UDC BAD-0079 - Vistes exteriors de la torre Sol i Mar, a Caldes d'Estrac

Vistes exteriors de la torre Sol i Mar, a Caldes d'Estrac

• [ca. 1926] (creation)

UDC

16 Positius fotogràfics, paper i cartolina, b/n (16 unitats reprogràfiques)

Conjunt de setze fotografies amb vistes exteriors de la torre Sol i Mar, o Can Soler, a Caldes d'Estrac. La casa s'ha pogut identificar perquè apareix referenciada en la memòria tècnica de l'inventari del patrimoni cultural de Caldes d'Estrac (pàgina 29). La Casa Soler està situada en el Turó de Caldes i es composa d'una torre envoltada de jardí i una zona boscosa, La Pinareda. La Casa Sol i Mar va ser ocupada des del novembre de 1937 fins el gener de 1939 per l'Ambaixada Britànica a Espanya, en haver-se traslladat el govern republicà a Barcelona el mateix novembre de 1937.

Conjunt relacionat amb el BAD-0081, que conté les imatges dels mobles de l'interior de la casa Sol i Mar.

Nota de publicació

Mallorquí, Octavi. Memòria de l'inventari de patrimoni local : Caldes d'Estrac (Maresme). [Barcelona] : Diputació de Barcelona, Oficina del Patrimoni Cultural; Caldes d'Estrac : Ajuntament, 2006.

Identificació de la casa: Mallorquí, Octavi (2006). Memòria de l'inventari de patrimoni local : Caldes d'Estrac (Maresme). [Barcelona] : Diputació de Barcelona, Oficina del Patrimoni Cultural. Informació sobre l'ocupació de la casa Sol i Mar per l'Ambaixada Britànica extreta de: Sellarés, Jordi (2017). Embajadas fuera de la capital. El precedente olvidado: Maresme 1938. “la movilidad geográfica de las embajadas y consulados en circunstancias especiales: enfoque histórico-jurídico en el marco de la Guerra Civil española”. Anuario de Derecho Diplomático y Consular, n. 2.

• Arxivador A4: FTA0002, carpeta 05