Imprimir vista previa Cerrar

Mostrando 18728 resultados

Descripción archivística
Con objetos digitales
Imprimir vista previa Ver :

Anna Calvera

  • ES MDB 3-668
  • Fondo
  • 1970 / 2018

El fons conté la documentació generada per Anna Calvera en el decurs de la seva activitat com a dissenyadora gràfica, investigadora i docent.

El gruix del fons està format pels documents produïts per la seva activitat com a docent i investigadora. D’una banda, documents administratius com, per exemple, plans docents, calendaris i sol•licituds; de l’altra, documents fruit de la seva producció intel•lectual com material per la seva tesi, articles i llibres, les fitxes de catalogació que va fer del fons Josep Artigas i fitxes bibliogràfiques.

El fons reuneix també documents relacionats amb el seu activisme en entitats i associacions com els de l’ADP i amb la seva participació en exposicions, conferències, congressos i altres esdeveniments.

El fons es completa amb correspondència d’Anna Calvera, particulars i entitats, i recursos d’informació sobre disseny i estètica, centres de disseny, bibliografia i documentació gràfica.
L’altra part del fons l’ocupen els documents produïts per la seva activitat associativa, especialment la documentació de l’ADP, i per la seva activitat en esdeveniments i exposicions.

Calvera, Anna

Maria Bofill

  • ES MDB 3-652
  • Fondo
  • 1969 / 2018

El fondo comprende documentación personal y profesional que permite ahondar en el conocimiento de su trayectoria como ceramista y en sus procesos de trabajo: certificados; carnés; correspondencia; positivos fotográficos de sus piezas; catálogos de mano, papeles volantes e invitaciones de algunas de sus exposiciones; cuadernos con informaciones técnicas de procesos cerámicos; cuadernos con apuntes sobre piezas para exposición y venta.

Bofill, Maria 1937-

Escofet 1886

  • ES MDB 3-586
  • Fondo
  • 1887 / 2017

El fons recull la documentació generada per l’activitat de l’empresa Escofet al llarg de la seva trajectòria durant més d’un segle.

Pel que fa a la constitució de l’empresa, s’han conservat un conjunt d’escriptures que recullen els diferents canvis en la seva conformació jurídica. La gestió econòmica és la sèrie més àmpliament representada, amb una seqüència de llibres comptables que va del 1877 al 1977.

L’activitat de producció de paviments es reflexa en les sèries de documents que recullen la gestió dels projectes amb els clients, amb una gran presència de material gràfic i fotogràfic. El fons també inclou gran quantitat d’esbossos, dibuixos i plànols de projectes, en la seva majoria corresponents a la segona meitat del segle XX. Ressalta també la sèrie dedicada a la protecció de la propietat intel·lectual de les realitzacions d’Escofet.

La gestió comercial de l’empresa es compon d’una sèrie extensa de catàlegs comercials dels productes de l’empresa en una seqüència que abasta des de principis del segle XX fins un segle després. Es complementa amb documentació sobre l’activitat de màrqueting i difusió publicitària de la companyia.

El fons recull també documents que fan referència als premis rebuts durant tota la seva trajectòria i a aspectes d’organització interna, gestió dels recursos humans, recursos patrimonials i projecció pública.

Escofet 1886 (Firma comercial)

Ramon Benedito

  • ES MDB AMDB BEN
  • Fondo
  • 1975 / 2017

Benedito Graells, Ramon, 1945-

Organización Juvenil de F.E.T. y de las J.O.N.S. Libreta de ahorro. Coberta

Cobertes impreses per a llibreta d'estalvis de la FET y de las JONS. Imprès a color (negre, vermell, groc, marró). Apareix desplegada. Consta, en l'anvers, a l'esquerra, l'escut d'Espanya de l'època de Franco i la inscripció "¡¡Arriba España!!; en la part dreta, dibuix de jou i fletxes i les inscripcions "Libreta de ahorro / a favor de", "Organización Juvenil de F.E.T. y de las J.O.N.S.", "Caja de Ahorros Provincial de la Diputación de Barcelona / Fontanella, 7 / Barcelona". En el revers consta informació de tipus administratiu sobre la llibreta i un extracte dels estatuts de la Caixa.

Altar pel Sr. LL. Vancells

  • ES MDB 3-404-03-01-04-BAD-U1092
  • UDS
  • Posterior a 1956
  • Parte deAntoni Badrinas

Projecte d'un altar d'un oratori pel Sr. Ll. Vancells. L'altar format pel taulell d'un armari baix amb llibreria. En el taulell consta una figura religiosa i dos candelers. Amb la inscripció "Oratori per a Llavaneres - Ll. Vancells" i una inscripció de lectura dubtosa a la part superior "[il·legible] 58 x 50 [il·legible] taula alt. taula i [il·legible] 83". En el revers fragment d'un calendari del mes d'octubre del 1956, de l'empresa química J.R. Geigy.

Monument a José Biosca Torres

  • ES MDB 3-404-03-01-06-BAD-0046-002
  • UDS
  • Posterior a 1950
  • Parte deAntoni Badrinas

Projecte d'un monument a José Biosca Torres. Consta la inscripció "Nº 2". El monument de forma de columna truncada on consta el text "A José Biosca Torres Fundador del Museo Textil 1950", rematada per una copa i amb un relleu a la base. Vista frontal.

