S'estan mostrant 18708 resultats

Descripció arxivística
With digital objects
Vista prèvia d'impressió View:

Anna Calvera

  • ES MDB 3-668
  • Fons
  • 1970 / 2018

El fons conté la documentació generada per Anna Calvera en el decurs de la seva activitat com a dissenyadora gràfica, investigadora i docent.

El gruix del fons està format pels documents produïts per la seva activitat com a docent i investigadora. D’una banda, documents administratius com, per exemple, plans docents, calendaris i sol•licituds; de l’altra, documents fruit de la seva producció intel•lectual com material per la seva tesi, articles i llibres, les fitxes de catalogació que va fer del fons Josep Artigas i fitxes bibliogràfiques.

El fons reuneix també documents relacionats amb el seu activisme en entitats i associacions com els de l’ADP i amb la seva participació en exposicions, conferències, congressos i altres esdeveniments.

El fons es completa amb correspondència d’Anna Calvera, particulars i entitats, i recursos d’informació sobre disseny i estètica, centres de disseny, bibliografia i documentació gràfica.
L’altra part del fons l’ocupen els documents produïts per la seva activitat associativa, especialment la documentació de l’ADP, i per la seva activitat en esdeveniments i exposicions.

Calvera, Anna

Maria Bofill

  • ES MDB 3-652
  • Fons
  • 1969 / 2018

El fons comprèn documentació personal i professional que permet aprofundir en el coneixement de la seva trajectòria com a ceramista i en els seus processos de treball: certificats; carnets; correspondència; positius fotogràfics de les seves peces; catàlegs de mà, fulls volanders i invitacions d’algunes de les seves exposicions; quaderns amb informacions tècniques de processos ceràmics; quaderns amb anotacions sobre peces per a exposició i venda.

Bofill, Maria 1937-

Escofet 1886

  • ES MDB 3-586
  • Fons
  • 1887 / 2017

El fons recull la documentació generada per l’activitat de l’empresa Escofet al llarg de la seva trajectòria durant més d’un segle.

Pel que fa a la constitució de l’empresa, s’han conservat un conjunt d’escriptures que recullen els diferents canvis en la seva conformació jurídica. La gestió econòmica és la sèrie més àmpliament representada, amb una seqüència de llibres comptables que va del 1877 al 1977.

L’activitat de producció de paviments es reflexa en les sèries de documents que recullen la gestió dels projectes amb els clients, amb una gran presència de material gràfic i fotogràfic. El fons també inclou gran quantitat d’esbossos, dibuixos i plànols de projectes, en la seva majoria corresponents a la segona meitat del segle XX. Ressalta també la sèrie dedicada a la protecció de la propietat intel·lectual de les realitzacions d’Escofet.

La gestió comercial de l’empresa es compon d’una sèrie extensa de catàlegs comercials dels productes de l’empresa en una seqüència que abasta des de principis del segle XX fins un segle després. Es complementa amb documentació sobre l’activitat de màrqueting i difusió publicitària de la companyia.

El fons recull també documents que fan referència als premis rebuts durant tota la seva trajectòria i a aspectes d’organització interna, gestió dels recursos humans, recursos patrimonials i projecció pública.

Escofet 1886 (Firma comercial)

Tamboret Gimlet

  • ES MDB 117-07-02-01-MOB-0083-020
  • UDS
  • [ca. 2017]
  • Part deMobles 114

Vista del tamboret Gimlet mitjà amb seient giratori d'escuma de poliuretà granat. El disseny és de Jorge Pensi i data de 1999. Al llarg de dos dècades van canviar els colors tant de seient com de l'estructura metàl·lica.

Tamboret Gimlet

  • ES MDB 117-07-02-01-MOB-0083-019
  • UDS
  • [ca. 2017]
  • Part deMobles 114

Vista del tamboret Gimlet alt amb seient giratori d'escuma de poliuretà gris antracita. El disseny és de Jorge Pensi i data de 1999. Al llarg de dos dècades han anat canviant els colors tant de seient com de l'estructura metàl·lica.

Tamboret Gimlet

  • ES MDB 117-07-02-01-MOB-0083-021
  • UDS
  • [ca. 2017]
  • Part deMobles 114

Vista del tamboret Gimlet baix amb seient giratori d'escuma de poliuretà granat. El disseny és de Jorge Pensi i data de 1999. Al llarg de dos dècades han anat canviant els colors tant de seient com de l'estructura metàl·lica.

Tamborets Gimlet

  • ES MDB 117-07-02-01-MOB-0083-022
  • UDS
  • [ca. 2017]
  • Part deMobles 114

Vista de la col·lecció de tamborets Gimlet amb seient giratori d'escuma de poliuretà. El disseny és de Jorge Pensi i data de 1999. Al llarg de dos dècades han anat canviant els colors tant de seient com de l'estructura metàl·lica.

Ramon Benedito

  • ES MDB AMDB BEN
  • Fons
  • 1975 / 2017

Benedito Graells, Ramon, 1945-

Organización Juvenil de F.E.T. y de las J.O.N.S. Libreta de ahorro. Coberta

Cobertes impreses per a llibreta d'estalvis de la FET y de las JONS. Imprès a color (negre, vermell, groc, marró). Apareix desplegada. Consta, en l'anvers, a l'esquerra, l'escut d'Espanya de l'època de Franco i la inscripció "¡¡Arriba España!!; en la part dreta, dibuix de jou i fletxes i les inscripcions "Libreta de ahorro / a favor de", "Organización Juvenil de F.E.T. y de las J.O.N.S.", "Caja de Ahorros Provincial de la Diputación de Barcelona / Fontanella, 7 / Barcelona". En el revers consta informació de tipus administratiu sobre la llibreta i un extracte dels estatuts de la Caixa.

