Litografia F. y R. Bastard

Forma autoritzada del nom

Litografia F. y R. Bastard

Forma(es) paral·lela(es) del nom

Forma(es) normalitzada del nom, d'acord a altres regles

Altra(es) forma(es) del nom

• Litografia Bastard
  • Litografia hijos de J Bastard
  • Talleres de litografia hijos de J. Bastard
  • Razón Social Félix y Román Bastard
  • Litografia F. y R. Bastard

Identificadors per a organismes

Àrea de descripció

Dates d'existència

1877 / 1975

Història

La impremta Litografia J. Bastard va ser creada l’any 1877 per Joan Bastard Boté al carrer Lancaster de Barcelona. Joan Bastard va morir l’any 1912 i els seus fills, Félix i Román Bastard van ser els continuadors del taller de litografia, passant a anomenar-lo “Talleres de Litografia Hijos de J. Bastard". Més tard apareix la denominació "Litografia F. & R. Bastard", essent el 1934 la data més antiga present en el fons en que apareix aquest nom. Fèlix Bastard Vila va morir l’any 1964, encara que l'activitat del taller va continuar.

La impremta estava ubicada en els seus inicis al carrer Lancaster, 5, de Barcelona i, més tard, en la publicitat comercial apareixen els números 5 i 11. Des del 1934 hi ha constància de la seva localització al carrer Pere IV, 53 de Barcelona. La darrera constància documental coneguda d'activitat de l'empresa data de 1975. El taller estava especialitzat en impressió gràfica comercial, i els seus clients eren establiments comercials i indústries. Els sectors principals que constituïen la seva clientela són el tèxtil, l'alimentari, el químic-farmacèutic i el de la perfumeria. El seu abast geogràfic és Catalunya.

Llocs

Els tallers de la Litografia F. y R. Bastard van estar relacionats amb les següents adreces:
Carrer Lancaster, 5, Barcelona
Carrer Lancaster, 11, Barcelona
Carrer Pere IV, 53, Barcelona

Estatus jurídic

Funcions, ocupacions i activitats

Mandats/Fonts d'autoritat

Estructura/genealogia interna

Context general

Àrea de relacions

Access points area

Occupations

Àrea de control

Authority record identifier

MDB0034

ISAAR (CPF): norma internacional sobre los registros de autoridad de archivos relativos a instituciones, personas y familias. traducción española de ISAAR (CPF): segunda edición. madrid: Ministerio de Cultura, 2004.

Dates de creació, revisió i eliminació

Creació desembre 2017

Notes de manteniment