Monument a José Biosca Torres

  • ES MDB 3-404-03-01-06-BAD-0046-001
  • UDS
  • Posterior a 1950
  • Parte deAntoni Badrinas

Projecte d'un monument a José Biosca Torres. Consten les inscripcions "Nº 1" i "Relleu 42 alt x 25 ample". El monument té forma prismàtica truncada amb el text "A José Biosca Torres Fundador del Museo Textil 1950" i amb una base que inclou una jardinera i un relleu. Vista frontal.

Mobles 114

  • ES MDB AMDB 3-
  • Fondo
  • 1948 / 2016

El fons de Mobles 114 ens permet resseguir la història d’aquesta empresa barcelonina i, tanmateix, la de dos dels seus membres fundadors: Josep Maria Massana i Josep Maria Tremoleda ja que l’arxiu conté material de la seva etapa inicial com a dissenyadors integrants de l’Equip de Disseny. Aquest era un estudi que treballava en diversos àmbits del disseny.

Pel que fa a l’evolució i consolidació de Mobles 114 com a empresa editora, trobem diversos materials que ens ajuden a veure el creixement en l’oferta de productes i la consolidació de molts d’ells amb llarga durada al mercat. També podem conèixer l’evolució i ampliació de les seves instal•lacions.

Tot i que el gran gruix de la producció de l’empresa recau en els dissenys desenvolupats per Massana i Tremoleda (també Ferrer en els inicis), mitjançant la documentació del fons es pot veure la col•laboració creixent amb diversos dissenyadors del panorama local i internacional, dels qui han editat productes de notable èxit comercial al llarg dels darrers cinquanta anys.

El fons inclou catàlegs comercials i llistats de preus d’entre 1979 fins l’actualitat amb excepció d’alguns anys. Entre aquests documents en trobem diversos destinats al mercat internacional que demostren l’expansió de l’empresa en el mercat francès, alemany i anglès i, posteriorment, a un nombre molt més gran de països.

També hi ha gran diversitat de fotografies, entre positius fotogràfics i transparències, en les quals podem veure les primeres instal•lacions de Mobles 114 el 1973 al carrer d’Enric Granados 114 de Barcelona, la participació en fires o l’evolució en l’oferta dels productes. Aquesta sèrie es complementa amb material del procés de treball per a l’edició de diversos objectes com esbossos, plànols o imatges de prototips. Finalment, la documentació administrativa ens ajuda a conèixer els aspectes de caire econòmic de la companyia.

Pel que fa a la faceta de distribució de productes d’altres empreses trobem documentació de productes com els llums Akari d’Isamu Noguchi, el llum Coderch, els llums de l’empresa Vapor o les catifes de Nani Marquina. En aquest àmbit també es conserva correspondència amb diversos dissenyadors locals i internacionals com Miguel Milá, Óscar Tusquets, Enzo Mari o Álvaro Siza.

Aquest arxiu també ens permet conèixer l’estreta relació que existia amb professionals de diferents generacions i disciplines. Així en el fons es conserven documents de l’evolució de la imatge gràfica de l’empresa desenvolupada al llarg de més de vint anys pel dissenyador America Sanchez. Podem veure des del primer logotip, dissenyat el 1973, que representà una declaració d’intencions per la radical modernitat que revelava, fins els redissenys per actualitzar-lo i sintonitzar-lo amb els canvis en el món de la comunicació.

Mobles 114

Dossiers d'objectes de les col·leccions del Museu del Disseny de Barcelona

  • ES MDB C-07
  • Col·lecció
  • ca. 1977 / [2015]

Col·lecció de dossiers aplegats pel Museu del Disseny de Barcelona, referents fonamentalment als productes existents en la col·lecció del museu. Contenen documentació relacionada amb la concepció, encàrrec i disseny dels objectes, la seva fabricació, comercialització, ús i projecció pública.

Museu del Disseny de Barcelona

Selección de artículos de prensa donde aparece publicada la lámpara se sobremesa Gira

Artículos de revistas y periódicos donde aparece publicada alguna mención a la lámpara Gira. En este caso, artículo sobre diseño de Barcelona escrito por Suzanne Slesin y publicado abriendo la sección Home del New York Times. Suzanne Slesin es una de las periodistas americanas más reputadas, especializada en diseño, y que se interesó especialmente por el fenómeno del diseño de Barcelona en los años 80.

André Ricard

  • ES MDB 449
  • Fondo
  • 1944 / 2015

El fons comprèn principalment documents textuals, plànols i fotografies dels dissenys portats a terme per André Ricard al llarg de la seva trajectòria professional.

Una part de la documentació està relacionada amb la vesant més personal de l’autor. Es conserven testimonis d’una empresa fictícia de disseny de joguines que va crear amb uns amics en edat escolar, o bé, dibuixos de la seva etapa de formació, com per exemple, els figurins i propostes per als estands d’una empresa de transports, que poden considerar-se les seves primeres passes en el món del disseny.

També és rellevant la correspondència mantinguda amb Raymond Loewy, així com informació sobre conferències, seminaris, llibres i exposicions en què va participar o bé en què Ricard va ser homenatjat.