Altar pel Sr. LL. Vancells

  • ES MDB 3-404-03-01-04-BAD-U1092
  • UDS
  • Posterior a 1956
  • Part deAntoni Badrinas

Projecte d'un altar d'un oratori pel Sr. Ll. Vancells. L'altar format pel taulell d'un armari baix amb llibreria. En el taulell consta una figura religiosa i dos candelers. Amb la inscripció "Oratori per a Llavaneres - Ll. Vancells" i una inscripció de lectura dubtosa a la part superior "[il·legible] 58 x 50 [il·legible] taula alt. taula i [il·legible] 83". En el revers fragment d'un calendari del mes d'octubre del 1956, de l'empresa química J.R. Geigy.

Monument a José Biosca Torres

  • ES MDB 3-404-03-01-06-BAD-0046-002
  • UDS
  • Posterior a 1950
  • Part deAntoni Badrinas

Projecte d'un monument a José Biosca Torres. Consta la inscripció "Nº 2". El monument de forma de columna truncada on consta el text "A José Biosca Torres Fundador del Museo Textil 1950", rematada per una copa i amb un relleu a la base. Vista frontal.

Monument a José Biosca Torres

  • ES MDB 3-404-03-01-06-BAD-0046-001
  • UDS
  • Posterior a 1950
  • Part deAntoni Badrinas

Projecte d'un monument a José Biosca Torres. Consten les inscripcions "Nº 1" i "Relleu 42 alt x 25 ample". El monument té forma prismàtica truncada amb el text "A José Biosca Torres Fundador del Museo Textil 1950" i amb una base que inclou una jardinera i un relleu. Vista frontal.

Mobles 114

  • ES MDB 117
  • Fons
  • 1948 / 2016

El fons de Mobles 114 ens permet resseguir la història d’aquesta empresa barcelonina i, tanmateix, la de dos dels seus membres fundadors: Josep Maria Massana i Josep Maria Tremoleda ja que l’arxiu conté material de la seva etapa inicial com a dissenyadors integrants de l’Equip de Disseny. Aquest era un estudi que treballava en diversos àmbits del disseny.

Pel que fa a l’evolució i consolidació de Mobles 114 com a empresa editora, trobem diversos materials que ens ajuden a veure el creixement en l’oferta de productes i la consolidació de molts d’ells amb llarga durada al mercat. També podem conèixer l’evolució i ampliació de les seves instal•lacions.

Tot i que el gran gruix de la producció de l’empresa recau en els dissenys desenvolupats per Massana i Tremoleda (també Ferrer en els inicis), mitjançant la documentació del fons es pot veure la col•laboració creixent amb diversos dissenyadors del panorama local i internacional, dels qui han editat productes de notable èxit comercial al llarg dels darrers cinquanta anys.

El fons inclou catàlegs comercials i llistats de preus d’entre 1979 fins l’actualitat amb excepció d’alguns anys. Entre aquests documents en trobem diversos destinats al mercat internacional que demostren l’expansió de l’empresa en el mercat francès, alemany i anglès i, posteriorment, a un nombre molt més gran de països.

També hi ha gran diversitat de fotografies, entre positius fotogràfics i transparències, en les quals podem veure les primeres instal•lacions de Mobles 114 el 1973 al carrer d’Enric Granados 114 de Barcelona, la participació en fires o l’evolució en l’oferta dels productes. Aquesta sèrie es complementa amb material del procés de treball per a l’edició de diversos objectes com esbossos, plànols o imatges de prototips. Finalment, la documentació administrativa ens ajuda a conèixer els aspectes de caire econòmic de la companyia.

Pel que fa a la faceta de distribució de productes d’altres empreses trobem documentació de productes com els llums Akari d’Isamu Noguchi, el llum Coderch, els llums de l’empresa Vapor o les catifes de Nani Marquina. En aquest àmbit també es conserva correspondència amb diversos dissenyadors locals i internacionals com Miguel Milá, Óscar Tusquets, Enzo Mari o Álvaro Siza.

Aquest arxiu també ens permet conèixer l’estreta relació que existia amb professionals de diferents generacions i disciplines. Així en el fons es conserven documents de l’evolució de la imatge gràfica de l’empresa desenvolupada al llarg de més de vint anys pel dissenyador America Sanchez. Podem veure des del primer logotip, dissenyat el 1973, que representà una declaració d’intencions per la radical modernitat que revelava, fins els redissenys per actualitzar-lo i sintonitzar-lo amb els canvis en el món de la comunicació.

