S'estan mostrant 20 resultats

Descripció arxivística
Vista prèvia d'impressió View:

2 resultats amb objectes digitals Mostra els resultats amb objectes digitals

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de la Immaculada Concepció per a la Seu de Manresa

Dibuix de vitrall per a finestral amb traceria quadrilobulada i trilobulada en la part superior i dues llancetes en la part inferior. En el quadrilòbul la representació de el monograma de la Verge Maria (AM) en els trilobals hi ha representats motius florals. En les llancetes hi ha representada la figura de la Immaculada Concepció a sobre de l'esfera terrestres i envoltada per una ametlla mística, al seu peus de genolls, diverses figures representant reis, papa i figures del poble al costat diversos àngels. Tota la composició età envoltada per una arquitectura gòtica amb pinacles, en la part inferior es també es troba una arquitectura gòtica amb dues obertures decorades amb motius florals.

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de sant Antoni de Pàdua i santa Helena per a la Seu de Manresa

Dibuix de vitrall per a finestral amb traceria quadrilobulada i trilobulada en la part superior i dues llancetes en la part inferior. En el quadrilòbul la representació dels símbols de sant Antoni Abad: el bastó, el llibre, la campana i un porquet, en els trilobals hi ha representades creus i motius vegetals. En les llancetes estan representades a l'esquerra la figura de sant Antoni Abad i en la dreta sant Helena. Totes dues figures tenen tractament escultòric i es trobem dins d'un dosser amb arquitectura gòtica amb pinacles i gablets i sobre una peanya. En la part inferior dos escuts. En la part inferior dreta hi ha anotat el nom del pintor: Fco. Morell, i a l'esquerra: Escala de 1/10 met.

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de sant Antoni de Pàdua i santa Isabel de Portugal per a la Seu de Manresa

Dibuix de vitrall per a finestral amb traceria quadrilobulada i trilobulada en la part superior i dues llancetes en la part inferior. En el quadrilòbul la representació de el monograma de la Verge Maria en els trilobals hi ha representats motius florals. En les llancetes estan representades a l'esquerra la figura de sant Antoni de Pàdua i la dreta santa Isabel de Portugal. Totes dues figures tenen tractament escultòric i es trobem dins d'un dosser amb arquitectura gòtica amb pinacles i gablets i sobre una peanya. En la part inferior dos escuts.

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de sant Josep i un sant bisbe per a la Seu de Manresa

Dibuix de vitrall per a finestral amb traceria quadrilobulada i trilobulada en la part superior i dues llancetes en la part inferior. En el quadrilòbul la representació dels símbols de sant Josep: la serra i els lliris, en els trilobals hi ha representats motius vegetals. En les llancetes estan representades a l'esquerra la figura de sant Josep amb el nen i en la dreta un sant bisbe amb un edifici en una mà i una palma en l'altra. Totes dues figures tenen tractament escultòric i es trobem dins d'un dosser amb arquitectura gòtica amb pinacles i gablets i sobre una peanya. En la part inferior representacions arquitectòniques d'arcs i timpans.

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de sant Pere i san Pau per a la Seu de Manresa

Dibuix de vitrall per a finestral amb traceria quadrilobulada i trilobulada en la part superior i dues llancetes en la part inferior. En el quadrilòbul la representació dels símbols de sant Pere: la Mitra, les claus i la creu invertida en els trilobals hi ha representats motius vegetals i florals. En les llancetes estan representades a l'esquerra la figura de sant Pere i la dreta sant Pau. Totes dues figures tenen tractament escultòric i es trobem dins d'un dosser amb arquitectura gòtica amb pinacles i gablets i sobre una peanya. En la part inferior dos escuts. En la part superior hi ha un text actualment il·legible sol sembla entendres les paraules: basílica i Manresa. En la part inferior dreta hi ha anotat el nom del pintor: Fco. Morell i l'any 1888, i a l'esquerra: Escala de 1/10 met.

Dibuix de vitrall per a finestral amb la representació de santa Anna amb la verge nena i sant Joaquim per a la Seu de Manresa

Dibuix de vitrall per a finestral amb traceria quadrilobulada i trilobulada en la part superior i dues llancetes en la part inferior. En el quadrilòbul la representació de la corona de la Verge Maria en els trilobals hi ha representats motius vegetals. En les llancetes estan representades a l'esquerra la figura de santa Anna amb la verge nena i a la dreta san Joaquim. Totes dues figures tenen tractament escultòric i es trobem dins d'un dosser amb arquitectura gòtica amb pinacles i gablets.