El gruix de la documentació, però, està relacionada amb la seva activitat com a dissenyador. En aquest sentit, la quantitat de diapositives i fotografies (en format digital) que integren el fons són una mostra ben significativa de la prolífica trajectòria professional de l’autor. Principalment són fotografies de producte, però també hi ha plànols dels dissenys més coneguts de Ricard, així com renders i plànols generats informàticament dels productes més moderns.

Cal destacar, també, la documentació relacionada amb la Torxa Olímpica de Barcelona ’92 ja que inclou dibuixos, esbossos, plànols i fotografies que mostren tot el procés creatiu i de disseny d’una de les obres més emblemàtiques d’André Ricard. En aquest mateix sentit, també hi ha documentació relacionada amb altres projectes del moviment olímpic, com els vinculats al Museu Olímpic de Lausana, o el disseny del Testimoni Olímpic de Londres 2012.

També hi ha una nombrosa col·lecció de fotografies en format digital que fan referència a la seva activitat pública: presentacions, congressos, homenatges, exposicions i participació en tota mena d’actes, que arriba fins el 2015.

Finalment, el fons integra un exhaustiu recull d’articles, entrevistes, reportatges, notes de premsa i notícies recopilat per André Ricard, relacionades amb la seva trajectòria professional.

Ricard Sala, André, 1929-

Pinces de gel. Nova producció amb millores. Plànol

  • ES MDB 449-02-02-04-RIC-0022
  • UDS
  • 2015-04-28
  • Parte deAndré Ricard

Plànol de les pinces de gel amb cotes. Es mostren en alçat frontal, lateral i secció, a escala 1:1. Apareix el número de plànol, el nom de l'autor i del dissenyador. Es tracta d'un plànol que presenta les millores de cara a una possible reedició de la pinça. Es correspon amb el període en que ha estat produïda per Mobles 114, a partir de 2001.

Miguel Milá

  • ES MDB 3-447
  • Fondo
  • 1955 / 2014

Milá, Miguel, 1931-

Llum de peu TMC vist des del lateral dret. Dibuix digital

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0013-047
  • UDS
  • [entre 2008 i 2011]
  • Parte deMiguel Milá

Dibuix digital o render, amb el llum de peu TMC de perfil. A l'alçada del regulador d'alçada de la pantalla s'ha dibuixat en llapis un mànec per subjectar el regulador. Es tracta d'un dels estudis per al canvi del sistema de subjecció i moviment de la pantalla per a una reedició del llum.

Llum de peu TMC: dues vistes laterals. Dibuix digital

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0013-044
  • UDS
  • [entre 2008 i 2011]
  • Parte deMiguel Milá

Full amb dues imatges digitals impreses o renders impresos, amb dues vistes laterals del llum de peu TMC. A la part superior hi ha una imatge del llum de peu TMC de perfil, i a la part inferior un altra des de la part posterior.

Mobles 114. Tarifa de preus 2009

Full amb la tarifa de preus de l'any 2009 de productes de parament de la llar de Mobles 114, on apareix el preu de les pinces de gel i el cendrer Copenhagen. Mobles 114 va començar a produir les pinces de gel l'any 2001 i el cendrer Copenhagen el 2002. Apareixen també la cadira de braços Torres Clavé i el setrill Marquina. Amb la col·lecció Clàssics, Mobles 114 vol destacar el valor patrimonial del disseny.

Llum de peu TMC. Esbossos de la nansa

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0013-038
  • UDS
  • [entre 1995 i 200-?]
  • Parte deMiguel Milá

Full amb quatorze esbossos en llapis del llum de peu TMC i alguns dels seus elements. N'hi ha un de l lum sencer i la resta mostren detalls de la nansa que permet regular l'alçada de la làmpada. Hi ha anotacions en llapis de dos noms de persona i els seus números de telèfon.

Mesa Ara 9. Versión 1. Projecció

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-036
  • UDS
  • [ca. 2009?]
  • Parte deMiguel Milá

Projecció informàtica de la taula escriptori de la Sèrie Ara. Conté la inscripció "Mesa Ara 9", "Versión 1". Es tractaria de la versió de la taula de 170 X 70 cm., de fusta i el sobre de color fosc.

Mesa Ara 9. Versión 2. Projecció

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-037
  • UDS
  • [ca. 2009?]
  • Parte deMiguel Milá

Projecció informàtica de la taula escriptori de la Sèrie Ara. Conté la inscripció "Mesa Ara 9", "Versión 2". Es tractaria de la versió de la taula de 140 X 70 cm., de DM i fòrmica, sobre de color gris clar i potes de color negre metalitzat.

Taula escriptori Sèrie Ara. Ranures per passar cables. Croquis

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-035
  • UDS
  • [ca. 2009-02?]
  • Parte deMiguel Milá

Croquis amb detalls de la taula d'escriptori de la Sèrie Ara. Mostra espais i ranures posallapis camuflats. Conté les vistes de dues seccions de la ranura, planta de xapa de metall i dibuixos en perspectiva de detalls d'ubiccaió de l'element. Conté mides i indicacions manuscrites.

Mesa Ara. Versions 1 i 2. Croquis

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-034
  • UDS
  • [ca. 2009-02?]
  • Parte deMiguel Milá

Croquis de dues versions de la taula escriptori de la Sèrie Ara. La anomenada versió 1 té unes mides de 170 X 70 cm., és de fusta i el sobre de color fosc. La versió 2 és de 140 X 70 cm., és de DM i fòrmica i el sobre de color gris clar i potes de color negre metalitzat. Conté les vistes de dues plantes superiors, vista en perspectiva de tota la taula i detalls del biselat del sobre. Conté mides i indicacions manuscrites.

