Mare de Déu

Taxonomia

Codi

Nota(es) d'abast

Nota(es) sobre l'origen

Mostra la nota(es)

Termes jeràrquics

Mare de Déu

Termes equivalents

Mare de Déu

Termes associats

Mare de Déu

10 Descripció arxivística results for Mare de Déu

10 resultats directament relacionats Exclou els termes específics

Dibuix de vitrall per a finestral per a vitrall amb l'escena de la Verge Maria amb els Apòstols.

Dibuix de finestral amb dos obertures lobulades i òcul en la part superior quadrilòbul, on hi ha representada l'escena de la Verge Maria amb els Apòstols asseguts en rotllana i pregant. Representa l'arribada de l'Esperit Sant en la Pentecosta (tercer misteri de glòria). Amb dibuixos en la part posterior. El finestral està situat a l’absis de la catedral.

Dibuix de rosassa amb el monograma de la verge Maria al centre i diverses representacions arquitectòniques al seu volant dins de formes geomètriques per a la Catedral de Sta. Ma de Solsona

Aquest vitrall el va dissenyar J. Busquets, en el període que l'arquitecte Isidre Puig Boada s'encarregava de la reconstrucció de la catedral de Solsona. Del finançament de vitrall se’n va ocupar la institució barcelonina Ars Sacra.

Dibuix de vitrall per a finestral del cambril de la Mare de Déu del Claustre de la Catedral de Solsona

Dibuix de vitrall per a finestra, inspirat en els instants previs a la troballa de la Mare de Déu del Claustre. Es divideix en dos grans parts: a la part inferior, un conjunt d’àngels custodien, disposats en forma convexa, el pou del Claustre de l’antiga canònica. Alguns es troben tocant diversos instruments de corda i d’altres porten flors en senyal d’ofrena. El pou està il·luminat, ja que en el seu interior es troba la imatge de la Mare de Déu. D’aquest en brolla una petita font, al voltant de la qual hi creixen flors blanques (gladiols, lliris), com a símbol de puresa. Tanquen el conjunt dues ales del claustre romànic, substituït en època barroca, i el sobreclaustre gòtic encara existent. En el camper de l’escena, i per connectar amb la representació superior, sobresurt el Castellvell, amb les seves muralles, torres i el campanar. Al camper s’entreveu la petita muntanya del calvari, tot i que aquest element no es representa en l’esbós. En la part superior, dins un nimbe circular de núvols, s’emmarca la representació de la santíssima Trinitat. El pare etern damunt l’esfera terràqüia sustenta, amb les seves mans, Jesús clavat a la creu; coronant el conjunt trobem la representació del colom, símbol de l’Esperit Sant (descripció de Carles Freixes i Codina).

Dibuix de vitrall per a finestral del cambril de la Mare de Déu del Claustre de la Catedral de Solsona

Dibuix de vitrall per a finestra, inspirat en els instants previs a la troballa de la Mare de Déu del Claustre. Es divideix en dues grans parts: a la part inferior, un conjunt d’àngels custodien, disposats en forma convexa, el pou del Claustre de l’antiga canònica. Alguns es troben tocant diversos instruments de corda i d’altres porten flors en senyal d’ofrena. El pou es troba il·luminat, ja que en el seu interior es troba la imatge de la Mare de Déu. D’aquest en brolla una petita font al voltant de la qual hi creixen flors blanques (gladiols, lliris) com a símbol de puresa. Tanquen el conjunt dues ales del claustre romànic, substituït en època barroca, i el sobreclaustre gòtic encara existent. En el camper de l’escena, i per connectar amb la representació superior, sobresurt el Castellvell, amb les seves muralles, torres i el campanar. Al camper encara s’entreveu la petita muntanya del calvari, encara que aquest element no es representa en l’esbós. En la part superior, dins un nimbe circular de núvols, s’emmarca la representació de la santíssima Trinitat. El pare etern damunt l’esfera terràqüia sustenta, amb les seves mans, Jesús clavat a la creu; coronant el conjunt trobem la representació del colom, símbol de l’Esperit Sant (descripció de Carles Freixes i Codina).

Dibuix de vitrall per a finestral del cambril de la Mare de Déu del Claustre de la Catedral de Solsona

Dibuix de vitrall per a finestra, inspirat en els instants previs a la troballa de la Mare de Déu del Claustre. Es divideix en dues grans parts: a la part inferior un conjunt d’àngels custodien, disposats en forma convexa, el pou dels Claustre de l’antiga canònica. Alguns es troben tocant diversos instruments de corda i d’altres porten flors en senyal d’ofrena. El pou es troba il·luminat, ja que en el seu interior es troba la imatge de la Mare de Déu. D’aquest en brolla una petita font al voltant de la qual hi creixen flors blanques (gladiols, lliris) com a símbol de puresa. Tanquen el conjunt dues ales del claustre romànic, substituït en època barroca, i el sobreclaustre gòtic encara existent. En el camper de l’escena, i per connectar amb la representació superior, sobresurt el Castellvell, amb les seves muralles, torres i el campanar. Al camper encara s’entreveu la petita muntanya del calvari, encara que aquest element no es representa en l’esbós. En la part superior, dins un nimbe circular de núvols, s’emmarca la representació de la santíssima Trinitat. El pare etern damunt l’esfera terràqüia sustenta, amb les seves mans, Jesús clavat a la creu; coronant el conjunt trobem la representació del colom, símbol de l’Esperit Sant (descripció de Carles Freixes i Codina).

