UDS LIT-U0238 - Polvos Maderas de Oriente. Myrurgia. Sobre per a mostra

ES ES MDB 3-406-02-01-01-01-08-LIT-U0238

Polvos Maderas de Oriente. Myrurgia. Sobre per a mostra

• [entre 1940 i 1970] (creation)

1 Sobre, paper, 80 X 45 mm., 2 unitats reprogràfiques

Sobre imprès, de forma rectangular, per a mostra de pólvores de la marca "Maderas de Oriente" de Myrurgia. Imprès a blanc i negre. Consta la inscripció, en l'anvers, "Polvos Maderas de Oriente / Myrurgia / Rachel nº 3", en el revers "Muestra gratis" i fotografia de pólvera. Maderas de Oriente es una marca de l'empresa de perfums Myrurgia, creada el 1916 per Esteve Monegal Prat. El motiu per a aquesta imatge de la marca, amb edificis àrabs i minaret blancs sobre cel blau, fou creat per Eduard Jener González el 1929, en col3laboració amb el seu pare Eduard Jener Casellas, encara que s'utilitzà durant els anys posteriors i es troba en anuncis publicitaris dels anys 30. Es poden veure imatges d'aplicacions del mateix motiu a Fondevila (2003), pàgines 1916-1936, pàg. 138, 139, 151-153, 155, 158-159, 165.

Amb informació en el revers.

Nota de publicació

El mateix motiu reproduït per a un altre envàs a: Fondevila, Mariàngels, et al. Myrurgia : bellesa i glamour : 1916-1936. Barcelona ; Madrid : Lunwerg, cop. 2003, p. 139.

Rang de dates atribuït en base a les dates extremes més freqüents de producció que es troben documentades en el fons.

MDB-3-406-1014

Per a informació sobre l'empresa Myrurgia: Fondevila, Mariàngels, et al. Myrurgia: bellesa i glamour: 1916-1936. Barcelona ; Madrid: Lunwerg, cop. 2003; "Myrurgia" [en línia]. En: Museu del Perfum. Les Escaldes, 2006. <http://www.museudelperfum.net/?q=ca/consulta/cases/consulta&id=51193> [consulta 11 gener 2017]. Per a informació sobre Maderas de Oriente veure: Vidal, Mercè. "Maderas de Oriente" [en línia]. En: Museu de les Arts Decoratives: col·lecció de disseny industrial. Barcelona: Ajuntament de Barcelona, Institut de Cultura, Museu de les Arts Decoratives, cop. 2008. CD ROM.

• Caixa GF: AL0041, superior, E2, carpeta 06