Taula escriptori Sèrie Ara. Croquis

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-033
  • UDS
  • 2009-02-05
  • Parte deMiguel Milá

Croquis de la taula d'escriptori de la Sèrie Ara. Conté les vistes de planta, alçat en perspectiva, secció. Conté mides i detalls d'alguns elements de la taula. Conté indicacions sobre les ranures per passar els cables i l'anotació "lapicero barquito". A la part superior dreta hi ha l'anotació "Anna Prat 5.2.09".

Croquis dels peus del llum TMC

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0013-039
  • UDS
  • 2008
  • Parte deMiguel Milá

Croquis dels peus del llum de peu TMC. Apareix un dibuix en planta dels peus amb les mides i les peces de goma que ajuden a l'estabilitat del llum. Es tracta d'una modificació per a la reedició realitzada per Santa & Cole.

Estudis per a un nou mànec del llum TMC

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0013-042
  • UDS
  • 2008
  • Parte deMiguel Milá

Conjunt d'esbossos amb diferents possibilitats formals pel mànec de la pantalla del llum TMC. El document mostra també un possible sistema de subjecció d'aquest element. Es tracta d'estudis per a una nova reedició del llum.

Detalls de la tija i el mànec per moure la pantalla del llum de peu TMC. Esbós

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0013-041
  • UDS
  • [2008]
  • Parte deMiguel Milá

Es tracta d'estudis per incorporar millores a la nova reedició del llum. Sembla que s'estudien noves possibilitats per a la forma del mànec que permet el moviment de la pantalla. Finalment aquest canvi formal no es va incorporar. El document es trobava dins una carpeta retolada amb el text "la nueva TMC".

Taula escriptori Ara. Render

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-020
  • UDS
  • [ca. 2004?]
  • Parte deMiguel Milá

Projecció informàtica de la taula escriptori de la Sèrie Ara. Conté l'anotació en llapis "Nogal americano teñido caoba (rojizo)".

Versió metàl·lica. Esbós

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-030
  • UDS
  • [Entre 2000 i 2004]
  • Parte deMiguel Milá

Full amb un dibuix en llapis del conjunt del llum de peu TMM en la versió metàl·lica redissenyada. Conté anotacions numèriques manuscrites amb les mides del producte. La base del llum és circular i el peu es composa de dos tubs encaixats amb diàmetres diferents, sent el de la part inferior més gran.

Render vista de conjunt

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-026
  • UDS
  • [Entre 2000 i 2004]
  • Parte deMiguel Milá

Render en color que mostra el llum de peu TMM en versió metàl·lica de perfil. Té la base circular i el cable elèctric penja al costat del peu sense cap peça que el subjecti a aquest.

Esbossos

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-028
  • UDS
  • [Entre 2000 i 2004]
  • Parte deMiguel Milá

Conjunt de tres esbossos que mostren el llum de peu TMM, dos de detalls del peu i el tercer del conjunt del producte.

Serie Ara. Armari baix. Mòdul llarg. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-029
  • UDS
  • [ca. 2004-04?]
  • Parte deMiguel Milá

Plànol d'un armari baix d'oficina de la Sèrie Ara, de 217,5 cm. d'amplada. Vistes d'alçat frontal, perfil dret i planta superior. Conté un esbós a mà alçada amb una vista en perspectiva.

Serie Ara. Mueble auxiliar corto. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-030
  • UDS
  • 2004-05-25
  • Parte deMiguel Milá

Plànol d'un armari baix d'oficina de la Sèrie Ara, fet en fusta de noguera americana tenyida de color caoba, realitzat per a Seyfor. Vistes d'alçat frontal, perfil dret, secció, planta superior. Consta la inscripció "Cliente: Seyfor", "Número de plano: 2". Dibuixat per Kiko Gaspar. Escala 1:10.

Serie Ara. Estante 100 cm.Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-032
  • UDS
  • 2004-05-25
  • Parte deMiguel Milá

Plànol realitzat per a Seyfor d'una prestatge de 100 cm. de la Sèrie Ara, fet de noguera americana tenyida en color caoba. Vistes d'alçat posterior, dues seccions, perfil esquerre, alçat frontal, planta superior i detall de fixació a la paret. Consta la inscripció "Cliente: Seyfor", "Número de plano: 6". Escala 1:10. Dibuixat per Kiko Gaspar.

Serie Ara. Estante 120 cm.Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-031
  • UDS
  • 2004-05-25
  • Parte deMiguel Milá

Plànol realitzat per a Seyfor d'una prestatge de 120 cm. de la Sèrie Ara, fet de noguera americana tenyida en color caoba. Vistes d'alçat posterior, dues seccions, perfil esquerre, alçat frontal, planta superior i detall de fixació a la paret. Consta la inscripció "Cliente: Seyfor", "Número de plano: 6". Escala 1:10. Dibuixat per Kiko Gaspar.

