S'estan mostrant 10481 resultats

Descripció arxivística
With digital objects
Advanced search options
Vista prèvia d'impressió View:

Dibuix de vitrall per a finestra amb motiu heràldic dels Riusech en la tarja

Dibuix de vitrall per a finestra amb motiu heràldic en la tarja i obertura de vidres reticulats rectangulars amb peces circulars en les interseccions de les línies que simulen els ploms. Està representat l'escut heràldic dels Riusech amb el text "Nec Vi Nec Metu" (ni per força ni per por). Probablement es tracta d'uns vitralls encarregats per a la finca de Torre de Riu a Alp (Cerdanya), de Josep Nicolau d'Olzina i Ferret de Riusech. Inclou l'anotació: "E.1.10". En la part posterior inclou l'anotació: "cortes 614 de 11 a 1 martes y viernes".

Dibuix de vitrall per a finestra amb motiu heràldic dels Olzina en la tarja

Dibuix de vitrall per a finestra amb motiu heràldic en la tarja i obertura de vidres reticulats rectangulars amb peces circulars en les interseccions. Està representat l'escut heràldic dels Olzina (motiu d'alzina arrencada amb dos cards florits) amb el text "Ab Alto Cuncta" (de dalt tot). Probablement es tracta d'uns vitralls encarregats per a la finca de Torre de Riu a Alp (Cerdanya), de Josep Nicolau d'Olzina i Ferret de Riusech. Hi ha l'anotació: "E. 1.10". En la part posterior consta l'anotació: "cortes 614 de 11 a 1 martes y viernes".

Contenidor d'aliments. Plànol.

Plànol digitalitzat d'un contenidor d'aliments produït per l'empresa Tatay. Es mostra el sistema d'apilabilitat dels contenidors. Escala 1:1.

Dibuix de vitrall per a rosassa amb l'escena de l'estació del Via Crucis "Jesús es troba amb la seva mare", per a l'església de la Puríssima Concepció de Sabadell

Dibuix de vitrall per a rosassa amb l'escena de l'estació del Via Crucis "Jesús es troba amb la seva mare", per a l'església de la Puríssima Concepció de Sabadell. Davant seu la Verge Maria, sant Joan i Maria Magdalena. Al darrera Simon de Cirene, qui el va ajudar amb la creu.

Dibuix de vitrall per a òcul per a la basílica de la Mercè

Dibuix de vitrall per a òcul ovalat de la nau de la Basílica de la Mercè de Barcelona. Representa la lletania lauretina Turris Eburnea o Torre d'ívori i consta d'un escut heràldic central flanquejat per dos àngels. En la part posterior a tinta vermella dibuixos de dues finestres.

Número 1375. Tocador

Tocador que formava part del dormitori que Charles Bouvard, fabricant de la cervesa Moravia, va comprar a Joan Busquets per valor de 15.250 pessetes. El 1927 va ser descrit en la documentació del taller amb els termes següents: «Mobiliario para dormitorio, estilo moderno, lacado verdaderé gris y plata con motivos florales policromados, según bocetos originales compuesto de un armario, dos camas gemelas, dos mesas de noche, una "poudreuse" con lámparas eléctricas articuladas, un sillón y un pouf, dos lámparas aplique de hierro, lacado y metal repujado plateado oxidado y un plafonnier y una cornisa lacada igualmente para el tapiz fondo de camas».

Bracons va ser l'introductor de la laca japonesa a Catalunya després del seu aprenentatge a París i la va aplicar en mobles d'artistes famosos, com és el cas de Joan Busquets. De tota manera, en aquest tocador hi ha dubtes sobre si ell és l'autor de la laca o, per contra, va ser-ne la seva dona, Enriqueta Pascual Benigani, ja que, encara que es va publicar que ella n'era l'autora, en aquell temps Bracons va abandonar la llar i va deixar a la seva casa barcelonina obres acabades que ella va vendre i materials que va continuar fent servir.

Peça pertanyent a la col·lecció del Museu del Disseny de Barcelona.