Mobles 114

Carro

  • ES MDB 117-07-01-01-MOB-0070-010
  • UDS
  • 1948 / 2015
  • Part deMobles 114

Repros de diversos models d'un carro metàl·lic per a aparells d'alta fidelitat. Els dibuixos es van utilitzar per realitzar el catàleg. El disseny era de Josep M. Massana i Josep M. Tremoleda

Carro

  • ES MDB 117-07-01-01-MOB-0070-011
  • UDS
  • 1948 / 2015
  • Part deMobles 114

Repros de diversos models d'un carro metàl·lic per a aparells d'alta fidelitat. Els dibuixos es van utilitzar per realitzar el catàleg. El disseny era de Josep M. Massana i Josep M. Tremoleda

Dossiers d'objectes de les col·leccions del Museu del Disseny de Barcelona

  • ES MDB C-07
  • Col·lecció
  • ca. 1977 / [2015]

Col·lecció de dossiers aplegats pel Museu del Disseny de Barcelona, referents fonamentalment als productes existents en la col·lecció del museu. Contenen documentació relacionada amb la concepció, encàrrec i disseny dels objectes, la seva fabricació, comercialització, ús i projecció pública.

Museu del Disseny de Barcelona

Recull de premsa on apareix publicat el llum de taula Gira

Articles de revistes i diaris on apareix publicada alguna menció al llum Gira. En aquest cas, article sobre disseny de Barcelona escrit per Suzanne Slesin i publicat obrint la secció Home (casa) del New York Times. Suzanne Slesin és una de les periodistes americanes més reputades especialitzada en disseny i que es va interessar especialment pel fenómen del disseny a Barcelona els anys 80.

André Ricard

  • ES MDB 449
  • Fons
  • 1944 / 2015

El fons comprèn principalment documents textuals, plànols i fotografies dels dissenys portats a terme per André Ricard al llarg de la seva trajectòria professional.

Una part de la documentació està relacionada amb la vesant més personal de l’autor. Es conserven testimonis d’una empresa fictícia de disseny de joguines que va crear amb uns amics en edat escolar, o bé, dibuixos de la seva etapa de formació, com per exemple, els figurins i propostes per als estands d’una empresa de transports, que poden considerar-se les seves primeres passes en el món del disseny.

També és rellevant la correspondència mantinguda amb Raymond Loewy, així com informació sobre conferències, seminaris, llibres i exposicions en què va participar o bé en què Ricard va ser homenatjat.

El gruix de la documentació, però, està relacionada amb la seva activitat com a dissenyador. En aquest sentit, la quantitat de diapositives i fotografies (en format digital) que integren el fons són una mostra ben significativa de la prolífica trajectòria professional de l’autor. Principalment són fotografies de producte, però també hi ha plànols dels dissenys més coneguts de Ricard, així com renders i plànols generats informàticament dels productes més moderns.

Cal destacar, també, la documentació relacionada amb la Torxa Olímpica de Barcelona ’92 ja que inclou dibuixos, esbossos, plànols i fotografies que mostren tot el procés creatiu i de disseny d’una de les obres més emblemàtiques d’André Ricard. En aquest mateix sentit, també hi ha documentació relacionada amb altres projectes del moviment olímpic, com els vinculats al Museu Olímpic de Lausana, o el disseny del Testimoni Olímpic de Londres 2012.

També hi ha una nombrosa col·lecció de fotografies en format digital que fan referència a la seva activitat pública: presentacions, congressos, homenatges, exposicions i participació en tota mena d’actes, que arriba fins el 2015.

Finalment, el fons integra un exhaustiu recull d’articles, entrevistes, reportatges, notes de premsa i notícies recopilat per André Ricard, relacionades amb la seva trajectòria professional.

Ricard, André, 1929-

Pinces de gel. Nova producció amb millores. Plànol

  • ES MDB 449-02-02-04-RIC-0022
  • UDS
  • 2015-04-28
  • Part deAndré Ricard

Plànol de les pinces de gel amb cotes. Es mostren en alçat frontal, lateral i secció, a escala 1:1. Apareix el número de plànol, el nom de l'autor i del dissenyador. Es tracta d'un plànol que presenta les millores de cara a una possible reedició de la pinça. Es correspon amb el període en que ha estat produïda per Mobles 114, a partir de 2001.

Miguel Milá

  • ES MDB 3-447
  • Fons
  • 1955 / 2014

Milá, Miguel, 1931-

Juli Capella

  • ES MDB 3-464
  • Fons
  • 1983 / 2013

El fons conté la documentació generada i aplegada per Juli Capella en el decurs de la seva activitat com a arquitecte, interiorista, editor, promotor i divulgador del disseny.

El fons comprèn uns 60.000 documents entre catàlegs d’empreses, dossiers de productes, diapositives, fotografies, dibuixos, plànols, biografies, currículums, notes de premsa, reculls d’articles, etc. El gruix més important del fons l’ocupen els reculls de documents relacionats amb dissenyadors, empreses i institucions vinculades amb el disseny, i els documents sobre l’edició de llibres i revistes.

Per últim, reuneix documents relacionats amb la seva docència a les escoles de disseny Elisava i Eina, i amb la seva participació en entitats i associacions com el FAD.

Capella, Juli, 1960-

Llum de peu TMC vist des del lateral dret. Dibuix digital

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0013-047
  • UDS
  • [entre 2008 i 2011]
  • Part deMiguel Milá

Dibuix digital o render, amb el llum de peu TMC de perfil. A l'alçada del regulador d'alçada de la pantalla s'ha dibuixat en llapis un mànec per subjectar el regulador. Es tracta d'un dels estudis per al canvi del sistema de subjecció i moviment de la pantalla per a una reedició del llum.