Mesa juntas Presidencia. Generalitat de Catalunya. Planta inferior. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0012-003
  • UDS
  • 2004-05-17
  • Parte deMiguel Milá

Plànol de la taula de juntes de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, per al Palau de la Generalitat. Està feta de noguera americana tenyida de color caoba. Conté vista de planta inferior. Escala 1:20. Plànol dibuixat per Kiko Gaspar. Conté la inscripció "Plano nº 2". El plànol està guixat amb una creu feta amb bolígraf.

Mobles per al despatx de Pasqual Maragall. Esbossos

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0012-002
  • UDS
  • [ca. 2004-04]
  • Parte deMiguel Milá

Conjunt d'esbossos amb projeccions dels mobles per al despatx de Pasqual Maragall. Inclou dibuix de butaca, cadira de braços, taula de centre de vidre, taula escriptori Ara i armaris baixos. Al marge dret hi han esbossos de les potes per a la taula i l'arrmari i anotacions manuscrites.

Serie Ara. Armari baix. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-027
  • UDS
  • [ca. 2004-04]
  • Parte deMiguel Milá

Plànol d'un armari baix d'oficina de la Sèrie Ara, composat per cinc mòduls de 43,5 cm. d'amplada cadascun. Vistes d'alçat frontal, dos perfils drets, secció, planta superior. Conté correccions a llapis sobre el dibuix imprès.

Carta a Seyfor

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0012-001
  • UDS
  • 2004-04-29
  • Parte deMiguel Milá

Comunicació enviat a Seyfor on Miguel Milá li comunica l'enviament de dades sobre els materials projectats per als mobles per al despatx de Pasqual Maragall.

Serie Ara. Muebles auxiliares. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-025
  • UDS
  • 2004-04-29
  • Parte deMiguel Milá

Plànol d'un armari baix d'oficina de la Sèrie Ara, fet en fusta, realitzat per a Seyfor. Vistes d'alçat frontal, dos perfils drets, dues seccions, planta superior. Consta la inscripció "Cliente: Seyfor", "Número de plano: 2". Dibuixat per Kiko Gaspar. Escala 1:10.

Serie Ara. Muebles auxiliares. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-026
  • UDS
  • 2004-04-29
  • Parte deMiguel Milá

Plànol d'un armari baix d'oficina de la Sèrie Ara, fet en fusta, realitzat per a Seyfor. Vistes d'alçat frontal, dos perfils drets, dues seccions, planta superior. Consta la inscripció "Cliente: Seyfor", "Número de plano: 2". Dibuixat per Kiko Gaspar. Escala 1:10.

Mesa Serie Ara. Plantes, alçat i secció. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-024
  • UDS
  • 2004-04-22
  • Parte deMiguel Milá

Plànol realitzat per a Seyfor de la taula d'escriptori de la Sèrie Ara, feta en fusta. Vistes de planta superior i inferior, alçat i secció. Consta la inscripció "Cliente: Seyfor", "Número de plano: 1". Escala 1:10. Dibuixat per Kiko Gaspar.

Mesa Serie Ara. Plantes, alçat i secció. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-022
  • UDS
  • 2004-04-22
  • Parte deMiguel Milá

Plànol realitzat per a Seyfor de la taula d'escriptori de la Sèrie Ara, feta en fusta. Vistes de planta superior i inferior, alçat i secció. Consta la inscripció "Cliente: Seyfor", "Número de plano: 1". Escala 1:20. Dibuixat per Kiko Gaspar.

Mesa Serie Ara. Plantes, alçat i secció. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-023
  • UDS
  • 2004-04-22
  • Parte deMiguel Milá

Plànol realitzat per a Seyfor de la taula d'escriptori de la Sèrie Ara, feta en fusta. Vistes de planta superior i inferior, alçat i secció. Consta la inscripció "Cliente: Seyfor", "Número de plano: 1". Escala 1:10. Dibuixat per Kiko Gaspar.

Exposició retrospectiva sobre Miguel Milá al Palau Robert.

  • ES MDB 3-447-01-01-MIL-0002
  • UDS
  • ca. 2003-09
  • Parte deMiguel Milá

Fullet de l'exposició retrospectiva sobre Miguel Milá realitzada al Palau Robert de Barcelona, dintre del programa d'actes de l'Any del Disseny, organitzat pel FAD (Foment de les Arts i el Disseny) l'any 2003. Les dates de celebració foren del 16 de setembre al 15 d'octubre de 2003. El fullet conté un breu text del comissari de l'exposició, l'arquitecte Pedro Azara, i assenyala algun dels productes presents a l'exposició, entre ells el llum de peu TMC.

Mobles 114. Tarifa de preus 2002

Full amb la tarifa de preus de l'any 2002 de productes de parament de la llar de Mobles 114, on apareix el preu de les pinces de gel i el cendrer Copenhagen. Mobles 114 va començar a produir les pinces de gel l'any 2001 i el cendrer Copenhagen el 2002. Apareixen també el rellotge de paret Nautilus d'Oscar Tusquets i el setrill Marquina.

Colección André Ricard. Olivia Ricard. Catàleg Comercial

  • ES MDB 449-02-01-RIC-0006
  • UDS
  • [entre 1999 i 2001]
  • Parte deAndré Ricard

Fullet de l'empresa Olivia Ricard s.c.p, amb una col·lecció de productes dissenyats per André Ricard. La col·lecció estava integrada per un joc de gots, el cendrer Copenhagen, l'espelma Stabylo i les pinces de gel que es comercialitzen sota el títol d'aznip i en quatre colors diferents: groc, blau, vermell i negre. La firma va produir i comercialitzar les pinces de gel entre 1999 i 2001.

