UDS 003 - Molfort's. Especial rayón. etiqueta per a doblegar

ES ES MDB 3-406-02-01-01-01-04-LIT-0109-003

Molfort's. Especial rayón. etiqueta per a doblegar

1 Etiqueta, paper, 155 X 48 mm., 3 exemplars, 1 unitat reprogràfica

Etiqueta impresa, de forma rectangular, per a doblegar, per a envàs de mitjons marca "Molfort's" i model "Especial rayon", impresa a color (blau, vermell). Inclou la inscripció "Molfort's S.A. / Barcelona - Mataró - España / Molfort's / Especial / rayon / Made in Spain", dibuix de dos gossos estirant un mitjó, anagrama de la marca, frase publicitària en nou llengües (castellà, francès, anglès, català, alemany, italià, portuguès, rus i àrab) i informació sobre marca registrada. El dibuix dels gossos és de Karel Černý, dissenyador txec establert a Barcelona, que va ser col·laborador en el departament de publicitat de Molfort's. Molfort's és una empresa originària de Mataró, creada l'any 1928 per Joan Cusachs i Joan Rectoret, amb centres fabrils a Mataró, Banyoles i València. Es dedicà al gènere de punt, amb la fabricació de mitjons, mitges i leotards. La seu de València es va tancar el 1945 i les de Mataró i Banyoles van romandre operatives fins l'any 1992 en que va cessar l'activitat de l'empresa. Molfort's va apostar decididament per la creativitat publicitària, amb un departament propi de publicitat, en el que van col·laborar importants dibuixants de l'època.

• rus
  • portuguès
  • italià
  • alemany
  • francès
  • àrab

• àrab

Revers engomat

MDB-3-406-0575

• Per a informació sobre l'empresa Molfort's: "Molfort's S.A.". En: Butlletí: Museu del Gènere de Punt, núm. 4, abril 2002, p. 4.; Abellan, J. A.; Galceran, E. "Molfort's: molt més que una empresa" [en linia]. En: Turaris.net: La web de l'Elisenda Galceran i en Joan Anton Abellan. Banyoles, 2016. http://www.turaris.net/ca/publicacions/articles_10/s_industries-i-comercos_12/molfort-s--molt-mes-que-una-empresa_503 [consulta 2 novembre 2016]. Per a informació sobre Karel Černý: Barjau, Santi. “Les imatges del trimestre (estiu 2015). Karel Cerny” [en línia]. En: Els “meus” cartellistes: El blog d'història del cartell de Santi Barjau , 7 setembre 2015. http://cartellistes.blogspot.com.es/2015_09_01_archive.html [consulta 3 novembre 2016].
  • Pel que fa a la datació, malgrat que el dibuix original sembla que ja existia en la dècada dels 30, probablement es va seguir utilitzant les dècades següents com a material publicitari.

• Caixa GF: AL0038, superior, D2, carpeta 03