Llum de peu TMC: dues vistes laterals. Dibuix digital

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0013-044
  • UDS
  • [entre 2008 i 2011]
  • Part deMiguel Milá

Full amb dues imatges digitals impreses o renders impresos, amb dues vistes laterals del llum de peu TMC. A la part superior hi ha una imatge del llum de peu TMC de perfil, i a la part inferior un altra des de la part posterior.

Plafó número 6

  • ES MDB 117-02-01-MOB-0034-006
  • UDS
  • 2010-12
  • Part deMobles 114

Plafó on es veu la construcció del nou logotip. Es mostra la quadrícula sobre la que es construeix i s'indiquen les proporcions i l'angle.

Esbossos de la nansa i del sistema de subjecció de la pantalla

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0013-038
  • UDS
  • [entre 2009 i 2010]
  • Part deMiguel Milá

Full amb catorze esbossos en llapis del llum de peu TMC i alguns dels seus elements. N'hi ha un de llum sencer i la resta mostren detalls del sistema de subjecció i de la nansa que permet regular l'alçada de la pantalla. En aquells moments Miguel Milá estava treballant en la nova edició del llum per a l'empresa Santa & Cole. Aquesta reedició va suposar un canvi en el sistema de subjecció i moviment de la pantalla mitjançant la incorporació d'un sistema d'excèntriques i un imant. Això va fer que desapareguessin del tub de subjecció els forats que abans permetien el canvi d'alçada de la pantalla.

Plafó número 4

  • ES MDB 117-02-01-MOB-0034-004
  • UDS
  • 2010-12
  • Part deMobles 114

Plafó on es veu l'evolució del logotip de mobles 114 per mostrar els trets de semblança entre aquests i la nova proposta.

Plafó número 5

  • ES MDB 117-02-01-MOB-0034-005
  • UDS
  • 2010-12
  • Part deMobles 114

Plafó on es mostra el nou logotip que canvia respecte a l'anterior perquè s'afegeix la lletra m (en referència a mobles) i s'enquadra en una pastilla de color de forma rectangular.

Mobles 114. Tarifa de preus 2009

Full amb la tarifa de preus de l'any 2009 de productes de parament de la llar de Mobles 114, on apareix el preu de les pinces de gel i el cendrer Copenhagen. Mobles 114 va començar a produir les pinces de gel l'any 2001 i el cendrer Copenhagen el 2002. Apareixen també la cadira de braços Torres Clavé i el setrill Marquina. Amb la col·lecció Clàssics, Mobles 114 vol destacar el valor patrimonial del disseny.

Mesa Ara 9. Versión 1. Projecció

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-036
  • UDS
  • [ca. 2009?]
  • Part deMiguel Milá

Projecció informàtica de la taula escriptori de la Sèrie Ara. Conté la inscripció "Mesa Ara 9", "Versión 1". Es tractaria de la versió de la taula de 170 X 70 cm., de fusta i el sobre de color fosc.

Mesa Ara 9. Versión 2. Projecció

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-037
  • UDS
  • [ca. 2009?]
  • Part deMiguel Milá

Projecció informàtica de la taula escriptori de la Sèrie Ara. Conté la inscripció "Mesa Ara 9", "Versión 2". Es tractaria de la versió de la taula de 140 X 70 cm., de DM i fòrmica, sobre de color gris clar i potes de color negre metalitzat.

Taula escriptori Sèrie Ara. Ranures per passar cables. Croquis

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-035
  • UDS
  • [ca. 2009-02?]
  • Part deMiguel Milá

Croquis amb detalls de la taula d'escriptori de la Sèrie Ara. Mostra espais i ranures posallapis camuflats. Conté les vistes de dues seccions de la ranura, planta de xapa de metall i dibuixos en perspectiva de detalls d'ubiccaió de l'element. Conté mides i indicacions manuscrites.

Mesa Ara. Versions 1 i 2. Croquis

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-034
  • UDS
  • [ca. 2009-02?]
  • Part deMiguel Milá

Croquis de dues versions de la taula escriptori de la Sèrie Ara. La anomenada versió 1 té unes mides de 170 X 70 cm., és de fusta i el sobre de color fosc. La versió 2 és de 140 X 70 cm., és de DM i fòrmica i el sobre de color gris clar i potes de color negre metalitzat. Conté les vistes de dues plantes superiors, vista en perspectiva de tota la taula i detalls del biselat del sobre. Conté mides i indicacions manuscrites.

Taula escriptori Sèrie Ara. Croquis

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-033
  • UDS
  • 2009-02-05
  • Part deMiguel Milá

Croquis de la taula d'escriptori de la Sèrie Ara. Conté les vistes de planta, alçat en perspectiva, secció. Conté mides i detalls d'alguns elements de la taula. Conté indicacions sobre les ranures per passar els cables i l'anotació "lapicero barquito". A la part superior dreta hi ha l'anotació "Anna Prat 5.2.09".

Croquis dels peus del llum TMC

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0013-039
  • UDS
  • 2008
  • Part deMiguel Milá

Croquis dels peus del llum de peu TMC. Apareix un dibuix en planta dels peus amb les mides i les peces de goma que ajuden a l'estabilitat del llum. Es tracta d'una modificació per a la reedició realitzada per Santa & Cole.

