UDS 002 - Molfort's. Racional. Liso. Setinat. etiqueta per a doblegar

ES ES MDB 3-406-02-01-01-01-04-LIT-0107-002

Molfort's. Racional. Liso. Setinat. etiqueta per a doblegar

1 Etiqueta, paper, 160 X 50 mm., 3 exemplars, 1 unitat reprogràfica

Etiqueta impresa, de forma rectangular, per a doblegar, per a envàs de mitjons de la marca "Molfort's", impresa a color (blau marí) i or i acabat setinat. Inclou la inscripció "Molfort's S.A. / Valencia - Mataró - Bañolas / Molfort's / Racional / Liso / Pat. 131935 / Fabricación española", dibuix de lletra M, dibuix d'home posant-se un mitjó, frase publicitària en nou llengües (castellà, francès, anglès, català, alemany, italià, portuguès, rus i àrab) i informació sobre marca registrada. El dibuix d'home és de Josep Morell, pintor i cartellista català que va desenvolupar la seva activitat fonamentalment els anys 20's i 30' dels segle XX. Va ser un col·laborador habitual per a les creacions publicitàries de l'empresa Molfort's, a qui també li dissenyava estands per a fires. Molfort's és una empresa originària de Mataró, creada l'any 1928 per Joan Cusachs i Joan Rectoret, amb centres fabrils a Mataró, Banyoles i València. Es dedicà al gènere de punt, amb la fabricació de mitjons, mitges i leotards. La seu de València es va tancar el 1945 i les de Mataró i Banyoles van romandre operatives fins l'any 1992 en que va cessar l'activitat de l'empresa. Molfort's va apostar decididament per la creativitat publicitària, amb un departament propi de publicitat, en el que van col·laborar importants dibuixants de l'època.

• rus
  • portuguès
  • italià
  • alemany
  • francès
  • àrab

• àrab

Revers engomat

MDB-3-406-0477

• Per a informació sobre l'empresa Molfort's: "Molfort's S.A.". En: Butlletí: Museu del Gènere de Punt, núm. 4, abril 2002, p. 4.; Abellan, J. A.; Galceran, E. "Molfort's: molt més que una empresa" [en linia]. En: Turaris.net: La web de l'Elisenda Galceran i en Joan Anton Abellan. Banyoles, 2016. <http://www.turaris.net/ca/publicacions/articles_10/s_industries-i-comercos_12/molfort-s--molt-mes-que-una-empresa_503> [consulta 2 novembre 2016]. Per a informació sobre Josep Morell: Martí, Marc. Morell cartells. Barcelona: Marc Martí, 2001.
  • L'atribució del dibuix a Josep Morell i la datació s'ha fet en base a: Oliva, V.; Oliva, O. Barcelona: publicitat i ephemera: 1850-1950. Barcelona: Ajuntament de Barcelona, 2015, p. 130. Aquí apareix el dibuix en un cartell datat el 1930, encara que probablement el mateix motiu es va seguir utilitzant les dècades següents com a material publicitari.

• Caixa GF: AL0038, superior, B2, carpeta 02