Número 1346. Plafó decoratiu de laca amb imatge del Port de Barcelona

Plafó decoratiu de laca amb imatge del Port de Barcelona. A partir del mateix dibuix probablement es realitzaren diversos exemplars d'aquest plafó, perquè es troba a interiors diferents. Es tracta d'una vista del port de Barcelona, segons dibuix de Joan Busquets i execució de Lluís Bracons. Es tracta d'una laca sobre fusta

Fotografia de forn en el taller de vitralls

Fotografia amb imatge de forn en el taller de vitralls. Consta la inscripció manuscrita "C". En el revers consta el segell amb el nom del fotògraf "Fotografies d'art Francisco Serra / Salmerón 166 / Barcelona".

Fotografia del despatx del taller de vitralls

Fotografia del despatx del taller de vitralls amb un conjunt de quadres i papers. Consta la inscripció manuscrita "F". En el revers consta el segell amb el nom del fotògraf "Fotografies d'art Francisco Serra / Salmerón 166 / Barcelona".

Fotografia de la recepció del taller de vitralls

Fotografia del taller de vitralls presumiblement en la recepció on apareixen tres persones. Consta la inscripció manuscrita "A". En el revers consta el segell amb el nom del fotògraf "Fotografies d'art Francisco Serra / Salmerón 166 / Barcelona".

Número 0229. Tocador

  • ES ES MDB 3-405-02-02-02-09-01-01-BUS-0501-001
  • UDS
  • [ca. 1900 / 1901]
  • Part of Casa Joan Busquets

Pentinador amb tres miralls bisellats. Encarregat pel Cònsol General d'Alemanya formant part d'un dormitori modernista amb fusta de tulipier tallat i encerat. Els peus acaben en forma de "formatge".

Dibuix de vitrall per a finestra amb motiu de al·legoria de la tardor basada en una pintura de Gaspar Camps

Dibuix de vitrall per a finestra. El dibuix de vitrall ens mostra una dona delicada que desprèn erotisme, amb una vestimenta que deixa l'espatlla al descobert i que té clares reminiscències japonizants . Algunes fulles marcides s'enfilen pel vestit i altres li ornamenten els cabells a manera de tocat.

Dibuix de vitrall per a finestra amb escut heràldic en la part central i motius florals en la part superior, per a la casa Bertrand

Dibuix de vitrall per a finestra amb capcer amb lòbul, va decorat amb un escut central amb motiu floral, aquesta mateixa flor es repeteix triplicada en la part superior. El camper imita un teixit de to blau amb una xarxa romboïdal amb peces quadrangulars amb motius florals en les interseccions de les línies que imiten al plom, rematat en la part superior i inferior per una àmplia franja de motiu floral, on es repeteix de forma seriada la flor de l'escut. En la part inferior el dibuix imita uns serrells de roba. Molt probablement es tracta de la casa Bertrand de Barcelona.

Dibuix de vitrall per a finestra amb escut heràldic en la part central i motius florals en la part superior, per a la casa Bertrand

Dibuix de vitrall per a finestra amb el capcer amb lòbul. Està decorat amb un escut central amb una flor i la mateixa flor es repeteix en la part superior del dibuix del vitrall acompanyat d'altres motius vegetals. El camper imita un teixit de granats amb franges en diagonal amb formes circulars (cibes), rematat a dalt i a baix per una bordura de motius florals. En la part inferior el dibuix imita uns serrells de roba. Molt probablement es tracta de la casa Bertrand de Barcelona.

Dibuix de vitrall per a finestra amb escut heràldic en la part central i motius florals en la part superior per a la casa Bertrand

Dibuix de vitrall per a finestra amb capcer amb lòbul, va decorat amb un escut central amb una flor, aquesta mateixa flor es repeteix en la part superior del dibuix del vitrall acompanyat d'altres motius vegetals de línies corbes. El camper imita un teixit verdós amb franges en diagonal de to vermellós, rematat pels extrems per una bordura de motius vegetals. En la part inferior el dibuix imita uns serrells de roba. Molt probablement es tracta de la casa Bertrand de Barcelona.