Estudis per a un nou mànec del llum TMC

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0013-042
  • UDS
  • 2008
  • Part deMiguel Milá

Conjunt d'esbossos amb diferents possibilitats formals pel mànec de la pantalla del llum TMC. El document mostra també un possible sistema de subjecció d'aquest element. Es tracta d'estudis per a una nova reedició del llum.

Detalls de la tija i el mànec per moure la pantalla del llum de peu TMC. Esbós

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0013-041
  • UDS
  • [2008]
  • Part deMiguel Milá

Es tracta d'estudis per incorporar millores a la nova reedició del llum. Sembla que s'estudien noves possibilitats per a la forma del mànec que permet el moviment de la pantalla. Finalment aquest canvi formal no es va incorporar. El document es trobava dins una carpeta retolada amb el text "la nueva TMC".

Joan Pedragosa

  • ES MDB 33
  • Fons
  • 1960 / 2005

El fons conté documentació de diferents àmbits de la trajectòria laboral i personal de Joan Pedragosa. Inclou una secció dedicada a la correspondència rebuda per Joan Pedragosa, remesa per altres dissenyadors gràfics i companys. Pel que fa a l’activitat associativa de Pedragosa, n’ha quedat constància la seva relació amb Grafistas, Agrupación FAD, així com de l’AGI, l’Alliance Graphique Internationale. Pel que fa a l’activitat professional, el fons aplega alguns reculls dels seus dissenys, una petita mostra de papereria corporativa i documentació sobre la relació amb alguns clients. El fons es complementa amb una sèrie de recursos i publicacions que relaten l’activitat pública de Joan Pedragosa.

Pedragosa, Joan, 1930-2005

Versió metàl·lica. Esbós

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-030
  • UDS
  • [Entre 2000 i 2004]
  • Part deMiguel Milá

Full amb un dibuix en llapis del conjunt del llum de peu TMM en la versió metàl·lica redissenyada. Conté anotacions numèriques manuscrites amb les mides del producte. La base del llum és circular i el peu es composa de dos tubs encaixats amb diàmetres diferents, sent el de la part inferior més gran.

Taula escriptori Ara. Render

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-020
  • UDS
  • [ca. 2004?]
  • Part deMiguel Milá

Projecció informàtica de la taula escriptori de la Sèrie Ara. Conté l'anotació en llapis "Nogal americano teñido caoba (rojizo)".

Render vista de conjunt

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-026
  • UDS
  • [Entre 2000 i 2004]
  • Part deMiguel Milá

Render en color que mostra el llum de peu TMM en versió metàl·lica de perfil. Té la base circular i el cable elèctric penja al costat del peu sense cap peça que el subjecti a aquest.

Esbossos

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-028
  • UDS
  • [Entre 2000 i 2004]
  • Part deMiguel Milá

Conjunt de tres esbossos que mostren el llum de peu TMM, dos de detalls del peu i el tercer del conjunt del producte.

Serie Ara. Armari baix. Mòdul llarg. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-029
  • UDS
  • [ca. 2004-04?]
  • Part deMiguel Milá

Plànol d'un armari baix d'oficina de la Sèrie Ara, de 217,5 cm. d'amplada. Vistes d'alçat frontal, perfil dret i planta superior. Conté un esbós a mà alçada amb una vista en perspectiva.

Serie Ara. Mueble auxiliar corto. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-030
  • UDS
  • 2004-05-25
  • Part deMiguel Milá

Plànol d'un armari baix d'oficina de la Sèrie Ara, fet en fusta de noguera americana tenyida de color caoba, realitzat per a Seyfor. Vistes d'alçat frontal, perfil dret, secció, planta superior. Consta la inscripció "Cliente: Seyfor", "Número de plano: 2". Dibuixat per Kiko Gaspar. Escala 1:10.

Serie Ara. Estante 100 cm.Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-032
  • UDS
  • 2004-05-25
  • Part deMiguel Milá

Plànol realitzat per a Seyfor d'una prestatge de 100 cm. de la Sèrie Ara, fet de noguera americana tenyida en color caoba. Vistes d'alçat posterior, dues seccions, perfil esquerre, alçat frontal, planta superior i detall de fixació a la paret. Consta la inscripció "Cliente: Seyfor", "Número de plano: 6". Escala 1:10. Dibuixat per Kiko Gaspar.

Serie Ara. Estante 120 cm.Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-031
  • UDS
  • 2004-05-25
  • Part deMiguel Milá

Plànol realitzat per a Seyfor d'una prestatge de 120 cm. de la Sèrie Ara, fet de noguera americana tenyida en color caoba. Vistes d'alçat posterior, dues seccions, perfil esquerre, alçat frontal, planta superior i detall de fixació a la paret. Consta la inscripció "Cliente: Seyfor", "Número de plano: 6". Escala 1:10. Dibuixat per Kiko Gaspar.

Mesa juntas Presidencia. Generalitat de Catalunya. Planta inferior. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0012-003
  • UDS
  • 2004-05-17
  • Part deMiguel Milá

Plànol de la taula de juntes de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, per al Palau de la Generalitat. Està feta de noguera americana tenyida de color caoba. Conté vista de planta inferior. Escala 1:20. Plànol dibuixat per Kiko Gaspar. Conté la inscripció "Plano nº 2". El plànol està guixat amb una creu feta amb bolígraf.

