES / CHARITAS. En la part inferior el text: RESCATE DE CAUTIVOS / CONTRIBUYENTES. / E-8=100. En la part posterior es troba el segell de la casa fotogràfica: CASA TORRAS / 027189 / Mayor de Gracia, 83. / nº 8

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de l'escena del rescat dels captius

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació de l'escena del rescat dels captius fet de la fundació de l'Ordre de la Mercè. Es veu dos grups de persones els de l'esquerra semblen monjos i cavaller i els de la dreta els cristians rescatats que acaben d'arribar en vaixell. Tot l'escena es troba emmarcada per una arquitectura clàssica. En la part superior tres medallons amb el text: SPES / FIDES / CHARITAS. En la part inferior el text: RESCATE DE CAUTIVOS. La part posterior té un tractament de postal es troba el segell de la casa fotogràfica: CASA TORRAS / 027189 / Mayor de Gracia, 83. / nº 5

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de l'escena del rescat dels captius

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació de l'escena del rescat dels captius fet de la fundació de l'Ordre de la Mercè. Es veu dos grups de persones els de l'esquerra semblen monjos i cavaller i els de la dreta els cristians rescatats que acaben d'arribar en vaixell. Tot l'escena es troba emmarcada per una arquitectura clàssica. En la part superior tres medallons amb el text: SPES / FIDES / CHARITAS. En la part inferior el text: RESCATE DE CAUTIVOS / CONTRIBUYENTES. / E-8=100. En la part posterior la numeració: 044681

fotografia de vitrall per a lluneta amb la representació de l'escena del rescat dels captius

Fotografia de projecte de vitrall per a lluneta amb la representació de l'escena del rescat dels captius fet de la fundació de l'Ordre de la Mercè. Es veu dos grups de persones els de l'esquerra semblen monjos i cavaller i els de la dreta els cristians rescatats que acaben d'arribar en vaixell. Tot l'escena es troba emmarcada per una arquitectura clàssica. En la part superior tres medallons amb el text: SPES / FIDES / CHARITAS. En la part posterior la numeració 044681

fotografia de vitrall per a finestral amb quatre models ornamentals geomètrics i la representació d'un escut amb una creu en un i d'un àngel serafí en l'altra.

fotografia de projecte de vitrall per a finestral de dues llancetes amb quatre models ornamentals diferents de motius geomètrics extrets dels repertoris gòtics. es troba la representació d'un escut amb una creu en un i d'un àngel serafí en l'altra.

el Dique Flotante. Cadira de braços

  • ES ES MDB 3-404-03-01-03-05-02-BAD-U0993
  • UDS
  • [entre 1920 i 1937]
  • Part of Antoni Badrinas

Projecte d'una cadira de braços per a la botiga El Dique Flotante. Vista frontal interior i exterior i vista lateral.

dibuix de vitralls per a dues finestres amb motius vegetals

Dibuix de vitrall de finestra amb acabament d'arc de mig punt, amb decoració de motius florals i vegetals molt esquematitzat en la part central i un camper de peces de vidre rectangular i en les seves interseccions peces romboïdals de color groc. Amb un bordura de formes geomètriques i flors també geometritzades que decora el perímetre.

dibuix de vitrall per a rosassa amb la representació del tema "tempus fugit"

Dibuix de vitrall per a rosassa, forma quadrilobular, amb motius vegetals en el centre dins d'una forma esfèrica, la representació del tema : tempus fugit. És un rellotge de sorra alat amb a la dalla (símbol de la mort) que sorgeix per la part del darrera. És una temàtica pròpia dels mausoleus, ja que simbolitza la mort. Conjunt d'estil neogòtic. En la part posterior un dibuix de vitrall a llapis d'un projecte de rosassa amb la part central figurativa.

dibuix de vitrall per a rosassa amb la representació del tema "tempus fugit"

Dibuix de vitrall per a rosassa, forma quadrilobular, amb motius vegetals en el centre dins d'una forma esfèrica, la representació del tema: tempus fugit. És un rellotge de sorra alat amb a la dalla (símbol de la mort) que sorgeix per la part del darrera. És una temàtica pròpia dels mausoleus, ja que simbolitza la mort. Conjunt d'estil neogòtic.

canapè presentat a l’Exposició Internacional d’Arts Decoratives, París 1925

Fotografia d'un canapè en noguera, part del conjunt de mobiliari presentat a l’Exposició Internacional d’Arts Decoratives de París (1925) amb el FAD. Antoni Badrinas va obtenir la 2a medalla d'or. Conté la inscripció: "Clixé nº 32 Sèrie A / Propiedad Intelectual N.º 43 A" i amb lletra manuscrita "Casa Canonges". Adherida a full de cartolina.

canapè de dos seients amb motiu de lira

  • ES ES MDB 3-404-02-01-02-BAD-0060-002
  • UDS
  • [entre 1920 i 1937]
  • Part of Antoni Badrinas

Fotografia d'un canapè de dos seients amb respatller, amb motiu de lira convertit en un gerro florit. Adherida a full de cartolina. En el revers consta la inscripció "Fot - 14 -A".

canapè de dos seients amb motiu de lira

  • ES ES MDB 3-404-02-01-02-BAD-0060-001
  • UDS
  • [entre 1920 i 1937]
  • Part of Antoni Badrinas

Fotografia d'un canapè de dos seients amb respatller, amb motiu de lira convertit en un gerro florit. Conté la inscripció: "Clixé nº 14 Sèrie A". Adherida a full de cartolina.

Zapatito Cenicienta 1940. Tríptic

Tríptic imprès, amb informació publicitària del producte "Zapatito Cenicienta", fabricat per Z. C. En la portada conté dibuix de carrossa i el text "Zapatito" / Cenicienta" / "1940" / "Nombre registrado - sistema patentado". En l'interior conté tres dibuixos de sabata i text amb instruccions de com utilitzar-la. En la contraportada apareix el logotip de l'empresa, la signatura "Tarré" i el peu d'impremta "F. & R. Bastard - Barcelona". Imprès a color (blau, negre) i or.

Yeso alabastro. Industrias Sanitarias. Faixa

Faixa impresa, de forma rectangular, per a envàs del producte "Vendas de alabastro", fabricat per Industrias Sanitarias S.A. Imprès a color (blau, vermell). Consta la inscripció "Yeso alabastro / para vendajes / Industrias Sanitarias S.A. (Antigua "Casa Hartmann") / Apósitos - Ortopedia - Cirugía - Higiene / Cortes, esq. Luchana - Barcelona" i instruccions d'ús. Industrias Sanitarias era una empresa localitzada al carrer Corts, al barri del Clot de Barcelona. Es dedicava a la fabricació de material sanitari, amb tres divisions: la d'apòsits, maquinària i articles d'ortopèdia i higiene.

Xampany superior CCA. Collarí

Collarí per a ampolla de vi escumós, per adherir al coll de l'ampolla. Imprès a color (negre) i or. Conté la inscripció "Xampany / CCA / Superior".

Workshop Art Center. Fotografies

Fotografies amb imatges d'un taller que va impartir André Ricard. Es mostren les activitats que realitzaven els alumnes. Inclou índex amb una relació de les diapositives. Conté 53 fotografies

Workshop Art Center. Fotografies

Fotografies amb imatges d'un taller que va impartir André Ricard. Es mostren les activitats que realitzaven els alumnes. Inclou índex amb una relació de les diapositives. Conté 27 fotografies

Resultats 1 a 100 de 17574