UDS 002 - Molfort's S. A. Mataró. Model de paper de notes amb marca de l'empresa. Dibuix de gossos estirant un mitjó. Color verd turquesa

ES ES MDB 3-406-02-01-01-03-LIT-0189-002

1 Full imprès, paper, 87 X 107 mm., 4 exemplars, 1 unitat reprogràfica

Model de full de llibreta de notes, de forma rectangular amb els angles superiors arrodonits, amb dibuix de dos gossos estirant un mitjó, símbol de l'empresa Molfort's S.A. de Mataró. Imprès a color (verd). Molfort's és una empresa originària de Mataró, creada l'any 1928 per Joan Cusachs i Joan Rectoret, amb centres fabrils a Mataró, Banyoles i València. Es dedicà al gènere de punt, amb la fabricació de mitjons, mitges i leotards. La seu de València es va tancar el 1945 i les de Mataró i Banyoles van romandre operatives fins l'any 1992, en que va cessar l'activitat de l'empresa. Molfort's va apostar decididament per la creativitat publicitària, amb un departament propi de publicitat, en el que van col·laborar importants dibuixants de l'època.

MDB-3-406-1100

Per a informació sobre l'empresa Molfort's: "Molfort's S.A.". En: Butlletí: Museu del Gènere de Punt, núm. 4, abril 2002, p. 4.; Abellan, J. A.; Galceran, E. "Molfort's: molt més que una empresa" [en linia]. En: Turaris.net: La web de l'Elisenda Galceran i en Joan Anton Abellan. Banyoles, 2016. http://www.turaris.net/ca/publicacions/articles_10/s_industries-i-comercos_12/molfort-s--molt-mes-que-una-empresa_503 [consulta 2 novembre 2016].

• Arxivador A4: A0035, carpeta 02, subcarpeta 10