Mobles per al despatx de Pasqual Maragall. Esbossos

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0012-002
  • UDS
  • [ca. 2004-04]
  • Part deMiguel Milá

Conjunt d'esbossos amb projeccions dels mobles per al despatx de Pasqual Maragall. Inclou dibuix de butaca, cadira de braços, taula de centre de vidre, taula escriptori Ara i armaris baixos. Al marge dret hi han esbossos de les potes per a la taula i l'arrmari i anotacions manuscrites.

Serie Ara. Armari baix. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-027
  • UDS
  • [ca. 2004-04]
  • Part deMiguel Milá

Plànol d'un armari baix d'oficina de la Sèrie Ara, composat per cinc mòduls de 43,5 cm. d'amplada cadascun. Vistes d'alçat frontal, dos perfils drets, secció, planta superior. Conté correccions a llapis sobre el dibuix imprès.

Carta a Seyfor

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0012-001
  • UDS
  • 2004-04-29
  • Part deMiguel Milá

Comunicació enviat a Seyfor on Miguel Milá li comunica l'enviament de dades sobre els materials projectats per als mobles per al despatx de Pasqual Maragall.

Serie Ara. Muebles auxiliares. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-025
  • UDS
  • 2004-04-29
  • Part deMiguel Milá

Plànol d'un armari baix d'oficina de la Sèrie Ara, fet en fusta, realitzat per a Seyfor. Vistes d'alçat frontal, dos perfils drets, dues seccions, planta superior. Consta la inscripció "Cliente: Seyfor", "Número de plano: 2". Dibuixat per Kiko Gaspar. Escala 1:10.

Serie Ara. Muebles auxiliares. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-026
  • UDS
  • 2004-04-29
  • Part deMiguel Milá

Plànol d'un armari baix d'oficina de la Sèrie Ara, fet en fusta, realitzat per a Seyfor. Vistes d'alçat frontal, dos perfils drets, dues seccions, planta superior. Consta la inscripció "Cliente: Seyfor", "Número de plano: 2". Dibuixat per Kiko Gaspar. Escala 1:10.

Mesa Serie Ara. Plantes, alçat i secció. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-024
  • UDS
  • 2004-04-22
  • Part deMiguel Milá

Plànol realitzat per a Seyfor de la taula d'escriptori de la Sèrie Ara, feta en fusta. Vistes de planta superior i inferior, alçat i secció. Consta la inscripció "Cliente: Seyfor", "Número de plano: 1". Escala 1:10. Dibuixat per Kiko Gaspar.

Mesa Serie Ara. Plantes, alçat i secció. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-022
  • UDS
  • 2004-04-22
  • Part deMiguel Milá

Plànol realitzat per a Seyfor de la taula d'escriptori de la Sèrie Ara, feta en fusta. Vistes de planta superior i inferior, alçat i secció. Consta la inscripció "Cliente: Seyfor", "Número de plano: 1". Escala 1:20. Dibuixat per Kiko Gaspar.

Mesa Serie Ara. Plantes, alçat i secció. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-023
  • UDS
  • 2004-04-22
  • Part deMiguel Milá

Plànol realitzat per a Seyfor de la taula d'escriptori de la Sèrie Ara, feta en fusta. Vistes de planta superior i inferior, alçat i secció. Consta la inscripció "Cliente: Seyfor", "Número de plano: 1". Escala 1:10. Dibuixat per Kiko Gaspar.

Exposició retrospectiva sobre Miguel Milá al Palau Robert.

  • ES MDB 3-447-01-01-MIL-0002
  • UDS
  • ca. 2003-09
  • Part deMiguel Milá

Fullet de l'exposició retrospectiva sobre Miguel Milá realitzada al Palau Robert de Barcelona, dintre del programa d'actes de l'Any del Disseny, organitzat pel FAD (Foment de les Arts i el Disseny) l'any 2003. Les dates de celebració foren del 16 de setembre al 15 d'octubre de 2003. El fullet conté un breu text del comissari de l'exposició, l'arquitecte Pedro Azara, i assenyala algun dels productes presents a l'exposició, entre ells el llum de peu TMC.

Mobles 114. Tarifa de preus 2002

Full amb la tarifa de preus de l'any 2002 de productes de parament de la llar de Mobles 114, on apareix el preu de les pinces de gel i el cendrer Copenhagen. Mobles 114 va començar a produir les pinces de gel l'any 2001 i el cendrer Copenhagen el 2002. Apareixen també el rellotge de paret Nautilus d'Oscar Tusquets i el setrill Marquina.

Banc Icària

  • ES MDB 117-07-02-01-MOB-0083-017
  • UDS
  • 2001
  • Part deMobles 114

Imatge del banc Icaria dissenyat per Enzo Mari i editat per Mobles 114. En aquest cas es tracta de la versió amb respatller.

Josep Maria Mir

  • ES MDB 3-669
  • Fons
  • 1961 / 2001

El fons conté la documentació generada per Josep Maria Mir en el decurs de la seva activitat com a dissenyador gràfic i creador d’imatge.

Un gruix important de documents l’ocupen els projectes de disseny d’imatge corporativa i papereria. Al fons es conserven, per exemple, els projectes per Caldea, La Caixa, el Festival de Cinema de Barcelona, el festival Andorra Jazz Escaldes-Engordany o el Museu Arqueològic de Tarragona, entre d’altres. També conté materials de comunicació, difusió i publicitat per a empreses, institucions públiques, museus, esdeveniments, congressos o premis com el Museu d’Arqueologia de Catalunya, el Congrés Internacional d’Arqueologia Clàssica o els Premis FAD.