Montserrat Guardiola

  • ES MDB 3-656
  • Fondo
  • 1956 / 2000

El fons està integrat per més de 400 dibuixos originals dels seus dissenys com a joiera i orfebre i prop de 200 positius fotogràfics de les seves peces i les seves botigues. El fons es completa un recull de premsa (1970-1992), informació sobre les seves exposicions i correspondència.

Farrés Guardiola, Montserrat

Ricard Giralt Miracle

  • ES MDB 3-617
  • Fondo
  • 1888 / 2000

El fons conté la documentació generada per Ricard Giralt Miracle en el decurs de la seva activitat com a il•lustrador, dissenyador gràfic i tipògraf.

El gruix més important del fons està constituït per la seva activitat i producció a Seix i Barral, Filograf i PEN. Una part de la documentació comprèn dissenys i creacions realitzats tant per a editorials com per a artistes i particulars: llibres, invitacions, targetes, cartells, catàlegs i plaquetes. L’altra part conté material de difusió, comunicació i imatge gràfica de particulars, entitats, institucions i empreses.

El fons inclou documents relacionats amb la creació d’alfabets i tipografies com els Gaudí, Xenius, Pompeia i Maryland: dibuixos, croquis, esbossos, maquetes, proves, etc.

També compta amb un petit gruix de documents relacionats amb el seu pare, Francesc Giralt.

Giralt-Miracle, Ricard

Correspondencia entre Fernando Amat y Artipresent.

Carta de Fernando Amat a la empresa Artipresent, propietaria de la marca Authentics, ofreciendo la reedición de la cubitera. Bajo la marca Authentics se comercializaba una amplia gama de productos de menaje para el hogar de buen diseño y precios competitivos. Estos productos tenían muy buena aceptación en Vinçon, tienda de la que Fernando Amat era propietario. Es por ello que Amat pensó que un producto como la cubitera podría ser de su interés. Poco después del envío de esta carta se produjeron cambios importantes en la empresa y hubo un giro en la política de diseño y al poco tiempo la marca Authentics desapareció. La propuesta no se llegó nunca a materializarse.

Detall de subjecció de la pantalla

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-014
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Parte deMiguel Milá

Esbossos dibuixats sobre una targeta personal del dissenyador i la seva muller. Conté dos esbossos del sistema de suport de la pantalla del llum de peu TMM, mitjançant una peça amb dues anelles per on va el peu de fusta. Conté una anotació manuscrita en llapis sobre els inconvenients d'aquesta peça de suport de la pantalla.

Vista de conjunt

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-017
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Parte deMiguel Milá

Full amb esbossos en tinta i llapis que mostren el llum de peu TMM sencer amb dos tipus de base, totes dues en forma de creu, una amb les terminacions arrodonides i l'altre amb les terminacions rectes. També hi ha un dibuix del detall d'unes peces "alargaderas" fixades al peu del llum.

Propostes d'embalatge

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-023
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Parte deMiguel Milá

Dos fulls amb esbossos sobre possibles maneres de presentar el producte llum de peu TMM desmuntat i embalat dins una caixa. Un dels dos fulls conté anotacions indicant els components de dins l'embalatge.

Pantalla

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-016
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Parte deMiguel Milá

Full amb esbossos del llum de peu TMM. Conté representacions principalment de la pantalla, però també de la terminació d'una peça de la base i de la peça de subjecció de la pantalla. Hi ha una anotació on es llegeix "Lampara MMBD".

Pantalla i suport

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-015
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Parte deMiguel Milá

Full amb esbossos en llapis i llapis vermell de la pantalla en forma de llàgrima del llum de peu TMM, la peça de suport d'aquesta i el porta làmpades.

Vista de conjunt

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-018
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Parte deMiguel Milá

Full amb un dibuix acolorit i alguns esbossos del llum de peu TMM, el dibuix mostra el conjunt sencer del llum amb la base en forma de creu i les terminacions arrodonides, hi ha una peça prop de la base que agafa el cable elètric perquè no se separi del peu de fusta, també hi ha algun Dibuixos de la base. Conté l'anotació manuscrita MBD i MMBD.

Vista de conjunt

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-019
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Parte deMiguel Milá

Full amb un dibuix del llum de peu TMM. Mostra el conjunt sencer del llum amb la base en forma de creu i les terminacions rectes. El cable elèctric queda solt i penja al costat del peu. Conté l'anotació manuscrita "MMBD".

Detalls base

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-020
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Parte deMiguel Milá

Full amb esbossos dibuixats en llapis a l'anvers i al revers que mostren detalls de la base del llum de peu TMM en forma de creu. Un dels esbossos mostra el peu en forma de "X".

Vista de conjunt

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-024
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Parte deMiguel Milá

Full amb un dibuix en llapis del conjunt del llum de peu TMM. Conté moltes anotacions manuscrites amb noms, entre altres es reconeix el del llum AL-2.

Detall terminació base

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-021
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Parte deMiguel Milá

Full amb dos esbossos en llapis de la terminació d'un extrem de la base en forma de creu del llum de peu TMM, un més recte i l'altre més diagonal. Tots dos tenen una funda al voltant del peu.