Dibuix de vitrall per a finestral amb rosassa superior per al cambril del Monestir de Montserrat

Dibuix de finestral amb dues obertures verticals i rosassa polilobulada en la part superior. En les obertures verticals hi ha dos models decoratius el de l'esquerra unes formes romboïdals amb peces circulars de colors i un cel estrellat en la part superior, en de la dreta seriació deformes geomètriques romboïdals amb motius vegetals en l'interior. El motiu finalment traspassat en vidre és el de la dreta. En la part superior una rosassa on es combinen els lliris amb els Gira-sols. En la part posterior un senzill dibuix d'una creu

Dibuix de vitrall per a finestres amb decoració vegetal per a l'exposició Universal de Barcelona de 1888

Dibuix de vitrall per a finestres. Hi ha representades dues finestres la de l'esquerra de menor dimensió que la de la dreta amb acabament semicircular. La decoració es basa en unes bordura que alterna formes vegetals amb peces circulars amb una creu un aspa en el seu interior. El camper és una retícula de peces quadrangulars. Al marge inferior dret hi ha el segell de la casa Rigalt, Granell y Cia, però el dibuix sembla anterior a la creació d'aquesta empresa, ja que per el text que hi consta en la part inferior: aprobado, cuidando de que los colores de fondos y piezas rectilíneas van enteros. V del Parque. Sembla que siguin uns vitralls destinats a un edifici de l'exposició Universal de 1888, en la que A. Rigalt sabem que va participar realitzant els vitralls del Café Restaurant i del Palau de ciències i congressos. En el marge inferior dret el text: Escala 1:10 i en la part superior una anotació numèrica amb una suma.

Gestió comercial

Conté la documentació relacionada amb la gestió comercial del negoci, principalment la que es refereix a difusió del taller.

Imatge per vitrall de la casa Maria Robert

Làmina impresa amb fotografia adherida que reprodueix la pintura Spaziergang, del pintor alemany Robert Beyschlag, amb imatge de dona recollint flors, editada en: Galerie Moderner Meister. München : Hanfstaengl, ca. 1900. És la imatge a partir de la qual es va fer el vitrall que presideix l’escala d’accés al pis principal de la casa Maria Robert de Barcelona. La casa és coneguda com casa Maria Robert, encara que qui la va encarregar construir va ser Emília Artés i el seu arquitecte va ser Salvador Vinyals i Sabaté. L’inici de les obres va ser l’any 1888, segons els plànols existents a l’Arxiu Contemporani de Barcelona, i la data de fi d’obra, 1890, apareix tallada en pedra en la part superior de l’edifici. Tradicionalment aquest vitrall ha estat atribuït a l’empresa Buxeres i Codorniu. Arran de trobar-se la làmina on surt reproduïda la figura femenina dins del camper Rigalt, i la datació de l’edifici (1888-1890), probablement el vitrall va ser realitzat pel taller A. Rigalt i Blanch. L’empresa Buxeres i Codorniu no es va crear fins al 1905, i la seva antecessora A. Bordalba es va fundar al 1900.

Mostraris de productes

Abasta la documentació per a la confecció de mostraris comercials presentant els productes del taller Rigalt i Granell. Comprèn catàlegs impresos per ser enviats a parròquies de diferents poblacions d'espanya i dos mostraris fotogràfics que recullen una mostra de les creacions del taller.

Producció

  • Comprèn els documents derivats de l'activitat de realització de projectes de vidres artístics per part del taller de vitralls Rigalt i Granell al llarg de la seva trajectòria. Es compon bàsicament de dibuixos, que abracen diferents etapes en el procés de confecció d'un vitrall. Apareixen esbossos molt inicials d'un motiu, de vegades amb diferents propostes alternatives, o d'altres més acabats, que poden incloure escala, mides, configuració de la retícula del vitrall o referències al client. Una gran part són acolorits amb diverses tècniques: llapis de color, aquarel·la o guaix. Molts dels dibuixos estan marcats amb el segell de l'empresa, la denominació de la qual ens aporta una informació fonamental per a la datació dels projectes. Un gran nombre d'esbossos estan fets a escala 1:10.
  • A través dels dibuixos es poden resseguir els diferents estils artístics abraçats en cada època, així com les diferents tècniques usades per crear els vidres artístics, amb plom, a l’àcid o, més tardanament, amb ciment. Les temàtiques iconogràfiques dels vitralls són molt diverses, essent els motius religiosos els més presents, i abastant també els temes mitològics, de vida quotidiana, heràldics, de motius de la natura, tipografies i rètols per a locals o dibuixos no figuratius.

Vitralls amb motius de la natura

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motiusde la natura. La secció està dividida en les tres tècniques constructives dels vitralls: vitralls emplomats; vitralls de ciment; vidres a l'àcid.

Vitralls amb motius de la vida quotidiana

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius relacionats amb la vida quotidiana. La secció està dividida en les tres tècniques constructives dels vitralls: vitralls emplomats; vitralls de ciment; vidres a l'àcid.

Vitralls emplomats amb motius de la natura

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius de la natura, realitzats amb la tècnica constructiva del vitrall emplomat.

Vitralls emplomats amb simbologia religiosa

Comprèn els documents relacionats amb els projectes de vitralls el contingut iconogràfic dels quals són motius relacionats amb simbologia religiosa i realitzats amb la tècnica del vitrall emplomat.