A més a més, el fons conté papereria corporativa de Josep Maria Mir i de la seva empresa Summa, i recursos d’informació amb revistes, catàlegs i premsa.

Mir Borrut, Josep Maria

Banc Icària

  • ES MDB 117-07-02-01-MOB-0083-018
  • UDS
  • 2001
  • Part deMobles 114

Imatge del banc Icaria dissenyat per Enzo Mari i editat per Mobles 114. En aquest cas es tracta de la versió sense respatller.

Colección André Ricard. Olivia Ricard. Catàleg Comercial

  • ES MDB 449-02-01-RIC-0006
  • UDS
  • [entre 1999 i 2001]
  • Part deAndré Ricard

Fullet de l'empresa Olivia Ricard s.c.p, amb una col·lecció de productes dissenyats per André Ricard. La col·lecció estava integrada per un joc de gots, el cendrer Copenhagen, l'espelma Stabylo i les pinces de gel que es comercialitzen sota el títol d'aznip i en quatre colors diferents: groc, blau, vermell i negre. La firma va produir i comercialitzar les pinces de gel entre 1999 i 2001.

Montserrat Guardiola

  • ES MDB 3-656
  • Fons
  • 1956 / 2000

El fons està integrat per més de 400 dibuixos originals dels seus dissenys com a joiera i orfebre i prop de 200 positius fotogràfics de les seves peces i les seves botigues. El fons es completa un recull de premsa (1970-1992), informació sobre les seves exposicions i correspondència.

Guardiola Farrés, Montserrat

Ricard Giralt Miracle

  • ES MDB 3-617
  • Fons
  • 1888 / 2000

El fons conté la documentació generada per Ricard Giralt Miracle en el decurs de la seva activitat com a il•lustrador, dissenyador gràfic i tipògraf.

El gruix més important del fons està constituït per la seva activitat i producció a Seix i Barral, Filograf i PEN. Una part de la documentació comprèn dissenys i creacions realitzats tant per a editorials com per a artistes i particulars: llibres, invitacions, targetes, cartells, catàlegs i plaquetes. L’altra part conté material de difusió, comunicació i imatge gràfica de particulars, entitats, institucions i empreses.

El fons inclou documents relacionats amb la creació d’alfabets i tipografies com els Gaudí, Xenius, Pompeia i Maryland: dibuixos, croquis, esbossos, maquetes, proves, etc.

També compta amb un petit gruix de documents relacionats amb el seu pare, Francesc Giralt.

Giralt Miracle, Ricard, 1911-1994

Correspondència entre Fernando Amat i Artipresent.

Carta de Fernando Amat a l'empresa Artipresent, propietària de la marca Authentics, oferint la reedició de la glaçonera. Sota la marca Authentics es comercialitzava una àmplia gamma de productes de parament per a la llar de bon disseny i preus competitius. Aquests productes tenien molt bona acceptació a Vinçon, botiga de la qual Fernando Amat era propietari. És per això que Amat va pensar que un producte com la glaçonera podria ser del seu interès. Poc després de l'enviament d'aquesta carta es van produir canvis importants en l'empresa i va haver-hi un gir en la política de disseny i al cap de poc temps la marca Authentics va desaparèixer. La proposta no es va arribar mai a materialitzar.

Projecte de cadira de braços Oporto

  • ES MDB 117-08-01-01-01-MOB-0126-002
  • UDS
  • 1994-09-01 / 2000-10-24
  • Part deMobles 114

Dibuix de la cadira de braços Oporto d'Alvaro Siza amb indicacions de les conclusions de l'estudi realitzat al disseny. Es senyalen els punts febles i les recomanacions de millora.

Detall de subjecció de la pantalla

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-014
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part deMiguel Milá

Esbossos dibuixats sobre una targeta personal del dissenyador i la seva muller. Conté dos esbossos del sistema de suport de la pantalla del llum de peu TMM, mitjançant una peça amb dues anelles per on va el peu de fusta. Conté una anotació manuscrita en llapis sobre els inconvenients d'aquesta peça de suport de la pantalla.

Vista de conjunt

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-017
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part deMiguel Milá

Full amb esbossos en tinta i llapis que mostren el llum de peu TMM sencer amb dos tipus de base, totes dues en forma de creu, una amb les terminacions arrodonides i l'altre amb les terminacions rectes. També hi ha un dibuix del detall d'unes peces "alargaderas" fixades al peu del llum.

Propostes d'embalatge

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-023
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part deMiguel Milá

Dos fulls amb esbossos sobre possibles maneres de presentar el producte llum de peu TMM desmuntat i embalat dins una caixa. Un dels dos fulls conté anotacions indicant els components de dins l'embalatge.

Pantalla

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-016
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part deMiguel Milá

Full amb esbossos del llum de peu TMM. Conté representacions principalment de la pantalla, però també de la terminació d'una peça de la base i de la peça de subjecció de la pantalla. Hi ha una anotació on es llegeix "Lampara MMBD".

Pantalla i suport

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-015
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part deMiguel Milá

Full amb esbossos en llapis i llapis vermell de la pantalla en forma de llàgrima del llum de peu TMM, la peça de suport d'aquesta i el porta làmpades.

