UDS 002 - Molfort's. Mitjons. Dibuixos daurats en fons vermell. gossos. Vermell ataronjat. Faixa

ES ES MDB 3-406-02-01-01-01-04-LIT-0068-002

1 Etiqueta, paper, 41 X 278 mm., 2 exemplars, 1 unitat reprogràfica

Faixa impresa, de forma rectangular, per a envàs de mitjons de la marca "Molfort's", impresa a color (fons ataronjat, dibuixos daurats). Inclou la inscripció "Molfort's / Molfort's S.A. / Made in Spain" i dibuix de dos gossos estirant un mitjó. El dibuix dels gossos és de Karel Černý, dissenyador txec establert a Barcelona, que va ser col·laborador en el departament de publicitat de Molfort's. Molfort's és una empresa originària de Mataró, creada l'any 1928 per Joan Cusachs i Joan Rectoret, amb centres fabrils a Mataró, Banyoles i València. Es dedicà al gènere de punt, amb la fabricació de mitjons, mitges i leotards. La seu de València es va tancar el 1945 i les de Mataró i Banyoles van romandre operatives fins l'any 1992 en que va cessar l'activitat de l'empresa. Molfort's va apostar decididament per la creativitat publicitària, amb un departament propi de publicitat, en el que van col·laborar importants dibuixants de l'època.

Revers engomat

MDB-3-406-0418

• Per a informació sobre l'empresa Molfort's: "Molfort's S.A.". En: Butlletí: Museu del Gènere de Punt, núm. 4, abril 2002, p. 4.; Abellan, J. A.; Galceran, E. "Molfort's: molt més que una empresa" [en linia]. En: Turaris.net: La web de l'Elisenda Galceran i en Joan Anton Abellan. Banyoles, 2016. <http://www.turaris.net/ca/publicacions/articles_10/s_industries-i-comercos_12/molfort-s--molt-mes-que-una-empresa_503> [consulta 2 novembre 2016]. Per a informació sobre Karel Černý: Barjau, Santi. “Les imatges del trimestre (estiu 2015). Karel Cerny” [en línia]. En: Els “meus” cartellistes: El blog d'història del cartell de Santi Barjau , 7 setembre 2015. <http://cartellistes.blogspot.com.es/2015_09_01_archive.html> [consulta 3 novembre 2016].
  • Pel que fa a la datació, malgrat que el dibuix original sembla que ja existia en la dècada dels 30, probablement es va seguir utilitzant les dècades següents com a material publicitari. El període possible del treball s'ha establert en base al rang de dates de les comandes per a aquest client conservades en el fons.

• Caixa GF: AL0037, superior, A1, carpeta 13