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de sant Jordi amb la princesa Sahabra

Dibuix de vitrall per a finestra amb la representació del cavaller sant Jordi, clavant-li la llança al drac mort als peus. Enfront la princesa Sahabra, de genolls pregant agraïda per haver-la salvat. En la part superior el text "sant Jordi, Patró de Catalunya" acompanyat pel dibuix de la Cimera Reial. El vitrall es va exposar a la V Exposició Internacional d'Art de Barcelona, celebrada l'abril de 1907. Aquesta peça presidia la sala de la “Sección Española”, espai decorat per Josep Triadó i Joaquim Renart. Aquest vitrall va ser exposat també a l’Exposició d’Art de Terrassa de 1908, en aquest cas presidint la Sala Riquer, dedicada exclusivament a aquest artista.

Fons André Ricard

  • ES ES MDB 3-449
  • Fons
  • 1944 / 2015

El fons comprèn principalment documents textuals, plànols i fotografies dels dissenys portats a terme per André Ricard al llarg de la seva trajectòria professional.

Una part de la documentació està relacionada amb la vesant més personal de l’autor. Es conserven testimonis d’una empresa fictícia de disseny de joguines que va crear amb uns amics en edat escolar, o bé, dibuixos de la seva etapa de formació, com per exemple, els figurins i propostes per als estands d’una empresa de transports, que poden considerar-se les seves primeres passes en el món del disseny.

També és rellevant la correspondència mantinguda amb Raymond Loewy, així com informació sobre conferències, seminaris, llibres i exposicions en què va participar o bé en què Ricard va ser homenatjat.

El gruix de la documentació, però, està relacionada amb la seva activitat com a dissenyador. En aquest sentit, la quantitat de diapositives i fotografies (en format digital) que integren el fons són una mostra ben significativa de la prolífica trajectòria professional de l’autor. Principalment són fotografies de producte, però també hi ha plànols dels dissenys més coneguts de Ricard, així com renders i plànols generats informàticament dels productes més moderns.

Cal destacar, també, la documentació relacionada amb la Torxa Olímpica de Barcelona ’92 ja que inclou dibuixos, esbossos, plànols i fotografies que mostren tot el procés creatiu i de disseny d’una de les obres més emblemàtiques d’André Ricard. En aquest mateix sentit, també hi ha documentació relacionada amb altres projectes del moviment olímpic, com els vinculats al Museu Olímpic de Lausana, o el disseny del Testimoni Olímpic de Londres 2012.

També hi ha una nombrosa col·lecció de fotografies en format digital que fan referència a la seva activitat pública: presentacions, congressos, homenatges, exposicions i participació en tota mena d’actes, que arriba fins el 2015.

Finalment, el fons integra un exhaustiu recull d’articles, entrevistes, reportatges, notes de premsa i notícies recopilat per André Ricard, relacionades amb la seva trajectòria professional.

Ricard, André, 1929-

Entrevista a André Ricard

Entrevista a André Ricard realitzada per Maite Baratech, al voltant de l'exposició a Mas Casadevall.

André Ricard. El disseny del quotidià. Fullet

Fullet de l'exposició retrospectiva "André Ricard, el disseny del quotidià" sobre els productes del dissenyador, organitzada per la Fundació Joan Miró. El fullet explica el concepte de l'exposició i els diferents àmbits de la mateixa mitjançant un text dels comissaris de la mostra. Apareixen algunes il·lustracions de Jaume Ferrer i una breu explicació posant en relleu les característiques dels seus dissenys.

André Ricard. El disseny del quotidià. Invitació

Invitació a la inauguració de l'exposició retrospectiva "André Ricard: el disseny del quotidià" que es va celebrar a la Fundació Joan Miró de Barcelona l'any 1999 amb motiu de la Primavera del Disseny.

Pebeter d'etapa. Plànol

Plànol digitalitzat del pebeter d'etapa dels Jocs Olímpics Barcelona '92. Conté la inscripció "Vistas generales". Escala 1:10.