Vista de conjunt

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-018
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part deMiguel Milá

Full amb un dibuix acolorit i alguns esbossos del llum de peu TMM, el dibuix mostra el conjunt sencer del llum amb la base en forma de creu i les terminacions arrodonides, hi ha una peça prop de la base que agafa el cable elètric perquè no se separi del peu de fusta, també hi ha algun Dibuixos de la base. Conté l'anotació manuscrita MBD i MMBD.

Vista de conjunt

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-019
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part deMiguel Milá

Full amb un dibuix del llum de peu TMM. Mostra el conjunt sencer del llum amb la base en forma de creu i les terminacions rectes. El cable elèctric queda solt i penja al costat del peu. Conté l'anotació manuscrita "MMBD".

Detalls base

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-020
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part deMiguel Milá

Full amb esbossos dibuixats en llapis a l'anvers i al revers que mostren detalls de la base del llum de peu TMM en forma de creu. Un dels esbossos mostra el peu en forma de "X".

Vista de conjunt

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-024
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part deMiguel Milá

Full amb un dibuix en llapis del conjunt del llum de peu TMM. Conté moltes anotacions manuscrites amb noms, entre altres es reconeix el del llum AL-2.

Detall terminació base

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-021
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part deMiguel Milá

Full amb dos esbossos en llapis de la terminació d'un extrem de la base en forma de creu del llum de peu TMM, un més recte i l'altre més diagonal. Tots dos tenen una funda al voltant del peu.

Detall terminació base

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-022
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Part deMiguel Milá

Full amb tres esbossos en llapis de la terminació d'un extrem de la base en forma de creu del llum de peu TMM. Totes les propostes tenen una funda al voltant del peu, una amb una peça de goma cilíndrica vertical, un altra amb una funda de forma quadrada, i un altra en forma esfèrica. Hi ha anotacions manuscrites referents al model en fusta i al model en metall.

L'equip de Mobles 114

  • ES MDB 117-01-01-MOB-0004-002
  • UDS
  • 1999-09
  • Part deMobles 114

Fotografia de l'equip de Mobles 114 al magatzem de l'empresa al carrer Riera dels Frares de l'Hospitalet de Llobregat. Aquestes instal·lacions van ser inaugurades al desembre del 1998. A la imatge apareixen els editors i fundadors de Mobles 114 Josep M. Massana (4rt per la dreta), Josep M. Tremoleda (6é per la dreta) i els actuals directors de l'editora Mercè Rovira (centre, 4a filera) i Gabriel Moragas (6a filera 3er per la dreta).

Mesa Ara-1. Ángulo base. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-018
  • UDS
  • 1999-04-16
  • Part deMiguel Milá

Plànol de la base de la taula escriptori de la Sèrie Ara, feta en DM. Conté dues vistes de planta i secció. Escala 1:10. Conté la inscripció "Número de plano 4/8". Conté segell humit amb la inscripció "Seyfor S.L." i l'adreça. El document té inscrita la data data 21-04-04 d'haver estat enviat per fax des de Seyfor. Còpia.

Mesa Ara-1. Perfil tapa. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-017
  • UDS
  • 1999-04-16
  • Part deMiguel Milá

Plànol realitzat per Seyfor del sobre de la taula escriptori de la Sèrie Ara, feta en DM xapat en noguera i acabat en noguera. Conté vista de perfil. Escala 1:10. Conté la inscripció "Número de plano 2/8". Còpia.

Taula d'escriptori Ara. Sobre. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-014
  • UDS
  • 1999-04-16
  • Part deMiguel Milá

Plànol realitzat per Seyfor del sobre de la taula d'escriptori de la Sèrie Ara, feta en DM xapat en noguera i acabat en noguera i cuir. Conté vista de planta. Còpia.

Mesa Ara-1. Plantal tapa. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-016
  • UDS
  • 1999-04-16
  • Part deMiguel Milá

Plànol realitzat per Seyfor del sobre de la taula escriptori de la Sèrie Ara, feta en DM xapat en noguera i acabat en noguera. Conté vista de planta. Escala 1:10. Còpia.

Mesa Ara-1. Ángulo base. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-019
  • UDS
  • 1999-04-16
  • Part deMiguel Milá

Plànol de la base de la taula escriptori de la Sèrie Ara, feta en DM. Conté dues vistes de planta i secció. Escala 1:10. Conté la inscripció "Número de plano 4/8". Conté segell humit amb la inscripció "Seyfor S.L." i l'adreça. El document té inscrita la data data 21-04-04 d'haver estat enviat per fax des de Seyfor. Còpia.

Taula d'escriptori Ara. Sobre. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-015
  • UDS
  • 1999-04-16
  • Part deMiguel Milá

Plànol realitzat per Seyfor del sobre de la taula d'escriptori de la Sèrie Ara, feta en DM xapat en noguera i acabat en noguera i cuir. Conté vista de planta. Còpia.

Mesa Ara-1. Base. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-012
  • UDS
  • 1999-04-16
  • Part deMiguel Milá

Plànol realitzat per Seyfor de la base d'una taula de la Sèrie Ara, feta en DM xapat en noguera i acabat en noguera. Conté vista d'alçat. Escala 1:10. Conté la inscripció "Número de plano 5/8". Còpia.

Resultats 1 a 100 de 18708