UDS LIT-U0412 - IV Travesía del lago de Bañolas. 2º Trofeo Molfort's. Cartell

IV Travesía del lago de Bañolas. 2º Trofeo Molfort's. Cartell

• 1947-09 (creation)

1 Cartell, paper, 398 x 272 mm., 1 full, 5 exemplars, 1 unitat reprogràfica

Cartell anunciant un acte esportiu patrocinat per l'empresa Molfort's. Imprès a color (blau, vermell, taronja). Consta la inscripció "IV Travesía del lago de Bañolas / 2.200 metros / 2º Trofeo Molfort's / domingo 19 de septiembre de 1948 organizada por el Club Natación Bañolas", peu d'impremta "Lit. F & R. Bastard" i dibuix de dona d'esquena amb banyador de color vermell aixecant un trofeu, amb llac al fons amb dos nedadors. Molfort's és una empresa originària de Mataró, creada l'any 1928 per Joan Cusachs i Joan Rectoret, amb centres fabrils a Mataró, Banyoles i València. Es dedicà al gènere de punt, amb la fabricació de mitjons, mitges i leotards. La seu de València es va tancar el 1945 i les de Mataró i Banyoles van romandre operatives fins l'any 1992, en que va cessar l'activitat de l'empresa. Molfort's va apostar decididament per la creativitat publicitària, amb un departament propi de publicitat, en el que van col·laborar importants dibuixants de l'època. Molfort's va estar molt implicada en la vida social de Banyoles i va patrocinar des de l'any 1946 fins a finals dels 80 la Travessia de l'Estany de Banyoles, la qual s'anomenava "Trofeo Molfort's". Aquest cartell en concret va ser polèmic a la ciutat de Banyoles, ja que el va ser titllat d'immoral pel rector d'una parròquia.

MDB-3-406-1367

Per a informació sobre la marca de mitjons es pot veure: "Molfort's S.A.". En: Butlletí: Museu del Gènere de Punt, núm. 4, abril 2002, p. 4. Sobre Molfort's i Banyoles e pot veure: Abellan, J. A.; Galceran, E. "Molfort's: molt més que una empresa" [en linia]. En: Turaris.net: La web de l'Elisenda Galceran i en Joan Anton Abellan. Banyoles, 2016. <http://www.turaris.net/ca/publicacions/articles_10/s_industries-i-comercos_12/molfort-s--molt-mes-que-una-empresa_503> [consulta 2 novembre 2016].

• Caixa GF: AL0017, carpeta 23