Antorcha Olímpica. Ubicación

Plànol de la Torxa Olímpica a escala 1:2, de vista de perfil amb senyalització de les parts i elements que composen la torxa. Aquest full ha estat digitalitzat

Antorcha Olímpica. Alzados conjunto. Plànol

Plànol de la Torxa Olímpica a escala 1:2 en vista frontal, lateral i posterior. També hi ha una vista de la planta inferior i superior. Aquest full ha estat digitalitzat

Llàntia de seguretat. Plànol

Plànol digitalitzat de la llàntia de seguretat dissenyada per als Jocs Olímpics de Barcelona '92. Es mostra en secció. Escala 1:1

Torxa Olímpica. Esbós

  • ES ES MDB 3-449-02-02-01-08-RIC-0479-038
  • UDS
  • [entre 1987 i 1991]
  • Part of Fons André Ricard

Dos esbossos de perfil de la Torxa Olímpica amb copa del cremador arrodonida, cos amb línies rectes i logotip dels Jocs Olímpics als laterals. Aquest full ha estat digitalitzat

Torxa Olímpica. Esbós

  • ES ES MDB 3-449-02-02-01-08-RIC-0479-035
  • UDS
  • [entre 1987 i 1991]
  • Part of Fons André Ricard

Tres esbossos de perfil amb diferents dissenys per a la copa del cremador. Dos són en forma triangular i un en forma arrodonida. Cos rectangular i logotip dels Jocs Olímpics al lateral del cos. Aquest full ha estat digitalitzat

Torxa Olímpica. Esbós

  • ES ES MDB 3-449-02-02-01-08-RIC-0479-033
  • UDS
  • [entre 1987 i 1991]
  • Part of Fons André Ricard

Esbós detallat de perfil de la Torxa Olímpica amb copa del cremador en forma arrodonida, cos en forma triangular i disposició de la gràfica al frontal del cos. Aquest full ha estat digitalitzat

Torxa Olímpica. Esbós

  • ES ES MDB 3-449-02-02-01-08-RIC-0479-032
  • UDS
  • [entre 1987 i 1991]
  • Part of Fons André Ricard

Esbós detallat amb perfil de la Torxa Olímpica amb copa del cremador circular, cos rectangular i disposició de la gràfica al frontal del cos. Aquest full ha estat digitalitzat

Torxa Olímpica. Esbós

  • ES ES MDB 3-449-02-02-01-08-RIC-0479-031
  • UDS
  • [entre 1987 i 1991]
  • Part of Fons André Ricard

Quatre esbossos de perfil, molt esquemàtics, on es mostren diferents dissenys amb copa del cremador triangular i un en forma circular. Aquest full ha estat digitalitzat

Idees vàries per al disseny de la Torxa Olímpica. Esbós

  • ES ES MDB 3-449-02-02-01-08-RIC-0479-015
  • UDS
  • [entre 1987 i 1991]
  • Part of Fons André Ricard

Cinc esbossos amb idees sobre el disseny de la Torxa Olímpica i la copa del cremador. Es mostren dissenys amb copa del cremador integrada al cos, adornada amb figures humanes o bé en forma quadrada. També hi ha dissenys on la copa del cremador és independent, amb forma circular i sostinguda als laterals. Aquest full ha estat digitalitzat

Idea per als materials de la Torxa Olímpica. Esbós

  • ES ES MDB 3-449-02-02-01-08-RIC-0479-009
  • UDS
  • [entre 1987 i 1991]
  • Part of Fons André Ricard

Dos esbossos amb idees sobre els possibles materials per a la fabricació de la Torxa Olímpica. Ricard plantejava utilitzar vidre macís per a la copa del cremador i alumini i fusta per al cos de la Torxa Olímpica. Aquest full ha estat digitalitzat.

Idea per al disseny de la Torxa Olímpica. Esbós

  • ES ES MDB 3-449-02-02-01-08-RIC-0479-007
  • UDS
  • [entre 1987 i 1991]
  • Part of Fons André Ricard

Dos esbossos amb idees sobre la forma de la Torxa Olímpica i la inclusió de personatges de Picasso a la copa del cremador. Inclou nota manuscrita de Ricard. Aquest full ha estat digitalitzat.

Contenidor d'aliments. Plànol.

Plànol digitalitzat d'un contenidor d'aliments produït per l'empresa Tatay. Es mostra en alçat i planta. Escala 1:1.

Portacalendari Dia Dia. Plànol

Plànol del portacalendari Dia-Dia produït per l'empresa Vilagrasa. Es mostra en alçat frontal, lateral i planta. A escala 1:1

Pinces de gel. Disseny inicial. Plànol

Plànol corresponent a la primera edició de les pinces de gel, produïdes per Arce en el període 1964-1974. Presenta alçat i secció de les pinces de gel a escala 1:1, amb mides. Conté la inscripció: "Pinzas para hielo. 106 / P. HIELO / C.D.E.I / ABR 64 / 11". Les sigles C.D.E.I probablement corresponen a l'abreviatura del nom de l'Estudi d'André Ricard en aquell moment, Centro de Diseño Industrial, creat el 1958.