Detall terminació base

  • ES MDB 3-447-03-02-MIL-0014-022
  • UDS
  • [Entre 1990 i 1999]
  • Parte deMiguel Milá

Full amb tres esbossos en llapis de la terminació d'un extrem de la base en forma de creu del llum de peu TMM. Totes les propostes tenen una funda al voltant del peu, una amb una peça de goma cilíndrica vertical, un altra amb una funda de forma quadrada, i un altra en forma esfèrica. Hi ha anotacions manuscrites referents al model en fusta i al model en metall.

Taula d'escriptori Ara. Sobre. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-014
  • UDS
  • 1999-04-16
  • Parte deMiguel Milá

Plànol realitzat per Seyfor del sobre de la taula d'escriptori de la Sèrie Ara, feta en DM xapat en noguera i acabat en noguera i cuir. Conté vista de planta. Còpia.

Mesa Ara-1. Perfil tapa. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-017
  • UDS
  • 1999-04-16
  • Parte deMiguel Milá

Plànol realitzat per Seyfor del sobre de la taula escriptori de la Sèrie Ara, feta en DM xapat en noguera i acabat en noguera. Conté vista de perfil. Escala 1:10. Conté la inscripció "Número de plano 2/8". Còpia.

Mesa Ara-1. Ángulo base. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-018
  • UDS
  • 1999-04-16
  • Parte deMiguel Milá

Plànol de la base de la taula escriptori de la Sèrie Ara, feta en DM. Conté dues vistes de planta i secció. Escala 1:10. Conté la inscripció "Número de plano 4/8". Conté segell humit amb la inscripció "Seyfor S.L." i l'adreça. El document té inscrita la data data 21-04-04 d'haver estat enviat per fax des de Seyfor. Còpia.

Mesa Ara-1. Base. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-013
  • UDS
  • 1999-04-16
  • Parte deMiguel Milá

Plànol realitzat per Seyfor de la base d'una taula de la Sèrie Ara, feta en DM xapat en noguera i acabat en noguera. Conté vista d'alçat. Escala 1:10. Conté la inscripció "Número de plano 5/8". Còpia.

Mesa Ara-1. Plantal tapa. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-016
  • UDS
  • 1999-04-16
  • Parte deMiguel Milá

Plànol realitzat per Seyfor del sobre de la taula escriptori de la Sèrie Ara, feta en DM xapat en noguera i acabat en noguera. Conté vista de planta. Escala 1:10. Còpia.

Mesa Ara-1. Base. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-012
  • UDS
  • 1999-04-16
  • Parte deMiguel Milá

Plànol realitzat per Seyfor de la base d'una taula de la Sèrie Ara, feta en DM xapat en noguera i acabat en noguera. Conté vista d'alçat. Escala 1:10. Conté la inscripció "Número de plano 5/8". Còpia.

Taula d'escriptori Ara. Sobre. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-015
  • UDS
  • 1999-04-16
  • Parte deMiguel Milá

Plànol realitzat per Seyfor del sobre de la taula d'escriptori de la Sèrie Ara, feta en DM xapat en noguera i acabat en noguera i cuir. Conté vista de planta. Còpia.

Mesa Ara-1. Ángulo base. Plànol

  • ES MDB 3-447-03-01-MIL-0011-019
  • UDS
  • 1999-04-16
  • Parte deMiguel Milá

Plànol de la base de la taula escriptori de la Sèrie Ara, feta en DM. Conté dues vistes de planta i secció. Escala 1:10. Conté la inscripció "Número de plano 4/8". Conté segell humit amb la inscripció "Seyfor S.L." i l'adreça. El document té inscrita la data data 21-04-04 d'haver estat enviat per fax des de Seyfor. Còpia.

Jordi Vilanova Bosch

  • ES MDB ES MDB 3-
  • Fondo
  • ca. 1958 / 1998

El fons inclou dibuixos i fotografies de projectes d’interiorisme per a particulars, empreses i institucions (educatives, de serveis socials, sanitàries...). A més a més, conté un conjunt molt important de fotografies de peces de mobiliari (entre les quals mobles infantils i juvenils), juntament amb plànols i dibuixos. També trobem documents referents a les seves botigues i a la seva participació en fires i salons.

Inclou, també, un important fons bibliogràfic format per més de 200 monografies i exemplars de revistes especialitzades (més de 60 capçaleres), així com catàlegs comercials internacionals (Dinamarca, Anglaterra, Suècia, Itàlia, Finlàndia) i nacionals i catàlegs de fires.

Vilanova i Bosch, Jordi, 1925-1998

Fotografia amb paper vegetal superposat

Fotografia original a color on apareixen la Taula amb forma de piano de cua, el cendrer Cenicienta i el llum Lliris, amb un paper vegetal superposat on apareix dibuixat amb retolador vermell un enquadrament amb cotes amb els que s'havia de retallar la fotografia possiblement per emprar-la en una publicació determinada.

Interruptor i endoll Ibiza. Plànol.

  • ES MDB 449-02-02-03-RIC-0014-008
  • UDS
  • 1998-06-09
  • Parte deAndré Ricard

Plànol digitalitzat de sis models d'interruptors i connectors Ibiza, sèrie Balancín, produïts per l'empresa BJC. Es mostren en alçat frontal. Escala 1:1

Interruptor i endoll Ibiza. Plànol.