Dibuix de vitrall per a finestral del cambril de la Mare de Déu del Claustre de la Catedral de Solsona

Dibuix de vitrall per a finestra, inspirat en els instants previs a la troballa de la Mare de Déu del Claustre. Es divideix en dues grans parts: a la part inferior un conjunt d’àngels custodien, disposats en forma convexa, el pou dels Claustre de l’antiga canònica. Alguns es troben tocant diversos instruments de corda i d’altres porten flors en senyal d’ofrena. El pou es troba il·luminat, ja que en el seu interior es troba la imatge de la Mare de Déu. D’aquest en brolla una petita font, al voltant de la qual hi creixen flors blanques (gladiols, lliris) com a símbol de puresa. Tanquen el conjunt dues ales del claustre romànic, substituït en època barroca, i el sobreclaustre gòtic encara existent. En el camper de l’escena, i per connectar amb la representació superior, sobresurt el Castellvell, amb les seves muralles, torres i el campanar. Al camper encara s’entreveu la petita muntanya del calvari, encara que aquest element no es representa en l’esbós. En la part superior, dins un nimbe circular de núvols, s’emmarca la representació de la santíssima Trinitat. El pare etern damunt l’esfera terràqüia sustenta, amb les seves mans, Jesús clavat a la creu; coronant el conjunt trobem la representació del colom, símbol de l’Esperit Sant (descripció de Carles Freixes i Codina). Sol hi ha els colors.

Dibuix de vitrall per a finestral del cambril de la Mare de Déu del Claustre de la Catedral de Solsona

Dibuix de vitrall per a finestra, que s’inspira en els instants previs a la troballa de la Mare de Déu del Claustre. Es divideix en dues grans parts. A la part inferior un conjunt d’àngels custodien, disposats en forma convexa, el pou dels Claustre de l’antiga canònica. Alguns es troben tocant diversos instruments de corda i d’altres porten flors en senyal d’ofrena. El pou es troba il·luminat, ja que en el seu interior es troba la imatge de la Mare de Déu. D’aquest hi brolla una petita font i en el seu voltant hi creixen flors blanques (gladiols, lliris) com a símbol de puresa. Tanquen el conjunt dues ales del claustre romànic, substituït en època barroca, i el sobreclaustre gòtic encara existent. En el camper de l’escena, i per connectar amb la representació superior, sobresurt el Castellvell, amb les seves muralles, torres i el campanar. Al camper encara s’entreveu la petita muntanya del calvari, encara que aquest element no es representa en l’esbós. En la part superior, dins un nimbe circular de núvols, s’emmarca la representació de la santíssima Trinitat. El pare etern, damunt l’esfera terràqüia, sustenta amb les seves mans, Jesús clavat a la creu; coronant el conjunt trobem la representació del colom símbol de l’Esperit Sant (descripció de Carles Freixes i Codina).

Fotografia de vitrall per a finestral del cambril de la Mare de Déu del Claustre de la Catedral de Solsona

Fotografia de vitrall, L'escena està dividida en dues grans parts. A la part inferior un conjunt d’àngels custodien, disposats en forma convexa, el pou dels Claustre de l’antiga canònica. Alguns es troben tocant diversos instruments de corda i d’altres porten flors en senyal d’ofrena. El pou es troba il·luminat, ja que en el seu interior es troba la imatge de la Mare de Déu. D’aquest en brolla una petita font al voltant de la qual hi creixen flors blanques (gladiols, lliris) com a símbol de puresa. Tanquen el conjunt dues ales del claustre romànic, substituït en època barroca, i el sobreclaustre gòtic encara existent. En el camper de l’escena, i per connectar amb la representació superior, sobresurt el Castellvell, amb les seves muralles, torres i el campanar. Al camper encara s’entreveu la petita muntanya del calvari, encara que aquest element no es representa en l’esbós. En la part superior, dins un nimbe circular de núvols, s’emmarca la representació de la santíssima Trinitat. El pare etern damunt l’esfera terràqüia sustenta, amb les seves mans, Jesús clavat a la creu; coronant el conjunt trobem la representació del colom, símbol de l’Esperit Sant (descripció de Carles Freixes i Codina). En el marge inferior esquerra hi ha un segell encunyat, segurament de la casa de fotografia.