Pinces de gel. Norda. Producte acabat. Fotografia

  • ES ES MDB 3-449-02-02-01-06-01-RIC-0153-005
  • UDS
  • [entre 1990 i 1992]
  • Part of Fons André Ricard

Fotografia amb pla general de les pinces de gel produïdes per l'empresa Norda. Colors variats. Vista zenital. Conté la inscripció en el marc de la diapositiva: "Pinces per a glaçons Prod. Arce / R-33 / 95X67 / 69 / André Ricard, 1964".

Pinces de gel. Norda. Producte acabat. Fotografia

  • ES ES MDB 3-449-02-02-01-06-01-RIC-0153-004
  • UDS
  • [entre 1990 i 1992]
  • Part of Fons André Ricard

Fotografia amb pla general de les pinces de gel produïdes per l'empresa Norda en el període 1990-1992. Es mostra una pinça de color groc agafant un glaçó i una pinça de color negre en disposició horitzontal. Al fons, desenfocat, hi ha una sèrie de pinces de gel de colors diferents. Vista frontal.

Pinces de gel. Norda. Producte acabat. Fotografia

  • ES ES MDB 3-449-02-02-01-06-01-RIC-0153-003
  • UDS
  • [entre 1990 i 1992]
  • Part of Fons André Ricard

Fotografia amb pla general de les pinces de gel produïdes per l'empresa Norda. Es mostra una pinça de color verd agafant un glaçó. Vista frontal. Conté la inscripció en el marc de la dispositiva: "André Ric. /Tuset, 32 / 70/ Pince sper a glaçons / 1964 / Prod. ARCE".

Pinces de gel. Norda. Producte acabat. Fotografia

  • ES ES MDB 3-449-02-02-01-06-01-RIC-0153-001
  • UDS
  • [entre 1990 i 1992]
  • Part of Fons André Ricard

Fotografia amb pla general de les pinces de gel produïdes per l'empresa Norda en el període 1990-1992. Es mostra en diferents colors. Vista frontal. La diapositiva conté l'etiqueta "1". Al marge superior i inferior de la diapositiva hi ha la inscripció "Llongueras Internacional".

Pinces de gel. Arce. Producte acabat. Fotografia

  • ES ES MDB 3-449-02-02-01-06-01-RIC-0152-003
  • UDS
  • [entre 1964 i 1974]
  • Part of Fons André Ricard

Fotografia de les pinces de gel produïdes el 1964 per l'empresa Arce. Es mostra l'embalatge, que en el seu anvers és transparent i permet que es vegin les pinces. La imatge presenta tres capses en diferents disposicions que permeten veure els colors del producte: vermell, blanc i negre. Vista frontal. Conté l'etiqueta "5". Arce va produir les pinces de gel en el període 1964-1974.

Pinces de gel. Arce. Producte acabat. Fotografia

  • ES ES MDB 3-449-02-02-01-06-01-RIC-0152-002
  • UDS
  • [entre 1964 i 1974]
  • Part of Fons André Ricard

Fotografia amb pla general de les pinces de gel produïdes per l'empresa Arce. Es mostra l'envers de tres embalatges del producte que inclou la marca comercial i una imatge del producte mostrant la novetat que incorpora aquest disseny respecte els productes que es trobaven al mercat. Arce va produir les pinces de gel en el període 1964-1974. Conté l'etiqueta "4".

Pinces de gel. Arce. Producte acabat. Fotografia

  • ES ES MDB 3-449-02-02-01-06-01-RIC-0152-001
  • UDS
  • [entre 1964 i 1974]
  • Part of Fons André Ricard

Fotografia amb pla general de les pinces de gel produïdes per l'empresa Arce en el període 1964-1974. Es mostren tres capses del producte en disposició horitzontal. Diferents colors. Vista frontal. La diapositiva conté l'etiqueta "6".

Resultats 1 a 100 de 10481