  • ES MDB 449-02-02-03-RIC-0014-006
  • UDS
  • 1998-05-20
  • Parte deAndré Ricard

Plànol digitalitzat d'un interruptor Ibiza, sèrie Balancín produït per l'empresa BJC. Es mostra en alçat i secció. Escala 1:1

Interruptor i endoll Ibiza. Plànol.

  • ES MDB 449-02-02-03-RIC-0014-007
  • UDS
  • 1998-05-20
  • Parte deAndré Ricard

Plànol digitalitzat d'un interruptor Ibiza, sèrie Balancín produït per l'empresa BJC. Es mostra en alçat frontal, lateral, i secció. Escala 1:1

Interruptor i endoll Ibiza. Plànol.

  • ES MDB 449-02-02-03-RIC-0014-002
  • UDS
  • 1998-02-09
  • Parte deAndré Ricard

Plànol digitalitzat d'un model d'interruptor Ibiza, sèrie Balancín produït per l'empresa BJC. Es mostren en alçat. Escala 1:1

Interruptor i endoll Ibiza. Plànol.

  • ES MDB 449-02-02-03-RIC-0014-004
  • UDS
  • 1998-02-09
  • Parte deAndré Ricard

Plànols digitalitzats d'un interruptor Ibiza, sèrie Balancín, produït per l'empresa BJC. Es mostra en alçat i dues seccions. Escala 1:1

Interruptor i endoll Ibiza. Plànol.

  • ES MDB 449-02-02-03-RIC-0014-001
  • UDS
  • 1998-02-09
  • Parte deAndré Ricard

Plànol digitalitzat amb diferents models d'interruptors i connectors Ibiza, sèrie Balancín produïts per l'empresa BJC. Es mostren en alçat. Escala 1:1

Interruptor i endoll Ibiza. Plànol.

  • ES MDB 449-02-02-03-RIC-0014-003
  • UDS
  • 1998-02-09
  • Parte deAndré Ricard

Plànol digitalitzat de dos interruptors dobles Ibiza, sèrie Balancín, produïts per l'empresa BJC. Es mostren en alçat. Escala 1:1

Interruptor i endoll Ibiza. Plànol.

  • ES MDB 449-02-02-03-RIC-0014-005
  • UDS
  • 1998-01-09
  • Parte deAndré Ricard

Plànol digitalitzat d'un interruptor Ibiza, sèrie Balancín produït per l'empresa BJC. Es mostra en alçat i secció. Escala 1:1

Esbossos del Llit «Sol» amb diferents perspectives

  • ES MDB 3-450-01-01-01-01-010
  • Unidad simple
  • [ca. 1996]
  • Parte deCarles Riart

Tretze esbossos del Llit «Sol» amb diferents perspectives i diferents detalls. El procés creatiu de Carles Riart contempla sempre gran quantitat d'esbossos que presenten les múltiples possibilitats del moble que està dissenyant

Riart, Carles

Esbossos de les peces de la base del Llit "Sol"

  • ES MDB 3-450-01-01-01-01-015
  • Unidad simple
  • [ca. 1996]
  • Parte deCarles Riart

Dos esbossos de les peces de la base del Llit - Sol. Esbossos en vista general i secció. Inclou mides i anotació per al proveïdor "4 piezas laton mate"

Riart, Carles

Esquema del Llit «Sol»

  • ES MDB 3-450-01-01-01-01-002
  • Unidad simple
  • [ca. 1996]
  • Parte deCarles Riart

Esquema del peu del Llit «Sol». Conté mides i una anotació a la part superior esquerra on es llegeix "Pie A".

Riart, Carles

Esquema de la base del Llit «Sol»

  • ES MDB 3-450-01-01-01-01-004
  • Unidad simple
  • [ca. 1996]
  • Parte deCarles Riart

Esquema de la base del Llit «Sol». Conté anotacions sobre els materials i els possibles acabats de la fusta.

Riart, Carles

Esquema del Llit «Sol»

  • ES MDB 3-450-01-01-01-01-006
  • Unidad simple
  • [ca. 1996]
  • Parte deCarles Riart

Esquema de la pota del Llit «Sol». Conté mides i anotacions diverses que podrien ser alienes al projecte ja que Riart utilitza moltes vegades els esbossos per fer anotacions d’assumptes que recorda mentre està treballant, tot i que no siguin relacionats amb e projecte en qüestió.

Riart, Carles

Esbós del Llit «Sol»

  • ES MDB 3-450-01-01-01-01-009
  • Unidad simple
  • [ca. 1996]
  • Parte deCarles Riart

Esbós del Llit "Sol" amb una perspectiva completa del llit, una secció lateral amb mides i una secció frontal amb mides

Riart, Carles

Esbós del capçal del Llit «Sol»

  • ES MDB 3-450-01-01-01-01-013
  • Unidad simple
  • [ca. 1996]
  • Parte deCarles Riart

Esbós del capçal del Llit «Sol» en vista frontal, conté mides. El document conté la paraula original ja que el procés creatiu de Carles Riart contempla la realització d'un primer dibuix, que ell denomina original, i a partir d'aquí realitza mitjançant fotocòpies diferents ampliacions o reduccions sobre les que realitza modificacions fins arribar al que ell considera la versió definitiva.

Riart, Carles

Resultados 1 a 100 de 18728